Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 0:36

dziś z KM (bez urazy) korzystają ci co muszą, bo nikt kto szanuje czas nie będzie czekał pół godziny na autobus. Tylko że ta kolejka jest proponowana na zasadzie gdzieś musi jechać i nie wiadomo jakie to będą potoki pasażerów

Niezupełnie nikomu się nie widzi wydawać tyle kasy na benzynę lub paliwo tylko po to aby wygodnie dojechać pod same drzwi pracy lub domu. Kolejka ma wyznaczoną pierwszą trasę jaką ma przebiegać. A jest to trasa najczęściej oblegana przez pasażerów.
Tylko która to już wersja kolejki ? wpierw gondole potem koszyki teraz wagonki co potem ? sanki. Opole może i było ale jak widzieli jakie to koszty i papierkologia dali sobie spokój i zajęli się tym co mają. A Rzeszów dalej z uporem maniaka w to brnie

Zapewne nie będzie się różniła od tych na targach w Berlinie którą swoją obecnością zaszczycił Pan Ferenc wraz z Panem Ustrobińskim.
No właśnie bo w Opolu myślą że wszystko jest łatwe i można to wykonać bez wychodzenia z gabinetu , tak postępuje większość prezydentów a potem dziwią się jak to możliwe że w innych miastach ten rozwój kwitnie.
Rzeszów ma super prezydenta i skutecznych urzędników to jest brnięcie w nowoczesność, atrakcyjność i wygodę podróżowania.

Tylko że teraz władza się zmieniła i nie musi już tak być jak było że dało się porozumieć i załatwić. Więc i tę sprawę mogą odłożyć na "potem"

Tutaj nie jest istotne kto rządzi krajem tylko skuteczność prezydenta, a jak sam nie raz mówił z rządem PO dobrze sie współpracowało, i z Pisem również . Poza tym podkarpacie to kolebka glosujących na PIS więc tym bardziej powinni pomagać.


Na Rejtana to chybione bo matki idą na przejście nadkładają drogi ale nie muszą targać wózka góra/ dół. Winda kiedyś widziałem na Pisłudskiego jak fajnie działała zepsuta stała w połowie szybu na szczęscie pusta
Czytaj co piszę bo czytasz to co chcesz: pod Warszawą zatrudnili bezrobotnych do pomocy na dworcu bo winda się notorycznie psuje, co tu też tak chcesz zwalczać bezrobocie ?

A ja z kolei na Rejtana widziałem niejednokrotnie co innego , matka składała wózek i wchodziła powoli po schodach a dziecko trzymała za rękę i powoli wchodziła po schodach.
Winda na okrągłej kładce była zepsuta ,czy jest też obecnie ?? Nie pisz o czymś co nie występuje, były problemy z windami na początku i po jakimś czasie ale teraz po dokładnej naprawie w ramach gwarancji problem nie występuje.
Wymieniłem ci kładki o które prosiłeś ?? Ale widze że masz problem z ustosunkowaniem się do konkretów.
Na bulwarach jest podjazd, na Batalionów ? gdzie niby ?

Nie każda kładka ma podjazd , tam gdzie nie ma możliwości to cudu architektury nie stworzą
To podaj mi te wielkie inwestycję idące w setki milionów (tylko nie prywatne a miejskie) czy po za strefa Dworzysko którą miasto tworzy z powiatem i gminami coś jeszcze ?

Zobacz ile kasy poszło na wyremontowanie głównych alterii miasta i wybudowanie dróg, łączników z obwodnicą , powstały sale , wyremontowane ,hale , szkoły . Wystarczy wejść na stronę UM i sprawdzić co zostało wykonane w ostatnich latach , strona prowadzona jest czytelnie : Wybrane inwestycje :
http://www.rzeszow.pl/mieszkancy/inwest ... -2010-2015

Rzeszów, Łódź i Szczecin - to miasta w krajowej czołówce pod względem inwestycji w przeliczeniu na jednego mieszkańca w tym roku. Jak donosi "Puls Biznesu", choć pod względem łącznej kwoty wydatków majątkowych przoduje Warszawa, to per capita zdecydowanie wygrywa Rzeszów.

Stolica Podkarpacia przeznaczy na inwestycje 2898 złotych w przeliczeniu na 1 mieszkańca. Nieznacznie poniżej 2 tysięcy (po 1911 zł) wyłożą Łódź i Szczecin. Lider zestawienia - Rzeszów zamierza wydać 539 milionów złotych. W sumie inwestycje to aż 41 procent wydatków miasta. W porównaniu z wykonaniem budżetu inwestycyjnego za 2014 r. to wzrost aż o 88 procent. W planie są między innymi budowa drogi i mostu nad Wisłokiem, infrastruktury drogowej w strefie ekonomicznej Rzeszów-Dworzysko oraz kompleksu oświatowego z zapleczem sportowym. Zestawienie 12 największych miast tworzących Unię Metropolii Polskich wskazuje na małą stabilizację – dodają autorzy zestawienia. Nakłady majątkowe wszystkich ośrodków mieszczą się w przedziale 9-10 miliardów złotych.

http://www.rzeszow.pl/image/27184/default/puls.jpg




Tylko że na pewne sprawy trzeba inaczej spojrzeć a nie przez pryzmat kwiatuszków/ świecidełek/ poidełek ec

To co wymieniasz to dodatek estetyczny ,wg ciebie tylko co w inwestycjach miasta widzisz ?? Skoro tak to śmiem twierdzić że nic na ten temat nie wiesz.

Zapytaj w domkach na starej Podkarpackiej do niedawna jeszcze gazu nie mieli a niby miasto hehe,


To było zapytać kogo to wina ?/
Na Słocinie jest sytuacja że miasto chce kanalizacje do kilku domów doprowadzić ale właściciel posesji nie pozwala wejść na swój teren prywatny. Także różne wynikają sytuacje jeden nie ma i nie da innym .

To niech miasto wpierw zajmie się tym co ma Staroniwa i wiele bocznych uliczek, niech da więcej kasy na program wymiany piecyków gazowych na ciepłą wode z sieci miejskiej.
Łatwo jest iśc dalej tylko czemu kosztem tego co od dawna czeka

Miasto nie może przeznaczać kasy z podatników aby kupować za ich pieniądze piecyki , jeszcze napisz że miasto powinno z dachów eternit usunąć albo wymienić okna na plastikowe tym co jeszcze nie posiadają. Wymieniasz to co miasto nie może się podjąć , bo nie leży to w jego gestii.
W blokowiskach jest spółdzielnia, płaci się na fundusz remontowy i oni mogą te pieniądze przeznaczyć dla mieszkańców bloku , były o tym artykuły w gazetach dotyczyło to o ile pamiętam bloków na nowym mieście i na krakowskiej.
Jeżeli ktoś mieszka w domu musi o wymianę gazowego pieca sam zadbać bo przyłącze są doprowadzone.

Jeśli to nie przynosi zysku to czemu współpracują i nie naciskają na sąsiednie gminy że chodźcie do nas a będzie raj, ale jeśli gmina będzie miała więcej kasy to mieszkańcy zarówno gminy jak i miasta skorzystają.
I nie zawsze o zysk chodzi ale o dobry wizerunek, nie raz lepiej ustąpić a można więcej ugrać

To że gmina wiejska dzięki współpracy z miastem, będzie miała więcej kasy to w jaki sposób miasto zyska. ?? Rzeszów gdyby „ustąpił „i współpracował z gminami na taką skalą jakbyś pewnie wolał to nadal liczyłby 154 tys mieszkańców a kosztem miasta wzbogaciły by się sąsiednie gminy. Zresztą miasto jest w stowarzyszeniu które zrzesza 12 okolicznych gmin w celu pozyskania 300mln zł z UE na inwestycje . Tylko lepiej działać samemu , pozyskiwać pieniądze na tereny nowo włączone aniżeli sąsiednim gminom z których ciepłe posadki wójtów zachowają , i będą mamić mieszkańców że dzięki ich ciężkiej pracy pozyskali środki na inwestycje z unii europejskiej.

A może zamiast powierzania przewozów MPK zrobić przetarg na obsługę danej linii i może się okazać że w tej samej kasie zamiast 10 będzie 11 kursów
ale nie lepiej aby mpk wszystko miało

Miasto w tym żadnego interesu nie ma aby robić przetargi na obsługę linii obcej sieci skoro posiada własną , wójtowi zapewne byłoby to na rękę. Na spotkaniu żalił się że MkS nie może zatrzymywać Siena przestankach w Rzeszowie a w dalszej rozmowie trzeba było sprostować że nie na wszystkich tylko na konkretnych które mają oblężenie i wiele linii autobusów miejskich o podobnych godzinach zatrzymuje się ,gdyby jeszcze doszedł MKS to nie było by gdzie stanąć.
Linie wożące powietrze ? 40,45,49, 21,41,39 to pierwsze które przychodzą mi na myśl które są dla zasady


Robiłeś rozeznanie tych lini ? Zdarza się że o konkretnych godzinach ruch jest mniejszy więc i pasażerów mniej, w szczególności że te linie które wymieniłeś kursują na mało uczęszczanych terenach. 40, 49 z bł. Karoliny tam osiedle się rozwija cały czas więc może kiedy ty jeździsz to nie jest zapełniona, trzeba pojechać w godzinach rannych i popołudniowych jak ludzie z pracy wracają , kila innych kursów jeżdżą na przemysłową może , wystarczy policzyć ile tam jest firm i ilu pracowników dojeżdża do pracy , trzeba mieć kilka lin z różnych części miasta aby moc tam dojechać i wrócić z powrotem.

Ale nie każdy kto będzie jechał okazjonalnie raz na jakiś czas kupi taki bilet. Dobry przykład Poznań i bilet przystankowy fajna sprawa ale tu stykła by zwykła oferta czasowa i takty na liniach

No jeżeli ktoś będzie jechał okazjonalnie to wiele nie straci na zakupie biletu.
Poznań jest dużym miastem to nie dziwię się że takie bilety wprowadzili ,w warszawie obowiązuje i w innych miastach bilety godzinowe ,w Rzeszowie one nie miały by sensu , bo nie ma nas 400 tys tylko raptem 187. Tereny miasta nie są rozwinięte jak tam , w Rzeszowie większość skupia się na centrum i śródmieściu.

Czytaj co pisze a nie, chodziło mi o kasę z UE że wpierw sam musisz wyłożyć a że bonus podałem ci ile to wyjdzie na sołectwo wielkie nic a miasto będzie musiało dać 10 razy tyle kosztem miasta które już jest to błędne koło


Ale Rzeszów nie wkłada tej kasy do unii lecz cały kraj , jeden daje więcej bo jest zamożny drugi mniej bo jest biedny. Ważne jest to że te miasto jest viceliderem w pozyskaniu pieniędzy z unii na jednego mieszkańca. Czyli gdyby nawet zrobić kosztorys ile poszczególne miasta dają kasy na kraj dla budżetu unii to niewykluczone że wyszłoby iż Rzeszów więcej bierze niż daje.
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html

Może w twoich czy fanach by stracił ale w wielu by zyskał że pomógł i teraz jest dobry dojazd do Autostrady potrafił się porozumieć ponad podziałami, zyskał tym by wiele a koszt nie wielki

Tak jasne na pewno by zyskał , skoro danej gminy na tą drogę nie stać to po co władze udają głupiego że im Rzeszów nie potrzebny jest bo wszystko mają , skoro tak to gdzie do pracy jeżdżą , gdzie się uczą , ¼ kierowców MPK jest spoza Rzeszowa.
Wójtowie na siłę straszą miastem i podobno wysokimi podatkami a Rzeszów ma im jeszcze pomagać ,wolne żarty. Dopiero by się działo pod ratuszem.
Będzie budowa drogi gdy Rzeszów przejmie te tereny. W innym przypadku niech gmina się martwi albo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad .
Eh .. ale gmina to wszyscy ilu mieszkańców Rzeszowa pracuje w Gminach Trzebownisko/ Głógów czy inne a oni u nas i to jest wspólna korzyść
I to nie prezydent pracuję na kase ale całe miasto a miasto to ludzie

To napisz jakie firmy są w Trzebownisku , Głogowie w których mieszkańcy miasta pracują, tylko nie wymieniaj fabryk koło Jasionki bo to nie zasługa gminy tylko Rzeszowa. Jeżeli by tak było to jest to garstka osób ,w porównaniu do tego ilu pracuje przyjezdnych w Rzeszowie.

Uparłeś się na to jak .. czytałeś linka którego podałem o Francji ? musi to zmienić się myślenie władz bo inni nam "odjeżdzają" a u nas dalej debata o niczym
Chyba że będziesz jej sponsorem i potem dasz kasę na utrzymanie, bo to droga zabawka
I nie jest powiedziane że UE da na to kasę bo obecny budżet jest już podzielony a przy władzy centralnej ciężko może być aby dostać coś extra na takie "fanaberie"


Na przekór przeciwnikom i tak kolejka powstanie będzie to w przyszłości jak i obecnie wielkie udogodnienie w transporcie. Bez żadnych problemów w przejeździe z miejsca pocztowego do docelowego.
Jeżeli pieniędzy z funduszu unii europejskiej sienie uda pozyskać to pozostanie jeszcze dotacja ze szwajcarskiego programu rozwoju nowoczesnej techniki.
Takie kolejki jeżdżą w Sydney, Miami, Nowym Jorku, Tajwanie, Chinach. Postęp w tym zakresie jest ogromny. Dla tych co nic nie robią i na niczym sienie znają wszystko jest drogie.

A ja ci tłumaczę że na kolejke nie ma miejsca a ty swoje! Kolejka oszpeci miasto zajmuje dużo miejsca a nie przyniesie żadnej wartości dodanej po za śmiechem innych co my zrobili

Opracowanie projektu planistów w którym zakłada że miejsce się znajdzie, na takiej samej zasadzie jak w innych miastach to ma funkcjonować czyli jak wspominałem w poprzednich postach.
Tak kolejka będzie jeździła na wodę i sama będzie się naprawiać a stać będzie w ogródkach miejskich. Taka kolejka to cała infra i mega koszty

Koszt całkowity objęty jest również ze stacjami dokującymi na których mają być dokonywane wszelakie naprawy. Sieci tramwajów nie potrzebują budowy hangarów do ich naprawy ,a są bardziej podatne na uszkodzenia np.; kolizje aniżeli kolejka jadąca od przestanku do przestanku.

Jak patrze na te fotki tych kolejek to miałem rację filary co kawałek i szpecą gorzej niż trakcja tramwajowa
Mniejsza od metra a u nas nie ma takich potoków na metro czy pseduometro w postaci kolejki parkowej

Kable trakcji tramwajowej nie będą szpeciły panoramy miasta?? Oddzielne pasy dla tramwaju na wąskich ulicach idealnie się wkomponują w jeszcze większe korki.

Ale fontanne czy te kładkę zawsze można będzie tanim kosztem rozebrać a taką kolejke w którą wpompuję się nawet dużą bańkę można powiedzieć będzie o niegospodarności i co wtedy jeszcze jak Unia powie zwrot kasy to co kolejke się spakuje i im odda

Nie po to cos sie buduje aby rozbierać. Jak pisałem budowa czego kol wiek za pieniądze unii trzeba przez 5 lat gospodarować ,tak było z Sikorskiego odcinkiem , po tym czasie mogli nawierzchnie która potrzeba była do rozbudowy drogi na tyczyn usunąć .
Najlepiej powiedzieć że się nie da bo coś tam, dałem tylko jeden z przykładów. Zadziwię cię nawet Casablanca duże miasto postawiło na tramwaj mają już 2 linie kolejną w

Niech zatem budują tramwaje ich sprawa jak mają pasy ruchu do tego przeznaczone. Rzeszów ma możliwości pozyskać z zewnątrz pieniądze na Monorail więc zrobi wszystko aby to osiągnąć .
Jakie wąskie uliczki w Rzeszowie ? większość po 4 pasy (2 w jedną) w paru miejscach duży zieleniec między jezdniami i co dalej miejsca brak

No to gdyby zająć po jednym z tych pasów to dla samochodów pozostałby po jednym jak na wsi. Na zieleńcu będą znajdowały się słupy trakcji kolejki a nie szyny które stukają po jeździe tramwaju. Koniec z takim dziadostwem to przeżytek , Rzeszów rozwija na przyszłość.

Czytałem a czytałeś jakie to koszty, jak być czytał to co pisze do ciebie to byś wiedział że się do tego odniosłem i nie tylko koszt budowy ich martwi ale potem utrzymanie bo samo się nie utrzyma tylko z kasy miasta jako dopłata plus koszty biletów
A jaki budżet ma Kraków i mieszkańców a ile u nas

Wszystko kosztuje ,wiadome że najdroższym transportem miejskim jest metro podobnie jego utrzymanie , sama jego budowa to kolosalna suma a mimo to Kraków nie poddaje się i będzie starał się tak jak Rzeszów o pieniądze z Unii. Takie miasta się szanuje bo chcą zrobić cos pożytecznego dla mieszkańców.
Tylko że tramwaj a metro to są 2 różne środki transportu o różnym zastosowaniu i taborze

To było porównanie obu środków transportu , zdecydowanie najbezpieczniejszymi jest Matro i kolejka nadziemna , szybko dotrze na czas i bez problemu. To jest podstawa.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 0:44

Wszystkie te wymienione miasta są duże lub bardzo duże a nawet MEGA DUŻE.
Skąd więc u Ciebie wniosek, cyt: " [kolejka] może być jego [metra] uzupełnieniem lub też zamiennikiem, świetnie sprawdzającym się w zakorkowanych średniej wielkości miastach " ?


I co w związku z tym ,tramwaje też znajdują się w mega dużych miastach . A gdzie jest powiedziane że kolejka nadziemna przeznaczona jest dla dużych aglomeracji miejskich ??
W niektórych miastach na świecie jest uzupełnieniem dodatkowym komunikacji , u nas pełniła by z kolei rolę w przyszłości nadrzędna po wybudowaniu kolejnych lin łącząc duże osiedla miasta po taborze autobusowym. Podróż taką kolejką jest komfortowa i co ważne bezpieczna.

PS
Floryda ? Co to za miasto ?


To stan na południowym wschodzie Stanów Zjednoczonych, na półwyspie Floryda otoczonym przez wodyZatoki Meksykańskiej na zachodzie i Oceanu Atlantyckiego na wschodzie.
Floryda graniczy na północy z Alabamą i Georgią.
Teren jest nizinny, płaski lub pofałdowany o licznych jeziorach.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 0:53

Właśnie słowo klucz metro, to że kawałek jest odkryty nie znaczy że to będzie to samo co u nas chcą wcisnąć
Z tych miast co podałeś wiele ma tramwaje, autobusy i wiele innych środków transportu a kolejka to jak właśnie ująłeś metro
Więc te bajeczki że u nas będzie to cacy transport odłożyć na półkę z bajkami


Ponieważ są to duże miasta w których wszystko co istnieje z transportu miejskiego działa i ma się dobrze nikt nie narzeka a po co a za drogo, a za dużo tego . Bo najgorzej jest tam gdzie znajduje się liczne skupisko maruderów.
W jednych miastach kolejka jest częściowo na powierzchni a w innych cała m.in. np.: w miastach Japonii.
Bajkami to się przykryją malkontenci jak pierwsza nikt kolejki ruszy w mieście. Sami w pierwszej kolejności przybiegną aby się przejechać. Tak ta część kraju jest „zbudowana” niestety, że ci co najwięcej narzekają pierwsi z tego korzystają.
Za przykład podam fontannę multimedialną , cześć z PO była przeciwna i wszyscy z PiS a na jej otwarcie przybyli licznie prócz kilku wyjątków.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 1:02

Nie da się wyeliminować komunikacji autobusowej ponieważ ani kolejka, ani tramwaj nigdy nie pojawią się w większości miejsc, gdzie komunikacja miejska jest potrzebna. W związku z tym trzeba będzie utrzymywać infrastrukturę autobusową oraz kolejkową/tramwajową. W każdym przypadku mówimy więc nie o oszczędnościach ale o kosztach dodatkowych


Nikt nie chce eliminować komunikacji miejskiej poprzez budowę kolejki nadziemnej . Wszystko kosztuje wiadomo , utrzymanie MPK też miasto musi co roku sporo dokładać aby zamknął im się budżet na zero.


Kolejna kwestia to ingerencja w estetykę miasta. Aby każde z rozwiązań spełniło swoje zadanie (usprawnienie i przyspieszenie przewozu ludzi na większym obszarze miasta), trzeba by było bardzo mocno przebudowywać centrum miasta. Kolejka potrzebuje koszmarnej konstrukcji żelbetowej i monstrualnych platform (przystanków).

Też mówiono że okrągła kładka pogorszy estetyka tamtego miejsca. Nie trzeba centrum miasta przebudowywać lecz wyznaczyć miejsca gdzie będą stać filary oraz przestanki. Pierwsza nitka ma objąć miejsce kursowania koła. Wiadukty, estakady też psują przestrzeń miejską ?? Rzeszów to nie miasto z zabytkami że miało by popsuć jego panoramę
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 1:13

Wszystko na to wskazuje, ze autobus jeszcze długo będzie pełnił podstawową rolę transportową w mieście. Tylko szkoda że 2 duże perspektywy kasy z Unii przejdą w Rzeszowie niemal nie zauważone, bo poszerzenie paru ulic czy nowy tabor to nie jest poprawa transportu a jego dostosowanie do aktualnych potrzeb

Słuchaj widzę że nie masz zielonego pojęcia o tym co piszesz i ile było zrobione aby powstał IST . Przeczytaj uważnie kalendarium całego procesu i będziesz wiedział co zostało dokładnie zrobione w danych roku po podpisaniu pierwszej umowy do jej finalizacji.

http://www.transport.erzeszow.pl/

Projekt laureatem 2 edycji konkursu „Top Inwestycje Komunalne Polski Wschodniej 2015”

Projekt „Budowa systemu integrującego transport publiczny Miasta Rzeszowa i okolic” został laureatem 2 edycji konkursu Top Inwestycje Komunalne Polski Wschodniej 2015. Organizator konkursu (Portalsamorządowy.pl) wraz z Radą Konsultacyjną uznali przedsięwzięcie Miasta, jako jedną z 10 inwestycji, która w największym stopniu przyczyniła się do rozwoju gospodarki, podniosła atrakcyjność i konkurencyjność regionu oraz poziom życia mieszkańców z pięciu województw Polski Wschodniej.

Wyróżnienie w konkursie „Computerworld Lider Informatyki 2015”

Urząd Miasta Rzeszowa znalazł się w elitarnym gronie trzech ścisłych finalistów tegorocznej edycji konkursu Computerworld Lider Informatyki 2015 w kategorii „Administracja publiczna”. Oprócz projektu Rzeszowa, jury konkursu spośród wszystkich zgłoszeń zakwalifikowało do ścisłego finału tylko projekty Urzędu m. st. Warszawy oraz Urzędu Miejskiego w Gdańsku. W dniu 24 września 2015 roku przedstawiciele miasta podczas Kongresu i Gali LIDER INFORMATYKI odebrali wyróżnienie, za wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych w projekcie „Budowa systemu integrującego transport publiczny Miasta Rzeszowa i okolic”.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 21 lut 2016, 1:20

PzD91 pisze:
onlyRzeszow pisze:
Prośba - wymień te miasta, wystarczy np tylko 12 z nich ...



Sao Paulo - największe miasto Brazyli, miasto jest 15 x większe niż Rzeszów i mieszka w nim jakies 105x więcej ludzi, czyli tyle ile wynosi POLOWA ludnosci POLSKI
Los Angeles - stolica najbogatszego stanu w USA, czyli najbogatszego kraju świata. Miasto znane z Hollywood i przepychu. Cyt za wikipedia: "Los Angeles uznane zostało za 3. najbogatsze miasto świata oraz 5. najbardziej wpływowe miasto świata". OK. 4mln mieszkańców.
Washington - stolica USA, aglomeracja liczy 5,4 mln ludzi, przy gęstości zaludnienia 3400/km^2
San Diego - kolejne miasto w Kaliforni, aglomeracja liczy 3 mln ludzi, miasto położone nad oceanem, czyli kolejka ma podobne zastosowanie jak u nas SKM w trójmieście.
Dubaj - miasto wybudowane za petro dolary przez szejków, ktorzy nie wiedza co z kasa robic, znane z największego budynku świata o wysokości 850 m i wybudowania wyspy na morzu
Las Vegas - ............
Berlin - ..........

Genialne przyklady, pisz dalej :lol:


Poprosiłeś aby wymienić ci miasta w których ta kolejka działa więc to zrobiłem a to że są to spore aglomeracje nie znaczy że tylko one mogą sobie na to pozwolić.
Ja rozumiem że to typowa polska melancholia , lepiej siedzieć pod gruszą i spoglądać na innych ale na szczęście tutaj jest porządny prezydent.
Ja czekam z niecierpliwością na pozytywne informacje od rządu w sprawie przeznaczenia kolejki nadziemnej jako komunikacji miejskiej.
Komuś ta polityka nie pasuje, są jeszcze inne miasta do zamieszkania na podkarpaciu , ale jak na razie to wiećej do Rzeszowa ludzie przybywa niż ubywa, więc nie jest to przypadek.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 21 lut 2016, 2:43

Ok pooglądałem tego INNOVIA Monorail 300.
http://www.monorails.org/pdfs/INNOVIA%20300.pdf

Przystanek pewnie przypominałby coś takiego:
Obrazek

Popatrzyłem też na dane przykładowego tramwaju (Solaris Tramino Braunschweig).

Solaris: 4 człony, długość 35, 74 m, szerokość 2,3 m. Pojemność 211 osób.
INNOVIA: 4 człony, długość 50,11 m, szerokość 3,147 m. Pojemność 356 osób.
Prędkość podobna. Ale zwraca uwagę średnica zawracania tramwaju ponad dwukrotnie mniejsza.

Ale co innego mnie interesuje:

Napisałeś:
W niektórych miastach na świecie jest uzupełnieniem dodatkowym komunikacji , u nas pełniła by z kolei rolę w przyszłości nadrzędna po wybudowaniu kolejnych lin łącząc duże osiedla miasta po taborze autobusowym.


Skoro więc u nas kolejka ma być nadrzędną i ma powstać wiele liń, to mam dwa pytania:

1. Jak wygląda skrzyżowanie takich monoraili ? Czy jest ono możliwe ? Przykładowo powstaje pierwszy odcinek monoraila, pokrywający się mniej więcej z trasą obecnego autobusu 0. Ta trasa ma dwa tory (tak jak na filmikach, które wstawiałeś). Obowiązuje ruch prawostronny. Startuje jeden monorail spod dworca, przekracza rzekę i jedzie Rejtana i teraz wyobraźmy sobie, że jest odbicie w lewo, gdzieś tam powiedzmy na Paderewskiego. W jaki sposób monorail przenosi się z jednej szyny na inną szynę wiodącą w bok, przy okazji przecinając drogę drugiej szyny, która jest równoległa do jego trasy ? A jadący za nim inny skład nie wykonuje powiedzmy tego manewru, tylko jedzie swobodnie dalej aż do końca Rejtana.

2. Dobrze, że pisałeś tyle o metrze, bo właśnie bardzo często miasta robią metra częściowo tylko wchodzące pod ziemię, tam gdzie to najbardziej potrzebne. Pisałeś też o opcji metra w Krakowie biegnącego połowę trasy na estakadzie, potem po ziemi. Jeśli piszesz o nadrzędnej funkcji monoraila u nas w przyszłości i połączeniu przezeń dużych osiedli, to przewidujesz, że będzie on zjeżdżał ku poziomowi gruntu, czy zawsze na tych słupach ?
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 21 lut 2016, 11:26

onlyRzeszow pisze:Niezupełnie nikomu się nie widzi wydawać tyle kasy na benzynę lub paliwo tylko po to aby wygodnie dojechać pod same drzwi pracy lub domu. Kolejka ma wyznaczoną pierwszą trasę jaką ma przebiegać. A jest to trasa najczęściej oblegana przez pasażerów.

Jeśli mam wydać 3złote na bilet i godzinę w plecy z tego 30 minut czekania to wole zatankować samochód i nim jechać,
Co do tych tłumów na tej trasie to bym polemizował, bo nie pokrywa się z linią "koło" tylko jest mixem tego co już jest
onlyRzeszow pisze:No właśnie bo w Opolu myślą że wszystko jest łatwe i można to wykonać bez wychodzenia z gabinetu , tak postępuje większość prezydentów a potem dziwią się jak to możliwe że w innych miastach ten rozwój kwitnie.
Rzeszów ma super prezydenta i skutecznych urzędników to jest brnięcie w nowoczesność, atrakcyjność i wygodę podróżowania.

Opole wie że ta sprawa może ciągnąć się latami a kasa może się wcześniej skończyć więc wolą brać to co jest, a inni niech kombinują będzie na przyszlość jak by coś o ile tym tematem się ktoś zajmie
onlyRzeszow pisze:Tutaj nie jest istotne kto rządzi krajem tylko skuteczność prezydenta, a jak sam nie raz mówił z rządem PO dobrze sie współpracowało, i z Pisem również . Poza tym podkarpacie to kolebka glosujących na PIS więc tym bardziej powinni pomagać.

Haha i co z tego że kolebka, budżet nie jest z gumy żeby komuś dać trzeba komuś zabrać. A na takie fanaberie jak kolejka w małym miasteczku ? wolą wydać kasę na geoterme w Toruniu
onlyRzeszow pisze:A ja z kolei na Rejtana widziałem niejednokrotnie co innego , matka składała wózek i wchodziła powoli po schodach a dziecko trzymała za rękę i powoli wchodziła po schodach.
Winda na okrągłej kładce była zepsuta ,czy jest też obecnie ?? Nie pisz o czymś co nie występuje, były problemy z windami na początku i po jakimś czasie ale teraz po dokładnej naprawie w ramach gwarancji problem nie występuje.
Wymieniłem ci kładki o które prosiłeś ?? Ale widze że masz problem z ustosunkowaniem się do konkretów.

A ty znowu nie chcesz się odnieść do tego co pisałem, co innego matka z dzieckiem które już chodzi i ma wózek spacerowy ja mówie o zwykłym. Parę razy już widziałem jak była zepsuta niby nic, ale ileś osób przez to było zmuszone do skorzystania ze schodów lub nadłożenia drogi do najbliższego przejścia
onlyRzeszow pisze:Zobacz ile kasy poszło na wyremontowanie głównych alterii miasta i wybudowanie dróg, łączników z obwodnicą , powstały sale , wyremontowane ,hale , szkoły

Ja mówiłem o inwestycjach które przyczynią się do rozwoju miasta a nie poprawy stanu życia czy otoczenia. Każde miasto buduje drogi/szkoły ale nie musi do tego zmieniać granic
onlyRzeszow pisze:zeszów, Łódź i Szczecin - to miasta w krajowej czołówce pod względem inwestycji w przeliczeniu na jednego mieszkańca w tym roku. Jak donosi "Puls Biznesu", choć pod względem łącznej kwoty wydatków majątkowych przoduje Warszawa, to per capita zdecydowanie wygrywa Rzeszów.

Tylko ile te miasta mają mieszkańców ? Łódź 700 tys. Szczecin 400 tys Rzeszów 180tys więc porównanie troszkę słabe
onlyRzeszow pisze:Na Słocinie jest sytuacja że miasto chce kanalizacje do kilku domów doprowadzić ale właściciel posesji nie pozwala wejść na swój teren prywatny. Także różne wynikają sytuacje jeden nie ma i nie da innym .

Co innego jak ktoś nie pozwala a co innego jak ktoś chce ale miasto ma ten temat gdzieś
onlyRzeszow pisze:Miasto nie może przeznaczać kasy z podatników aby kupować za ich pieniądze piecyki ,
Czytaj co piszę chodzi o program likwidacji piecyków a nie ich montażu
Jak byś nie wiedział spółdzielnie co roku wymieniają tym "potrzebującym" okna na plastiki o ile tego nie zrobili i złożyli podanie
onlyRzeszow pisze:Rzeszów gdyby „ustąpił „i współpracował z gminami na taką skalą jakbyś pewnie wolał to nadal liczyłby 154 tys mieszkańców a kosztem miasta wzbogaciły by się sąsiednie gminy.

Ale lepiej zrównoważony rozwój i silne miasto i otoczenie niż mega silne miasto i słabe otoczenie a na chwilę obecną tak to wygląda
I mieszkańcy jeśli była by praca sami by "przyszli" i nie trzeba by było pcimia dolnego włączać do miasta
onlyRzeszow pisze:Zresztą miasto jest w stowarzyszeniu które zrzesza 12 okolicznych gmin w celu pozyskania 300mln zł z UE na inwestycje .
Jest i co z tego jak miasto chce co innego i nie może się dogadać, zresztą podczas debaty w mediach padło parę razy że tu niby współpraca a o planach miasta z prasy się dowiadują i strach zaczynać inwestycję
onlyRzeszow pisze:Tylko lepiej działać samemu , pozyskiwać pieniądze na tereny nowo włączone aniżeli sąsiednim gminom z których ciepłe posadki wójtów zachowają , i będą mamić mieszkańców że dzięki ich ciężkiej pracy pozyskali środki na inwestycje z unii europejskiej.
Samemu daleko się nie zajedzie, jeśli nie będzie współpracy to o ile małe inwestycję da się samemu zrobić tak większe nie. Przecież gdyby miasto współpracowało z powiatem i gminami to wiele spraw inaczej by wyglądało ale nie po co
onlyRzeszow pisze:Miasto w tym żadnego interesu nie ma aby robić przetargi na obsługę linii obcej sieci skoro posiada własną , wójtowi zapewne byłoby to na rękę. N

Czytaj ze zrozumieniem, nie chce przetargów tam gdzie mpk nie chcą ale tam gdzie jest. No tak miasto nie ma interesu aby dopuścić konkurencje do linii miejskich jako ajenta, bo cała kasa idzie na i do mpk a oni nawet nie są w stanie taboru kupić tylko miasto musi kupić i w dzierżawę dać
onlyRzeszow pisze:Robiłeś rozeznanie tych lini ? Zdarza się że o konkretnych godzinach ruch jest mniejszy więc i pasażerów mniej, w szczególności że te linie które wymieniłeś kursują na mało uczęszczanych terenach. 40, 49 z bł. Karoliny tam osiedle się rozwija cały czas więc może kiedy ty jeździsz to nie jest zapełniona

49 nie jeździ z Karoliny znawco, 40 często widuje jak jadę autem i jeszcze nigdy tam tłumów nie widziałem tylko parę osób i to nawet o 15 czyli godzinie szczytu, Wydaję się kasę na takie linie widmo a nie na te co potrzeba to potem nie ma się co dziwić że pustki i cięcia i błędne koło
onlyRzeszow pisze:,w Rzeszowie one nie miały by sensu , bo nie ma nas 400 tys tylko raptem 187. Tereny miasta nie są rozwinięte jak tam , w Rzeszowie większość skupia się na centrum i śródmieściu.
Pudło jest godzinny za 4 złote czyli totalnie się nie opłaca, bo jak pisałem Gdańsk za 3,60 godzinny a jakie to miasto a jakie Rzeszów.
Taryfa czasowa jest bardzo dobra i sprawdzona w wielu miastach pozwala na swobodne poruszanie się KM w obrębie czasu na bilecie tylko u nas to nie możliwe bo autobus jedzie stadem co pół godziny :D
onlyRzeszow pisze:Tak jasne na pewno by zyskał , skoro danej gminy na tą drogę nie stać to po co władze udają głupiego że im Rzeszów nie potrzebny jest bo wszystko mają

Akurat gminy kasę maja tylko z formy współpracy zaprosili Rzeszów aby pokazał po jakiej jest stronie i okazało się że woli działać samemu a nie w grupie
Zyskał by bo wtedy może była by inna rozmowa z władzami takich gmin o inwestycjach czy rozwoju ale nie poprzez media ale w 4 oczy
onlyRzeszow pisze:Wójtowie na siłę straszą miastem i podobno wysokimi podatkami a Rzeszów ma im jeszcze pomagać ,wolne żarty. Dopiero by się działo pod ratuszem.
Będzie budowa drogi gdy Rzeszów przejmie te tereny.

A czy miasto choć raz wyszło z inicajatywą spotkania z mieszkańcami z terenów które chce włączyć ? dopiero w tym roku po burzy w mediach w Krasnem spotkanie było po 10 latach to niezły wynik. Więc władze gminy mają pole do działania skoro miasto tylko mówi a nie działa to oni tez potrafią i ich częsciowo popieram
Bo skoro się kogoś zaprasza do rozmowy o współpracy a za tydzień czytasz w mediach że ów sąsiad chce ci pół gminy wziąć bo on stwierdził że drogę będzie sam robił to dziękuje
Wole to robić dłużej ale samemu i ostrzegać przed takim działaniem
onlyRzeszow pisze:Na przekór przeciwnikom i tak kolejka powstanie będzie to w przyszłości jak i obecnie wielkie udogodnienie w transporcie.
skąd taka pewność ? może za 50 lat jak nas już nie będzie. Ba w 2018 roku wyboru samorządowe i wszystko się wtedy może zmienić i odswieży patrzenie na miasto
onlyRzeszow pisze:Jeżeli pieniędzy z funduszu unii europejskiej sienie uda pozyskać to pozostanie jeszcze dotacja ze szwajcarskiego programu rozwoju nowoczesnej techniki.
Już chce to widzieć jak Szwajcarski fundusz daje dużą bańke na zabawkę dla Rzeszowa, o kasię z UE możemy zapomnieć do 2025 co najmniej jesli nie wcale
onlyRzeszow pisze:Takie kolejki jeżdżą w Sydney, Miami, Nowym Jorku, Tajwanie, Chinach. Postęp w tym zakresie jest ogromny. Dla tych co nic nie robią i na niczym sienie znają wszystko jest drogie.

Może i jeżdzą ale jak pisałem Rzeszów to takie małe osiedle w tych miastach co podałeś, więc mogą sobie pozwolić jako futurystyczny transport na krótkim odcinku ale nie jako podstawa transportu
onlyRzeszow pisze:Kable trakcji tramwajowej nie będą szpeciły panoramy miasta?? Oddzielne pasy dla tramwaju na wąskich ulicach idealnie się wkomponują w jeszcze większe korki.

Jakoś w wielu miastach nawet tych o zabytkowym centrum jedzie tramwaj i ma on wartość dodaną, zasilanie z trzeciej szyny i nie ma problemu. Poczytaj ten link co podałem o Francji miasto 150 tys mniejsze od Rzeszowa zbudowali tramwaj i sobie go chwalą
Okazało się że nawet ruch mniejszy, korki też mniejsze bo ludzie sie przesiedli do KM
onlyRzeszow pisze:Niech zatem budują tramwaje ich sprawa jak mają pasy ruchu do tego przeznaczone. Rzeszów ma możliwości pozyskać z zewnątrz pieniądze na Monorail więc zrobi wszystko aby to osiągnąć .

Akurat nie wszędzie tam tramwaj jedzie po wydzielonych pasach, są nawet w takich wąskich uliczkach jak nasza Lisa Kuli i wszyscy się mieszczą a korków przez pół miasta nie widziałem
Rzeszów chce ale nic nie zyska a straci bo zamiast postawić na sprawdzony transport marzy o czymś nie realnym. Inne miasta tylko na tym skorzystają
onlyRzeszow pisze:No to gdyby zająć po jednym z tych pasów to dla samochodów pozostałby po jednym jak na wsi.

No teraz to dosadziłeś, no tak Rzeszów to megalopolis i jeden pas jak sie zabierze to tragedia. Większej bzdury dawno nie czytałem
onlyRzeszow pisze:a zieleńcu będą znajdowały się słupy trakcji kolejki a nie szyny które stukają po jeździe tramwaju. Koniec z takim dziadostwem to przeżytek , Rzeszów rozwija na przyszłość.

Wiele nowych torowisk jest tak budowanych że gdyby nie dzwonek tramwaju to nawet nie było by wiadomo że on jedzie, dużo zależy od stanu techniczego i jego utrzymania
Jak tramwaj to dziadostwo to może do dorożek wróćmy będzie ekologicznie i bez korków :lol:
onlyRzeszow pisze:W niektórych miastach na świecie jest uzupełnieniem dodatkowym komunikacji
właśnie jako uzupełnienie a nie podstawa, Rzeszów to małe miasto wpierw niech SKM powstanie jako oś transportu Rzeszów- okolica
onlyRzeszow pisze: Podróż taką kolejką jest komfortowa i co ważne bezpieczna.
To pochwal się gdzie taką kolejką jeździłeś ? pokaż fotki
onlyRzeszow pisze:Nikt nie chce eliminować komunikacji miejskiej poprzez budowę kolejki nadziemnej . Wszystko kosztuje wiadomo , utrzymanie MPK też miasto musi co roku sporo dokładać aby zamknął im się budżet na zero.
tylko jak by powstała kolejka parkowa to te koszty mocno wzrosną co zresztą podałeś w przykładzie Krakowa który chce budować metro i o ile kasę na budowę da się znaleźć tam potem na utrzymanie
onlyRzeszow pisze:Rzeszów to nie miasto z zabytkami że miało by popsuć jego panoramę

Pewnie to jeszcze dowalić co kawałek bilbord, jakieś krzaki a co tam estetyka. Każde miasto ma swoją wartośc architektoniczną i należy o to dbać a nie rujnować
onlyRzeszow pisze:Ja czekam z niecierpliwością na pozytywne informacje od rządu w sprawie przeznaczenia kolejki nadziemnej jako komunikacji miejskiej.

Oj to sobie poczekasz i możesz się nie doczekać :D moze za 10 lat
foreigner pisze:Przystanek pewnie przypominałby coś takiego:

Masakra gdzie oni by to chcieli wcisnąć na Pilsudskiego/ Rejtana czy innych ulicach
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: PzD91 » 21 lut 2016, 14:03

Poprosiłeś aby wymienić ci miasta w których ta kolejka działa więc to zrobiłem a to że są to spore aglomeracje nie znaczy że tylko one mogą sobie na to pozwolić.
Ja rozumiem że to typowa polska melancholia , lepiej siedzieć pod gruszą i spoglądać na innych ale na szczęście tutaj jest porządny prezydent.
Ja czekam z niecierpliwością na pozytywne informacje od rządu w sprawie przeznaczenia kolejki nadziemnej jako komunikacji miejskiej.
Komuś ta polityka nie pasuje, są jeszcze inne miasta do zamieszkania na podkarpaciu , ale jak na razie to wiećej do Rzeszowa ludzie przybywa niż ubywa, więc nie jest to przypadek.


Ja Cie o nic nie prosilem, ale ok.Skończ bredzić o jakieś melancholi, bo śmeiszny jesteś. Wykazałem, że bredzisz w tej deskusji już kilka razy, a ty dalej 0 argumentów jakichkolwiek. Czekaj sobie dalej na jakieś informacje odnośnie kolejki, ja Ci już teraz moge je udzielić, że żadnej kolejki u nas nie będzie i to, że Ferenc sobie taką zamarzył to nic nie znaczy. Z mojej strony koniec tematu.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1647
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: OloB » 21 lut 2016, 14:25

onlyRzeszów,
Piszesz, że pieniądze na inwestycję to nie problem, bo Unia da, bo Szwajcarzy itp. Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że niezależnie od tego czy pieniądze pochodzą z własnych oszczędności, z kredytu, z dotacji, z darów, czy z jakiegokolwiek innego źródła, nie zwalnia to wydających (w tym przypadku władz miasta) z dążenia do jak najlepszego i najbardziej efektywnego wydawania pieniędzy. Krótko ujmując, muszą być gospodarni.

Tymczasem kolejka "pachnie" inwestycjami typu porty lotnicze w niektórych małych hiszpańskich miastach, gdzie również wraz z gwałtownym napływem funduszy unijnych włodarze tych miast wpadali na "innowacyjne" pomysły, mające w założeniu prowadzić do rozwoju i świetlanej przyszłości. Dzisiaj porty te stoją puste i pozamykane, ponieważ nie było chętnych do skorzystania z tego "dobrodziejstwa postępu". Również w Polsce mamy port lotniczy w Radomiu, gdzie samoloty nie przylatują. Łatwa (bo unijna) kasa została zainwestowana i nikomu to nie służy. Gdyby jednak zastanowić się nad lepszym wydatkowaniem dostępnych funduszy, można by za te pieniądze postawić coś o wiele bardziej "życiowego". Jestem pewien, że jeśli zajrzeć na jakieś forum dotyczące Radomia, temat lotniska wzbudza sporo emocji.

Koniec końców pamiętajmy, że pieniądze, które przekazuje nam Unia nie spadają z nieba. Ktoś je zarobił, komuś je zabrano w formie podatku i wreszcie jeśli otrzymamy je my, to nie otrzyma ich ktoś inny. Z etycznego punktu widzenia naszym obowiązkiem jest wydatkować te pieniądze w sposób gospodarny i przemyślany.
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 345
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości