Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 21 lut 2016, 16:20

onlyRzeszow pisze:Tramwaj niczym się nie różni od autobusu prócz tego że posiada oddzielne wagony , nie ma miejsca w Rzeszowie na ulicy na drugi podobny środek transportu to by dopiero zakorkowało miasto ,bus pasy ,plus pas dla autobusów nie wiesz co piszesz.

To raczej nie wiesz co piszesz, i nie wiem czy byleś w duzych miastach gdzie jest Tramwaj i Autobus i kierowcy i jakoś wszyscy się mieszczą a nie widziałem tam po 5 pasów w jedną strone
Tramwaj jest pojemniejszy niż autobus, może być poprowadzony w miejscu gdzie nie ma drogi
A kolejka co ? wysoko nad ziemia małe wagoniki i mega koszty budowy i utrzymania
onlyRzeszow pisze:A co ma polska do Rzeszowa , to miasto zamiesza budować kolejkę a nie kraj nie myl pojęć.

Tylko że to musi być uregulowane przez przepisy centralne w formie ustaw, a tego Rzeszów sam nie zrobi. Nawet jeśli by się tym zajęli to będzie to trwalo lata a nie dni nim takie przepisy powstaną
onlyRzeszow pisze:Całe szczęście że jest porządny gospodarz , oby służył jak najdłużej.
Ta do końca dni i ani dnia dłużej :) zrobił co swoje dla miasta a teraz ustąpić i dać młodszym pole do działania
onlyRzeszow pisze:! Pieniądze będą na jej budowę z zewnętrznego źródła więc przeciętny mieszkaniec miasta niemu się martwic że dużo z jego podatków pójdzie, podobnie było z mostem , kosztował 176mln zł podatnik wydał miasta wydał 18 mln zł .

To może zamiast pompować kasę w kolejkę miasto wydało by na inne inwestycję które przyniosły by korzyść dla wszystkich a nie wybranych ?
Tylko że jak będzie kasa na kolejke to nie będzie na remont dróg czy inne - czytaj budżet nie z gumy chyba że chcesz drugą Grecję zrobić czyli teraz rozrzutnie a potem się pomyśli
onlyRzeszow pisze: Ojej pokonanie kilkunastu schodów na wejście na stacje kolejki będzie wielkim zmęczeniem , co ty za bzdury wypisujesz…

to jak pisałem idź na dworzec i pomóż paru osobom z bagażem a zmienisz zdanie nt. schodków czy nawet jak to piszesz wind :lol:
miasta zachodnie odchodzą od przejść podziemnych a ty chcesz ludzi w niebo wysyłać bo taki kaprys byle drogi nie zająć a tak się stanie (fakt kolejka nawet i za 10 lat nie powstanie)
onlyRzeszow pisze:To akurat nie jest wina Rzeszowa że od tylu się wałkuje ten temat , tylko od rządu który opieszale w tej materii się porusza.

A co ma rząd do kolejki ? czy miasto przygotowało analizy i inne dokument potrzebne do tego aby rozpocząć prace nad kolejką jako transportem publicznym ? nie. Rząd ma inne wydatki a nie zabawe w kolejke parkowa dla jednego miasta które chce na opak zrobić jak inni
onlyRzeszow pisze:Koszt budowy pierwszej linii jest szacunkowy , jedna prasa piszę o 200 kolejna o 300zł za duże są rozbieżności. PO wpisaniu kolejki jako środka transportu wtedy będzie wszystko objaśnione dokładnie.

Olsztyn 10km torowiska plus tabor plus przebudowe dróg i infry wydał z wlasnej kasy ok 200mln reszte dała unia, obecnia pracują nad dalszą rozbudowę
I porównaj 10km torowiska z taborem do kolejki którą ma parę miast na świecie w formie dodatku do transportu a nie głównej linii transportowej
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: jasiop » 21 lut 2016, 16:23

jasiop pisze:
onlyRzeszow pisze:...
...jeżeli ktoś zamierza ją budować to przemyślał ze specjalistami tą inwestycje. Koszt budowy wynosi 250-300mln zł ...

PONOWNIE - któryż to specjalista podał taką kwotę ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 18:30

Jeśli mam wydać 3złote na bilet i godzinę w plecy z tego 30 minut czekania to wole zatankować samochód i nim jechać,
Co do tych tłumów na tej trasie to bym polemizował, bo nie pokrywa się z linią "koło" tylko jest mixem tego co już jest

Skoro korzystasz z linii mało uczęszczanych to co być oczekiwał aby taki autobus jeździł co 10 minut ??
Z MPK korzysta wiele tysięcy osób dziennie, jednym nie przeszkadza bo są w stanie z każdym problemem poradzić inni z kolei są nieogarnięci chcąc aby ich za rączkę prowadzić wiecznie narzekający na wszystko , więc proszę pojechać tak gdzie takich problemów nie będziesz miał.

Opole wie że ta sprawa może ciągnąć się latami a kasa może się wcześniej skończyć więc wolą brać to co jest, a inni niech kombinują będzie na przyszlość jak by coś o ile tym tematem się ktoś zajmie

Opole z racji tego że jest jednym z najmniejszych województw o dużą kasę nie ma co liczyć. Tamtejszy prezydent kontaktował się z naszym 2 lata termu i pytał o szczegóły ale wtedy były one nieszczegółowe. Obecnie jakiś zarys tej budowy jest ale czy będzie on finalny ciężko powiedzieć. Wszystko będzie zależało „od góry”.

Haha i co z tego że kolebka, budżet nie jest z gumy żeby komuś dać trzeba komuś zabrać. A na takie fanaberie jak kolejka w małym miasteczku ? wolą wydać kasę na geoterme w Toruniu

Ale tutaj nie ma słowa że ktoś woli cos dać innemu miastu ,gdyby tak było to Rzeszów nie znalazłby się na 2 miejscu pod względem pozyskiwania pieniędzy z Unii.
Takie projekty priorytetowo się stawia bo od jednego miasta mogą w jego ślady pójść inni , wystarczy tylko dobry projekt na dofinansowanie napisać.



A ty znowu nie chcesz się odnieść do tego co pisałem, co innego matka z dzieckiem które już chodzi i ma wózek spacerowy ja mówie o zwykłym. Parę razy już widziałem jak była zepsuta niby nic, ale ileś osób przez to było zmuszone do skorzystania ze schodów lub nadłożenia drogi do najbliższego przejścia

Napisz kiedy konkretnie widziałeś zepsutą windę na kładce okrągłej ,pytam ciebie o konkrety a ty mi bzdury jakieś wypisujesz.
Ja zawsze jak przechodzę kładką to nie widzę aby ktoś miał jakikolwiek problem z jej pokonaniem i opuszczeniem.

Ja mówiłem o inwestycjach które przyczynią się do rozwoju miasta a nie poprawy stanu życia czy otoczenia. Każde miasto buduje drogi/szkoły ale nie musi do tego zmieniać granic

Każde miasto buduje drogi ale nie na taką skalę jak Rzeszów mając na myśli miasta do 200 tys mieszkańców. Budowa dróg to też rozwój miasta ,szkól, przedszkoli.
Małe miasto mało może duże miasto duże może więcej pieniędzy pozyskać. Obecnie duże miasta też włączali na przestrzeni wieku miejscowości aby obecnie mieś sporą ilość mieszkańców ,w Rzeszowie z kolei na małą skalę to było robione i dlatego jest tylko 187 tys a nie więcej .
Tylko ile te miasta mają mieszkańców ? Łódź 700 tys. Szczecin 400 tys Rzeszów 180tys więc porównanie troszkę słabe.

Masz konkretne dane:
W najnowszym rankingu Głównego Urzędu Statystycznego Rzeszów uplasował się na drugiej pozycji wśród miast wojewódzkich.
W przeliczeniu na liczbę mieszkańców Rzeszów znalazł się na drugiej pozycji wśród miast wojewódzkich z kwotą 21,1 tys. zł na mieszkańca. Wyprzedza go jedynie Gdańsk.
Jeśli chodzi o wartość całkowitą podpisanych umów o dofinansowanie ze środków unijnych, Rzeszów uplasował się na 12. pozycji (z wszystkich 2,5 tys. gmin objętych rankingiem) z kwotą 3,9 mld zł.

Co innego jak ktoś nie pozwala a co innego jak ktoś chce ale miasto ma ten temat gdzieś

Jesteś w posiadaniu informacji dotyczącej że jakaś rodzina na terenie miasta oczekuje przyłącza kanalizacji a miasto ma to gdzieś ??



Czytaj co piszę chodzi o program likwidacji piecyków a nie ich montażu
Jak byś nie wiedział spółdzielnie co roku wymieniają tym "potrzebującym" okna na plastiki o ile tego nie zrobili i złożyli podanie


Napisz kto może sie ubiegać o pieniądze programu KAWKA ??
Z czyich pieniędzy spółdzielnie wymieniają okna na plastikowe ??

Ale lepiej zrównoważony rozwój i silne miasto i otoczenie niż mega silne miasto i słabe otoczenie a na chwilę obecną tak to wygląda
I mieszkańcy jeśli była by praca sami by "przyszli" i nie trzeba by było pcimia dolnego włączać do miasta


A co kogo interesuje otoczenie miasta ,wymień kilka dużych miast które współpracują z gminami okolicznymi ??
Ale i tak przyjeżdżają do Rzeszowa za praca ale to nie o to chodzi ,tylko o rozwój tych włączonych terenów Krasnego które mam nadzieje że nastąpią od nowego roku.
Jest i co z tego jak miasto chce co innego i nie może się dogadać, zresztą podczas debaty w mediach padło parę razy że tu niby współpraca a o planach miasta z prasy się dowiadują i strach zaczynać inwestycję

W rozmowach na ten temat w ratuszu śmieszne było to że wójt trzebowniska stawiał ultimatum Panu Ferencowi że jak odczepi się od przyłączania gmin to zgodzi się wejść do stowarzyszenia gmin. Łaski nie robi najwyżej straci sporo kasy na inwestycje w Trzebownisku w sumie nic nie robi dla dobra tamtych terenów wiec żadna różnica czy strata. Później przemyślał mimo że prezydent się nie ugiął.
Rzeszów nic nie straci gdy jedna z druga gminą nie wejdą w ten skład , nawet lepiej zyska więcej , więc śmieszne jest to jak ktoś z jakiejś gminy prezydentowi będzie stawiał warunki. Ja wiem że ciepłej posady za 7 tysięcy nie chce stracić. Mało tego gmina żadna nie jest w stanie więcej zaoferować swoim mieszkańcom aniżeli Rzeszów.

Samemu daleko się nie zajedzie, jeśli nie będzie współpracy to o ile małe inwestycję da się samemu zrobić tak większe nie. Przecież gdyby miasto współpracowało z powiatem i gminami to wiele spraw inaczej by wyglądało ale nie po co

Rzeszów do tej pory z nikim nie współpracował a jakoś problemu nie było aby się rozwijać ,bo to sam prezydent bez pomocy innych ciężką pracą wypracował sobie taki wysoki budżet , a jakie SA budżety w okolicznych gminach ,tyle łącznie co kosztuje średnie inwestycje w mięście.
Miasto z nikim współpracować nie musi, aby inne gminy kosztem silniejszego się rozwijały ,nie tędy droga dopiero by wójtowi ,burmistrzowie osiedli na laurach . Rzeszów nie zamiesza ich holować. Są słabi a tacy tylko są w stanie się rozwijać będąc w granicach silniejszego.
No tak miasto nie ma interesu aby dopuścić konkurencje do linii miejskich jako ajenta, bo cała kasa idzie na i do mpk a oni nawet nie są w stanie taboru kupić tylko miasto musi kupić i w dzierżawę dać

Miasto nie będzie nic kombinować aby więcej kursów miała gmina , jeżeli im cos nie pasuje to zawsze mogą z MPK zrezygnować ,są w większości uzależnieni do Rzeszowa . Zgodzą się na wchłoniecie do miasta więc przybędzie naturalnie więcej kursów.

Pudło jest godzinny za 4 złote czyli totalnie się nie opłaca, bo jak pisałem Gdańsk za 3,60 godzinny a jakie to miasto a jakie Rzeszów.
Taryfa czasowa jest bardzo dobra i sprawdzona w wielu miastach pozwala na swobodne poruszanie się KM w obrębie czasu na bilecie tylko u nas to nie możliwe bo autobus jedzie stadem co pół godziny

Naturalnie ,w większych miastach jest pod tym względem komunikacyjnym większa swoboda ponieważ maja dłuższe trasy sporo osób tam mieszka i korzysta z komunikacji więc im opłaca mieć mniejszą cenę biletu.
To napisz w jakich wielu miastach jest to sprawdzone wielkością Rzeszowa.
Akurat gminy kasę maja tylko z formy współpracy zaprosili Rzeszów aby pokazał po jakiej jest stronie i okazało się że woli działać samemu a nie w grupie
Zyskał by bo wtedy może była by inna rozmowa z władzami takich gmin o inwestycjach czy rozwoju ale nie poprzez media ale w 4 oczy

Gminy pieniądze mają, na spotkaniu co innego było mówione że nie mogą pozwolić sobie na to aby więcej lini autobusowych kursowało i z większą częstotliwością na terenie gminy krasne. Oni i tak nie mieli wyjścia aby z MPK podpisać w innym przypadku ich mieszkańcy musieliby na piechotę do Rzeszowa chodzić.
A czy miasto choć raz wyszło z inicajatywą spotkania z mieszkańcami z terenów które chce włączyć ? dopiero w tym roku po burzy w mediach w Krasnem spotkanie było po 10 latach to niezły wynik. Więc władze gminy mają pole do działania skoro miasto tylko mówi a nie działa to oni tez potrafią i ich częsciowo popieram
Bo skoro się kogoś zaprasza do rozmowy o współpracy a za tydzień czytasz w mediach że ów sąsiad chce ci pół gminy wziąć bo on stwierdził że drogę będzie sam robił to dziękuje
Wole to robić dłużej ale samemu i ostrzegać przed takim działaniem

W tym przypadku byłoby to samo gdyby nie te osoby które zbierali podpisy pod referendum, bo mają dość zakłamanych konsultacji. Wcześniej takiej inicjatywy ze strony mieszańców gminy nie było. A każde spotkania z prezydentem blokowała władza gminna. Spotkanie trzeba zorganizować , ktoś musi wynająć salę , zaprosić ludzi ,jak miasto miałoby niby to wcześniejszych latach zrobić .
Do tej pory mieszkańcy byłych sołectw są zadowolenie z bycia w Rzeszowie ,przynajmniej inwestycje o których mogli pomarzyć będąc w gminach w Rzeszowie z tym problemu nie ma.
Gmina nic nie ma do zaoferowania prócz pustych haseł.



skąd taka pewność ? może za 50 lat jak nas już nie będzie. Ba w 2018 roku wyboru samorządowe i wszystko się wtedy może zmienić i odswieży patrzenie na miasto

Jak nie będzie Ferenca u władzy to zaproponuje swojego kandydata ,ludzie będą woleli zagłosować na tego którego popiera Pan Ferenc aniżeli jakiegoś niepewnego, dużo mieszkańców pamięta poprzednie władze Szlachty i Janowskiego gdzie w mieście nic się nie robiło. Nigdy tym ludziom tego nie zapomnę.
Już chce to widzieć jak Szwajcarski fundusz daje dużą bańke na zabawkę dla Rzeszowa, o kasię z UE możemy zapomnieć do 2025 co najmniej jesli nie wcale

W Szwajcarii takie zabawki działają i są produkowane , oni wspierają nowoczesne technologie , Rzeszów jak nie z unii to znajdzie pieniądze na budowę z grantu.
Może i jeżdzą ale jak pisałem Rzeszów to takie małe osiedle w tych miastach co podałeś, więc mogą sobie pozwolić jako futurystyczny transport na krótkim odcinku ale nie jako podstawa transportu

Bo tam mają wszelakie środki transportu , to że Rzeszów jest mały nie oznacza że taka kolejka ma nie powstać, i powstanie dzięki doskonałemu gospodarzowi.

Jakoś w wielu miastach nawet tych o zabytkowym centrum jedzie tramwaj i ma on wartość dodaną, zasilanie z trzeciej szyny i nie ma problemu. Poczytaj ten link co podałem o Francji miasto 150 tys mniejsze od Rzeszowa zbudowali tramwaj i sobie go chwalą
Okazało się że nawet ruch mniejszy, korki też mniejsze bo ludzie sie przesiedli do KM

Tam gdzie jest miejsce na tramwaj niech jeździ w Rzeszowie takowego nie ma , bo po oddzieleniu pasu drogi łącznie z bus pasami nie byłoby miejsca dla samochodów osobowych. W transporcie miejskich chodzi o to żeby było cos co odciąży ruch w mieście a tramwaj tego nie zrobi tylko nadziemna kolejka. Ludzie zapewne chętnie kolejką by woleli podróżować bo bezpiecznie niekolizyjnym tramwajem.

Akurat nie wszędzie tam tramwaj jedzie po wydzielonych pasach, są nawet w takich wąskich uliczkach jak nasza Lisa Kuli i wszyscy się mieszczą a korków przez pół miasta nie widziałem
Rzeszów chce ale nic nie zyska a straci bo zamiast postawić na sprawdzony transport marzy o czymś nie realnym. Inne miasta tylko na tym skorzystają

Gdzie nie widziałeś korków na pól miasta ?? w tym mieście we Francji ?? Niczym nie różnic sie tramwaj od odkorkowania miasta od autobusu, trzeba myśleć przyszłościowo aby postawić coś na filarach aby mogło się swobodnie podróżować nad jezdnią. Miasto dzięki takiej innowacyjnej kolejce wiele zyska na atrakcyjności i wygodzie podróżowania.

No teraz to dosadziłeś, no tak Rzeszów to megalopolis i jeden pas jak sie zabierze to tragedia. Większej bzdury dawno nie czytałem

Wystarczy zobaczyć co sie dzieje jak tam gdzie zabrali pas pod bus pas się dzieje nie ma swobodnego przejazdu , w przypadku tramwajów trzeba będzie zabrać w wielu miejscach drugi pas.

Wiele nowych torowisk jest tak budowanych że gdyby nie dzwonek tramwaju to nawet nie było by wiadomo że on jedzie, dużo zależy od stanu techniczego i jego utrzymania
Jak tramwaj to dziadostwo to może do dorożek wróćmy będzie ekologicznie i bez korków

To pojedź do Krakowa i zobacz jak się tramwaje tłuczą po szynach , aby tyle km utrzymać to trzeba sporo pieniędzy wydawać .
Tramwaj to dziadostwo niczym od MPK się nie różni prócz tego że jedzie na szynach więc nie ma sensu stawiać na podobny transport.
właśnie jako uzupełnienie a nie podstawa, Rzeszów to małe miasto wpierw niech SKM powstanie jako oś transportu Rzeszów- okolica

Kto napisał że kolejka teraz miała by być podstawą , w przyszłości owszem. A obecnie uzupełnienie transportu miejskiego.
To pochwal się gdzie taką kolejką jeździłeś ? pokaż fotki

Nie trzeba palić papierosów aby wiedzieć że szkodzą, to że jest bezpieczna taka kolejka to masz wątpliwości oraz to że jest komfortowa ??
Wystarczy przejechać się metrem podobne wrażenie.

tylko jak by powstała kolejka parkowa to te koszty mocno wzrosną co zresztą podałeś w przykładzie Krakowa który chce budować metro i o ile kasę na budowę da się znaleźć tam potem na utrzymanie

Budżet miasta rośnie z roku na rok, ważne aby wybudować, co może w utrzymaniu kolejki kosztować ?? pracownik który będzie sterował, boksy do naprawy , prąd ??
Kraków robi wszystko aby jego mieszkańcy mieli wygodę i wybór transportu miejskiego dlatego robią wszystko aby starać się o budowę, ten który nie robi nie ma nic.

Pewnie to jeszcze dowalić co kawałek bilbord, jakieś krzaki a co tam estetyka. Każde miasto ma swoją wartośc architektoniczną i należy o to dbać a nie rujnować

Jestem przeciwny bilbordom na każdym kroku , krzaki ??? co masz na myśli ?
No a w jaki sposób kolejka zrujnuje jak napisałeś wartość architektoniczną miasta ?
Zasłoni słońce, niebo ,nie będziesz mógł oddychać, będziesz się czuł klaustrofobicznie ??

Oj to sobie poczekasz i możesz się nie doczekać moze za 10 lat

Żebyś się nie zdziwił , wiele inwestycji w mieście też trole obśmiewywali a mimo to powstały z kolejka będzie moim zdaniem podobnie.

Masakra gdzie oni by to chcieli wcisnąć na Pilsudskiego/ Rejtana czy innych ulicach



Jak wcisnąć skoro przestanek będzie usytuowany na równi z torowiskiem , piszesz jakby miał być umiejscowiony na równi z ulicą.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 18:32

jasiop pisze:
jasiop pisze:
onlyRzeszow pisze:...
...jeżeli ktoś zamierza ją budować to przemyślał ze specjalistami tą inwestycje. Koszt budowy wynosi 250-300mln zł ...

PONOWNIE - któryż to specjalista podał taką kwotę ?


Skoro gazety piszą to mają takie informacje z miasta , przecież kwot fikcyjnych sobie by nie wymyślili. Podałem ci link do artykułu było go przeczytać to byś wiedział kto o tych koszta informował.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: jasiop » 21 lut 2016, 18:39

onlyRzeszow pisze:...jeżeli ktoś zamierza ją budować to przemyślał ze specjalistami tą inwestycje. Koszt budowy wynosi 250-300mln zł ...

onlyRzeszow pisze:Skoro gazety piszą to mają takie informacje z miasta , przecież kwot fikcyjnych sobie by nie wymyślili. Podałem ci link do artykułu było go przeczytać to byś wiedział kto o tych koszta informował.

No właśnie sęk jest w tym, że to kwota wzięta z "księżyca" ...

PS
Łykasz bez zastanowienia to co pokażą w TV czy napiszą w gazetach ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 19:28

To raczej nie wiesz co piszesz, i nie wiem czy byleś w duzych miastach gdzie jest Tramwaj i Autobus i kierowcy i jakoś wszyscy się mieszczą a nie widziałem tam po 5 pasów w jedną strone
Tramwaj jest pojemniejszy niż autobus, może być poprowadzony w miejscu gdzie nie ma drogi
A kolejka co ? wysoko nad ziemia małe wagoniki i mega koszty budowy i utrzymania


To podaj te miasta w kraju wielkością Rzeszowa gdzie te oba środki transportu ze sobą dobrze prosperują.
Aleś napisał tam gdzie nie ma drogi może tramwaj pojechać ahhaha w linie trakcyjne same powstaną , nasyp dla torowiska to samo .
Wszystko jest drogie co nowoczesne ale to nie Znaczy ze Rzeszów ma z tego rezygnować Tylko dlatego że może być a nie musi drogie w utrzymaniu.
Tylko że to musi być uregulowane przez przepisy centralne w formie ustaw, a tego Rzeszów sam nie zrobi. Nawet jeśli by się tym zajęli to będzie to trwalo lata a nie dni nim takie przepisy powstaną

Ale Rzeszów tego nie chce zrobić sam co ty piszesz, ogólna ustawa ma wejść aby kolejka była transportem publicznym nic poza tym. Wtedy wykonanie odpowiedniego projektu na dofinansowanie będzie następnym elementem , a miasto w tej kwestii jest skuteczne.
Pan prezydent przy okazji będąc w Warszawie przypomina o tym ministrom dopytuje o sprawy z tym związane,. Trzeba cały czas upominać się , a będą zamierzone rezultaty.

Ta do końca dni i ani dnia dłużej zrobił co swoje dla miasta a teraz ustąpić i dać młodszym pole do działania


Już młodsi poprzednicy Pana Ferenca pokazali jak potrafią działać tak nadziałali że miasto cofało się i nikt o nim nie słyszał.
A młodszy dosłownie to może co najwyżej kawę zaparzyć a nie rządzić stolicą regionu. Młodego nikt poważnie żaden inwestor traktować nie będzie bo ma małe doświadczenie ,wiedzę. Trzeba posiadać autorytet. W jakich dużych miastach rządzą młodzi ??, trzeba umieć kierować grupą znaczną osób , poganiać ich do pracy , umieć zarządzać i się na tym znać o czym ty człowieku piszesz ?!!!

To może zamiast pompować kasę w kolejkę miasto wydało by na inne inwestycję które przyniosły by korzyść dla wszystkich a nie wybranych ?
Tylko że jak będzie kasa na kolejke to nie będzie na remont dróg czy inne - czytaj budżet nie z gumy chyba że chcesz drugą Grecję zrobić czyli teraz rozrzutnie a potem się pomyśli

Nie podawaj przykładu Grecji bo oni te pieniądze co dostali przejedli ,przepili a nie zainwestowali.
Miasto co rocznie tyle wykonuje inwestycji większych ,drobnych ,mniejszych że na wszystko jest podzielone pieniądze, a ty piszesz tak jakby kasa jak przyjdzie na budowę kolejki to nie będzie na inne inwestycje.
to jak pisałem idź na dworzec i pomóż paru osobom z bagażem a zmienisz zdanie nt. schodków czy nawet jak to piszesz wind
miasta zachodnie odchodzą od przejść podziemnych a ty chcesz ludzi w niebo wysyłać bo taki kaprys byle drogi nie zająć a tak się stanie (fakt kolejka nawet i za 10 lat nie powstanie)

Wszędzie trzeba sobie umieć radzić ,jeżeli wniesienie bagażu jest problemem to lepiej w ogóle nie wychodzić z domu albo nie podróżować. Bo wszyscy z bagażami będą w kolejce jeździć. W Na szczęście od ciebie nic nie zależy hahaha
Nie wiem co piszesz „ miasta zachodnie odchodzą od przejść podziemnych” ???

A co ma rząd do kolejki ? czy miasto przygotowało analizy i inne dokument potrzebne do tego aby rozpocząć prace nad kolejką jako transportem publicznym ? nie. Rząd ma inne wydatki a nie zabawe w kolejkę parkowa dla jednego miasta które chce na opak zrobić jak inni

Rząd w tym przypadku ma tylko wydać zgodą aby kolejka mogła służyć jako środek transportu na terenie kraju, co ma wydawać ??? Każde miasto dostaje dofinansowanie jedni więcej drudzy mniej ,to jest kwestia dobrego wykonania projektu.

Olsztyn 10km torowiska plus tabor plus przebudowe dróg i infry wydał z wlasnej kasy ok 200mln reszte dała unia, obecnia pracują nad dalszą rozbudowę
I porównaj 10km torowiska z taborem do kolejki którą ma parę miast na świecie w formie dodatku do transportu a nie głównej linii transportowej


Bo Olsztyn chłopie miał wcześniej tramwaje a Rzeszów nie miał nigdy słaby przykład. Inne miasta mają w formie dodatku a u nas w przyszłość kolejka będzie głównym środkiem przemieszczania się. Trzeba patrzyć w przyszłość a przyszłość to kolejka a nie tramwaj.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 19:31

No właśnie sęk jest w tym, że to kwota wzięta z "księżyca" ...

PS
Łykasz bez zastanowienia to co pokażą w TV czy napiszą w gazetach ?


Te informacje wyszły od ratusza wiele lat temu , niewykluczone że były uwarunkowane informacjami jakie pozyskali od głównego producenta.
Dlatego zupełnie nie rozumiem co ty piszesz, wyraźnie napisałem ci skąd te info się wzięło na ten temat , podałem linka do artykułu ale widzę że nie przeczytałeś tego nawet a się wypowiadasz.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 21 lut 2016, 20:14

.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:27 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 21 lut 2016, 21:19

onlyRzeszow pisze:Skoro korzystasz z linii mało uczęszczanych to co być oczekiwał aby taki autobus jeździł co 10 minut ??

Nie korzystam od kiedy czekałem na linie 30 prawie 40 minut, dziękuje. Taka linia powinna smigać co 12 minut o każdej porze. Inne linie tez nie lepiej np 38 pierwszy kurs w niedziele ma po 10 rano a wczesniej to co ludzie z buta mają iść ? nie biorą auto
onlyRzeszow pisze: Obecnie jakiś zarys tej budowy jest ale czy będzie on finalny ciężko powiedzieć. Wszystko będzie zależało „od góry”.

Zarys jest taki że miasto chce budować ale nie ma podstaw prawnych ani środków na to
onlyRzeszow pisze:Takie projekty priorytetowo się stawia bo od jednego miasta mogą w jego ślady pójść inni , wystarczy tylko dobry projekt na dofinansowanie napisać.

Tylko że obecna perspektywa finansowa jest podzielona każde miasto/ województwo dostało określoną pulę na konkretne zadania więc co nagle unia ma komuś zabrać bo Rzeszów chce zabawke budowac :lol:
onlyRzeszow pisze:Napisz kiedy konkretnie widziałeś zepsutą windę na kładce okrągłej ,pytam ciebie o konkrety a ty mi bzdury jakieś wypisujesz.
na drugi raz wezme notes i specjalnie dla ciebie to zanotuję :lol:
onlyRzeszow pisze:Każde miasto buduje drogi ale nie na taką skalę jak Rzeszów mając na myśli miasta do 200 tys mieszkańców.

Jakie to wielkie inwestycje drogowe powstały ? póki co to jedynie remonty a i ostatnio most za 200 mln nad strumykiem no i dojazd do autostrady na Załężu bo miasto musiało
A gdzie trasa południowa od tylu lat obiecywana ? zamiast tego mamy dązenie do budowy trasy północnej póki co zbędnej
onlyRzeszow pisze:Masz konkretne dane:
W najnowszym rankingu Głównego Urzędu Statystycznego Rzeszów uplasował się na drugiej pozycji wśród miast wojewódzkich.
W przeliczeniu na liczbę mieszkańców Rzeszów znalazł się na drugiej pozycji wśród miast wojewódzkich z kwotą 21,1 tys. zł na mieszkańca. Wyprzedza go jedynie Gdańsk.
Jeśli chodzi o wartość całkowitą podpisanych umów o dofinansowanie ze środków unijnych, Rzeszów uplasował się na 12. pozycji (z wszystkich 2,5 tys. gmin objętych rankingiem) z kwotą 3,9 mld zł.

Tak tylko że jak 100 złoych podzielisz na 2 a na 4 to jest różnica, podaj takie dane dla miast o podobnej ilości mieszkańców jak to wygląda
onlyRzeszow pisze:A co kogo interesuje otoczenie miasta ,wymień kilka dużych miast które współpracują z gminami okolicznymi ??

Warszawa, Poznań, Wrocław, Łódź jeszcze jakieś inne przykłady ?
onlyRzeszow pisze: ,tylko o rozwój tych włączonych terenów Krasnego które mam nadzieje że nastąpią od nowego roku.
I że wtedy zmieni się prezydent miasta Rzeszowa ale by był zonk :D
onlyRzeszow pisze:Rzeszów nic nie straci gdy jedna z druga gminą nie wejdą w ten skład , nawet lepiej zyska więcej ,

Nie wiem co zyska ale raczej miano miasta które jest "samolubem" bo jesli nie będzie programu to tej kasy nie będzie a to jest podstawa tego programu
onlyRzeszow pisze:Miasto z nikim współpracować nie musi, aby inne gminy kosztem silniejszego się rozwijały ,nie tędy droga dopiero by wójtowi ,burmistrzowie osiedli na laurach . Rzeszów nie zamiesza ich holować. Są słabi a tacy tylko są w stanie się rozwijać będąc w granicach silniejszego.

Takim podejściem to daleko miasto nie zajdzie, bo jak przyjdzie do czegoś poważniejszego i będzie potrzeba na współprace z gminą to gmina powie <papa> i na tym się skończy
onlyRzeszow pisze:Naturalnie ,w większych miastach jest pod tym względem komunikacyjnym większa swoboda ponieważ maja dłuższe trasy sporo osób tam mieszka i korzysta z komunikacji więc im opłaca mieć mniejszą cenę biletu.

Ale takie miasta wiedzą że jesli bilet będzie po 5 zeta to pojadą 2 osoby a jak będzie po 3 zeta to pojedzie 5 osób i jest różnica ? jest więcej osób w Km mniejsze korki i mniejsza dotacja z miasta na KM
To ja u nas bilety po 10 zeta proponuje wprowadzić bo małe miasto :twisted:
onlyRzeszow pisze: A każde spotkania z prezydentem blokowała władza gminna. Spotkanie trzeba zorganizować , ktoś musi wynająć salę , zaprosić ludzi ,jak miasto miałoby niby to wcześniejszych latach zrobić .

Bo jak gmina dowiaduje się o planach z gazety a nie z rozmowy w 4 oczy to co ty się spodziewasz orkiestry na powitanie prezydenta który chce gmine "rozebrać"
Zielona Góra potrafiła się porozumieć z sasiednią gminą ale to trwało 5 lat ! ale zakończyło się sukcesem i cisza w temacie kolejnych zmian granic
onlyRzeszow pisze:ak nie będzie Ferenca u władzy to zaproponuje swojego kandydata ,ludzie będą woleli zagłosować na tego którego popiera Pan Ferenc aniżeli jakiegoś niepewnego, dużo mieszkańców pamięta poprzednie władze Szlachty i Janowskiego gdzie w mieście nic się nie robiło. Nigdy tym ludziom tego nie zapomnę.

Czasy gdy władza była z nadania się skończyła więc przy wyborach samorządowych jak będzie ktoś rozsądnie prowadził kampanie ma szanse namieszać
onlyRzeszow pisze: , to że Rzeszów jest mały nie oznacza że taka kolejka ma nie powstać, i powstanie dzięki doskonałemu gospodarzowi.

Za chwilę to wypadniesz z planem budowy pomnika prezydenta, tak go chwalisz
onlyRzeszow pisze:Tam gdzie jest miejsce na tramwaj niech jeździ w Rzeszowie takowego nie ma , bo po oddzieleniu pasu drogi łącznie z bus pasami nie byłoby miejsca dla samochodów osobowych

A słyszałeś o czymś takim jak tram bus pas ? że autobus i tramwaj korzystają z tego samego "pasa" poprzez budowę torowiska na pasie drogowym i dwa to tam gdzie tramwaj ogranicza się do minimum autobus
onlyRzeszow pisze:W transporcie miejskich chodzi o to żeby było cos co odciąży ruch w mieście a tramwaj tego nie zrobi tylko nadziemna kolejka. Ludzie zapewne chętnie kolejką by woleli podróżować bo bezpiecznie niekolizyjnym tramwajem.

A czyli robiłeś badania wśród pasażerów że oni wolą kolejkę ? nie oni wolą transport który będzie nie zawodny i szybki a kolejka tego nie zagwarantuje
onlyRzeszow pisze:, trzeba myśleć przyszłościowo aby postawić coś na filarach aby mogło się swobodnie podróżować nad jezdnią. Miasto dzięki takiej innowacyjnej kolejce wiele zyska na atrakcyjności i wygodzie podróżowania.

Tylko jak pisałem te filary też zajmą miejsce czy to na pasie drogowym czy na pasie zieleni więc nie obędzie się bez ingerencji w otoczenie i infre
O tak zyska smiech na arenie między narodowej
onlyRzeszow pisze:Wystarczy zobaczyć co sie dzieje jak tam gdzie zabrali pas pod bus pas się dzieje nie ma swobodnego przejazdu , w przypadku tramwajów trzeba będzie zabrać w wielu miejscach drugi pas.

Widze że dalej niż w KRK nie byłeś bo jakos nie widziałem aby tramwaj jechał swoim pasem a obok był jeszcze bus pas obok co jeszcze .. to nie Londyn to Rzeszów małe miasteczko więc nie trzeba tu 10 pasów w jedną strone
onlyRzeszow pisze:To pojedź do Krakowa i zobacz jak się tramwaje tłuczą po szynach , aby tyle km utrzymać to trzeba sporo pieniędzy wydawać

Bo kraków zaniedbał stan techniczny, ale systematycznie to nadrabia, Wiele miast remontuję torowiska i są one naprawde cichę.
onlyRzeszow pisze:Tramwaj to dziadostwo niczym od MPK się nie różni prócz tego że jedzie na szynach więc nie ma sensu stawiać na podobny transport.

To odpowiedz mi na jedno pytanie:
Poznań planował trolejbus - będzie tramwaj
Gorzów planował likwidacje - będzie remont całej sieci plus nowa linia
Warszawa - nowe linie na kolejnych osiedlach
Wrocław - planował co innego - będzie tramwaj
Olsztyn - odbudowa po 50 latach - w planach kolejne linie
Jak to jest że takie miasta stawiają na coś co wg ciebie jest be i anty, takie rozumowanie to było w latach 70 ubiegłego wieku kiedy to na potęge bezmyślnie likwidowano sieci tramwajowe w wielu miastach
A teraz przeżywa renesans
I czemu Warszawa która przygotowała taki plan dla Rzeszowa, nie chce u siebie budować tej kolejki u siebie jako przykład dla innych tylko samo inwestują w metro i tramwaj a nas się zwodzi kolejką parkowa
Czekam na odpowiedź na to pytanie (tylko sensownie)
onlyRzeszow pisze:Wystarczy przejechać się metrem podobne wrażenie.

Jak ty metro do kolejki porównujesz to dziękuje ...
onlyRzeszow pisze:Żebyś się nie zdziwił , wiele inwestycji w mieście też trole obśmiewywali a mimo to powstały z kolejka będzie moim zdaniem podobnie.

Tylko że podstaw prawnych to miasto może palce w bucie pomachac a nie kolejke budowac
onlyRzeszow pisze:To podaj te miasta w kraju wielkością Rzeszowa gdzie te oba środki transportu ze sobą dobrze prosperują.

Jedno z takich miast podałem w linku o Francji w Polsce ? Olsztyn, Gorzów Elbląg, Grudziądz , Częstochowa
onlyRzeszow pisze: ogólna ustawa ma wejść aby kolejka była transportem publicznym nic poza tym. Wtedy wykonanie odpowiedniego projektu na dofinansowanie będzie następnym elementem , a miasto w tej kwestii jest skuteczne.

Tylko wszystko rozbija się o kwestie finansowe nikt nie da kasy na coś co jest tylko na papierze, a ogólna ustawa jak to ująłeś to będzie tylko wstep do dalszych prac
onlyRzeszow pisze: młodszy dosłownie to może co najwyżej kawę zaparzyć a nie rządzić stolicą regionu. Młodego nikt poważnie żaden inwestor traktować nie będzie bo ma małe doświadczenie ,wiedzę.

To wskaż miasto gdzie prezydent ma tyle lat co nasz. Większość to młodzi ludzie po 40 zycia a nie po 70 w tym wieku to emerytura (bez urazy)
onlyRzeszow pisze:Nie wiem co piszesz „ miasta zachodnie odchodzą od przejść podziemnych” ???

Jak nie wiesz to się zastanów
onlyRzeszow pisze:Rząd w tym przypadku ma tylko wydać zgodą aby kolejka mogła służyć jako środek transportu na terenie kraju, co ma wydawać ??? Każde miasto dostaje dofinansowanie jedni więcej drudzy mniej ,to jest kwestia dobrego wykonania projektu.

A pokaż mi gdzie masz zapewnione dofinansowanie na te fanaberie kolejki parkowej ? to że będzie zgoda nie znaczy że od razu to mozna będzie realizowac
onlyRzeszow pisze:Bo Olsztyn chłopie miał wcześniej tramwaje a Rzeszów nie miał nigdy słaby przykład. Inne miasta mają w formie dodatku a u nas w przyszłość kolejka będzie głównym środkiem przemieszczania się. Trzeba patrzyć w przyszłość a przyszłość to kolejka a nie tramwaj.

Toś strzelił jak kulą w płot, to co jak inni nie mieli to znaczy że mieć nie moga ? :lol: Jak w Warszawie/ Poznaniu/ Gdańsku/ Wrocławiu/ Szczecinie Tramwaj to dodatek to nie pisz takich bzdur, bo to podstawa transportu
A kolejka nigdy takiej roli nie spełni
A w Olsztynie mieli odwagę postawić na coś co było i mimo kosztów i zdań społecznych postawili na odbudowę i miasto na tym zyskało
wogx pisze:Temat kolejki poruszany jest od 2009 roku, obecna władza rządzi od października, więc 6 lat opóźnienia zawdzięczamy poprzedniej władzy.
I przez kolejne 4 lata nic się nie zmieni w tej materii, bo miasto może i chce ale trzeba mieć siłe przebicia
wogx pisze:onlyRzeszow pisze:
to sam prezydent bez pomocy innych ciężką pracą wypracował sobie taki wysoki budżet

W jaki sposób SAM wypracował wypracował taki budżet?

też mnie to ciekawi
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: OloB » 21 lut 2016, 22:14

onlyRzeszow pisze:
Stoi wiele argumentów, do których się nie odnosisz w swoich emocjonalnych wypowiedziach.

Mniej wykrzykników a więcej rzeczowych argumentów, a przede wszystkim więcej uwagi do tego co mówią/piszą Twoi adwersarze. :)


Wymień zatem te argumenty , faktycznie do tego co nic konkretnego nie napisał mam mieć więcej uwagi ,wtrącił się w temat niejaki PZd91 czy jak mu tam nie znając szczegółów i on informuje hahaha a kim ten koleś jest ??
Przed budową ronda też były negatywne opinie jak skakali nie to nie możliwe w Rzeszowie takie coś nie może powstać bo ma stać w miejscu , fontanna tez nie , ogrzewane przestanki też nie bo będą bezdomni mieszkać, a prezydent pokazał im gdzie się zgina dziób pingwina i wybudował pięknie komponujące się budowle o których w tv ,gazetach i radiu się mówi pozytywnie.


Nie mam czasu wertować wątku wyszukując argumenty. Poczytaj uważnie, na spokojnie i bez uprzedzeń a na pewno znajdziesz ich sporo. Póki co zapiekliłeś się i każdego, kto jest krytyczny wobec projektów bierzesz za wroga (zacytowana wyżej wypowiedź dot. forumowicza PZd91). W tym zacietrzewieniu coraz bardziej obniżasz poziom swoich postów. Poluzuj nieco sznurówki :roll:
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 345
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron