Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Socat » 21 lut 2016, 23:00

Panowie! Wy na prawdę macie tyle czasu wolnego by poświęcać go na dyskusję na temat kolejki o której jedynie gazety piszą artykuły - bo to jest chwytliwy temat, a wizualizacje robią wykopowicze czy inni internauci? Nie lepiej porozmawiać nt. inwestycji realizowanych lub takich co do których nie ma większych zastrzeżeń odn. ich powstania? a do tematu kolejki wrócić za XX dekad?
"Można bodaj z całą słusznością powiedzieć, że nigdzie nie ma tylu co u nas nieinteligentnych intelektualistów i tylu estetów bez smaku". R. Dmowski - Myśli nowoczesnego Polaka.
Awatar użytkownika
Socat
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 107
Na forum od: 21 cze 2014, 22:01
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 21 lut 2016, 23:15

@onlyrzeszow

Nie chciałeś mi odpowiedzieć to sobie sam odpowiedziałem :) Tak wygląda zmiana torów w monorailu:


Patrząc na to można zrozumieć czemu np. Moskwa dała z tym za wygraną. To jak zbudować stację kolejową na palach.
Tylko w przeciwieństwie do kolei tutaj widać, że kwestia krzyżowania się torów jest nierozwiązana.
Trzeba wynieść jeden tor nad lub pod drugi jeśli się mają przeciąć.
Ale w sumie ma to mniejsze znaczenie, bo z tego co wyczytałem, to władze "przychylają się" do koncepcji jednego toru, a więc albo puszczamy nań kolejki tylko w jednym kierunku, albo w dwóch, ale wtedy trzeba czekać aż jadący już jeden monorail zjedzie bezpiecznie z trasy.

Piszesz, że na tramwaj nie ma miejsca, a kolejka ten problem rozwiązuje.
Patrząc na poniższą mapkę z naniesioną wcześniejszą trasą, opartą na informacjach UM, widać że monorail również miał omijać Dąbrowskiego, Piłsudskiego i wszystkie najważniejsze, najbardziej zabite arterie w centrum miasta. Za to wiedzie nad drogami z szerokimi pasami zieleni, i starymi torowiskami. Ilość przystanków jest około dwa razy mniejsza od trasy autobusu 0, na której się opierano. Przystanek przy nowym targowisku, a nie przy skrzyżowaniu Lwowskiej z Rejtana - to też zagadka.
Obrazek

W nowej koncepcji monorail ma jeździć od Zalesia aż po Miłocin i Jasionkę. Cały czas na palach, bo poprowadzona w odleglejszych rejonach kolejka na ziemi blokowałaby wszelki ruch:

Wkopanie tego w ziemię też odpada, bo też samochody i ludzie nie mogliby pokonać podwujnego rowu o szerokości ok. 1 metr każdy. A taki by się tworzył na torowisku, jeśliby to miała być ta INNOVIA:
Obrazek

Co do tych kosztów, które już wszem i wobec ogłosiłeś i że "obejmują wszystko, przystanki itd.":
Kanadyjczycy na razie nie chcą się wypowiadać na temat kosztów budowy monoraila na proponowanej przez miasto trasie. - Na to jest na razie za wcześnie. Koszt będzie zależał m. in. od tego, jak duży skład zostanie kupiony, od cen usług budowlanych na rynku lokalnym i wielu innych czynników - powiedział Dickson.

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... emnej.html
Krótko mówiąc sam producent nie jest ich w stanie jeszcze podać. Co dopiero miasto, które już któryś raz zmienia trasę, podaje różne długości (8, 14 km), 'skłaniałoby się' ku rozwiązaniu jednotorowemu itd.

Po bus pasie po konkretnych godzinach samochodem można jechać a po torowisku tramwajowym już nie.

No pacz, jakieś nowe przepisy wprowadzili chyba :D Bo ja jeżdżę o każdej porze i wszystko OK.

Co z tego że jest droga ,a co innowacyjne jest tanie !!! Pieniądze będą na jej budowę z zewnętrznego źródła więc przeciętny mieszkaniec miasta niemu się martwic że dużo z jego podatków pójdzie, podobnie było z mostem , kosztował 176mln zł podatnik wydał miasta wydał 18 mln zł .


Zadziwiająca pewność siebie. A poniżej przykład z lokalnego podwórka. Terminal na lotnisku w Lublinie w wariancie początkowym i ostatecznym okrojonym, o ponad połowę. Okrojonym przez urzędników unijnych, którzy powiedzieli, że nie zgadzali się z prognozami ruchu i planami i że nie dadzą na projekt w oryginalnym kształcie. I tyle, basta. I musiał być okrojony, bo mogli nie dostać ani jednego euro na to. I nie ma znaczenia czy unijni urzędnicy mieli rację, czy nie.
Obrazek
Tymczasem Ty masz jakieś widełki cenowe, tak jakby to kupujący sobie cenę ustalał, jakieś wciąż zmieniające się koncepcje i już wiesz że dostaniesz kasę. Tutaj możesz wypisywać do woli te argumenty, że to innowacyjne, że trzeba być postępowym, ale myślę, że na nich by one bardzo nie podziałały. No chyba że ten o jajach prezydenta Ferenca :roll:

A w ogóle dopytaj pisula, bo z Unii żadnych pieniędzy ponoć nie ma. Ale ja tam panie nie wiem.
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 22 lut 2016, 12:55

W jaki sposób SAM wypracował wypracował taki budżet?


Może nie sam ale wraz ze swoimi pracownikami. W takim razie zadaj sobie pytanie dlaczego poprzednik prezydenta obecnego odchodząc zostawił budżet w wysokości 300mln zł i nic nie robił aby go zwiększyć przez swoja kadencje.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 22 lut 2016, 15:07

Nie korzystam od kiedy czekałem na linie 30 prawie 40 minut, dziękuje. Taka linia powinna smigać co 12 minut o każdej porze. Inne linie tez nie lepiej np 38 pierwszy kurs w niedziele ma po 10 rano a wczesniej to co ludzie z buta mają iść ? nie biorą auto

To trzeba było spisać kiedy przyjeżdża ten numer i przyjść na czas a nie wtedy gdy przychodzisz to oczekujesz że autobus przyjedzie od razu ,to nie taksówka. Co ty z kursami w niedziele się uparłeś, wiadomo wtedy że jest mniej autobusów kursuje i o rzadszych porach godzinowych.
Linia 30 w dni robocze normalnie kursuje , ale jak jaśnie wielmożny Pan chciałbym aby pod jego dyktando autobusy jeździły na zawołanie to takich luksusów nie będzie.


Zarys jest taki że miasto chce budować ale nie ma podstaw prawnych ani środków na to

Na podstawy prawne miasto czeka gdy rząd je w tej sprawie uchwali , następnie będzie sie ubiegać o pieniądze unijne.

Tylko że obecna perspektywa finansowa jest podzielona każde miasto/ województwo dostało określoną pulę na konkretne zadania więc co nagle unia ma komuś zabrać bo Rzeszów chce zabawke budowac

Co jest podzielone na miasta chłopie, nie masz zielonego pojęcia co piszesz. Jedne miasta otrzymują więcej kasy od unii bo więcej projektów na inwestycje przechodzi inne mniej. Inwestycja w kolejkę to innowacyjny pomysł w kraju dzięki któremu zwiększy się bezpieczeństwo podróżujących , jeżeli zdarzyłoby się tak że nie zdobędzie miasto na te przedsięwzięcie dofinansowania to pozostanie jeszcze szwajcarski mechanizm finansowy. W tym kraju taka kolejka jest produkowana i porusza się jako środek lokalny.

na drugi raz wezme notes i specjalnie dla ciebie to zanotuję

Nie musisz brać notesu aby to zapamiętać . Czyżby ci pamięć szwankowała ?? 



Jakie to wielkie inwestycje drogowe powstały ? póki co to jedynie remonty a i ostatnio most za 200 mln nad strumykiem no i dojazd do autostrady na Załężu bo miasto musiało
A gdzie trasa południowa od tylu lat obiecywana ? zamiast tego mamy dązenie do budowy trasy północnej póki co zbędne

Podałem ci link w którym mogłeś sprawdzić wybrane inwestycje ostatnich lat w mieście od drogowych po budowy chodników , masz problem z czytaniem ?? Czytaj inwestycje drogowe w 2014 roku:
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... ogowe.html
Lista inwestycji mniejszych kwot w 2014 roku:
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... tycji.html

Rzeszów: 590 mln zł na inwestycje w 2015 r. "Chcemy bezwzględnie wykorzystać pieniądze z UE"
http://www.polskieradio.pl/42/4265/Arty ... iadze-z-UE

Tak myślałem „most za 200mln zł nad strumykiem” widzę że nie masz żadnej wiedzy na dyskutowany temat i to jest tego świadectwem. Mało tego nie jesteś z Rzeszowa tylko jakiejś wsi i łyso ci zwyczajnie że miasto się ładnie rozwija a ty możesz tylko się przyglądać.

Tak tylko że jak 100 złoych podzielisz na 2 a na 4 to jest różnica, podaj takie dane dla miast o podobnej ilości mieszkańców jak to wygląda


http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... tycji.html

Rzeszów na pierwszym miejscu w kraju pod względem inwestycji


Proszę bardzo , w linku znajdziesz Olsztyn, Kielce, Toruń ,Gorzów i Rzeszów na 2 pozycji
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/dgp-mias ... z-ue/5f2hr
"DGP": miasta, które wydają najwięcej pieniędzy z UE jest to może z 2013 r. ale jak widać mało co się zmieniło .
1. Gdańsk
Prezydent: Paweł Adamowicz
Dotacje na jednego mieszkańca: 13 761 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 41 proc.
2013 r. - 43 proc.

2. Rzeszów
Prezydent: Tadeusz Ferenc
Dotacje na jednego mieszkańca: 13 038 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 31 proc.
2013 r. - 49 proc.

3. Warszawa
Prezydent: Hanna Gronkiewicz-Waltz
Dotacje na jednego mieszkańca: 11 354 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 40 proc.
2013 r. - 39 proc.

4. Kielce
Prezydent: Wojciech Lubawski
Dotacje na jednego mieszkańca: 11 084 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 24 proc.
2013 r. - 48 proc.

5. Olsztyn
Prezydent: Piotr Grzymowicz
Dotacje na jednego mieszkańca: 11084 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 24 proc.
2013 r. - 48 proc.

6. Wrocław
Prezydent: Rafał Dutkiewicz
Dotacje na jednego mieszkańca: 10 854 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 58 proc.
2013 r. - 54 proc.

7. Lublin
Prezydent: Krzysztof Żuk
Dotacje na jednego mieszkańca: 10 514 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 47 proc.
2013 r. - 55 proc.

8. Gorzów Wielkopolski
Prezydent: Tadeusz Jędrzejczak
Dotacje na jednego mieszkańca: 9 414 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 26 proc.
2013 r. - 36 proc.

9. Toruń
Prezydent: Michał Zaleski
Dotacje na jednego mieszkańca: 9 368 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 54 proc.
2013 r. - 49 proc.

10. Poznań
Prezydent: Ryszard Grobelny
Dotacje na jednego mieszkańca: 8 445 zł
Wskaźnik zadłużenia (proc. dochodów):
2009 r. - 33 proc.
2013 r. - 57 proc.

Warszawa, Poznań, Wrocław, Łódź jeszcze jakieś inne przykłady ?

Podaj zatem linki z informacjami ze w tych miastach współpracuje się z gminami.

I że wtedy zmieni się prezydent miasta Rzeszowa ale by był zonk

Nie ma obecnie innego godnego kandydata na fotel prezydenta, ludzie wierzą i ufają Panu Ferencowi bo widza ile ciężką pracą zrobiła dla miasta.
Nie wiem co zyska ale raczej miano miasta które jest "samolubem" bo jesli nie będzie programu to tej kasy nie będzie a to jest podstawa tego programu

Jeżeli gminy załóżmy dwie nie wejdą w skład to kasa nie przepadnie a zostanie odjęta z tej kwoty suma które te gminy miałby otrzymać. Ale nic takiego nie miało miejsca bo szef trzebowniska zmienił zdanie. Myślał że jak zagrozi wyłączeniem się z tego stowarzyszenia gmin to prezydent się przestraszy hahahaha

Takim podejściem to daleko miasto nie zajdzie, bo jak przyjdzie do czegoś poważniejszego i będzie potrzeba na współprace z gminą to gmina powie <papa> i na tym się skończy

Tłumaczyłem ci że miasto nie ma nic współpracując z gminami jakieś ochłapy w porównaniu do tego ile otrzymuje dofinansowania zna inwestycje z unii „sam” się ubiegając o to. Do tej pory miasto samo sobie radziło i wychodziło na tym bardzo dobrze. Gminy nawet gdyby skłócone były z miastem i tak mając możliwości współpracy zgodziły by się bez wahania bo dla nich dotacja w wysokości 1 nawet miliona jest sporą gotówką.

Ale takie miasta wiedzą że jesli bilet będzie po 5 zeta to pojadą 2 osoby a jak będzie po 3 zeta to pojedzie 5 osób i jest różnica ? jest więcej osób w Km mniejsze korki i mniejsza dotacja z miasta na KM
To ja u nas bilety po 10 zeta proponuje wprowadzić bo małe miasto

Większym miastom jak wspomniałem opłaca się tańsze bilety wprowadzać bo znacznie więcej osób w mieście pół milionowym załóżmy korzysta z autobusu aniżeli w 187. Co roku Rzeszów musiał dopłacać z miejskiej kasy do MPK dlatego musiał podwyższyć cenę. W mieście niestety nie ma wyboru innej komunikacji , dlatego przy budowie kolejki dopiero będą tłumy chętnych na poruszanie się po jej wybudowaniu.

Bo jak gmina dowiaduje się o planach z gazety a nie z rozmowy w 4 oczy to co ty się spodziewasz orkiestry na powitanie prezydenta który chce gmine "rozebrać"
Zielona Góra potrafiła się porozumieć z sasiednią gminą ale to trwało 5 lat ! ale zakończyło się sukcesem i cisza w temacie kolejnych zmian granic

A co miał prezydent , zadzwonić i powiedzieć ej no wójcie chcemy was przyłączyć i z tego względu chcieliśmy na waszym terenie zorganizować spotkanie.
Pisałem nie raz ,tam na zachodzie jest inna mentalność ludzi, nikt nie potrzebuje rozmów aby wiedzieć że będą z silniejszym ma się więcej możliwości rozwoju, tylko tutaj jest tak że ludzie się boją że miasto pozamyka im szkoły, kościoły, zabierze ojcowiznę, przesiedli .

Czasy gdy władza była z nadania się skończyła więc przy wyborach samorządowych jak będzie ktoś rozsądnie prowadził kampanie ma szanse namieszać

Nikt nie jest w stanie namieszać kto jest spoza kręgu ludzi którym zależy na rozwoju miasta. Panu Tadeuszowi Ferencowi ludzie zaufali i darzą go nadal podobnie jest w Gdyni tam jest również dobry prezydent i ludzie nie zamiennie wybierają go cały czas w kolejnych wyborach. Dlatego zaufają również tego kogo na swoje stanowisko w przyszłości będzie popierał.

Za chwilę to wypadniesz z planem budowy pomnika prezydenta, tak go chwalisz

Na prezydenta miejscu wybudowałbym pomnik Wojciecha Kilara ten doskonały wirtuoz zasługuje na to .
A słyszałeś o czymś takim jak tram bus pas ? że autobus i tramwaj korzystają z tego samego "pasa" poprzez budowę torowiska na pasie drogowym i dwa to tam gdzie tramwaj ogranicza się do minimum autobus

Autobus ma po szynach jechać ?? Napisz jeszcze że ma się zatrzymywać na przestankach autobusowych bo gdzie je wybudujesz , na środku jezdni ???To razem nie współgra więc nie ma co się bawić , nadziemny transport to jest to.

A czyli robiłeś badania wśród pasażerów że oni wolą kolejkę ? nie oni wolą transport który będzie nie zawodny i szybki a kolejka tego nie zagwarantuje

A który transport jest niezawodny tylko metro i kolejka jednotorowa nadziemna jedzie swoim rytmem bo torze i zawsze dojedzie na czas , z tramwajami i autobusami jest różnie. Nie trzeba robić badan ,jak te cudeńko powstanie to ludzie sami w kolejce będą się ustawiać jestem o tym bardziej niż pewny.

Tylko jak pisałem te filary też zajmą miejsce czy to na pasie drogowym czy na pasie zieleni więc nie obędzie się bez ingerencji w otoczenie i infre
O tak zyska smiech na arenie między narodowej

Na pasie drogowym nie będzie filarów , technika obecnie jest tak rozwinięta że wszystko jest możliwe do wykonania jeżeli się chce.
A kable trakcji porozwieszane na całej długości ulicy będą ładnie wyglądały ??
Okrągła kładka tez miała budzić śmiech a tym czasem wiele TV w kraju chwaliły tren pomysł ,nawet aktualności na jej tle zrobili ramówkę.
Widze że dalej niż w KRK nie byłeś bo jakos nie widziałem aby tramwaj jechał swoim pasem a obok był jeszcze bus pas obok co jeszcze .. to nie Londyn to Rzeszów małe miasteczko więc nie trzeba tu 10 pasów w jedną strone

Podałem przykład Krakowa , tramwaje dudnią o te szyny a ich utrzymanie w dobrym stanie jest drogie , fizycznie tyle km torów ciężko jest utrzymać w dobrym stanie.
Rzeszów takim małym miasteczkiem nie jest bo równie dobrze tak samo mogłoby się nazwać ,Toruń ,Kielce czy Olsztyn.

To odpowiedz mi na jedno pytanie:
Poznań planował trolejbus - będzie tramwaj
Gorzów planował likwidacje - będzie remont całej sieci plus nowa linia
Warszawa - nowe linie na kolejnych osiedlach
Wrocław - planował co innego - będzie tramwaj
Olsztyn - odbudowa po 50 latach - w planach kolejne linie
Jak to jest że takie miasta stawiają na coś co wg ciebie jest be i anty, takie rozumowanie to było w latach 70 ubiegłego wieku kiedy to na potęge bezmyślnie likwidowano sieci tramwajowe w wielu miastach
A teraz przeżywa renesans
I czemu Warszawa która przygotowała taki plan dla Rzeszowa, nie chce u siebie budować tej kolejki u siebie jako przykład dla innych tylko samo inwestują w metro i tramwaj a nas się zwodzi kolejką parkowa


Co ty wypisujesz trolejbus czym się różni od tramwaju , tym że nie porusza się na szynach , oni maja szerokie drogi mogą sobie pozwolić na taki środek komunikacji. Gorzów miał tramwaje w przeszłości a Rzeszów nigdy więc mają przygotowane pod to drogi !!! Jaki będzie u nich remont ,przygotowują się na to za 3-4 lata o ile do tego dojdzie. Bo jak na takie małe miasto nie mogą liczy cna zbyt wygórowane dofinansowanie.
Warszawa ma wszystkie dostępne środki transportu w kraju wiec nie dziwne że je ulepsza. Niezależnie czy to autobus ,metro czy tramwaj;.
Wrocław jest dużym miastem ma tramwaje od dawna dawien więc o co chodzi
Olsztyn to samo ,wymieniasz miasta które miały lub maja tramwaje , wymień te które nie mieli a są w budowie .
Warszawa nie tyle że nie chce budować kolejki tylko oni mają wystarczającą ilość środków transportu wiec po jakiego im jeszcze jeden do utrzymania.
Jak ty metro do kolejki porównujesz to dziękuje ...

A czym się różni metro od kolejki nadziemnej?
Jest gabarytowo większe porusza się na dwóch szynach , osiąga większą prędkość ,jest usytuowane przeważnie w tunelu, co jeszcze ?

Jedno z takich miast podałem w linku o Francji w Polsce ? Olsztyn, Gorzów Elbląg, Grudziądz , Częstochowa


Obrazek

Obrazek

W jaki sposób autobus może prosperować z tramwajem wobec tych zdjęć ??
Napisz wyczerpującą.

Tylko wszystko rozbija się o kwestie finansowe nikt nie da kasy na coś co jest tylko na papierze, a ogólna ustawa jak to ująłeś to będzie tylko wstep do dalszych prac

Wyraźnie ci pisałem jak przebiega ta procedura, pieniądze na każdy cel da sie pozyskać tylko trzeba dobry projekt napisać ,a miasto z tym problemu nie ma.
To wskaż miasto gdzie prezydent ma tyle lat co nasz. Większość to młodzi ludzie po 40 zycia a nie po 70 w tym wieku to emerytura (bez urazy)

I co z tego że ma tyle lat, jak widać nie liczy się wiek a doświadczenie ,dalsza możliwość ,rozwój . Nie jeden młody nie dorasta inteligencja Panu Ferencowi .
Właśnie widzę jak jest w innych miastach , w Słupsku niejaki Biedroń pytał się prezydenta Rzeszowa jak trzeba kierować miastem aby ładnie się rozwijało. Nie miał chłop mimo że był politykiem żadnego doświadczenia więc tylko zawalił sprawę nie podołał. Rzeszów zawsze pod niemalże każdym względem w rankingu osiąga wysokie pozycje .
TERAZ TY MI WYMIEŃ MŁODYCH PREZYDENTÓW NIE PO 40,50 TYLKO DO 40 STKI KTÓRZY W RANKINGACH LEPIEJ WYPADAJANIZ RZESZÓW.
Jak nie wiesz to się zastanów

To wytłumacz co znaczy „odchodzić od przejść podziemnych” ??

A pokaż mi gdzie masz zapewnione dofinansowanie na te fanaberie kolejki parkowej ? to że będzie zgoda nie znaczy że od razu to mozna będzie realizowac

Na żadne inwestycje nie ma zapewnionego dofinansowania ,mam wrażenie że nie wiesz co piszesz . To jest procedura taka jak zdobywanie finansów na inne inwestycje, niczym się nie różni, prócz dokładnością wyliczeń i opisów. Objętościowo jest bardziej rozbudowana o szczególiki.

Toś strzelił jak kulą w płot, to co jak inni nie mieli to znaczy że mieć nie moga ? Jak w Warszawie/ Poznaniu/ Gdańsku/ Wrocławiu/ Szczecinie Tramwaj to dodatek to nie pisz takich bzdur, bo to podstawa transportu
A kolejka nigdy takiej roli nie spełni
A w Olsztynie mieli odwagę postawić na coś co było i mimo kosztów i zdań społecznych postawili na odbudowę i miasto na tym zyskało

Tłumaczyłem ci ale ty masz problemy ze zrozumieniem tam gdzie był tramwaj mieli dostosowane ulice do tego , a w Rzeszowie nie ma i nie będzie bo miejsca na to nie ma.
Czytaj ze zrozumieniem ,napisałem że inne miasta mają kolejkę nadziemną jako dodatek do reszty komunikacji , u nas w przyszłości będzie wierze w to mocno pełnić nadrzędną funkcje.
I nie podawaj mi przykładów miast które maja lub miel tramwaj podaj te miasto co nigdy nie miało a będzie budowało.
I przez kolejne 4 lata nic się nie zmieni w tej materii, bo miasto może i chce ale trzeba mieć siłe przebicia

Uwierz , Pan Ferenc ma siłę przebicia bo to bardzo mądry człowiek , wiele dofinansowania inwestycji z samego rządu zostało pozyskane.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 22 lut 2016, 15:20

Co do tych kosztów, które już wszem i wobec ogłosiłeś i że "obejmują wszystko, przystanki itd.":

A co mieli się pochwalić ile to będzie kosztowało, wstępnie poinformowali miasto bo koszty mogą się zmienić, dlatego nie chcą się określać, poza tym nie wiadomo czy to kanadyjska firma będzie prekursorem budowy, możne znajdzie się inna kto wie.
No pacz, jakieś nowe przepisy wprowadzili chyba Bo ja jeżdżę o każdej porze i wszystko OK.

To poruszaj się po torowisku tramwajowym ciekawe co zrobisz jak będzie nadjeżdżał a ma pierwszeństwo na swoim torze a tu mu zablokujesz drogę ahahaha .

Zadziwiająca pewność siebie. A poniżej przykład z lokalnego podwórka. Terminal na lotnisku w Lublinie w wariancie początkowym i ostatecznym okrojonym, o ponad połowę. Okrojonym przez urzędników unijnych

Nie porównuj lotnisk do kolejki, bo ich jest od cholery w kraju kolejka była by pierwsza po zatwierdzeniu ją jako transport miejski.
A w ogóle dopytaj pisula, bo z Unii żadnych pieniędzy ponoć nie ma. Ale ja tam panie nie wiem.

Warta 300 mln zł budowa pierwszej linii została ujęta na liście kluczowych inwestycji miasta w unijnym rozdaniu pieniędzy na lata 2014-2020. Prezydent regularnie rozmawia na ten temat z ministerstwem infrastruktury, a jego szefowa, wicepremier Elżbieta Bieńkowska jest pomysłowi podobno bardzo przychylna.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 22 lut 2016, 15:26

Socat pisze:Panowie! Wy na prawdę macie tyle czasu wolnego by poświęcać go na dyskusję na temat kolejki o której jedynie gazety piszą artykuły - bo to jest chwytliwy temat, a wizualizacje robią wykopowicze czy inni internauci? Nie lepiej porozmawiać nt. inwestycji realizowanych lub takich co do których nie ma większych zastrzeżeń odn. ich powstania? a do tematu kolejki wrócić za XX dekad?


Czemu za 20 dekad należy wrócić do kolejki, będzie już za późno na co kolwiek bo una będzie Polsce ochłapy dawała, to co dla niektórych jest nierealne nie znaczy że tak musi być. Taka kolejka do dopiero by zachęciła osoby do przesiadania się z samochodów. Na szczęście prezydenta mamy świetnego I jak się za coś zabierze to zrealizuje.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 22 lut 2016, 17:59

onlyRzeszow pisze:To trzeba było spisać kiedy przyjeżdża ten numer i przyjść na czas a nie wtedy gdy przychodzisz to oczekujesz że autobus przyjedzie od razu ,to nie taksówka.

Ale komunikacja miejska ma zapewnić szybki transport, ja nie bede chodził z książką z rozkładem i czekał aż łaskawie autobus przyjedzie. Jakoś na 4 liniach dało sie takt wprowadzić więc i reszta linii powinna się tego dorobic
Póki co jeżdżę autem :)
onlyRzeszow pisze:Co ty z kursami w niedziele się uparłeś, wiadomo wtedy że jest mniej autobusów kursuje i o rzadszych porach godzinowych.

To w niedziele wg. ciebie wszyscy mają się dostosować do KM która jeździ co 2 godziny ? dobre sobie
onlyRzeszow pisze:Na podstawy prawne miasto czeka gdy rząd je w tej sprawie uchwali , następnie będzie sie ubiegać o pieniądze unijne.

Oj to sobie poczeka,
onlyRzeszow pisze:Inwestycja w kolejkę to innowacyjny pomysł w kraju dzięki któremu zwiększy się bezpieczeństwo podróżujących ,

no większej "bzdury" nie słyszałem, kolejka poprawi bezpieczeństwo a niby jak ? Może i pomysł innowacyjny ale nie realny
onlyRzeszow pisze:, jeżeli zdarzyłoby się tak że nie zdobędzie miasto na te przedsięwzięcie dofinansowania to pozostanie jeszcze szwajcarski mechanizm finansowy. W tym kraju taka kolejka jest produkowana i porusza się jako środek lokalny.

A Szwajcarzy później sobie tak policzą za "utrzymanie" i naprawę że ta koleją się przez nastepne 100 lat nie spłaci
onlyRzeszow pisze:Tak myślałem „most za 200mln zł nad strumykiem” widzę że nie masz żadnej wiedzy na dyskutowany temat i to jest tego świadectwem. Mało tego nie jesteś z Rzeszowa tylko jakiejś wsi i łyso ci zwyczajnie że miasto się ładnie rozwija a ty możesz tylko się przyglądać.

A do czego się ten most przyczynił ? wydano gruba kasę którą można było wydać na most w ciągu trasy południowej gdzie bylo by to zasadne a nie tam bo ktoś miał taki kaprys
I pudło mieszkam w tym "mieście" od zawsze, chyba że ty mieszkasz od niedawna bo cię włączyli do miasta i dlatego tak bronisz władzy i prezydenta :D
onlyRzeszow pisze:Tłumaczyłem ci że miasto nie ma nic współpracując z gminami jakieś ochłapy w porównaniu do tego ile otrzymuje dofinansowania zna inwestycje z unii „sam” się ubiegając o to.

To czemu miasto w takim razie brnie w inwestycję mostową z Boguchwała i Lubenią jesli mógł by to sam zbudować ?
Miasto wiele może ugrać na współpracy ale ty tego nie zrozumiesz bo jesteś zapatrzony w prezydenta jak
onlyRzeszow pisze:Większym miastom jak wspomniałem opłaca się tańsze bilety wprowadzać bo znacznie więcej osób w mieście pół milionowym załóżmy korzysta z autobusu aniżeli w 187

Bo tam miasta wiedzą że nie da się budowac ulic w nieskończoność więć trzeba zachęcić do przesiadki do KM w jedyne racjonalny sposób czyli tanie bilety plus rozsądny rozkład jazdy
U nas ani biletów ani rozkładu jazdy nie ma, więc i pasażerów nie ma a żeby nie powiększać długu miasta to się cene biletu podnosi i tym samym odstrasza się kolejną grupę pasażerów "okazjonalnych" do KM
onlyRzeszow pisze: dlatego przy budowie kolejki dopiero będą tłumy chętnych na poruszanie się po jej wybudowaniu.

No to się uśmiałem, już widzę te "dzikie" tłumy żądne jazdy kolejką parkową po mieście :lol: :lol: :lol:
onlyRzeszow pisze:A co miał prezydent , zadzwonić i powiedzieć ej no wójcie chcemy was przyłączyć i z tego względu chcieliśmy na waszym terenie zorganizować spotkanie.

A może pojechać do Urzedu takiej gminy i porozmawiać i przedstawić plany jakie miasto ma ? W Zielonej tak zrobili i się dało
onlyRzeszow pisze:Autobus ma po szynach jechać ?? Napisz jeszcze że ma się zatrzymywać na przestankach autobusowych bo gdzie je wybudujesz , na środku jezdni ???To razem nie współgra więc nie ma co się bawić , nadziemny transport to jest to.

Czyli nigdzie nie byłeś i nie wiesz jak to funkcjonuję, żeby daleko nie szukać : http://m.warszawa.wyborcza.pl/warszawa/ ... 75181.html
Jakoś są i tory i autobus jedzie
A przystanek jest jeden wspólny dla obu środków transportu, i takiej przesiadki nie zapewnisz w przypadku kolejki parkowej którą tak wielbisz
onlyRzeszow pisze:jak te cudeńko powstanie to ludzie sami w kolejce będą się ustawiać jestem o tym bardziej niż pewny.

właśnie jak powstanie a że nie powstanie to możesz już dziś zająć miesce w kolejce na jednym z przystanków :twisted:
onlyRzeszow pisze:Na pasie drogowym nie będzie filarów ,

To jak na ulicy Piłsudskiego, Dąbrowskiego czy innych to zrobisz ? no chyba że na chodniku postawisz
onlyRzeszow pisze:A kable trakcji porozwieszane na całej długości ulicy będą ładnie wyglądały ??

Druty nie wpadają tak w oko jak te filary, po za tym można zastosować trzecią szynę i problem trakcji znika
onlyRzeszow pisze:Co ty wypisujesz trolejbus czym się różni od tramwaju , tym że nie porusza się na szynach , oni maja szerokie drogi mogą sobie pozwolić na taki środek komunikacji. Gorzów miał tramwaje w przeszłości a Rzeszów nigdy więc mają przygotowane pod to drogi !!! Jaki będzie u nich remont ,przygotowują się na to za 3-4 lata o ile do tego dojdzie. Bo jak na takie małe miasto nie mogą liczy cna zbyt wygórowane dofinansowanie.
Warszawa ma wszystkie dostępne środki transportu w kraju wiec nie dziwne że je ulepsza. Niezależnie czy to autobus ,metro czy tramwaj;.
Wrocław jest dużym miastem ma tramwaje od dawna dawien więc o co chodzi
Olsztyn to samo ,wymieniasz miasta które miały lub maja tramwaje , wymień te które nie mieli a są w budowie .
Warszawa nie tyle że nie chce budować kolejki tylko oni mają wystarczającą ilość środków transportu wiec po jakiego im jeszcze jeden do utrzymania.

Ale podałem ci przykłady innych miast co chciały a co robią, ale ty się wymigałeś od odpowiedzi dlaczego. Skoro Warszawa taka nowoczesna to co to dla nich postawić kolejkę dla pokazu. Porównałem trolejbus i plan Poznania do tego co będzie ostatecznie czyli tramwaj.
Gorzów już fundusze ma zagwarantowane na to co potrzebuje,
Wszystkie miasta mają przygotowany racjonalny plan transportowy bo wiedzą że to może być ostatni tak duży budżet UE na transport zbiorowy i z tego korzystają. A Rzeszów dalej marzy i czymś nieralnym
Bo tam ludzie to nie raz i w wyborach dali upust i pokaz decyzji odnośnie rozwoju miasta, bo tam wiedzą że miasto to nie tylko dziś ale i jutro
Czyli co jeśli miasto nie miało tramwaju to nie może budować ? czyli Kraków wg ciebie nie powinien budować metra bo go nie miał
Jesli byś czytał co pisze to byś się doczytał że Jaworzna nie miała tramwaju ale jest na mocnym etapie ku jego budowie w tej perspektywie finansowej UE - czyli się da mimo tego iż nie mają 10 pasów dla wszystkiego co się rusza
onlyRzeszow pisze: pieniądze na każdy cel da sie pozyskać tylko trzeba dobry projekt napisać ,a miasto z tym problemu nie ma.

Nie na wszystko się da ot tak, jeśli nie ma problemu z kasą to czemu wybrali trasę północną do realizacji zamiast południowej droższej i bardziej skomplikowanej ? i nie pisz ze się nie dało tylko nie chcieli się z ekologami bawić a w zamian miasto chce zafundować kładke samochodową nad zalewem :lol:
onlyRzeszow pisze:W jaki sposób autobus może prosperować z tramwajem wobec tych zdjęć ??
Napisz wyczerpującą.
rozwiń swoją myśl co chcesz bo nie wiem ?
onlyRzeszow pisze:Tłumaczyłem ci ale ty masz problemy ze zrozumieniem tam gdzie był tramwaj mieli dostosowane ulice do tego

Czyli co Olsztyn przez 50 lat nie przebudował ulic bo mieli wizję na odbudowe ? bujda na resorach :lol:
onlyRzeszow pisze:, a w Rzeszowie nie ma i nie będzie bo miejsca na to nie ma.

pas zieleni na całej obwodnicy plus Rejtana i Cieplińskie, Krakowska ? mało miejsca na innych ulicach musił by to być pas wspólny
Żadne miasto nie ma przygotowanych ulic i terenów na tramwaj, więc przy okazji budowy remontuję i przebudowuję się już istniejące. Więc pisanie że nie ma miejsca czy się nie da to zwykła wymówka o braku chęci
onlyRzeszow pisze:u nas w przyszłości będzie wierze w to mocno pełnić nadrzędną funkcje.
Jak powstanie wesołe miasteczko z prawdziwego zdarzenia to ta kolejka jako główna atrakcją będzie spoko :D
onlyRzeszow pisze: poza tym nie wiadomo czy to kanadyjska firma będzie prekursorem budowy, możne znajdzie się inna kto wie.

i taka debata może trwać kolejne 10 lat, takie firmy szukają podatnego gruntu pod inwestycję gdzie będą mogli testować swój produkt na zywym organizmie
onlyRzeszow pisze:To poruszaj się po torowisku tramwajowym ciekawe co zrobisz jak będzie nadjeżdżał a ma pierwszeństwo na swoim torze a tu mu zablokujesz drogę
to co ty pod prąd chcesz jechac ? podałem ci wyżej i nie tylko jak to da się rozwiązać. ale ty dalej swoje
onlyRzeszow pisze:Warta 300 mln zł budowa pierwszej linii została ujęta na liście kluczowych inwestycji miasta w unijnym rozdaniu pieniędzy na lata 2014-2020.

Podaj link/ źródło które to potwierdzi. Bo to że nawet jest zapewnione to nie znaczy że ostatecznie się te kasę dostanie bo mozna będzie sprawę przeciągac w nieskończoność i pod koniec aby nie przepadła kasa dostaną ją inni na inne inwestycję gotowe do realizacji od ręki
onlyRzeszow pisze:Taka kolejka do dopiero by zachęciła osoby do przesiadania się z samochodów. Na szczęście prezydenta mamy świetnego I jak się za coś zabierze to zrealizuje.
[/quote]
To jak ta kolejka to taki cud miód orzeszki wg ciebie to czemu inne miasta w to nie chcą inwestowac a Moskwa i Sydney się z tego wycofały ?
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 22 lut 2016, 20:04

Ale komunikacja miejska ma zapewnić szybki transport, ja nie bede chodził z książką z rozkładem i czekał aż łaskawie autobus przyjedzie. Jakoś na 4 liniach dało sie takt wprowadzić więc i reszta linii powinna się tego dorobic
Póki co jeżdżę autem

Nie na każdych liniach autobus kursuje tak jakbyś sobie tego życzył. Nie musisz sobie nic drukować ,jak się ma mobilny telefon z Internetem to można wygodnie sprawdzić.
Widocznie większe było zapotrzebowanie z przeprowadzonych badań , ciężko mi się do tego odnieść bo nie wiem o jakie linie chodzi konkretnie.
To w niedziele wg. ciebie wszyscy mają się dostosować do KM która jeździ co 2 godziny ? dobre sobie

Nie jeździ co dwie godziny , miasto nie będzie puszczało autobusów w niedziele tak jak w tygodniu. Co jeszcze sobie zażyczysz.
Oj to sobie poczeka,

A masz jakieś informacje na jakim jest to etapie ?? O tym wie jedynie sam prezydent którą zajmują się ta sprawą wraz z Panem Ustrobińskim.
no większej "bzdury" nie słyszałem, kolejka poprawi bezpieczeństwo a niby jak ? Może i pomysł innowacyjny ale nie realny

Poprawi się bezpieczeństwo podróżnych ,bo jadąc takim transportem masz pewność że nie dojdzie do kolizji jak na drogach . Może dla ciebie jest to inwestycja nierealna jak zapewne wszystko prócz budynków kwadratowych z płaskim dachem .
A Szwajcarzy później sobie tak policzą za "utrzymanie" i naprawę że ta koleją się przez nastepne 100 lat nie spłaci

A co szwajcarzy będą mieć do utrzymania hahahaha To jest dofinansowanie w ramach szwajcarsko-polskiego programu współpracy . Nie rozumiesz co to jest grant blokowy więc zmuszony jesteś do pisania takich i innych wypocin

A do czego się ten most przyczynił ? wydano gruba kasę którą można było wydać na most w ciągu trasy południowej gdzie bylo by to zasadne a nie tam bo ktoś miał taki kaprys
I pudło mieszkam w tym "mieście" od zawsze, chyba że ty mieszkasz od niedawna bo cię włączyli do miasta i dlatego tak bronisz władzy i prezydenta

Musisz być głupio myślący za przeproszeniem zadając takie infantylne pytania. Most jest częścią obwodnicy , mieszkańcy np.: osiedla pobitno aby dojechać do lubelskiej nie muszą już tyle km jechać tylko maja szybki skrót. A jak na większość inwestycji powstałych, nie tylko sam most został wybudowany ale również cała jego infrastruktura drogowa, zmieniła się od ronda Kuronia ,obok stacji Watkem , całą okolicy jednym słowem. Wcześniej drogi były w fatalnym stanie już nie wspominając o ścieżce rowerowej której nie było. Można być dobrej myśli że tamte tereny dzięki tej inwestycji szybko się rozwiną co zapoczątkuje kto wie czy nie nowymi przedsiębiorstwami które tam się wybudują.
Ja mieszkam od urodzenia w Rzeszowie i pamiętam doskonale jak wyglądał za Janowskiego czy Szlachty którzy są doktorami z wykształcenia ,więc powinni na uczelni pracować bo funkcja prezydenta im zupełnie nie wyszła, tylko miasto i mieszkańcy na tym stracili. Prezydent musi się wszystkim interesować tak jak w przypadku obecnego .

Polecam obejrzeć ciekawą rozmowę z prezydentem.




To czemu miasto w takim razie brnie w inwestycję mostową z Boguchwała i Lubenią jesli mógł by to sam zbudować ?
Miasto wiele może ugrać na współpracy ale ty tego nie zrozumiesz bo jesteś zapatrzony w prezydenta jak

Miasto wcale w to nie brnie tylko chce jedynie ułatwić dojazd do Rzeszowa mieszkańcom Boguchwały , mam na myśli tę inwestycje:
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... hwala.html
Most połączy Rzeszów i gminę Boguchwała. Oprócz mostu w ramach tej samej inwestycji wybudowanych ma zostać ponad 10 km dróg. Szacunkowy koszt to około 100 mln zł(…)

Bo tam miasta wiedzą że nie da się budowac ulic w nieskończoność więć trzeba zachęcić do przesiadki do KM w jedyne racjonalny sposób czyli tanie bilety plus rozsądny rozkład jazdy
U nas ani biletów ani rozkładu jazdy nie ma, więc i pasażerów nie ma a żeby nie powiększać długu miasta to się cene biletu podnosi i tym samym odstrasza się kolejną grupę pasażerów "okazjonalnych" do KM

Jeżeli ma sie takich „pasażerów” jak ty którzy chcieli by aby autobusy kursowały co chwila to nawet tańszym biletem nie zmusi do korzystania z komunikacji miejskiej.
Miasto jak pisałem stałym klientom nie podwyższył oceny biletu tylko „okazjonalnym” jak już o tym wspominałem. Więc co za problem kupić bilet miesięczny trasowany wiele mniej to wyniesie aniżeli zakup codziennie biletu jednorazowego.

No to się uśmiałem, już widzę te "dzikie" tłumy żądne jazdy kolejką parkową po mieście

Dla samej ciekawości jak się jedzie taka maszyną będzie też sporo osób , na trasie gdzie będzie się poruszała ludzie niewykluczone że z MPków rezygnują.
Gorzej jest jak ludzie widza wszystko w czarnych barwach ,nie uda się nie uda się ,a skąd wiesz próbowałeś , NIE ale ja mówię że nie , ktoś ty , jak to nie wiesz – malkontent hahahaa

A może pojechać do Urzedu takiej gminy i porozmawiać i przedstawić plany jakie miasto ma ? W Zielonej tak zrobili i się dało

Napisz jeszcze czym w Zielonej przekonali ludzi ,bo teraz się ośmieszyłeś. Pisałem już i powtórzę, tam jest inna mentalność ,ludzie wolą być w silniejszym mięście niż w biednej gminie. To tak jak upadającą firmę przejmuje bogatsza pod swoje skrzydła.




A przystanek jest jeden wspólny dla obu środków transportu, i takiej przesiadki nie zapewnisz w przypadku kolejki parkowej którą tak wielbisz

Przystanek chcesz aby był jeden dla obu komunikacji w Rzeszowie ?? Wyobraź sobie że z wydzielonego pasa tramwaj w Rzeszowie skręca po przekątnej na przestanek autobusowy, jak by drogi w mieście wyglądały. Zdjęcie poniżej

Obrazek


Z linku który w swoim poście wkleiłeś gdzie zauważyłeś przestanki tramwajowo –autobusowe, poza tym ciekawie to wygląda z jednej strony jeden pas ruchu z drugiej dwa i to w warszawie w dodatku zdjęcie przedstawia dwa tory obok siebie ,w Rzeszowie to jest fizycznie nie do przeskoczenia. Nie wiesz widzę co wklejasz.
Właśnie że się zapewni bo przestanki na słupach można wybudować choćby nawet koło tych z MPK.

właśnie jak powstanie a że nie powstanie to możesz już dziś zająć miesce w kolejce na jednym z przystanków

Powstanie ,bo za to co zabierze się Pan Ferenc jest finalizowane . Gdyby była decyzja z rządu kilka lat temu to pieniądze dawno byłyby pozyskane i rozpoczynała by się budowa. Zmienił się rząd i mam nadzieje że w tej kwestii opieszale jak poprzednicy nie będą się guzdrać.

Druty nie wpadają tak w oko jak te filary, po za tym można zastosować trzecią szynę i problem trakcji znika

Filary przestrzeni ci nie zasłonią ,a ta cała maź okablowań rozprzestrzenia się nad torowiskiem i jezdnią , tak wygląda niemalże jak w slumach brazylii czy indiach gdzie mieszkańcy kradną prąd podłączając z głównych sieci swoje kable do domostw.

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Ale podałem ci przykłady innych miast co chciały a co robią, ale ty się wymigałeś od odpowiedzi dlaczego. Skoro Warszawa taka nowoczesna to co to dla nich postawić kolejkę dla pokazu. Porównałem trolejbus i plan Poznania do tego co będzie ostatecznie czyli tramwaj.
Gorzów już fundusze ma zagwarantowane na to co potrzebuje,
Wszystkie miasta mają przygotowany racjonalny plan transportowy bo wiedzą że to może być ostatni tak duży budżet UE na transport zbiorowy i z tego korzystają. A Rzeszów dalej marzy i czymś nieralnym
Bo tam ludzie to nie raz i w wyborach dali upust i pokaz decyzji odnośnie rozwoju miasta, bo tam wiedzą że miasto to nie tylko dziś ale i jutro
Czyli co jeśli miasto nie miało tramwaju to nie może budować ? czyli Kraków wg ciebie nie powinien budować metra bo go nie miał
Jeśli byś czytał co pisze to byś się doczytał że Jaworzna nie miała tramwaju ale jest na mocnym etapie ku jego budowie w tej perspektywie finansowej UE - czyli się da mimo tego iż nie mają 10 pasów dla wszystkiego co się rusza


Jaki przykład podałeś , odpisałem ci banalnie jak tylko można, warszawa nie potrzebuje kolejnego środka transportu bo posiada już trzy różne.
Jaki plan miasta Poznania porównałeś ?? u nich wcześniej tramwaje jeździły więc powrócili to tej komunikacji mając już torowisko.
Napisałeś że Gorzów ma fundusze zagwarantowane gdzie to wyczytałeś skoro w najnowszych informacjach jest napisane że mają otrzymać , jak będą mieli to wtedy napisz.
http://www.echogorzowa.pl/news/29/komen ... 13571.html
Rzeszów nie ma miejsca na tramwaje żadne przeżytki miasta wszystkie które wymieniłeś posiadały ten środek transportu wcześniej lub posiadają nadal.

Gdzie wyczytałeś że Jaworzno jest na mocnym etapie ku jego budowie ??
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 47658.html

Nie na wszystko się da ot tak, jeśli nie ma problemu z kasą to czemu wybrali trasę północną do realizacji zamiast południowej droższej i bardziej skomplikowanej ? i nie pisz ze się nie dało tylko nie chcieli się z ekologami bawić a w zamian miasto chce zafundować kładke samochodową nad zalewem

Polecam przeczytać OBWODNICĘ PÓLNOCNĄ TEŻ POWOLI REALIZUJĄ:
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html

Jak dojdzie do przebicia lubelskiej z warszawska to wzrośnie ruch na moście. Gdyby odpuściło miasto ten temat to takie spore pieniądze przepadły by na zawsze.
Jak by nie dało rady to miasto nie byłoby w czołówce ścisłej w tej kwestii . Jak widać da się pieniądze pozyskiwać tylko trzeba dobre projekty umieć tworzyć. Dlatego jak wspomniałem wcześniej gdyby poprzedni rząd był za , to pieniądze dawno by były pozyskane jak nie z jednego źródła to z drugiego. A duże byłoby zainteresowanie inwestycją ze względu na to że to byłaby pierwsza nadziemna kolejka w kraju.
Kwiatkowskiego często jest w godzinach szczytu zakorkowana, dlatego taka kładka prowadząca z ul.grabskiego do żeglarskiej będzie w sam raz dogodnym skrótem dla samochodów .

Czyli co Olsztyn przez 50 lat nie przebudował ulic bo mieli wizję na odbudowe ? bujda na resorach

Dostosowane ulice to nie znaczy że nic nie budowali ,widzę że jesteś jakimś dzieckiem z gimnazjum. Wystarczy że po wyremontowaniu dróg na tych miejscach gdzie wcześniej były szyny położą je ponownie .


pas zieleni na całej obwodnicy plus Rejtana i Cieplińskie, Krakowska ? mało miejsca na innych ulicach musił by to być pas wspólny
Żadne miasto nie ma przygotowanych ulic i terenów na tramwaj, więc przy okazji budowy remontuję i przebudowuję się już istniejące. Więc pisanie że nie ma miejsca czy się nie da to zwykła wymówka o braku chęci

Tak tak będą pasy zieleni rozpierniczać żeby tramwaj miał gdzie przejechać hahaha
Co ty wypisujesz masakra , ruch w mieście będzie dopiero sparaliżowany . Tramwaj jadący pasem zieleni chcąc „skręcić” na przestanek autobusowy jak chciałeś musi przeciąć jezdnie a tym samym wstrzymać ruch samochodów i tak za każdym razem hahaha

Jak powstanie wesołe miasteczko z prawdziwego zdarzenia to ta kolejka jako główna atrakcją będzie spoko

Dla twojego błędnego myślenia które ci płata figle taką kolejkę widziałeś w bajkach i nie potrafisz sobie wyobrazić że ona może być realna dla tego miejsca. Kolejka powstanie a ty mam nadzieje że nadal będzie jeździł samochodem hahahah
i taka debata może trwać kolejne 10 lat, takie firmy szukają podatnego gruntu pod inwestycję gdzie będą mogli testować swój produkt na zywym organizmie


To nie będzie debata tylko kwestia wybrania odpowiedniego inwestora z istniejących którzy jest najtańszy. Otrzymałeś linki jak działają takie kolejki w innych miejscach oraz kiedy powstała pierwsza wersja. Jak można testować cos co już funkcjonuje ??
to co ty pod prąd chcesz jechac ?

O czym ty piszesz ,widzę że nie masz przestrzennej wyobraźni, jedziesz po torze tramwajowym i zatrzymujesz się na światłach a tramwaj za tobą , jadąc dalej musisz mu pierwszeństwa ustąpić i zjechać z jego pasa.
Podaj link/ źródło które to potwierdzi. Bo to że nawet jest zapewnione to nie znaczy że ostatecznie się te kasę dostanie bo mozna będzie sprawę przeciągac w nieskończoność i pod koniec aby nie przepadła kasa dostaną ją inni na inne inwestycję gotowe do realizacji od ręki


Po co oczekujesz linków z info skoro nie umiesz ich czytać.
http://wiadomosci.onet.pl/rzeszow/nadzi ... zowa/lczh3

Między czasie miasto realizuje i stara się pozyskiwać kolejne fundusze na masę innych inwestycji ,a ty tak to przedstawiasz jakby ratusz czekał na temat dotyczący kolejki i nic nie robił.

To jak ta kolejka to taki cud miód orzeszki wg ciebie to czemu inne miasta w to nie chcą inwestowac a Moskwa i Sydney się z tego wycofały

Nie wiem czy te miasta się wycofały podaj o tym informacje .



Jak widać kolejka ma się dobrze. Jak również w Sydeny



Miasta w kraju jak sam napisałeś postawiły na inną formę transportu miejskiego który już wcześniej u nich był więc jedynie ulepszyli go lub wybudowali na dawnych trakcjach.

NA WIELE PYTAŃ MI NIE ODPOWEIDZIAŁEŚ DO CZEGO ZRESZTĄ PRZYWYKŁEM :lol:
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 22 lut 2016, 20:42

onlyRzeszow pisze:ie na każdych liniach autobus kursuje tak jakbyś sobie tego życzył. Nie musisz sobie nic drukować ,jak się ma mobilny telefon z Internetem to można wygodnie sprawdzić.

Nie musze bo nie korzystam i po kłopocie,
Jestem często w różnych miastach i zawsze jak to mozliwe korzystam z KM bo jest dostosowana do potrzeb pasażera, ale tu oszczędności i cięcia
onlyRzeszow pisze:Nie jeździ co dwie godziny , miasto nie będzie puszczało autobusów w niedziele tak jak w tygodniu.

To zlikwidować i po kłopocie :lol:
onlyRzeszow pisze:Poprawi się bezpieczeństwo podróżnych ,bo jadąc takim transportem masz pewność że nie dojdzie do kolizji jak na drogach

A co jeśli ta kolejka parkowa zepsuje sie połowie drogi miedzy 2 stacjami ? ludzie będą skakać :lol:
Nie ma oficjalnych dokumentów o jakości i bezpieczeństwie tej pseudo kolejki
onlyRzeszow pisze: Most jest częścią obwodnicy , mieszkańcy np.: osiedla pobitno aby dojechać do lubelskiej nie muszą już tyle km jechać tylko maja szybki skrót.

Na północy jest Autostrada (wersja dłuższa) a można bylo wyremontować most na Maczka i na teraz by wystarczyło. ale co możesz widzieć z okien autobusu :D
onlyRzeszow pisze:Miasto wcale w to nie brnie tylko chce jedynie ułatwić dojazd do Rzeszowa mieszkańcom Boguchwały ,

Tylko po co ktoś z Boguchwały ma jechać na os. Budziwój i utknąć w korku na Kwiatkowskiego ? pojedzie tak jak zawsze na Podkarpacką
onlyRzeszow pisze:Jeżeli ma sie takich „pasażerów” jak ty którzy chcieli by aby autobusy kursowały co chwila to nawet tańszym biletem nie zmusi do korzystania z komunikacji miejskiej.

To poczytaj jak miasta ułatwiają pasażerowi życie
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51392.html
jeden cytat"
Przede wszystkim: czas przejazdu komunikacją miejską powinien być krótszy niż samochodem, Koszt przejazdu komunikacją miejską powinien być niższy niż samochodem. Komfort jazdy komunikacją miejską nie powinien znaczącą odbiegać od komfortu jazdy własnym autem,

Więc zobacz ile dziś kosztuje litr paliwa a ile kosztuje bilet
Ale przeczytaj cały artykuł
onlyRzeszow pisze: Więc co za problem kupić bilet miesięczny trasowany wiele mniej to wyniesie aniżeli zakup codziennie biletu jednorazowego.

Tak wydam na miesięczny bo będą 2-3 razy na miesiąc jechał, dobre podejście.
Pasażerowie miesięczni to jedna grupa, ale druga to ci tzw. okazjonalni i o nich trzeba zawalczyć
onlyRzeszow pisze: na trasie gdzie będzie się poruszała ludzie niewykluczone że z MPków rezygnują.

Jak by powstała to można się spodziewać mega cięć w liniach mpk aby zdobyć kasę na fanaberyjną kolejke, więc ludzie nie będą mieli wyboru chyba że wybiorą auto
onlyRzeszow pisze:Napisz jeszcze czym w Zielonej przekonali ludzi ,bo teraz się ośmieszyłeś. Pisałem już i powtórzę, tam jest inna mentalność ,ludzie wolą być w silniejszym mięście niż w biednej gminie. To tak jak upadającą firmę przejmuje bogatsza pod swoje skrzydła.

Poczytaj jak chcesz wiedzieć nie będe ci 5 lat rozmów tu streszczał, i sam się ośmieszasz podejściem "zaściankowym" tylko my a inni niech sobie radzą sami
I nie dziwię się że zachód się rozwija i idzie do przodu bo jak czytam co piszesz to faktycznie tu jest zupełnie inna mentalność (i jeszcze pewnie długo się nie zmieni)
onlyRzeszow pisze:Przystanek chcesz aby był jeden dla obu komunikacji w Rzeszowie ?? Wyobraź sobie że z wydzielonego pasa tramwaj w Rzeszowie skręca po przekątnej na przestanek autobusowy, jak by drogi w mieście wyglądały.

Tam gdzie to możliwe, a po za tym wiele miast buduje przystanki przed skrzyzowaniem a nie za aby nie stopować x2 transportu
Wiesz widziałem w wielu miastach jak taki duo system działa i to się fajnie sprawdza
onlyRzeszow pisze:poza tym ciekawie to wygląda z jednej strony jeden pas ruchu z drugiej dwa i to w warszawie w dodatku zdjęcie przedstawia dwa tory obok siebie ,w Rzeszowie to jest fizycznie nie do przeskoczenia. Nie wiesz widzę co wklejasz.

Nie chciało mi sie długo szukać podałem ci pierwszy przykład z brzegu bo zacząłeś pisać "brednie" że autobus po torach ma jechać to masz przykład
http://www.fakt.pl/swiecace-torowiska-w ... 926,1.html
Tu masz inny przykład jak można fajnie torowisko wkomponować w otoczenie, z kolejką tego nigdy nie zrobisz
http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1, ... oczne.html a tu wąsko i jakoś giga korków nie widze
onlyRzeszow pisze:Powstanie ,bo za to co zabierze się Pan Ferenc jest finalizowane . Gdyby była decyzja z rządu kilka lat temu to pieniądze dawno byłyby pozyskane i rozpoczynała by się budowa. Zmienił się rząd i mam nadzieje że w tej kwestii opieszale jak poprzednicy nie będą się guzdrać.

Jak to by był Toruń to może już by była decyzja :lol: a tak poczekamy sobie do wyborów będzie gatka że tak postaramy się i tyle w temacie, Sam prezydent to za mało do podjęcia decyzji
onlyRzeszow pisze:Jaki plan miasta Poznania porównałeś ?? u nich wcześniej tramwaje jeździły więc powrócili to tej komunikacji mając już torowisko.

czytaj ze zrozumienie, zamiast nowego torowiska chcieli mieszkańcom zaoferować trolejbus ale ci się na to nie zgodzili bo chcieli tramwaj a nie coś co utknie w korku. Tramwaj pojedzie wydzielonym torowiskiem i zamiast 3 pasów będą tylko 2 węższe i torowisko
onlyRzeszow pisze:Rzeszów nie ma miejsca na tramwaje żadne przeżytki miasta wszystkie które wymieniłeś posiadały ten środek transportu wcześniej lub posiadają nadal.
Napisz te miasta które nie miały wcześniej tramwaju a mają .

Już ci 3 razy pisałem kto nie miał a przymierza się mocno do tego, i podałem ci gdzie u nas jest na to miejsce ale ty swoje
onlyRzeszow pisze:Kwiatkowskiego często jest w godzinach szczytu zakorkowana, dlatego taka kładka prowadząca z ul.grabskiego do żeglarskiej będzie w sam raz dogodnym skrótem dla samochodów .

I gdzie ten ruch z tej kładki wpuścisz na wąską żeglarską ? czemu miasto chce iść w półśrodki zamiast zainwestować w coś porządnie
onlyRzeszow pisze:Polecam przeczytać OBWODNICĘ PÓLNOCNĄ TEŻ POWOLI REALIZUJĄ:

A ty czytaj i kierunki rozróżniaj trasę południową pytałem czyli trase od węzla s19 w Kielanówce poprzez Podkarpacką - Zalew - do Sikorskiego, póki co powstanie jedynie dojazd do S19 bo trzeba a pozostały odcinek ? cisza
onlyRzeszow pisze:Dostosowane ulice to nie znaczy że nic nie budowali ,widzę że jesteś jakimś dzieckiem z gimnazjum. Wystarczy że po wyremontowaniu dróg na tych miejscach gdzie wcześniej były szyny położą je ponownie .

Nie ośmieszaj się gimnazjum to chyba ty, bo piszesz tak jak ci wygodniej i argumenty i fakty nie trafiają do ciebie
onlyRzeszow pisze:Tak tak będą pasy zieleni rozpierniczać żeby tramwaj miał gdzie przejechać hahaha

O zielonych torowiskach tez nie słyszałeś co mnie nie dziwi,
onlyRzeszow pisze:Co ty wypisujesz masakra , ruch w mieście będzie dopiero sparaliżowany . Tramwaj jadący pasem zieleni chcąc „skręcić” na przestanek autobusowy jak chciałeś musi przeciąć jezdnie a tym samym wstrzymać ruch samochodów i tak za każdym razem

No tak będzie tyle lini że tramwaj będzie co minut jechał biedni kierowcy sobie nie poradzą
Tramwaj się tak projektuje aby jak najmniej kolidował z podstawowym ruchem samochodów, ale ty dalej jak w KRK nie byłeś i nie widziałeś innych rozwiązań

Tak że to koniec dyskusji z mojej strony, tobie i tak żadne argumenty nie da się przedstawić bo wiesz swoje

Szkoda tylko że miasto traci okazje na rozwój transportu bo ma mrzonki o kolejce której nikt w kraju nie chce budować, bo wolą inwestować w to co już pewne

O Moskwie czy Sydney poszukaj a nie wklejasz filmiki sprzed paru lat
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 22 lut 2016, 22:49

Tobie się nie chciało szukać to masz o Moskwie
http://www.rzd-partner.ru/news/zhelezno ... azevskaia/

warto poczytać o kosztach i w co chce pchać się miasto

I czemu porównujesz "slamsy" do trakcji tramwajowej,
co ma piernik do wiatraka ? podałem ci przykłady jak to może estetycznie wyglądać ale ty swoje

Teraz już koniec temtu

O Sydney też poszukam w wolnym czasie
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości