dziś z KM (bez urazy) korzystają ci co muszą, bo nikt kto szanuje czas nie będzie czekał pół godziny na autobus. Tylko że ta kolejka jest proponowana na zasadzie gdzieś musi jechać i nie wiadomo jakie to będą potoki pasażerów
Niezupełnie nikomu się nie widzi wydawać tyle kasy na benzynę lub paliwo tylko po to aby wygodnie dojechać pod same drzwi pracy lub domu. Kolejka ma wyznaczoną pierwszą trasę jaką ma przebiegać. A jest to trasa najczęściej oblegana przez pasażerów.
Tylko która to już wersja kolejki ? wpierw gondole potem koszyki teraz wagonki co potem ? sanki. Opole może i było ale jak widzieli jakie to koszty i papierkologia dali sobie spokój i zajęli się tym co mają. A Rzeszów dalej z uporem maniaka w to brnie
Zapewne nie będzie się różniła od tych na targach w Berlinie którą swoją obecnością zaszczycił Pan Ferenc wraz z Panem Ustrobińskim.
No właśnie bo w Opolu myślą że wszystko jest łatwe i można to wykonać bez wychodzenia z gabinetu , tak postępuje większość prezydentów a potem dziwią się jak to możliwe że w innych miastach ten rozwój kwitnie.
Rzeszów ma super prezydenta i skutecznych urzędników to jest brnięcie w nowoczesność, atrakcyjność i wygodę podróżowania.
Tylko że teraz władza się zmieniła i nie musi już tak być jak było że dało się porozumieć i załatwić. Więc i tę sprawę mogą odłożyć na "potem"
Tutaj nie jest istotne kto rządzi krajem tylko skuteczność prezydenta, a jak sam nie raz mówił z rządem PO dobrze sie współpracowało, i z Pisem również . Poza tym podkarpacie to kolebka glosujących na PIS więc tym bardziej powinni pomagać.
Na Rejtana to chybione bo matki idą na przejście nadkładają drogi ale nie muszą targać wózka góra/ dół. Winda kiedyś widziałem na Pisłudskiego jak fajnie działała zepsuta stała w połowie szybu na szczęscie pusta
Czytaj co piszę bo czytasz to co chcesz: pod Warszawą zatrudnili bezrobotnych do pomocy na dworcu bo winda się notorycznie psuje, co tu też tak chcesz zwalczać bezrobocie ?
A ja z kolei na Rejtana widziałem niejednokrotnie co innego , matka składała wózek i wchodziła powoli po schodach a dziecko trzymała za rękę i powoli wchodziła po schodach.
Winda na okrągłej kładce była zepsuta ,czy jest też obecnie ?? Nie pisz o czymś co nie występuje, były problemy z windami na początku i po jakimś czasie ale teraz po dokładnej naprawie w ramach gwarancji problem nie występuje.
Wymieniłem ci kładki o które prosiłeś ?? Ale widze że masz problem z ustosunkowaniem się do konkretów.
Na bulwarach jest podjazd, na Batalionów ? gdzie niby ?
Nie każda kładka ma podjazd , tam gdzie nie ma możliwości to cudu architektury nie stworzą
To podaj mi te wielkie inwestycję idące w setki milionów (tylko nie prywatne a miejskie) czy po za strefa Dworzysko którą miasto tworzy z powiatem i gminami coś jeszcze ?
Zobacz ile kasy poszło na wyremontowanie głównych alterii miasta i wybudowanie dróg, łączników z obwodnicą , powstały sale , wyremontowane ,hale , szkoły . Wystarczy wejść na stronę UM i sprawdzić co zostało wykonane w ostatnich latach , strona prowadzona jest czytelnie : Wybrane inwestycje :
http://www.rzeszow.pl/mieszkancy/inwest ... -2010-2015
Rzeszów, Łódź i Szczecin - to miasta w krajowej czołówce pod względem inwestycji w przeliczeniu na jednego mieszkańca w tym roku. Jak donosi "Puls Biznesu", choć pod względem łącznej kwoty wydatków majątkowych przoduje Warszawa, to per capita zdecydowanie wygrywa Rzeszów.
Stolica Podkarpacia przeznaczy na inwestycje 2898 złotych w przeliczeniu na 1 mieszkańca. Nieznacznie poniżej 2 tysięcy (po 1911 zł) wyłożą Łódź i Szczecin. Lider zestawienia - Rzeszów zamierza wydać 539 milionów złotych. W sumie inwestycje to aż 41 procent wydatków miasta. W porównaniu z wykonaniem budżetu inwestycyjnego za 2014 r. to wzrost aż o 88 procent. W planie są między innymi budowa drogi i mostu nad Wisłokiem, infrastruktury drogowej w strefie ekonomicznej Rzeszów-Dworzysko oraz kompleksu oświatowego z zapleczem sportowym. Zestawienie 12 największych miast tworzących Unię Metropolii Polskich wskazuje na małą stabilizację – dodają autorzy zestawienia. Nakłady majątkowe wszystkich ośrodków mieszczą się w przedziale 9-10 miliardów złotych.
http://www.rzeszow.pl/image/27184/default/puls.jpg
Tylko że na pewne sprawy trzeba inaczej spojrzeć a nie przez pryzmat kwiatuszków/ świecidełek/ poidełek ec
To co wymieniasz to dodatek estetyczny ,wg ciebie tylko co w inwestycjach miasta widzisz ?? Skoro tak to śmiem twierdzić że nic na ten temat nie wiesz.
Zapytaj w domkach na starej Podkarpackiej do niedawna jeszcze gazu nie mieli a niby miasto hehe,
To było zapytać kogo to wina ?/
Na Słocinie jest sytuacja że miasto chce kanalizacje do kilku domów doprowadzić ale właściciel posesji nie pozwala wejść na swój teren prywatny. Także różne wynikają sytuacje jeden nie ma i nie da innym .
To niech miasto wpierw zajmie się tym co ma Staroniwa i wiele bocznych uliczek, niech da więcej kasy na program wymiany piecyków gazowych na ciepłą wode z sieci miejskiej.
Łatwo jest iśc dalej tylko czemu kosztem tego co od dawna czeka
Miasto nie może przeznaczać kasy z podatników aby kupować za ich pieniądze piecyki , jeszcze napisz że miasto powinno z dachów eternit usunąć albo wymienić okna na plastikowe tym co jeszcze nie posiadają. Wymieniasz to co miasto nie może się podjąć , bo nie leży to w jego gestii.
W blokowiskach jest spółdzielnia, płaci się na fundusz remontowy i oni mogą te pieniądze przeznaczyć dla mieszkańców bloku , były o tym artykuły w gazetach dotyczyło to o ile pamiętam bloków na nowym mieście i na krakowskiej.
Jeżeli ktoś mieszka w domu musi o wymianę gazowego pieca sam zadbać bo przyłącze są doprowadzone.
Jeśli to nie przynosi zysku to czemu współpracują i nie naciskają na sąsiednie gminy że chodźcie do nas a będzie raj, ale jeśli gmina będzie miała więcej kasy to mieszkańcy zarówno gminy jak i miasta skorzystają.
I nie zawsze o zysk chodzi ale o dobry wizerunek, nie raz lepiej ustąpić a można więcej ugrać
To że gmina wiejska dzięki współpracy z miastem, będzie miała więcej kasy to w jaki sposób miasto zyska. ?? Rzeszów gdyby „ustąpił „i współpracował z gminami na taką skalą jakbyś pewnie wolał to nadal liczyłby 154 tys mieszkańców a kosztem miasta wzbogaciły by się sąsiednie gminy. Zresztą miasto jest w stowarzyszeniu które zrzesza 12 okolicznych gmin w celu pozyskania 300mln zł z UE na inwestycje . Tylko lepiej działać samemu , pozyskiwać pieniądze na tereny nowo włączone aniżeli sąsiednim gminom z których ciepłe posadki wójtów zachowają , i będą mamić mieszkańców że dzięki ich ciężkiej pracy pozyskali środki na inwestycje z unii europejskiej.
A może zamiast powierzania przewozów MPK zrobić przetarg na obsługę danej linii i może się okazać że w tej samej kasie zamiast 10 będzie 11 kursów
ale nie lepiej aby mpk wszystko miało
Miasto w tym żadnego interesu nie ma aby robić przetargi na obsługę linii obcej sieci skoro posiada własną , wójtowi zapewne byłoby to na rękę. Na spotkaniu żalił się że MkS nie może zatrzymywać Siena przestankach w Rzeszowie a w dalszej rozmowie trzeba było sprostować że nie na wszystkich tylko na konkretnych które mają oblężenie i wiele linii autobusów miejskich o podobnych godzinach zatrzymuje się ,gdyby jeszcze doszedł MKS to nie było by gdzie stanąć.
Linie wożące powietrze ? 40,45,49, 21,41,39 to pierwsze które przychodzą mi na myśl które są dla zasady
Robiłeś rozeznanie tych lini ? Zdarza się że o konkretnych godzinach ruch jest mniejszy więc i pasażerów mniej, w szczególności że te linie które wymieniłeś kursują na mało uczęszczanych terenach. 40, 49 z bł. Karoliny tam osiedle się rozwija cały czas więc może kiedy ty jeździsz to nie jest zapełniona, trzeba pojechać w godzinach rannych i popołudniowych jak ludzie z pracy wracają , kila innych kursów jeżdżą na przemysłową może , wystarczy policzyć ile tam jest firm i ilu pracowników dojeżdża do pracy , trzeba mieć kilka lin z różnych części miasta aby moc tam dojechać i wrócić z powrotem.
Ale nie każdy kto będzie jechał okazjonalnie raz na jakiś czas kupi taki bilet. Dobry przykład Poznań i bilet przystankowy fajna sprawa ale tu stykła by zwykła oferta czasowa i takty na liniach
No jeżeli ktoś będzie jechał okazjonalnie to wiele nie straci na zakupie biletu.
Poznań jest dużym miastem to nie dziwię się że takie bilety wprowadzili ,w warszawie obowiązuje i w innych miastach bilety godzinowe ,w Rzeszowie one nie miały by sensu , bo nie ma nas 400 tys tylko raptem 187. Tereny miasta nie są rozwinięte jak tam , w Rzeszowie większość skupia się na centrum i śródmieściu.
Czytaj co pisze a nie, chodziło mi o kasę z UE że wpierw sam musisz wyłożyć a że bonus podałem ci ile to wyjdzie na sołectwo wielkie nic a miasto będzie musiało dać 10 razy tyle kosztem miasta które już jest to błędne koło
Ale Rzeszów nie wkłada tej kasy do unii lecz cały kraj , jeden daje więcej bo jest zamożny drugi mniej bo jest biedny. Ważne jest to że te miasto jest viceliderem w pozyskaniu pieniędzy z unii na jednego mieszkańca. Czyli gdyby nawet zrobić kosztorys ile poszczególne miasta dają kasy na kraj dla budżetu unii to niewykluczone że wyszłoby iż Rzeszów więcej bierze niż daje.
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html
Może w twoich czy fanach by stracił ale w wielu by zyskał że pomógł i teraz jest dobry dojazd do Autostrady potrafił się porozumieć ponad podziałami, zyskał tym by wiele a koszt nie wielki
Tak jasne na pewno by zyskał , skoro danej gminy na tą drogę nie stać to po co władze udają głupiego że im Rzeszów nie potrzebny jest bo wszystko mają , skoro tak to gdzie do pracy jeżdżą , gdzie się uczą , ¼ kierowców MPK jest spoza Rzeszowa.
Wójtowie na siłę straszą miastem i podobno wysokimi podatkami a Rzeszów ma im jeszcze pomagać ,wolne żarty. Dopiero by się działo pod ratuszem.
Będzie budowa drogi gdy Rzeszów przejmie te tereny. W innym przypadku niech gmina się martwi albo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad .
Eh .. ale gmina to wszyscy ilu mieszkańców Rzeszowa pracuje w Gminach Trzebownisko/ Głógów czy inne a oni u nas i to jest wspólna korzyść
I to nie prezydent pracuję na kase ale całe miasto a miasto to ludzie
To napisz jakie firmy są w Trzebownisku , Głogowie w których mieszkańcy miasta pracują, tylko nie wymieniaj fabryk koło Jasionki bo to nie zasługa gminy tylko Rzeszowa. Jeżeli by tak było to jest to garstka osób ,w porównaniu do tego ilu pracuje przyjezdnych w Rzeszowie.
Uparłeś się na to jak .. czytałeś linka którego podałem o Francji ? musi to zmienić się myślenie władz bo inni nam "odjeżdzają" a u nas dalej debata o niczym
Chyba że będziesz jej sponsorem i potem dasz kasę na utrzymanie, bo to droga zabawka
I nie jest powiedziane że UE da na to kasę bo obecny budżet jest już podzielony a przy władzy centralnej ciężko może być aby dostać coś extra na takie "fanaberie"
Na przekór przeciwnikom i tak kolejka powstanie będzie to w przyszłości jak i obecnie wielkie udogodnienie w transporcie. Bez żadnych problemów w przejeździe z miejsca pocztowego do docelowego.
Jeżeli pieniędzy z funduszu unii europejskiej sienie uda pozyskać to pozostanie jeszcze dotacja ze szwajcarskiego programu rozwoju nowoczesnej techniki.
Takie kolejki jeżdżą w Sydney, Miami, Nowym Jorku, Tajwanie, Chinach. Postęp w tym zakresie jest ogromny. Dla tych co nic nie robią i na niczym sienie znają wszystko jest drogie.
A ja ci tłumaczę że na kolejke nie ma miejsca a ty swoje! Kolejka oszpeci miasto zajmuje dużo miejsca a nie przyniesie żadnej wartości dodanej po za śmiechem innych co my zrobili
Opracowanie projektu planistów w którym zakłada że miejsce się znajdzie, na takiej samej zasadzie jak w innych miastach to ma funkcjonować czyli jak wspominałem w poprzednich postach.
Tak kolejka będzie jeździła na wodę i sama będzie się naprawiać a stać będzie w ogródkach miejskich. Taka kolejka to cała infra i mega koszty
Koszt całkowity objęty jest również ze stacjami dokującymi na których mają być dokonywane wszelakie naprawy. Sieci tramwajów nie potrzebują budowy hangarów do ich naprawy ,a są bardziej podatne na uszkodzenia np.; kolizje aniżeli kolejka jadąca od przestanku do przestanku.
Jak patrze na te fotki tych kolejek to miałem rację filary co kawałek i szpecą gorzej niż trakcja tramwajowa
Mniejsza od metra a u nas nie ma takich potoków na metro czy pseduometro w postaci kolejki parkowej
Kable trakcji tramwajowej nie będą szpeciły panoramy miasta?? Oddzielne pasy dla tramwaju na wąskich ulicach idealnie się wkomponują w jeszcze większe korki.
Ale fontanne czy te kładkę zawsze można będzie tanim kosztem rozebrać a taką kolejke w którą wpompuję się nawet dużą bańkę można powiedzieć będzie o niegospodarności i co wtedy jeszcze jak Unia powie zwrot kasy to co kolejke się spakuje i im odda
Nie po to cos sie buduje aby rozbierać. Jak pisałem budowa czego kol wiek za pieniądze unii trzeba przez 5 lat gospodarować ,tak było z Sikorskiego odcinkiem , po tym czasie mogli nawierzchnie która potrzeba była do rozbudowy drogi na tyczyn usunąć .
Najlepiej powiedzieć że się nie da bo coś tam, dałem tylko jeden z przykładów. Zadziwię cię nawet Casablanca duże miasto postawiło na tramwaj mają już 2 linie kolejną w
Niech zatem budują tramwaje ich sprawa jak mają pasy ruchu do tego przeznaczone. Rzeszów ma możliwości pozyskać z zewnątrz pieniądze na Monorail więc zrobi wszystko aby to osiągnąć .
Jakie wąskie uliczki w Rzeszowie ? większość po 4 pasy (2 w jedną) w paru miejscach duży zieleniec między jezdniami i co dalej miejsca brak
No to gdyby zająć po jednym z tych pasów to dla samochodów pozostałby po jednym jak na wsi. Na zieleńcu będą znajdowały się słupy trakcji kolejki a nie szyny które stukają po jeździe tramwaju. Koniec z takim dziadostwem to przeżytek , Rzeszów rozwija na przyszłość.
Czytałem a czytałeś jakie to koszty, jak być czytał to co pisze do ciebie to byś wiedział że się do tego odniosłem i nie tylko koszt budowy ich martwi ale potem utrzymanie bo samo się nie utrzyma tylko z kasy miasta jako dopłata plus koszty biletów
A jaki budżet ma Kraków i mieszkańców a ile u nas
Wszystko kosztuje ,wiadome że najdroższym transportem miejskim jest metro podobnie jego utrzymanie , sama jego budowa to kolosalna suma a mimo to Kraków nie poddaje się i będzie starał się tak jak Rzeszów o pieniądze z Unii. Takie miasta się szanuje bo chcą zrobić cos pożytecznego dla mieszkańców.
Tylko że tramwaj a metro to są 2 różne środki transportu o różnym zastosowaniu i taborze
To było porównanie obu środków transportu , zdecydowanie najbezpieczniejszymi jest Matro i kolejka nadziemna , szybko dotrze na czas i bez problemu. To jest podstawa.