onlyRzeszow pisze:Za to budżet miasta jest wspólny, na razie kolejka nie jest konieczna, a te kilkadziesiąt milionów na kolejkę można wykorzystać na coś co jest bardziej potrzebne miastu.
Z roku na rok na inwestycje miasto przeznacza coraz więcej pieniędzy to tylko świadczy o jego rozwoju dynamicznym , trzeba myśleć przyszłościowo gdy autobusy będą stały w korkach na ulicach miasta , co temu zaradzi ,tylko kolejka nadziemna.
Miasto otrzymuje sporo dofinansowania ,każda inwestycja ma swoje , Rzeszowowi potrzebna jest do szybkiego przemieszczania się miejsca docelowego . Autobusem i tramwajem przy korku będziesz tkwił i tracił paliwo , a kolejeczka przemknie i nic jej nie będzie zatrzymywać. Jedne inwestycje kosztują mniej inne więcej ale to nie oznacza że miasto ma rezygnować tylko i wyłącznie bo koszta budowy są wysokie czy też panoramę miasta zasłoni hahahah
A wczoraj pisałeś
onlyRzeszow pisze:Przede wszystkim kolejka nadziemna nie ma być atrakcja turystyczna tylko pomocniczym środkiem transportu.
Została sprawdzona w kilku miastach, ale nie nadaje się na podstawę / opłacalną i efektywną opcję transportu, przez co została zlikwidowana w Sydney. Tam też była przedstawiana jako innowacja, transport przyszłości, niestety nie sprawdziła się. Musimy powtarzać błędy innych?
Ty też mógłbyś tak zrobić
Równie dobrze możemy zainwestować kilka miliardów w transport helikopterami, to dopiero byłaby innowacja
onlyRzeszow pisze:Jedno nie wyklucza drugiego , chodziło mi że będzie o Rzeszowie głośno , ludzie będą z ciekawości przyjeżdżać aby sie takim cudeńkiem przejechać
onlyRzeszow pisze:Jeżeli ma być kolejny to tylko taki który odciąży ruch w mieście.
onlyRzeszow pisze:ważne że podatnik miejski zapłaci przy dotacji z unii jedynie 15 % .
onlyRzeszow pisze:Pan prezydent będąc często w Warszawie przedstawia tą koncepcje Ministrom aby wiedzieli ze po zmianie ustawy miasto zamierza budować pierwsza linię tej innowacyjnej technologii.
onlyRzeszow pisze:A jakie linki zostały na ten temat wklejone ?? Oczekuje przykładów nie suchej tezy.
Ty zresztą miałeś odpowiedzieć na wiele pytań w postach które tobie odpisywałem a unikasz ich widzę .
onlyRzeszow pisze: Aquapark miał powstać tylko protesty mieszkańców odstraszyły inwestora
onlyRzeszow pisze:Jaka nowa hala miała być obiecywana ?? Gdyby miasto chciało budować od podstaw ,nie otrzyma dofinansowania na tą inwestycje osiągnąć .
onlyRzeszow pisze:Na terenach Rosiru prace były wykonywane w celu jego przebudowy z tym że jest to podzielone na etapy.
Wspominasz co chwilę o tym, że jesteśmy skazani w przyszłości na koszmarne korki i brak przejezdności. Wygląda na to, że albo nie myślisz przyszłościowo albo nie masz wiary w wyobraźnię Prezydenta Ferenca. Przecież będąc prezydentem z wyobraźnią i wizją, powinien już podejmować kroki aby ograniczyć ruch samochodowy w ścisłym centrum. Jeśli więc będzie skuteczny, korki nie będą problemem a tym samym owa wielka zaleta kolejki stanie się mało istotna.
Uprzedzając kolejny błyskotliwy kontrargument napiszę, że kolejka tylko w niewielkim stopniu może przyczynić się do zmniejszenia natężenia ruchu.
Za te same 300mln można zrobić o wiele więcej dla poprawy dostępności komunikacji miejskiej i rzeczywistego ograniczenia ruchu samochodowego (korków) w centrum miasta. Wierzę, że Prezydent i cały magistrat są zespołem racjonalnych ludzi z realistycznymi wizjami przyszłości .
Klimat mamy podobny do Moskwy. Oni prawdopodobnie się wycofają, a my mamy się w to pchać?
Dlaczego więc nie helikoptery? Co prawda będą "troszkę" droższe, no ale jaki prestiż! Jaka innowacyjność!
z którego po za przebudową ulic, montażem systemu sterowania światłami (który się nie sprawdza) i kupnem taboru (nawet przegubów nie kupili) dla mpk nic więcej nie wynikło. Gdzie węzły przesiadkowe na obrzeżach zwane P&R ?onlyRzeszow pisze:Miasto już 450mln zł przeznaczyło na cały funkcjonalny układ transportowy
onlyRzeszow pisze:Bo one się nie rozszerzą aby móc pomieścić narastającą ilość samochodów plus ci którzy przyjeżdżają z zewnątrz, chcesz doprowadzić do paraliżu miejskiego ?
onlyRzeszow pisze:o kolejka wg obliczeń firmy kanadyjskiej Bombardier w ciągu godziny ośmiowagonikowy skład może przewieźć 42 tysiące osób. To wydajność porównywalna do metra, prawie dwukrotnie wyższa od tramwaju
Ile ten szła potrwa miesiąc a potem co, miasto zostanie z droga zabawką
To zacząć od podstaw czyli PKP i stworzenie SKM aby okoliczni nie dojeżdzali autem ale własnie pociągiem do miast, to już odciążyło by ulice. Ale fakt miasto nie musi współpracowac bo jest samo wystarczalne
A ile dołozy później do utrzymania tej drogiej zabawki, kosztem innych inwestycji dobre posunięcie
I póki co nic z tego nie wynika, każdy może przedstawić swoje zdanie czy pogląd
Dałem ci artykuł o Moskwie ale ty go nie chcesz zauważyć, ty też na wiele moich pytań nie odpowiedziałeś więc
Aha bo jedna działka tylko jest w mieście ? Jakoś innym miastom to nie przeszkadzało i powstały takie kompleksy u nas się nie da ale za to mamy nowy park na Sikorskiego
Były plany na Zwięczycy budować, ale ze odpuszczono temat i zajęto się przebudową Podpromia do 6tys no niezły wynik. Jak to nie załatwi, ponoć wszystko da się załatwic
Jak to miasto ma budżet taki duży a nie stać na porządny i kompleksowy remont basenów ? baseny odkryte to szkoda słów, ludzie już do Boguchwały jeżdzą bo tam wyremontowali i odnowili swoje i na tym korzystają. U nas dalej pseudo modernizacja której efektów nie widać
Podałem ci pare przykładów gdzie miasto mogło się wykazać ale wolą mamić o kolejce i cudach jakie to z tego będą
z którego po za przebudową ulic, montażem systemu sterowania światłami (który się nie sprawdza) i kupnem taboru (nawet przegubów nie kupili) dla mpk nic więcej nie wynikło. Gdzie węzły przesiadkowe na obrzeżach zwane P&R ?
poczytaj co dałem za linka, a może pojmiesz że trzeba rozsądnie planować a nie na szarże że dziś
Jeszcze nie widziałem producenta który nie zachwala swojego produktu, tylko jaka musiała by to być częstotliwość aby tyle osób przewieźć( to 1/4 wszystkich stałych mieszkańców miasta) ,
Polecam poczytać w całości, m.in o udogodnieniach dla pasażerów i o tym jaką role odgrywa sprawna komunikacja coś czego w Rzeszowie nawet za 20 lat nie będzie
W ciągu ostatnich 20 lat mocno zmieniają się cele podróży. Ludzie przemieszczają się z dzielnic peryferyjnych gdzie robi się zakupy, tam są miejsca rozrywki. Coraz rzadziej celem są obszary śródmiejskie
Bardzo ważną rzeczą są wydzielone pasy ruchu dla transportu publicznego.
Gdy przeprowadzaliśmy analizę systemu transportu publicznego w Szwajcarii, dla minister Wasiak, poza kilkoma ciekawymi cechami tamtejszej komunikacji opartej na transporcie szynowym (pociągi dalekobieżne kursują w taksie godzinnym, półgodzinnym i 15-minutowym) warte uwagi jest to, że transport nie konkuruje ze sobą
Trzeba pamiętać o prostych rzeczach, np. zamiast schodów, robić pochylnie, bo to nic nie kosztuje. Jeśli robimy rampy dla wózków, to niech one będą dostępne dla wszystkich. Jeśli robimy windy, to powinny być w miejscach widocznych i powinny być czyste.
Wróć do Inwestycje niezrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości