Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 22 lut 2016, 23:22

Jestem często w różnych miastach i zawsze jak to mozliwe korzystam z KM bo jest dostosowana do potrzeb pasażera, ale tu oszczędności i cięcia

Skoro ci się tam komunikacja podoba to nie pozostaje ci nic innego jak tylko przeprowadzić się.
To zlikwidować i po kłopocie

Tak tak napisz jeszcze że dlatego bo ty przestałeś korzystać z komunikacji miejskiej hhahaha Jeszcze nie słyszałem aby ktoś oczekiwał na to że w niedziele autobusy będą częściej kursować niż zazwyczaj.

A co jeśli ta kolejka parkowa zepsuje sie połowie drogi miedzy 2 stacjami ? ludzie będą skakać
Nie ma oficjalnych dokumentów o jakości i bezpieczeństwie tej pseudo kolejki

Podobnie można powiedzieć o metrze , jak się zepsuje to ludzie co będą szli tunelem do następnej stacji ??
Napisz gdzie taka kolejka się popsuła , podaj choć dwa przykłady?

Na północy jest Autostrada (wersja dłuższa) a można bylo wyremontować most na Maczka i na teraz by wystarczyło. ale co możesz widzieć z okien autobusu

Jaki most jest na Maczka ?? o czym piszesz !

Tylko po co ktoś z Boguchwały ma jechać na os. Budziwój i utknąć w korku na Kwiatkowskiego ? pojedzie tak jak zawsze na Podkarpacką

To nie jest inwestycja tylko Rzeszowa , gmina Boguchwała i Lubenia doszło do podpisania porozumienia. Most połączyłby Rzeszów na osiedlu Budziwój w okolicach ul. Porąbki.Według tej koncepcji Rzeszów wybudowałby drogę o długości kilometra w kierunku ul. Budziwojskiej, a potem do al. Sikorskiego. Tak powstałby nowy fragment południowej obwodnicy Rzeszowa. Jej pierwszym etapem byłoby połączenie ul. Podkarpackiej z ul. Przemysłową.

To poczytaj jak miasta ułatwiają pasażerowi życie

Jakie miasta ? , link opisuje warszawę ,co z twego artykułu wywnioskowałeś że się na nim opierasz ,konkrety poproszę

Więc zobacz ile dziś kosztuje litr paliwa a ile kosztuje bilet

To ile km na tym litrze paliwa wyjedziesz ?? A przy zakupie jednego biletu możesz jechać z jednego miejsca ile się da do docelowego.
Tak wydam na miesięczny bo będą 2-3 razy na miesiąc jechał, dobre podejście.
Pasażerowie miesięczni to jedna grupa, ale druga to ci tzw. okazjonalni i o nich trzeba zawalczyć

Komunikacja jest opłacalna dla tych którzy często z niej korzystają a nie raz na jakiś czas jak zapewne ty.
Ci okazjonalni do budżetu MPK mniej zasilają jej konto niż stali bywalcy , zawsze stałych klientów lepiej się traktuje czy to w biznesie dając upusty , w tym przypadku jest to samo.

Jak by powstała to można się spodziewać mega cięć w liniach mpk aby zdobyć kasę na fanaberyjną kolejke, więc ludzie nie będą mieli wyboru chyba że wybiorą auto

Nie rozumiem co piszesz ,jakie cięcia na liniach mpk można się spodziewać przy zdobywaniu pieniędzy na kolejkę ?

Poczytaj jak chcesz wiedzieć nie będe ci 5 lat rozmów tu streszczał, i sam się ośmieszasz podejściem "zaściankowym" tylko my a inni niech sobie radzą sami
I nie dziwię się że zachód się rozwija i idzie do przodu bo jak czytam co piszesz to faktycznie tu jest zupełnie inna mentalność (i jeszcze pewnie długo się nie zmieni)

Co poczytać mam , linki proszę. Rzeszów jest odrębnym miastem nikogo nie będzie holował aby się rozwijał kosztem miasta , dopiero to wójtowie byliby wniebowzięci .
Tam ludzie nie potrzebują współpracy między gminnej chcą się do silniejszego przyłączać to jest klucz do sukcesu .
Tam gdzie to możliwe, a po za tym wiele miast buduje przystanki przed skrzyzowaniem a nie za aby nie stopować x2 transportu
Wiesz widziałem w wielu miastach jak taki duo system działa i to się fajnie sprawdza

Aha teraz napisałeś gdzie to możliwe, czyli jednym słowem gdzie jest możliwe ?? moim zdaniem nigdzie, bo gdyby tramwaj jechał po pasie zieleni to gdzie jest możliwość aby „skręcił” na przystanek autobusowy nie przecinając jezdni . Nawet nie myślisz to co piszesz.
Przedstaw zdjęcia tego co rzekomo widziałeś …
Nie chciało mi sie długo szukać podałem ci pierwszy przykład z brzegu bo zacząłeś pisać "brednie" że autobus po torach ma jechać to masz przykład
http://www.fakt.pl/swiecace-torowiska-w ... 926,1.html

Co ty chciałeś przedstawić w tym powyższym linku ,świecące torowiska mające ostrzegać przechodniów przed nadjeżdżającym tramwajem

Obrazek

To wygląda normalnie wg ciebie, ??

a tu wąsko i jakoś giga korków nie widze

A gdzie miejsce na pas dla samochodów osobowych hahahaha , jak możesz stwierdzić ze zdjęcia samego że nie widzisz z powyższego zdjęcia korków hahahaha
Jak to by był Toruń to może już by była decyzja a tak poczekamy sobie do wyborów będzie gatka że tak postaramy się i tyle w temacie, Sam prezydent to za mało do podjęcia decyzji


Skoro za to prezydent sie zabiera to wie że jest w stanie to osiągnąć .Tylko trzeba chcieć i się starać ,przypominać a nie temat zawieszać na kołku. Prezydent może lobbować decyzje przed jej podjęciem , spokojnie jestem pozytywnie bardzo nastawiony na tą przyszłą inwestycje .

czytaj ze zrozumienie, zamiast nowego torowiska chcieli mieszkańcom zaoferować trolejbus ale ci się na to nie zgodzili bo chcieli tramwaj a nie coś co utknie w korku. Tramwaj pojedzie wydzielonym torowiskiem i zamiast 3 pasów będą tylko 2 węższe i torowisko

Bo trolejbus to najgorszy środek w komunikacji miejskiej , porusza się tak jak autobus z tym że po przewodach trakcyjnych. Poznań ma możliwości wydzielenia torowisk więc im nie będzie to przeszkadzało.

Już ci 3 razy pisałem kto nie miał a przymierza się mocno do tego, i podałem ci gdzie u nas jest na to miejsce ale ty swoje

Gdzie podałeś trzy miasta , wymieniłeś Jaworzno pisząc błędnie że przymierza się do budowy a z linku który ci wysłałem z tego roku nic takiego nie wynika. Gorzów ,Olsztyn mieli tramwaje a mi chodzi te miasta które nie miały jak Rzeszów.
Podałeś na pasie zieleni , a tam gdzie nie ma pasa zieleni ,to drogą a jak drogą to będzie wyłączony jeden pas ,bo można jeździć po torowisku jak tramwaj nie jedzie ,nie wyobrażam sobie aby przy wypadku drogowym, stłuczce a jest ich w mieście nie mało gdy jedne pas jest zamknięty i trzeba ruchem sterować mógłby jeszcze tramwaj jeździć hahah Kolejka nie będzie miała żadnych problemów aby dojechać do wyznaczonego celu i to jest najważniejsze.

I gdzie ten ruch z tej kładki wpuścisz na wąską żeglarską ? czemu miasto chce iść w półśrodki zamiast zainwestować w coś porządnie

Jak się ją rozbuduje przy okazji budowy tego mostu to nie będzie wąska. To jest moim zdaniem dobra inwestycja dla tamtego miejsca oby doszła do skutku.
A ty czytaj i kierunki rozróżniaj trasę południową pytałem czyli trase od węzla s19 w Kielanówce poprzez Podkarpacką - Zalew - do Sikorskiego, póki co powstanie jedynie dojazd do S19 bo trzeba a pozostały odcinek ? cisza

Rzeszów będzie miał południową obwodnicę
Jeszcze w tym roku miasto chce zacząć kolejny etap poszerzenia al. Sikorskiego. Potem przebudowa czeka okolicę ul. Podkarpackiej.
Dzięki przebudowie aleja będzie miała dwie jezdnie na całej długości. Bliźniaczą inwestycję miasto planuje na ul. Podkarpackiej, do granicy z gminą Boguchwała.
- Jej pierwszym etapem będzie połączenie ul. Podkarpackiej w węzłem drogi ekspresowej S19 w Kielanówce. Budowę chcemy zacząć w tym roku i zakończyć w 2017 roku - mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. Poszerzenie ul. Podkarpackiej zależy od dalszych planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jeśli w najbliższych latach nie zdecyduje się przedłużyć S19 do Babicy, miasto wykona dodatkowe pasy ruchu. - Gdyby jednak S19 była budowana, plany poszerzenia Podkarpackiej odłożymy - mówi dyrektor Magdoń. Poza przygotowaniem do budowy łącznika i poszerzenia al. Sikorskiego miasto szykuje także nową trasę, która przetnie Wisłok powyżej zapory. Na ul. Podkarpackiej zacznie się w rejonie skrzyżowania z ul. IX Dywizji Piechoty. Do al. Sikorskiego ma się włączyć niedaleko siedziby Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. - W ten sposób między S19, drogą krajową nr 9 i al. Sikorskiego powstałaby południowa obwodnica miasta - tłumaczą drogowcy.

Nie ośmieszaj się gimnazjum to chyba ty, bo piszesz tak jak ci wygodniej i argumenty i fakty nie trafiają do ciebie

Sorry po tym co wypisujesz jestem przekonany że prezentujesz poziom gimbazy ,pisząc m.in.: że most mazowieckiego przechodzi przez strumyk !
Most zawisnął nad zbiornikiem wody technologicznej rzeszowskiej elektrociepłowni, nad Wisłokiem oraz ulicą Wioślarską.
Jakie argumenty ,wklejasz jakieś linki co nic nie przedstawiają , na konkretne pytania unikasz odpowiedzi .

O zielonych torowiskach tez nie słyszałeś co mnie nie dziwi,

Hahaha idealnie a gdzie miejsce dla autobusu o którym pisałeś że też ma się po torowisku dla tramwajów przemieszczać.
Obrazek

No tak będzie tyle lini że tramwaj będzie co minut jechał biedni kierowcy sobie nie poradzą


Już sobie to wyobrażam jak przy korku tramwaj będzie chciał przeciąć ulicę aby na przestanek dojechać ,to sobie ludzie poczekają.
Tramwaj się tak projektuje aby jak najmniej kolidował z podstawowym ruchem samochodów

Szczególnie w Rzeszowie tak można zaprojektować aby na wąskich ulicach najlepiej umiał latać hahah



Szkoda tylko że miasto traci okazje na rozwój transportu bo ma mrzonki o kolejce której nikt w kraju nie chce budować, bo wolą inwestować w to co już pewne

O Moskwie czy Sydney poszukaj a nie wklejasz filmiki sprzed paru lat


Miasto wiele zyska na transporcie miejskim po wybudowaniu tego cudeńka . Nikt nie chce teraz budować bo przepisy ustaw nie są w tym temacie jeszcze podjęte.
Filmiki są aktualne, nie sprzed paru lat , poszukać info o którym piszesz że likwiduje się w tamtych miejscach kolejkę nadziemną. Choć w jednym przypadku na coś się zdaj.

A na koniec , masz swoje super tramwaje hahah na pewno dojadą na czas.

Obrazek
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 22 lut 2016, 23:47

Nikoś pisze:Tobie się nie chciało szukać to masz o Moskwie
http://www.rzd-partner.ru/news/zhelezno ... azevskaia/


O Sydney też poszukam w wolnym czasie


W moskwie mają wszystkie rodzaje transportu więc aby generować koszty mogą sobie pozwolić z rezygnacji jednej z nich. Koszty utrzymania samego metra są większe. Dowiedziałem się że myślą o likwidacji kolejki kupionej od szwajcarów ponieważ nie jest ona przystosowana do warunków atmosferycznych panujących na ogół w Rosji. Ale nie wiadomo czy zrezygnują bo oficjalnej informacji nie ma , zresztą jakby chcieli to sporo ich to by kosztowało aby rozebrać tyle km torowiska na wysokości i całej infrastruktury skończywszy na przestankach.

Obrazek

I czemu porównujesz "slamsy" do trakcji tramwajowej,
co ma piernik do wiatraka ? podałem ci przykłady jak to może estetycznie wyglądać ale ty swoje



Porównuje okablowania na slumsach bo przypomina trakcje tramwajowe.Będzie estetycznie wyglądać " jak każdy schowa kable do kieszeni".

Obrazek

Centrum Zurychu(komunikacja głównie tramwajowa), spozierającymi na przechodniów ponad pajęczyną trakcji, która rozrosła się nad miastem obejmując zuryskie sklepienie.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 22 lut 2016, 23:53

Skoro za to prezydent sie zabiera to wie że jest w stanie to osiągnąć .Tylko trzeba chcieć i się starać ,przypominać a nie temat zawieszać na kołku. Prezydent może lobbować decyzje przed jej podjęciem , spokojnie jestem pozytywnie bardzo nastawiony na tą przyszłą inwestycje .


Serce rośnie jak Cię czytam. Chwilę to trwało (8 lat), ale podobno gondole niedługo startują. Z kolejką będzie nie inaczej.
Obrazek
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 22 lut 2016, 23:59

DOBRZE ŻE JEST PRZYCHYLNOŚĆ LUDZI Z WŁADZY RZĄDZĄCEJ KRAJEM .


http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... s-owi.html

Kolejka nadziemna podoba się teraz nawet PiS-owi
20.10.2015 09:00

Rzeszowska kolejka nadziemna tuż przed wyborami zyskuje zwolenników. Niektórzy ludzie kojarzeni z PiS chwalą pomysł, a kandydat na posła obiecuje wsparcie.

Mieczysław Miazga, producent słynnych wędlin z Górna, politycznie związany jest z PiS. Jest radnym tego klubu w sejmiku, 25 października będzie walczył o mandat poselski z listy PiS. Przyklasnął idei budowy w Rzeszowie kolejki nadziemnej. Tej samej, o którą od lat walczy prezydent Tadeusz Ferenc.
Temat kolejki powrócił niedawno. Wiceprezydent Marek Ustrobiński zapowiedział, że miasto będzie się starać o pieniądze na ten cel z programu unijnego Demonstrator, który jest przeznaczony na innowacyjne rozwiązania. Pierwsza linia kolejki została wstępnie oszacowana na 300 mln zł.

Temat podjęły media, a Waldemar Pijar, związany z PiS, kiedyś szef Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, dziś pracownik starostwa odpowiedzialny za strefę Dworzysko, zachwycił się na FB: "Mnie się ten pomysł bardzo podoba. Byłby dodatkowym magnesem ściągającym turystów do stolicy regionu. Dobrze zaprojektowane trasy dla kolejki mogą w sposób znaczący poprawić funkcjonowanie komunikacji zbiorowej, nie powodując przy tym dalszego zatłoczenia na ulicach".

- Ja patrzę na kolejkę jak na innowację w skali Polski. Gdyby powstała w Rzeszowie, bylibyśmy pierwsi. Stanowiłaby dodatkowy element turystyczny. Kolejka to przede wszystkim doskonałe rozwiązanie komunikacyjne. Większość do tej pory kolejkę wyśmiewała, a mnie się podoba. Tym bardziej że mamy nową perspektywę unijną i możliwość sięgnięcia po nawet 85 proc. dofinansowania. Za chwileczkę będzie nowe rozdanie parlamentarne, więc i o zmiany w prawie będzie łatwiej - prognozuje Pijar.

Nowe rozwiązania prawne są konieczne, bo w polskich przepisach za transport publiczny uważane są samochody i pojazdy poruszające się po dwóch szynach. Kolejka jednoszynowa w przepisach się nie mieści.

- Z tego co wiem, monity w sprawie zmiany prawa z Rzeszowa już wychodziły, trzeba będzie sprawdzić, na jakim to jest etapie - mówi Miazga, który entuzjastycznie na profilu Pijara napisał, że będzie ten projekt wspierał. - Idea budowy kolejki zawsze mi się podobała, to nie tak, że opowiedziałem się w tej sprawie dopiero teraz. Ze znajomymi wiele razy na ten temat rozmawiałem. Tak samo jak o okrągłej kładce. Swoją funkcję spełnia, tyle że technologia mogła być prostsza, na bazie naszych trwałych materiałów - mówi Miazga.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 0:03


Serce rośnie jak Cię czytam. Chwilę to trwało (8 lat), ale podobno gondole niedługo startują. Z kolejką będzie nie inaczej.


Nie jest wina Rzeszowa że poprzednia władza kraju była pod tym względem opieszała i co rusz były afery z ich udziałem. Poszli precz teraz jest nowa i oby o to zadbała. Mając na myśli też fakt że te tereny są ich bastionem.

Gondole niech sobie startują ale na kasprowy wierch.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 23 lut 2016, 0:17

.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:27 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 23 lut 2016, 0:40

.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:27 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 23 lut 2016, 0:55

Prezydent Ferenc i kolejka to jedno. Mniejsza też z tymi tramwajami. Ale tendencyjność i hipokryzja niektórych na tym forum mnie powala.

Z jednej strony gdy jest jakakolwiek wątpliwość na forum w kwestii technicznej dotyczącej niemal każdej budowy (z wyjątkiem tych 'niepoprawnych" oczywiście), to wpada np. pisul, wrzuca jakieś geomapki i obwieszcza wszystkim, że się wszystko da zrobić, że się wszystko spaluje, nic nie zaleje, że dzisiaj technika na wszystko pozwala. Podobnie oczywiście onlyrzeszow:
technika obecnie jest tak rozwinięta że wszystko jest możliwe do wykonania jeżeli się chce.


Ale kiedy sprawa dotyczy tego, co komuś nie odpowiada, to się nagle okazuje że technika jest bezradna:
Z moich obserwacji jeśli asfalt jest od krawężnika do krawężnika to zachowa on dłużej dobrą jakość a jeśli jezdnie przecina torowisko albo dwa to jest jak w Łodzi. Woda ma kilka miejsc do podejścia pod asfalt a mróz załatwi reszte. Dobrze że pan Szlachta który forsował tramwaje w Rzeszowie przegrał z kimś kto zna problem i chce kolejki nadziemnej.


Kolejki, spalarnie, wszystko pikuś. The sky is the limit. No ale z tramwaju niestety trzeba zrezygnować bo woda drogi rozwali.
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 1:18

Pan Ferenc robi dużo dobrego, ale ma już 76 lat, więc zmiana prezydenta jest bliżej niż dalej. Rządzi Rzeszowem od 2002 roku, lecz niestety wątpię w to, że da radę piastować swoje stanowisko przez kolejne 14 lat.

Co z tego że ma tyle lat, i daj mu Panie Boże aby zdrowie nadal dopisywało. Nie liczy się wiek a to jak działa na korzyść miasta.
Szkoda że nie widziałeś na konsultacjach z wszystkimi był na ty , bo wielu znał z pracy w różnych zakładach , człowiek mega inteligentny ,skuteczny . Wójt narzekał że jak był prezesem klubu koszykarskiego to nie mógł liczyć na pieniądze z miasta ,Pan prezydent na to a pamiętasz jak przyszedłeś do mnie , wójt - pamiętam , dostałeś więcej pieniędzy jak poprosiłeś – wójt –dostałem , i tyle tematu.

Piszesz o jednej / dwóch liniach kolejki nadziemnej i porównujesz koszta jej utrzymania do kosztów obsługi CAŁEGO MPK, które obsługuje praktycznie całą komunikację w mieście? Ciekaw jestem kosztów budowy i utrzymania monoraila dla całego miasta(bo piszesz że chciałbyś by taka kolejka była podstawą KM w Rzeszowie). Jak myślisz, 10 miliardów starczy?

Ale nawet gdyby tych lini kolejki było więcej wybudowanych to nie ma porównania do utrzymania MPK bo sam koszt utrzymania kierowców jest bardzo duży ,a zarabiają po 2,5 tys plus dodatki o sobie policz, ile za gaz ,benzynę dziennie za ty km trzeba wyłożyć kasy.
Skoro 300 tys potrzebne jest do budowy głównej nitki w mieście którą obsługuje przeważnie koło to poprowadzenie do dużych osiedli mogło by wynieść drugie tyle . Nawet gdyby pal licho udało się tylko zbudować tą jedną główną część to juz byłby spory sukces.

Ile będzie kosztował bilet? 1zł? 2zł? Czy może raczej 5-10zł? Jeśli ceny będą wyższe niż w MPK to nie wróżę kolejce popularności(o ile wogóle powstanie, w co wątpię).

Skoro to transport miejski innego rodzaju to niewykluczone moim skromnym zdaniem że bilety będą w tej samej cenie. W tej kwestii to ostateczna decyzja będzie należała do ratusza.

Zawsze? Nic nie jest czarno-białe, takie założenia są troszkę bezsensowne. Co w zimie gdy szron pokryje szynę? co gdy coś się zepsuje? W razie awarii w trasie dochodzą koszty ewakuacji pasażerów.

Fakt nie sprecyzowałem , że zawsze cos może się popsuć ale porównaniu do awaryjności autobusów czy tramwajów metro naprawdę nieźle. Ja osobiście nie słyszałem aby metro się popsuło , jeżeli już do tego dochodzi to są nikłe przypadki.
W przypadku ewakuacji metra jest gorsza sytuacja , natomiast przy kolejce to zawsze może dojechać holownik jak jest w przypadku kolei torowych.

Raz, dwa, no może trzy razy ktoś pojedzie z ciekawości. Potem kolejka spowszednieje, a wtedy może być problem z pasażerami gdy bilety będą dużo droższe od tych w MPK. Taka kolejka faktycznie omija korki, ale Rzeszów nie jest zakorkowany od świtu do nocy w każdym miejscu. Na razie autobusy dają radę.

Przede wszystkim kolejka nadziemna nie ma być atrakcja turystyczna tylko pomocniczym środkiem transportu. Teraz Rzeszów nie jest zakorkowany ale liczba aut stale rośnie, do tego dochodzą przyjezdni spoza miasta. Tutaj chodzi o to aby w godzinach rannych i szczytu była dogodna droga do pokonania trasy aż do miejsca docelowego bez zatrzymywania się na światłach itd, wystarczy zobaczyć co się dzieje podczas wypadku lub stłuczki, masakra.
Zawsze można pomyśleć aby generować koszty w ten sposób załóżmy aby ona kursowała do określonych godzin przykładowo np.: do 18:00. To jest moja wersja.

Zapominasz o kosztach.

Koszty będą wliczone w podaną cenę , szacunkowe w ratuszu powstały przy planowaniu pierwszej trasy stąd gazety mają te informacje

Trakcja nie jest koniecznością, można użyć trzeciej szyny do zasilania.

A może drogi pozamykać dla samochodów, po co mają po mieście jeździć.

Toruń i Olsztyn mają tramwaj, nie potrzebują monoraila.

To do czego sie odniosłeś dotyczyło odpowiedzi na pytanie poprzedniego rozmówcy odnośnie słów że Rzeszów to małe miasteczko. Więc odpowiedziałem że nie zupełnie małe bo Toruń ,Kielce , Olsztyn są porównywalne większe lub podobne.

Nie dogadał się z PO, więc wątpię że dogada się z PIS-em.

Artykuł który zamieściłem o tym że ludzie z PiS są za kolejką o czymś świadczy . PO w aferach się obracało więc ciężko było ich przymusić do podjęcia takiej uchwały.
Pan Ferenc jest człowiekiem ambitnym często jeździ do Warszawy wałczyć o pieniądze dla miasta i przy okazji ten temat porusza. W wielu tam naszego prezydenta szanuje.

Skoro były, a póżniej je usunięto, to w czym taka ulica z usuniętymi torami różni się od takiej, na której tory nigdy nie leżały?

Jak to czym ,tym że mieli już miejsce wygospodarowane , a u nas musieli by wszystko od nowa robić . Słuchaj jak niegdyś taki Gorzów miał tramwaje to tym bardziej Rzeszów też by mógł mieć rozwijając się za gomułki ale nie było na to zwyczajnie miejsca tym bardziej nie ma obecnie przy tej ścisłej zabudowie.

Obietnice na 5 dni przed wyborami są raczej mało wiarygodne.

Ale nic nie musieli obiecywać , przecież i tak tutaj na Podkarpaciu jest takie kolosalne na nich poparcie że nic tego nie zmieni.

Jedna linia - 300 000 000 złotych, a Ty onlyRzeszow chcesz kolejki jako podstawy transportu dla całego miasta Nawet przy 85% dofinansowania to jest 45 000 000 złotych za kilka kilometrów.

To jest cena jak już pisałem połączona z wagonami ,przystankami , a nie samym wzniesieniem na betonowych słupach.
To ma być przyszłość miasta jako podstawa transportu daleka przyszłość. Teraz dla co niektórych to mało realne bo nawet nie powstała ta inwestycja ale za 15-20 lat gdy między czasie w co mocno wierze osobiście powstaną nitki na duże osiedla będzie transportem z przyjemnością uczęszczanym.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 1:32

Rezygnują by więcej płacić?

Gromadzić koszta, miałem na myśli. Mea culpa sorry

Nasz klimat jakoś szczególnie się nie różni, też mamy mrozy które mogą zakłócać działanie takiej kolejki (Sydney, Las Vegas, Mumbaj takich problemów nie miało, a kolejka i tak nie są tam podstawą transportu).

Faktycznie szczególnie takie mrozy były w tym roku aż -20 stopni , z roku na rok przez globalne ocieplenie zima będzie coraz cieplejsza.
Kolejka w miastach które wymieniłeś jak wcześniej już wspomniałem jest dodatkową możliwością skorzystania z transportu publicznego. Nie pisałem że pełni podstawową funkcje.
A jeśli u nas się nie sprawdzi, to nam za darmo rozbiorą?

A co ma się nie sprawdzić wybudują jedną nitkę na tracie koła , u nas innego transportu w mieście poza autobusami nie ma w porównaniu do Moskwy czy Sydney. W tych miastach mogli sobie na to pozwolić bo mają metro, autobusy ,tramwaje.
Kolejką taką dojedziesz na czas nie martwiąc się o to co się dzieje na drodze.

Prędzej przejdą kilka kilometrów, niż bez pomocy zejdą z wysokiej na pięć metrów linii monoraila.

Tak tak przejdą kilka km , jak tunel zwiną w harmonijkę. Holownik z bazy naprawczej przyjedzie kolejkę odholuje gdyby wystąpiły jakieś usterki.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość