Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 23 lut 2016, 19:41

.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:28 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: OloB » 23 lut 2016, 20:10

onlyRzeszow pisze:
Za to budżet miasta jest wspólny, na razie kolejka nie jest konieczna, a te kilkadziesiąt milionów na kolejkę można wykorzystać na coś co jest bardziej potrzebne miastu.


Z roku na rok na inwestycje miasto przeznacza coraz więcej pieniędzy to tylko świadczy o jego rozwoju dynamicznym , trzeba myśleć przyszłościowo gdy autobusy będą stały w korkach na ulicach miasta , co temu zaradzi ,tylko kolejka nadziemna.

Miasto otrzymuje sporo dofinansowania ,każda inwestycja ma swoje , Rzeszowowi potrzebna jest do szybkiego przemieszczania się miejsca docelowego . Autobusem i tramwajem przy korku będziesz tkwił i tracił paliwo , a kolejeczka przemknie i nic jej nie będzie zatrzymywać. Jedne inwestycje kosztują mniej inne więcej ale to nie oznacza że miasto ma rezygnować tylko i wyłącznie bo koszta budowy są wysokie czy też panoramę miasta zasłoni hahahah


Wspominasz co chwilę o tym, że jesteśmy skazani w przyszłości na koszmarne korki i brak przejezdności. Wygląda na to, że albo nie myślisz przyszłościowo albo nie masz wiary w wyobraźnię Prezydenta Ferenca. Przecież będąc prezydentem z wyobraźnią i wizją, powinien już podejmować kroki aby ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum. Jeśli więc będzie skuteczny, korki nie będą problemem a tym samym owa wielka zaleta kolejki stanie się mało istotna.

Uprzedzając kolejny błyskotliwy kontrargument napiszę, że kolejka tylko w niewielkim stopniu może przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu.
Dlaczego? Wystarczy zastanowić się, kto będzie głównym użytkownikiem kolejki na proponowanej trasie Dworzec-Rejtana-Politechnika. Będą to głównie studenci oraz osoby korzystające z usług PKP i PKS, czyli ludzie w większości nie posiadający samochodów.
Za te same 300mln można zrobić o wiele więcej dla poprawy dostępności komunikacji miejskiej i rzeczywistego ograniczenia ruchu samochodowego (korków) w centrum miasta. Wierzę, że Prezydent i cały magistrat są zespołem racjonalnych ludzi z realistycznymi wizjami przyszłości .
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 345
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 20:31

A wczoraj pisałeś

onlyRzeszow pisze:Przede wszystkim kolejka nadziemna nie ma być atrakcja turystyczna tylko pomocniczym środkiem transportu.


Jedno nie wyklucza drugiego , chodziło mi że będzie o Rzeszowie głośno , ludzie będą z ciekawości przyjeżdżać aby sie takim cudeńkiem przejechać.

Została sprawdzona w kilku miastach, ale nie nadaje się na podstawę / opłacalną i efektywną opcję transportu, przez co została zlikwidowana w Sydney. Tam też była przedstawiana jako innowacja, transport przyszłości, niestety nie sprawdziła się. Musimy powtarzać błędy innych?

W kilku miastach czyli jakich Sydney, Moskwa ze względu na niskie temperatury ,wiec nie wiem czy to są jakieś błędy kolejne … Nawiasem mówiąc jak nie raz wspominałem te metropolie maja wszystkie dostępne środki transportu więc rezygnacja jednej z nich nie będzie problemem ,w Rzeszowie natomiast jest jeden środek transportu publicznego. Jeżeli ma być kolejny to tylko taki który odciąży ruch w mieście.

Ty też mógłbyś tak zrobić

Tylko że tutaj nie jest planowany tramwaj tylko kolejka jednotorowa.

Równie dobrze możemy zainwestować kilka miliardów w transport helikopterami, to dopiero byłaby innowacja

Na obecny czas wystarczy że powstanie jedna linia planowana to już będzie spory sukces. O jakich miliardach piszesz ,kolejka też będzie tyle kosztować ? ważne że podatnik miejski zapłaci przy dotacji z unii jedynie 15 % . Rzeszów jest wysoko w rankingu pozyskiwania funduszów więc i tym razem nie powinno być jakiś problemów, jak by się zdarzyło ze to nie wypali to pozostaje inne źródło o którym pisałem.
Pan prezydent będąc często w Warszawie przedstawia tą koncepcje Ministrom aby wiedzieli ze po zmianie ustawy miasto zamierza budować pierwsza linię tej innowacyjnej technologii.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 23 lut 2016, 20:55

.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:29 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 23 lut 2016, 20:58

onlyRzeszow pisze:Jedno nie wyklucza drugiego , chodziło mi że będzie o Rzeszowie głośno , ludzie będą z ciekawości przyjeżdżać aby sie takim cudeńkiem przejechać

Ile ten szła potrwa miesiąc a potem co, miasto zostanie z droga zabawką
onlyRzeszow pisze:Jeżeli ma być kolejny to tylko taki który odciąży ruch w mieście.

To zacząć od podstaw czyli PKP i stworzenie SKM aby okoliczni nie dojeżdzali autem ale własnie pociągiem do miast, to już odciążyło by ulice. Ale fakt miasto nie musi współpracowac bo jest samo wystarczalne :lol:
onlyRzeszow pisze:ważne że podatnik miejski zapłaci przy dotacji z unii jedynie 15 % .

A ile dołozy później do utrzymania tej drogiej zabawki, kosztem innych inwestycji dobre posunięcie
onlyRzeszow pisze:Pan prezydent będąc często w Warszawie przedstawia tą koncepcje Ministrom aby wiedzieli ze po zmianie ustawy miasto zamierza budować pierwsza linię tej innowacyjnej technologii.

I póki co nic z tego nie wynika, każdy może przedstawić swoje zdanie czy pogląd
onlyRzeszow pisze:A jakie linki zostały na ten temat wklejone ?? Oczekuje przykładów nie suchej tezy.
Ty zresztą miałeś odpowiedzieć na wiele pytań w postach które tobie odpisywałem a unikasz ich widzę .

Dałem ci artykuł o Moskwie ale ty go nie chcesz zauważyć, ty też na wiele moich pytań nie odpowiedziałeś więc
onlyRzeszow pisze: Aquapark miał powstać tylko protesty mieszkańców odstraszyły inwestora

Aha bo jedna działka tylko jest w mieście ? Jakoś innym miastom to nie przeszkadzało i powstały takie kompleksy u nas się nie da ale za to mamy nowy park na Sikorskiego :lol:
onlyRzeszow pisze:Jaka nowa hala miała być obiecywana ?? Gdyby miasto chciało budować od podstaw ,nie otrzyma dofinansowania na tą inwestycje osiągnąć .

Były plany na Zwięczycy budować, ale ze odpuszczono temat i zajęto się przebudową Podpromia do 6tys no niezły wynik. Jak to nie załatwi, ponoć wszystko da się załatwic
onlyRzeszow pisze:Na terenach Rosiru prace były wykonywane w celu jego przebudowy z tym że jest to podzielone na etapy.

Jak to miasto ma budżet taki duży a nie stać na porządny i kompleksowy remont basenów ? baseny odkryte to szkoda słów, ludzie już do Boguchwały jeżdzą bo tam wyremontowali i odnowili swoje i na tym korzystają. U nas dalej pseudo modernizacja której efektów nie widać
Podałem ci pare przykładów gdzie miasto mogło się wykazać ale wolą mamić o kolejce i cudach jakie to z tego bedą
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 21:22

Wspominasz co chwilę o tym, że jesteśmy skazani w przyszłości na koszmarne korki i brak przejezdności. Wygląda na to, że albo nie myślisz przyszłościowo albo nie masz wiary w wyobraźnię Prezydenta Ferenca. Przecież będąc prezydentem z wyobraźnią i wizją, powinien już podejmować kroki aby ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum. Jeśli więc będzie skuteczny, korki nie będą problemem a tym samym owa wielka zaleta kolejki stanie się mało istotna.


Nawet jakbyś chciał ograniczyć ruch w centrum to jak to niby zrobisz ,płatne strefy parkowania nie wyeliminują tego .Bo i tak wielu kierowców będzie przejeżdżało/ przyjeżdżało i tak do centrum.

http://www.resinet.pl/rzeszow-i-okolice ... w-liczbach

• Liczba zarejestrowanych pojazdów w mieście (stan na 2011) - 109 396

http://rzeszow.stat.gov.pl/vademecum/va ... zeszow.pdf

Natomiast liczna samochodów tylko osobowych zarejestrowanych na 1000 mieszkańców w 2012 wyniosła 434 a już w 2014 wynosiła 462 w stosunku do liczby mieszkańców wynosi zatem na 185 tys - 85,470 w 2012 na 182 tys 78,988 . Wciągu 2-ch lat wzrost samochodów wyniosł 6482 minus różnicę 2 tys mieszkańców między2012 a 2014 czyli licząc średnią 434 z 462= 679 .
6482 – 679 = 5803 nowych zarejestrowanych pojazdów osobowych e ciągu dwóch tylko lat. Przy doliczeniu samochodów dostawczych liczba ta wzrasta.

http://www.polskawliczbach.pl/Rzeszow

DOJAZDY DO PRACY W RZESZOWIE

Liczba osób wyjeżdżających do pracy 4 078
(Poza miasto zamieszkania)
Liczba osób przyjeżdżających do pracy 34 746
(Z innego miasta)
Saldo przyjazdów i wyjazdów do pracy 30 668
Liczba osób przyjeżdżających do pracy przypadająca na 1 osobę wyjeżdżającą do pracy 8,52

Uprzedzając kolejny błyskotliwy kontrargument napiszę, że kolejka tylko w niewielkim stopniu może przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu.

A gdzie jest największe natężenie ruchu jak nie na trasie po której kursuje „koło” ?

Za te same 300mln można zrobić o wiele więcej dla poprawy dostępności komunikacji miejskiej i rzeczywistego ograniczenia ruchu samochodowego (korków) w centrum miasta. Wierzę, że Prezydent i cały magistrat są zespołem racjonalnych ludzi z realistycznymi wizjami przyszłości .


Miasto już 450mln zł przeznaczyło na cały funkcjonalny układ transportowy dodatkowo planuje zakup 100 ekologicznych autobusów, ale co by z MKP nie robiło to nie odciąży ulic w przyszłości. Bo one się nie rozszerzą aby móc pomieścić narastającą ilość samochodów plus ci którzy przyjeżdżają z zewnątrz, chcesz doprowadzić do paraliżu miejskiego ?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2016, 21:32 przez onlyRzeszow, łącznie zmieniany 1 raz
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 21:31

Klimat mamy podobny do Moskwy. Oni prawdopodobnie się wycofają, a my mamy się w to pchać?


Nie przypominam sobie aby u nas jakieś niskie stale minusowe temperatury panowały , szczególnie w tym roku. Coraz większe jest ocieplenie globalne w Polsce już w tym roku odczuło się że zima "przyszła" późno i "odeszła" wcześnie.
Rosja to jeden z najzimniejszych krajów na świecie a ty porównujesz tamtejsze temperatury do tych w kraju.

Dlaczego więc nie helikoptery? Co prawda będą "troszkę" droższe, no ale jaki prestiż! Jaka innowacyjność!


No tak troszkę droższe o kilka miliardów jak o nich napisałeś . Humorystycznie rzecz biorąc ile taki helikopter mógłby ludzi zabrać ??
Bo kolejka wg obliczeń firmy kanadyjskiej Bombardier w ciągu godziny ośmiowagonikowy skład może przewieźć 42 tysiące osób. To wydajność porównywalna do metra, prawie dwukrotnie wyższa od tramwaju
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 23 lut 2016, 21:57

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51404.html

Polecam poczytać w całości, m.in o udogodnieniach dla pasażerów i o tym jaką role odgrywa sprawna komunikacja coś czego w Rzeszowie nawet za 20 lat nie będzie

onlyRzeszow pisze:Miasto już 450mln zł przeznaczyło na cały funkcjonalny układ transportowy
z którego po za przebudową ulic, montażem systemu sterowania światłami (który się nie sprawdza) i kupnem taboru (nawet przegubów nie kupili) dla mpk nic więcej nie wynikło. Gdzie węzły przesiadkowe na obrzeżach zwane P&R ?
onlyRzeszow pisze:Bo one się nie rozszerzą aby móc pomieścić narastającą ilość samochodów plus ci którzy przyjeżdżają z zewnątrz, chcesz doprowadzić do paraliżu miejskiego ?

poczytaj co dałem za linka, a może pojmiesz że trzeba rozsądnie planować a nie na szarże że dziś
onlyRzeszow pisze:o kolejka wg obliczeń firmy kanadyjskiej Bombardier w ciągu godziny ośmiowagonikowy skład może przewieźć 42 tysiące osób. To wydajność porównywalna do metra, prawie dwukrotnie wyższa od tramwaju

Jeszcze nie widziałem producenta który nie zachwala swojego produktu, tylko jaka musiała by to być częstotliwość aby tyle osób przewieźć( to 1/4 wszystkich stałych mieszkańców miasta) ,
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 21:58

Ile ten szła potrwa miesiąc a potem co, miasto zostanie z droga zabawką

Potrwa ciekawość określony czas dla miejscowych a potem przejdzie, ludzie będą normalnie kolejkę traktować nie jako coś ciekawego tylko zwyczajny środek transportu.
To zacząć od podstaw czyli PKP i stworzenie SKM aby okoliczni nie dojeżdzali autem ale własnie pociągiem do miast, to już odciążyło by ulice. Ale fakt miasto nie musi współpracowac bo jest samo wystarczalne

A co Rzeszów ma do PKP , przecież kolej na Podkarpaciu podlega pod Kraków a ci się nie kwapią do niczego żeby tutaj lepiej to funkcjonowało.
A ile dołozy później do utrzymania tej drogiej zabawki, kosztem innych inwestycji dobre posunięcie

Wymień co jest drogie w utrzymaniu kolejki ?, prąd , jej sprzątanie mycie ,sterowanie ruchem przez parę osób, naprawy o ile wystąpią, co jeszcze ?. W MPK co dziennie na samą benzynę i gaz wydaje sie kolosalne sumy , już nie wspominając o naprawach zmianie opon itd. Itd.

I póki co nic z tego nie wynika, każdy może przedstawić swoje zdanie czy pogląd

Nie wynikło bo się rząd zmienił ,skąd wiesz na jakim etapie rozmów prezydent był gdy przy władzy była PO. Prezydenta wszyscy szanują dodatkowo również że z nikim nie wchodzi w konflikty , żyje w dobrych relacjach z władzą i w większości wszystko idzie po dobremu kierunkowi. Oby tak dalej .
Dałem ci artykuł o Moskwie ale ty go nie chcesz zauważyć, ty też na wiele moich pytań nie odpowiedziałeś więc

Przeczytałem go i co z tego wynikło, napisałem na ten temat dlaczego zamierzają zrezygnować ale ty chyba to jak zwykle ominąłeś. Miałeś poza tym poszukać info o Sydney
Aha bo jedna działka tylko jest w mieście ? Jakoś innym miastom to nie przeszkadzało i powstały takie kompleksy u nas się nie da ale za to mamy nowy park na Sikorskiego

Prywatny inwestor z Womaku chciał na tamtejszym konkretnym terenie wybudować Aquapark żadnym innym mimo że miasto kilka innych waranów przedstawiało.
Innym miastom to nie przeszkadzało bo nie mają nic więc jedyną atrakcją jaka ich czeka to Aquapark wybudowane przez miasto .
Co ty chcesz od parku papieskiego ? Za 10 lat jak roślinność i drzewa urosną będzie to oblegane miejsce przez mieszkańców tamtych terenów mając na uwadze to że jak Nasz Gaj skończy budować osiedle to dopiero będą mieli ludzie gdzie spacerować i odpocząć. A najbliższy park jest daleko.
Były plany na Zwięczycy budować, ale ze odpuszczono temat i zajęto się przebudową Podpromia do 6tys no niezły wynik. Jak to nie załatwi, ponoć wszystko da się załatwic

Odpowiedziałem ci na to pytanie, tematu nie odpuszczono tylko na tą inwestycje miasto nie mogło podjąć dofinansowania dlatego temat został zamknięty dlatego też prezydent postanowił powiększyć podpromie. Bo niby jak by tamta hala na siebie miała zarabiać gdyby nawet została wybudowana ?? z samych meczów siatkarzy nie dał oby rady , musiałby jeszcze tutaj jeden zespół na wysokim poziomie działać z innej dziedziny. Bo na mecze siatkarek mało osób przychodzi.

Jak to miasto ma budżet taki duży a nie stać na porządny i kompleksowy remont basenów ? baseny odkryte to szkoda słów, ludzie już do Boguchwały jeżdzą bo tam wyremontowali i odnowili swoje i na tym korzystają. U nas dalej pseudo modernizacja której efektów nie widać
Podałem ci pare przykładów gdzie miasto mogło się wykazać ale wolą mamić o kolejce i cudach jakie to z tego będą

Miasto ma duży budżet ale jest on pod koniec danego roku już zapisany . To że pieniądze zostały przeniesione na inną ważniejszą inwestycje więc tak musiało być. Szpital też musi jakoś funkcjonować a potrzebowali na remont w trybie natychmiastowym. Trzeba pamiętać jedno że są inwestycje ważne i ważniejsze.
Ale nic jeszcze straconego ,jak było obiecane to ma być i będzie .
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html
W projekcie budżetu Rzeszowa na 2016 rok znalazły się m.in. remonty basenów ROSiR i parku przy ul. Dąbrowskiego.

Wśród inwestycji najbardziej oczekiwanych przez rzeszowian jest m.in. rozpoczęcie przebudowy odkrytego kąpieliska ROSiR przy ul. Pułaskiego. Całość inwestycji szacowana jest na ok. 25 mln zł. Obejmie gruntowną przebudowę brodzika dla dzieci oraz średniego basenu, który zostanie zamieniony w mini park wodny. Duży, olimpijski basen zostanie prawdopodobnie przykryty, uzyskując funkcję pływalni całorocznej. Latem jego ściany będzie można rozsuwać. Na przyszłoroczne prace planuje się wydać ok. 5 mln zł. Całość remontu ma potrwać do 2018 roku.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 22:25

z którego po za przebudową ulic, montażem systemu sterowania światłami (który się nie sprawdza) i kupnem taboru (nawet przegubów nie kupili) dla mpk nic więcej nie wynikło. Gdzie węzły przesiadkowe na obrzeżach zwane P&R ?

Wkleiłem ci link w którymś poście gdzie było konkretnie napisane co po kolei było robione aby ten układ funkcjonalny powstał, a ty nadal powtarzasz te same kawałki.
A na co potrzebne przegubowe autobusy , to nie limuzyna. Mają w swoim starym taborze kilka sztuk o ile pamiętam . Jest puszczany przeważnie do miejsc o najbardziej natężonym ruchu pasażerskim.

poczytaj co dałem za linka, a może pojmiesz że trzeba rozsądnie planować a nie na szarże że dziś

Co chcesz planować rozsądnie, wpuszczanie samochodów do miasta czy może ulice rozciągnąć.?
Jeszcze nie widziałem producenta który nie zachwala swojego produktu, tylko jaka musiała by to być częstotliwość aby tyle osób przewieźć( to 1/4 wszystkich stałych mieszkańców miasta) ,

Producent przedstawia max ilość jaką może zabrać pasażerów . Gdzie tutaj jest zachwalanie . Gdzie wyczytałeś że producent powiedział - kolejka jest piękna , spełnia wszystkie (wymogi BHP , ppoż ) jadąc nią człowiek czuje się błogo jak w niebie. To sprawdź sobie częstotliwość korzystających na linii „koło” , tej trasie po której ma być pierwsza nitka wybudowana.
Mowa w artykule była o 8 wagonach zawsze można zmniejszyć jej ilość.
Polecam poczytać w całości, m.in o udogodnieniach dla pasażerów i o tym jaką role odgrywa sprawna komunikacja coś czego w Rzeszowie nawet za 20 lat nie będzie

W ciągu ostatnich 20 lat mocno zmieniają się cele podróży. Ludzie przemieszczają się z dzielnic peryferyjnych gdzie robi się zakupy, tam są miejsca rozrywki. Coraz rzadziej celem są obszary śródmiejskie

W rozwijających się od dekad lat miastach owszem tamtejsze peryferia wyglądają lepiej niż nie jedno centrum miast w Polsce. Więc w celu szukania ciszy i spokoju tam się przeprowadzają.

Bardzo ważną rzeczą są wydzielone pasy ruchu dla transportu publicznego.

W Rzeszowie są bus pasy ,ale nie uchronią od wzrostu samochodów ani żaden transport publiczny poruszający się po jezdni.

Gdy przeprowadzaliśmy analizę systemu transportu publicznego w Szwajcarii, dla minister Wasiak, poza kilkoma ciekawymi cechami tamtejszej komunikacji opartej na transporcie szynowym (pociągi dalekobieżne kursują w taksie godzinnym, półgodzinnym i 15-minutowym) warte uwagi jest to, że transport nie konkuruje ze sobą

Naczytałeś się artykułu który o nic nie mówi i chcesz robić z tego dyskusje.

Trzeba pamiętać o prostych rzeczach, np. zamiast schodów, robić pochylnie, bo to nic nie kosztuje. Jeśli robimy rampy dla wózków, to niech one będą dostępne dla wszystkich. Jeśli robimy windy, to powinny być w miejscach widocznych i powinny być czyste.

Co ten temat ma wspólnego z udrożnieniem ruchu w mieście o którym cały czas wspominam. .
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości