Jeśli mam wydać 3złote na bilet i godzinę w plecy z tego 30 minut czekania to wole zatankować samochód i nim jechać,
Co do tych tłumów na tej trasie to bym polemizował, bo nie pokrywa się z linią "koło" tylko jest mixem tego co już jest
Skoro korzystasz z linii mało uczęszczanych to co być oczekiwał aby taki autobus jeździł co 10 minut ??
Z MPK korzysta wiele tysięcy osób dziennie, jednym nie przeszkadza bo są w stanie z każdym problemem poradzić inni z kolei są nieogarnięci chcąc aby ich za rączkę prowadzić wiecznie narzekający na wszystko , więc proszę pojechać tak gdzie takich problemów nie będziesz miał.
Opole wie że ta sprawa może ciągnąć się latami a kasa może się wcześniej skończyć więc wolą brać to co jest, a inni niech kombinują będzie na przyszlość jak by coś o ile tym tematem się ktoś zajmie
Opole z racji tego że jest jednym z najmniejszych województw o dużą kasę nie ma co liczyć. Tamtejszy prezydent kontaktował się z naszym 2 lata termu i pytał o szczegóły ale wtedy były one nieszczegółowe. Obecnie jakiś zarys tej budowy jest ale czy będzie on finalny ciężko powiedzieć. Wszystko będzie zależało „od góry”.
Haha i co z tego że kolebka, budżet nie jest z gumy żeby komuś dać trzeba komuś zabrać. A na takie fanaberie jak kolejka w małym miasteczku ? wolą wydać kasę na geoterme w Toruniu
Ale tutaj nie ma słowa że ktoś woli cos dać innemu miastu ,gdyby tak było to Rzeszów nie znalazłby się na 2 miejscu pod względem pozyskiwania pieniędzy z Unii.
Takie projekty priorytetowo się stawia bo od jednego miasta mogą w jego ślady pójść inni , wystarczy tylko dobry projekt na dofinansowanie napisać.
A ty znowu nie chcesz się odnieść do tego co pisałem, co innego matka z dzieckiem które już chodzi i ma wózek spacerowy ja mówie o zwykłym. Parę razy już widziałem jak była zepsuta niby nic, ale ileś osób przez to było zmuszone do skorzystania ze schodów lub nadłożenia drogi do najbliższego przejścia
Napisz kiedy konkretnie widziałeś zepsutą windę na kładce okrągłej ,pytam ciebie o konkrety a ty mi bzdury jakieś wypisujesz.
Ja zawsze jak przechodzę kładką to nie widzę aby ktoś miał jakikolwiek problem z jej pokonaniem i opuszczeniem.
Ja mówiłem o inwestycjach które przyczynią się do rozwoju miasta a nie poprawy stanu życia czy otoczenia. Każde miasto buduje drogi/szkoły ale nie musi do tego zmieniać granic
Każde miasto buduje drogi ale nie na taką skalę jak Rzeszów mając na myśli miasta do 200 tys mieszkańców. Budowa dróg to też rozwój miasta ,szkól, przedszkoli.
Małe miasto mało może duże miasto duże może więcej pieniędzy pozyskać. Obecnie duże miasta też włączali na przestrzeni wieku miejscowości aby obecnie mieś sporą ilość mieszkańców ,w Rzeszowie z kolei na małą skalę to było robione i dlatego jest tylko 187 tys a nie więcej .
Tylko ile te miasta mają mieszkańców ? Łódź 700 tys. Szczecin 400 tys Rzeszów 180tys więc porównanie troszkę słabe.
Masz konkretne dane:
W najnowszym rankingu Głównego Urzędu Statystycznego Rzeszów uplasował się na drugiej pozycji wśród miast wojewódzkich.
W przeliczeniu na liczbę mieszkańców Rzeszów znalazł się na drugiej pozycji wśród miast wojewódzkich z kwotą 21,1 tys. zł na mieszkańca. Wyprzedza go jedynie Gdańsk.
Jeśli chodzi o wartość całkowitą podpisanych umów o dofinansowanie ze środków unijnych, Rzeszów uplasował się na 12. pozycji (z wszystkich 2,5 tys. gmin objętych rankingiem) z kwotą 3,9 mld zł.
Co innego jak ktoś nie pozwala a co innego jak ktoś chce ale miasto ma ten temat gdzieś
Jesteś w posiadaniu informacji dotyczącej że jakaś rodzina na terenie miasta oczekuje przyłącza kanalizacji a miasto ma to gdzieś ??
Czytaj co piszę chodzi o program likwidacji piecyków a nie ich montażu
Jak byś nie wiedział spółdzielnie co roku wymieniają tym "potrzebującym" okna na plastiki o ile tego nie zrobili i złożyli podanie
Napisz kto może sie ubiegać o pieniądze programu KAWKA ??
Z czyich pieniędzy spółdzielnie wymieniają okna na plastikowe ??
Ale lepiej zrównoważony rozwój i silne miasto i otoczenie niż mega silne miasto i słabe otoczenie a na chwilę obecną tak to wygląda
I mieszkańcy jeśli była by praca sami by "przyszli" i nie trzeba by było pcimia dolnego włączać do miasta
A co kogo interesuje otoczenie miasta ,wymień kilka dużych miast które współpracują z gminami okolicznymi ??
Ale i tak przyjeżdżają do Rzeszowa za praca ale to nie o to chodzi ,tylko o rozwój tych włączonych terenów Krasnego które mam nadzieje że nastąpią od nowego roku.
Jest i co z tego jak miasto chce co innego i nie może się dogadać, zresztą podczas debaty w mediach padło parę razy że tu niby współpraca a o planach miasta z prasy się dowiadują i strach zaczynać inwestycję
W rozmowach na ten temat w ratuszu śmieszne było to że wójt trzebowniska stawiał ultimatum Panu Ferencowi że jak odczepi się od przyłączania gmin to zgodzi się wejść do stowarzyszenia gmin. Łaski nie robi najwyżej straci sporo kasy na inwestycje w Trzebownisku w sumie nic nie robi dla dobra tamtych terenów wiec żadna różnica czy strata. Później przemyślał mimo że prezydent się nie ugiął.
Rzeszów nic nie straci gdy jedna z druga gminą nie wejdą w ten skład , nawet lepiej zyska więcej , więc śmieszne jest to jak ktoś z jakiejś gminy prezydentowi będzie stawiał warunki. Ja wiem że ciepłej posady za 7 tysięcy nie chce stracić. Mało tego gmina żadna nie jest w stanie więcej zaoferować swoim mieszkańcom aniżeli Rzeszów.
Samemu daleko się nie zajedzie, jeśli nie będzie współpracy to o ile małe inwestycję da się samemu zrobić tak większe nie. Przecież gdyby miasto współpracowało z powiatem i gminami to wiele spraw inaczej by wyglądało ale nie po co
Rzeszów do tej pory z nikim nie współpracował a jakoś problemu nie było aby się rozwijać ,bo to sam prezydent bez pomocy innych ciężką pracą wypracował sobie taki wysoki budżet , a jakie SA budżety w okolicznych gminach ,tyle łącznie co kosztuje średnie inwestycje w mięście.
Miasto z nikim współpracować nie musi, aby inne gminy kosztem silniejszego się rozwijały ,nie tędy droga dopiero by wójtowi ,burmistrzowie osiedli na laurach . Rzeszów nie zamiesza ich holować. Są słabi a tacy tylko są w stanie się rozwijać będąc w granicach silniejszego.
No tak miasto nie ma interesu aby dopuścić konkurencje do linii miejskich jako ajenta, bo cała kasa idzie na i do mpk a oni nawet nie są w stanie taboru kupić tylko miasto musi kupić i w dzierżawę dać
Miasto nie będzie nic kombinować aby więcej kursów miała gmina , jeżeli im cos nie pasuje to zawsze mogą z MPK zrezygnować ,są w większości uzależnieni do Rzeszowa . Zgodzą się na wchłoniecie do miasta więc przybędzie naturalnie więcej kursów.
Pudło jest godzinny za 4 złote czyli totalnie się nie opłaca, bo jak pisałem Gdańsk za 3,60 godzinny a jakie to miasto a jakie Rzeszów.
Taryfa czasowa jest bardzo dobra i sprawdzona w wielu miastach pozwala na swobodne poruszanie się KM w obrębie czasu na bilecie tylko u nas to nie możliwe bo autobus jedzie stadem co pół godziny
Naturalnie ,w większych miastach jest pod tym względem komunikacyjnym większa swoboda ponieważ maja dłuższe trasy sporo osób tam mieszka i korzysta z komunikacji więc im opłaca mieć mniejszą cenę biletu.
To napisz w jakich wielu miastach jest to sprawdzone wielkością Rzeszowa.
Akurat gminy kasę maja tylko z formy współpracy zaprosili Rzeszów aby pokazał po jakiej jest stronie i okazało się że woli działać samemu a nie w grupie
Zyskał by bo wtedy może była by inna rozmowa z władzami takich gmin o inwestycjach czy rozwoju ale nie poprzez media ale w 4 oczy
Gminy pieniądze mają, na spotkaniu co innego było mówione że nie mogą pozwolić sobie na to aby więcej lini autobusowych kursowało i z większą częstotliwością na terenie gminy krasne. Oni i tak nie mieli wyjścia aby z MPK podpisać w innym przypadku ich mieszkańcy musieliby na piechotę do Rzeszowa chodzić.
A czy miasto choć raz wyszło z inicajatywą spotkania z mieszkańcami z terenów które chce włączyć ? dopiero w tym roku po burzy w mediach w Krasnem spotkanie było po 10 latach to niezły wynik. Więc władze gminy mają pole do działania skoro miasto tylko mówi a nie działa to oni tez potrafią i ich częsciowo popieram
Bo skoro się kogoś zaprasza do rozmowy o współpracy a za tydzień czytasz w mediach że ów sąsiad chce ci pół gminy wziąć bo on stwierdził że drogę będzie sam robił to dziękuje
Wole to robić dłużej ale samemu i ostrzegać przed takim działaniem
W tym przypadku byłoby to samo gdyby nie te osoby które zbierali podpisy pod referendum, bo mają dość zakłamanych konsultacji. Wcześniej takiej inicjatywy ze strony mieszańców gminy nie było. A każde spotkania z prezydentem blokowała władza gminna. Spotkanie trzeba zorganizować , ktoś musi wynająć salę , zaprosić ludzi ,jak miasto miałoby niby to wcześniejszych latach zrobić .
Do tej pory mieszkańcy byłych sołectw są zadowolenie z bycia w Rzeszowie ,przynajmniej inwestycje o których mogli pomarzyć będąc w gminach w Rzeszowie z tym problemu nie ma.
Gmina nic nie ma do zaoferowania prócz pustych haseł.
skąd taka pewność ? może za 50 lat jak nas już nie będzie. Ba w 2018 roku wyboru samorządowe i wszystko się wtedy może zmienić i odswieży patrzenie na miasto
Jak nie będzie Ferenca u władzy to zaproponuje swojego kandydata ,ludzie będą woleli zagłosować na tego którego popiera Pan Ferenc aniżeli jakiegoś niepewnego, dużo mieszkańców pamięta poprzednie władze Szlachty i Janowskiego gdzie w mieście nic się nie robiło. Nigdy tym ludziom tego nie zapomnę.
Już chce to widzieć jak Szwajcarski fundusz daje dużą bańke na zabawkę dla Rzeszowa, o kasię z UE możemy zapomnieć do 2025 co najmniej jesli nie wcale
W Szwajcarii takie zabawki działają i są produkowane , oni wspierają nowoczesne technologie , Rzeszów jak nie z unii to znajdzie pieniądze na budowę z grantu.
Może i jeżdzą ale jak pisałem Rzeszów to takie małe osiedle w tych miastach co podałeś, więc mogą sobie pozwolić jako futurystyczny transport na krótkim odcinku ale nie jako podstawa transportu
Bo tam mają wszelakie środki transportu , to że Rzeszów jest mały nie oznacza że taka kolejka ma nie powstać, i powstanie dzięki doskonałemu gospodarzowi.
Jakoś w wielu miastach nawet tych o zabytkowym centrum jedzie tramwaj i ma on wartość dodaną, zasilanie z trzeciej szyny i nie ma problemu. Poczytaj ten link co podałem o Francji miasto 150 tys mniejsze od Rzeszowa zbudowali tramwaj i sobie go chwalą
Okazało się że nawet ruch mniejszy, korki też mniejsze bo ludzie sie przesiedli do KM
Tam gdzie jest miejsce na tramwaj niech jeździ w Rzeszowie takowego nie ma , bo po oddzieleniu pasu drogi łącznie z bus pasami nie byłoby miejsca dla samochodów osobowych. W transporcie miejskich chodzi o to żeby było cos co odciąży ruch w mieście a tramwaj tego nie zrobi tylko nadziemna kolejka. Ludzie zapewne chętnie kolejką by woleli podróżować bo bezpiecznie niekolizyjnym tramwajem.
Akurat nie wszędzie tam tramwaj jedzie po wydzielonych pasach, są nawet w takich wąskich uliczkach jak nasza Lisa Kuli i wszyscy się mieszczą a korków przez pół miasta nie widziałem
Rzeszów chce ale nic nie zyska a straci bo zamiast postawić na sprawdzony transport marzy o czymś nie realnym. Inne miasta tylko na tym skorzystają
Gdzie nie widziałeś korków na pól miasta ?? w tym mieście we Francji ?? Niczym nie różnic sie tramwaj od odkorkowania miasta od autobusu, trzeba myśleć przyszłościowo aby postawić coś na filarach aby mogło się swobodnie podróżować nad jezdnią. Miasto dzięki takiej innowacyjnej kolejce wiele zyska na atrakcyjności i wygodzie podróżowania.
No teraz to dosadziłeś, no tak Rzeszów to megalopolis i jeden pas jak sie zabierze to tragedia. Większej bzdury dawno nie czytałem
Wystarczy zobaczyć co sie dzieje jak tam gdzie zabrali pas pod bus pas się dzieje nie ma swobodnego przejazdu , w przypadku tramwajów trzeba będzie zabrać w wielu miejscach drugi pas.
Wiele nowych torowisk jest tak budowanych że gdyby nie dzwonek tramwaju to nawet nie było by wiadomo że on jedzie, dużo zależy od stanu techniczego i jego utrzymania
Jak tramwaj to dziadostwo to może do dorożek wróćmy będzie ekologicznie i bez korków
To pojedź do Krakowa i zobacz jak się tramwaje tłuczą po szynach , aby tyle km utrzymać to trzeba sporo pieniędzy wydawać .
Tramwaj to dziadostwo niczym od MPK się nie różni prócz tego że jedzie na szynach więc nie ma sensu stawiać na podobny transport.
właśnie jako uzupełnienie a nie podstawa, Rzeszów to małe miasto wpierw niech SKM powstanie jako oś transportu Rzeszów- okolica
Kto napisał że kolejka teraz miała by być podstawą , w przyszłości owszem. A obecnie uzupełnienie transportu miejskiego.
To pochwal się gdzie taką kolejką jeździłeś ? pokaż fotki
Nie trzeba palić papierosów aby wiedzieć że szkodzą, to że jest bezpieczna taka kolejka to masz wątpliwości oraz to że jest komfortowa ??
Wystarczy przejechać się metrem podobne wrażenie.
tylko jak by powstała kolejka parkowa to te koszty mocno wzrosną co zresztą podałeś w przykładzie Krakowa który chce budować metro i o ile kasę na budowę da się znaleźć tam potem na utrzymanie
Budżet miasta rośnie z roku na rok, ważne aby wybudować, co może w utrzymaniu kolejki kosztować ?? pracownik który będzie sterował, boksy do naprawy , prąd ??
Kraków robi wszystko aby jego mieszkańcy mieli wygodę i wybór transportu miejskiego dlatego robią wszystko aby starać się o budowę, ten który nie robi nie ma nic.
Pewnie to jeszcze dowalić co kawałek bilbord, jakieś krzaki a co tam estetyka. Każde miasto ma swoją wartośc architektoniczną i należy o to dbać a nie rujnować
Jestem przeciwny bilbordom na każdym kroku , krzaki ??? co masz na myśli ?
No a w jaki sposób kolejka zrujnuje jak napisałeś wartość architektoniczną miasta ?
Zasłoni słońce, niebo ,nie będziesz mógł oddychać, będziesz się czuł klaustrofobicznie ??
Oj to sobie poczekasz i możesz się nie doczekać moze za 10 lat
Żebyś się nie zdziwił , wiele inwestycji w mieście też trole obśmiewywali a mimo to powstały z kolejka będzie moim zdaniem podobnie.
Masakra gdzie oni by to chcieli wcisnąć na Pilsudskiego/ Rejtana czy innych ulicach
Jak wcisnąć skoro przestanek będzie usytuowany na równi z torowiskiem , piszesz jakby miał być umiejscowiony na równi z ulicą.