

akie udrożnienie ? miasto ma 200tys mieszkańców, co innego jak by było 0,5mln to może ale i tak kolejka z paroma wagonikami 10 metrów nad ziemią to sport dla młodych a nie dla ludzi starszych, matek z wózkami i dziećmi ect dziś idzie się na ułatwienie dla ludzi m.in poprzez likwidacje przejśc podziemnych a ty chcesz budować schody do nieba bo taki kaprys który nigdy się nie przyda
tylko ile taka gmin da mieszkańców 15tys ? a rozwój to nowe firmy, szkolnictwo, biznes a nie kolejne hektary łąk, pastwisk itp.
to czemu wcześniej pisałeś że nie można ? duży zależy od kultury kierowców i jeśli będzie pchał się tam gdzie nie może to zawsze będa korki
Ale zawsze jest to inna droga niż zwężona poprzetykana co pare metrów filarami
To może do dorożek wróćmy, chodzi i koszt utrzymania tej kolejki parkowej której nawet Moskwa nie była w stanie utrzymać a Rzeszów to takie małe osiedle w Moskwie więc mamy porównanie
Rzeszów to na już potrzebuje obwodnicy południowej ale zamiast tego miasto buduje niepotrzebną trasę północną, to już by odciążyło ruch bo każde miasto dąży do wyprowadzenia ruchu z miasta a nie zachęcania do wjazdu poprzez kolejne pasy na drodze
Nie tworzy miejsc, ale tworzy warunki do stworzenia takich miejsc prac
Tak miasto pompuję kasę i pompuje i tyle póki co z tego jest, jeśli wybudować drogę to czemu miasto nie buduję mimo iż ma możliwość trasy południowej przez Budziwój i Białą ?
Tak ale włączac po dobroci w porozumieniu ale na północy a nie południu, czytaj co pisałem jak Zielona Góra zrobiła za parę lat będą mieli wymierny efekt tego a u nas ?
tak zwiększa się ruch bo nie ma komunikacji miejskiej dla pasażera jest ona nie dostosowana do potrzeb dzisiejszych realiów, obecna siatka ma prawie 30 z drobnymi zmianami a jak miasto się rozbudowało nowe osiedla, szkoły, zakłady pracy jedne się zamkły drugie przeniosły a KM dalej po staremu dlatego ludzie wybierają auto a nie KM bo jak ma stac 30 minut na autobus
Zmiane granic da się przeprowadzić ale trzeba usiąść do rozmów i pójść na ustępstwa a nie na Janosika, poczytaj jak to zrobiła Zielona Góra 5 lat zajęło nim się połączyli z gminą wiejską. Ale tam była debata, konsultacje, rozmowy, dialog a na końcu referendum a co jest u nas ? info w gazecie że chcemy przyłączyć pcim dolny i hebziówke górna i jak taka gmina ma rozmawiać z miastem o rozwoju jak dowiaduję sie o planach miasta z prasy ? jakoś inne miasta działają w porozumieniu nie raz lepiej nie raz gorzej ale próbuja się porozumieć. Adres w dowodzie to nie wszystko
A ty co jasnowidz że wiesz jak mieszkańcy zagłosują w takim referendum jeśli się odbędzie ? potem jeszcze zostaje dalsza ścieżka decyzyjna i zawsze można gdzieś po drodze "uwalić" temat
kokobi pisze:W koncu jak bedzie z ta nadziemna kolejka, bedzie bez Krasnego czy jej nie bedzie wcale, jest jakies rozwiazanie ? Kolejka wyglada futurystycznie i fajowo jak na Rzeszow. Pyskata juz dawno jest w Brukseli a kolejki jak nie bylo, tak i nadal nie ma w Rzeszowie? Juz mialem sie ustawic po bilet w kolejce do kolejki
tylko co wagoniki będa jak przyczepka tu się odczepi tam się doczepi ? Transport publiczny ma to do siebie że ma gwarantować stałą okresloną liczbę miejsc przewozowychonlyRzeszow pisze:Pierwsza linie owszem tak ma wyglądać , a co do ilości wagoników będą w zależności od stopnia natężenia danej linii.
na którą i tak nie ma miejsca i środków a najważniejsze przepisy tego nie określają jako środek transportu publicznego więc spokójonlyRzeszow pisze:Od razy wiele „nitek” nie powstanie na początku jedna główna .
to proponuje poczekać na dworcu/ okrągłej kładce i zaoferować się jako darmowa pomoc do wniesienia wózka takiej mamusi wraz z dzieckiem a przekonasz się jakie to przyjemneonlyRzeszow pisze:A co ma do kolejki matki , dzieci ,ludzie starsi – nie potrafią po schodach wejść o ile będą stacje wykonane na wzniesieniu.
tylko że infra to podstawa ale to nie wszystko musi to odbywać sie na jakieś spójnej zasadzie i potrzebie a nie buduje się trasę północną która niby tańsza ale nie trzeba się z ekologami przebijać na zalewie a sukces się odtrąbi a ty stój na Powstańców w korkuonlyRzeszow pisze:To po co miasto te tereny chce włączyć po to aby je rozwijać w szkolnictwo ,infrastrukturę drogową ,wiadomo ze tego od razu nie da sie zrobić tylko latami
ale nie postawisz też ich nie wiadomo jak daleko od siebie,onlyRzeszow pisze:Nie opowiadaj że filary będą co parę metrów, tego nikt na obecny czas nie wie bo to są przymiarki.
to czemu na tych wizkach które ktoś zrobił w wolnej chwili na dąbrowskiego mknie ona środkiem drogi ? a ile tych pasów zieleni masz? na obwodnicy i na cieplińskiego reszta brak, a chodniki w wielu miejscach są na styk z jezdnią, bo kiedyś i były szersze zieleńce ale poszły na rozbudowę drógonlyRzeszow pisze:Pisałem że filary moim zdaniem nie będą na drodze sie znajdywać ,tylko na pasach zieleni lub odcinkach między chodnikiem a drogą.
onlyRzeszow pisze:a porównałem jedynie w mojej opinii to że na MPK trzeba więcej inwestować w utrzymanie , sami kierowcy to już pokaźna sumka by sie nazbierała
mieli jedną linie i z niej rezygnuja, tak inne miasta też mają po 10 pasów i moga 2 wyciąć na tramwajonlyRzeszow pisze: poza tym to jest giga metropolia tam aby puścić kolejkę musieli by sporo tysięcy kilometrów tego wybudować. Ulice tam są takie że mogli by oddzielić dwa tory na tramwaj.
Nie znamy szczegółów, ale wybudowali się w pobliżu węzła drogi ekspresowej i autostrady bo takiej działki szukali, a strefa tylko pomogła podjąc decyzje o lokalizacjionlyRzeszow pisze:A nie stworzyli warunków w strefie ekonomicznej ?? Raben na łące się wybudował ?
tylko że miasto za każdym razem sięga po tereny najbardziej zurbanizowane których strata dla gminy jest sporym problemem, co innego przy połączeniu całej gminy bo się bieże cały "dobytek" i o całośc trzeba dbać. Jakoś inne miasta nie forsują na siłe tematu powiększania granic tylko działają wspólnie a tu nawet Rzeszów vs sąsiednie gminy nie moga mieć wspólnego przewoźnika autobusowe i jednej taryfy biletowej tylko każdy sobie bo taka jest współpracaonlyRzeszow pisze:Miasto chce sie powiększać na wszystkie jego części a nie tylko na te które są potrzebne na których to terenach kwitnie przemysł.
błedne koło nie ma kursów nie ma ludzi - nie ma ludzi nie ma kursów, czemu wiele miast ma KM na zasadzie taktu że linie jeżdżą nie zależnie od pory dnia o stałych taktach a nie jak tu 2-3 kursy na godzine <wow> to jest zachęta ja chce szybko się przemieścić to nie mam jak bo "stado" własnie pojechało nastepne za 20 minut więc biore auto i jadeonlyRzeszow pisze:Miasto na liniach gdzie jest mały ruch nie może więcej kursów wprowadzić bo będą nierefundowane.
i co to jest 100 mln ? na 5 lat to 20 na rok na 4 sołectwa z gminy krasne to 5mln na rok to mega kasa super zachęta nic tylko brać tylko że miasto 10 razy tylko będzie musiało tam wpompować zamiast wydać na "stare" miastoonlyRzeszow pisze: Tylko tutaj jest takie głupie myślenie, miasto otrzyma 100mln
onlyRzeszow pisze:Nie ma z kim usiąść przy stole bo skoro wójt zarabia o 6 tys mniej niż prezydent stolicy województwa to nigdy nie wyrazi zgody na przyłączenie .W zielonej górze i jej terach nowych ludzie zadecydowali a nie wójtowi czy burmistrzowie .
onlyRzeszow pisze:Gdyby nie komitet który miał dość propagandy władzy gminnej nie zebrał 1200 głosów pod referendum t
a ty dalej swoje, to jest wałkowanie tematy który nie ma racji byty w takim mieście jak RzeszówonlyRzeszow pisze:Musi taka kolejka powstać bo to priorytet dla transportu publicznego w Rzeszowie.
W każdym mieście są zdarzenia drogowe i jakoś to działa tylko tu się nie da, a te bus pasy ? też korkują miastoonlyRzeszow pisze: Wystarczy przypomnieć sobie co się w mieście dzieje jeżeli jest jakaś kolizja drogowa ,wypadek ,stłuczka, wszystkie autobusy mają opóźnienie bo wszyscy stoją w korku gdyż przez te zdarzenie pas jeden jest wyłączony. Co chwila w mieście się zdarzają kolizje.
tramwaj na wydzielonym torowisku też śmiga nie zależnie od natężenia ruchu obokonlyRzeszow pisze:Kolejka nadziemna nie będzie miała kłopotu aby na czas dojechać ,nic ją żadne korki nie zatrzymają.
onlyRzeszow pisze:Wspólnie z Politechniką Warszawską władze Rzeszowa chcą pozyskać pieniądze na budowę pierwszego odcinka trasy kolejki nadziemnej.
ile się za to wybuduje 2-3 kilometry trasy ? bo jeszcze tabor/ zaplecze/ przystanki wykup gruntu koszty budowy fajnieonlyRzeszow pisze:Pierwsza linia nadziemnej kolejki miałaby kosztować ok. 300 mln zł. U
tylko co wagoniki będa jak przyczepka tu się odczepi tam się doczepi ? Transport publiczny ma to do siebie że ma gwarantować stałą okresloną liczbę miejsc przewozowych
na którą i tak nie ma miejsca i środków a najważniejsze przepisy tego nie określają jako środek transportu publicznego więc spokój
to proponuje poczekać na dworcu/ okrągłej kładce i zaoferować się jako darmowa pomoc do wniesienia wózka takiej mamusi wraz z dzieckiem a przekonasz się jakie to przyjemne
Czyli wg. ciebie ta kolejka to taki roll coster tam wyżej przystanki niżej super jak w wesołym miasteczku będzie
tylko że infra to podstawa ale to nie wszystko musi to odbywać sie na jakieś spójnej zasadzie i potrzebie a nie buduje się trasę północną która niby tańsza ale nie trzeba się z ekologami przebijać na zalewie a sukces się odtrąbi a ty stój na Powstańców w korku
ale nie postawisz też ich nie wiadomo jak daleko od siebie,
to czemu na tych wizkach które ktoś zrobił w wolnej chwili na dąbrowskiego mknie ona środkiem drogi ? a ile tych pasów zieleni masz? na obwodnicy i na cieplińskiego reszta brak, a chodniki w wielu miejscach są na styk z jezdnią, bo kiedyś i były szersze zieleńce ale poszły na rozbudowę dróg
mieli jedną linie i z niej rezygnuja, tak inne miasta też mają po 10 pasów i moga 2 wyciąć na tramwaj
tylko że miasto za każdym razem sięga po tereny najbardziej zurbanizowane których strata dla gminy jest sporym problemem, co innego przy połączeniu całej gminy bo się bieże cały "dobytek" i o całośc trzeba dbać. Jakoś inne miasta nie forsują na siłe tematu powiększania granic tylko działają wspólnie a tu nawet Rzeszów vs sąsiednie gminy nie moga mieć wspólnego przewoźnika autobusowe i jednej taryfy biletowej tylko każdy sobie bo taka jest współpraca
błedne koło nie ma kursów nie ma ludzi - nie ma ludzi nie ma kursów, czemu wiele miast ma KM na zasadzie taktu że linie jeżdżą nie zależnie od pory dnia o stałych taktach a nie jak tu 2-3 kursy na godzine <wow> to jest zachęta ja chce szybko się przemieścić to nie mam jak bo "stado" własnie pojechało nastepne za 20 minut więc biore auto i jade
i co to jest 100 mln ? na 5 lat to 20 na rok na 4 sołectwa z gminy krasne to 5mln na rok to mega kasa super zachęta nic tylko brać tylko że miasto 10 razy tylko będzie musiało tam wpompować zamiast wydać na "stare" miasto
Czemu miasto mimo wstepnych zapowiedzi nie chce pomóc w rozbudowie drogi do węzła w Rudnej ? to taki koszt dla miasta z budżetem 1,2mld zł ? nie tylko miasto chce na swoim postawić będzie to nasze to zrobimy
tylko że tam prezydent potrafił się porozumieć z sąsiednią gminą i z władzami doszli do konsensusu, a mieszkańcy tylko to zaakceptowali bo wiedzieli co ich czeka i co moga dostać ale i co stracić
dobra zobaczymy jak gmina ogłosi referendum jaka będzie frekwencja
a ty dalej swoje, to jest wałkowanie tematy który nie ma racji byty w takim mieście jak Rzeszów
W każdym mieście są zdarzenia drogowe i jakoś to działa tylko tu się nie da, a te bus pasy ? też korkują miasto
tramwaj na wydzielonym torowisku też śmiga nie zależnie od natężenia ruchu obok
to niech sobie to Warszawa buduje a nam da spokój, bo inne miasta walczą o każdą złotówke na tramwaj dla siebie a nas się mami wizją kolejki parkowej która nigdy nie powstanie
ile się za to wybuduje 2-3 kilometry trasy ? bo jeszcze tabor/ zaplecze/ przystanki wykup gruntu koszty budowy fajnie
onlyRzeszow pisze:W przeszłości na liniach gdzie mało osób jeździ wagonów nie będzie tyle co w np.: centrum . PO to jest kolejka aby móc doczepić lub odczepić wagoniki jeżeli będzie taka potrzeba.
onlyRzeszow pisze:Na razie nie określają ale miasto walczy z tym żeby przepisy o transporcie publicznym objęły też kolejkę skoro metro jest ,kolej jest to czemu nie kolejka nadziemna
onlyRzeszow pisze:Oj nie pitol ludzie nie z takimi rzeczami sobie radzą ,wózek można złożyć nie waż 20 kg a ty szukasz problemu gdzie go nie ma.
onlyRzeszow pisze:Wiele w Rzeszowie jest kładek umożliwiające przejście na drugą stronę ulicy z ostrym kątem ułożenia schodów i jakoś ludzie przechodzą i nie robią problemu .
ty znasz topografię miasta ?onlyRzeszow pisze:Obwodnica miasta jest tak kierowana aby z mostu mazowieckiego przez lubelska, Warszewską finalnie aż do Sikorskiego
onlyRzeszow pisze: Ciężko zrobić cos jeżeli poprzednicy nie potrafili rządzić miastem i go rozwijać ,
onlyRzeszow pisze:Ale to miasto te wizualizacje zrobiło czy producent na zlecenie miasta że odnosisz się do tego jako finalnej propozycji ?? Ktoś siadł z nudów zrobił i tak mu wyszło nie ma co się tym sugerować.
onlyRzeszow pisze:W Moskwie zrezygnowali w Kuala Lumpur, Las Vegas nie, więc takie same argumenty /.
onlyRzeszow pisze:Faktycznie Słocina, Budziwój, Zwięczyca, Miłocin mega zurbanizowane albo Matysówka czy Kilanówka łącznie z Pogwizdowem Wielkim które miasto chce również przejąć .
onlyRzeszow pisze:To napisz jakie ostatnio miasta wchłonęły gminy prócz Zielonej Góry ?
A choć by dlatego aby mieszkańcom i pasażerom zapewnić alternatywe dla auta a nie że masz kupić 2 bilety na 2 przewoźników bo gminy nie chcą się porozumieć. I nikt nie mówi że za free ma Rzeszów zapewnić transport ale gmina dopłaca na przejrzystych warunkach i wszystko jest zapisane w umowieonlyRzeszow pisze:Niby dlaczego ma być wspólny przewoźnik między gminami a Rzeszowem ,co z tego miasto będzie miało prócz tego że wywali kasę z podatników miejskich.
onlyRzeszow pisze: Zresztą prezydent rok temu poszedł na rękę mieszkańcom Malawy i teraz płaca za bilety tyle co mieszkańcy Rzeszowa. A ci tak się odwdzięczyli że na spotkaniu wylewali swoje żale jak oni to do Rzeszowa nie chcą. Starych drzew sienie przesadza ,a co ku… miasto ich wysiedli ?!!!
Nikt nie każe przegubu na każdą linie wysłać, ale zapewnić podstawę dla pasażerów już 20 lat prawie trwa batalia o kursy 36 w niedziele i się nie da, ale tworzy się linie wożące powietrze i to jest rozsądna komunikacja o tak. Jak jestem w innych miastach to zostawiam auto pod hotelem i jadę KM bo wygodniejonlyRzeszow pisze:Miasto więcej kursów nie może wysyłać tam gdzie jest mało osób, nie opłaca się dostawiać drugiego autobusu kiedy kilka osób będzie nim jeździło.
onlyRzeszow pisze:Myślisz dlaczego bilety podrożały ?? żeby roczne straty nie były coraz większe. A ludzie mieszkający w mieście dojeżdżający do szkół lub pracy kupią bilet miesięczny który nie podrożał.
Ale wpierw musisz te kasę wyłożyć dopiero potem są rozliczenia i zwroty. A żeby wyłożyć trzeba ją mieć a więc trzeba szukać gdzie indziej oszczędnościonlyRzeszow pisze:100mln to jest ta podstawa plus dotacje z unii na inwestycje w tej byłej gminie to już sie suma większa robi.
onlyRzeszow pisze:Jeszcze co zechcesz ,drogę do lotniska Rzeszów niech wyremontuje bo trzebowniska na to nie stać, Rzeszów to nie pomoc społeczna okolicznych gmin , to co nie leży na jej terenie nie będzie ruszała.
Jeżeli dane sołectwo włączy się do miasta to Rzeszów będzie tam inwestował.
onlyRzeszow pisze:Frekwencja jest mało ważna ,ważne to aby głosujący zagłosowali za miastem ,
onlyRzeszow pisze:Słuszny temat bo taka kolejka jest w sam raz dla RZESZOWA a ci którzy podchodzą do tego krytycznie biorą pewnie przykład z posłów PIS-u którzy gdyby mogli to każdą inwestycje zablokowali .To jest ich cel i główna rola.
onlyRzeszow pisze:A ile stłuczek było z tramwajem , a co się stanie jak osobówka zablokuje tramwaj na światłach .
onlyRzeszow pisze:Które miasta walczą o tramwaj ?? Nam da spokój czyli komu ??? Nigdy w twoim mniemaniu nie powstanie ,dobrze że jest prezydent z „jajami” a nie „ciepłe masło” jak postanowi tak dokona a ja trzymam kciuki i go popieram.
Nie odpowiedziałeś na proste pytanie jaki prezydent w miastach do 200 tys mieszkańców zwiększył liczbę miejsc pracy albo stworzył bo to co piszesz jest absurdem
dobrze że jest prezydent z „jajami” a nie „ciepłe masło”
Po to się kupuje taki tabor który jest dostosowany do potoków pasażerskich a nie jak się uda
I może walczyć jeszcze długo, bo to jest inicjatywa jednego miasta które ma ambicje budować kolejke parkową jakoś środek komunikacji publicznej
Tak a dziecko na barana i heja w góre, podejście jak z neolitu jakoś to będzie
Ile masz tych kładek ? dworzec, aureola i .. ? na Langiewicza zamknięta i zdemontowana
ty znasz topografię miasta ? bo gdzie Warszawska a gdzie Sikorskiego bo mylisz trase północną z południową
Tylko obecny prezydent ile już lat jest u władzy ? o ile pierwsza kadencja była ok tak każda kolejna tylko słabiej
No tak to tylko czyjaś inicjatywa ale na ile możne różnić się od rzeczywistości ? nie wiele
No dobra ale cała infrę mają a są miejscowości nie daleko miasta gdzie dopiero co wybudowali kanalizację, a wodociag to w dalszym ciągu plany na dalsze lata. Więc jak bierzesz teren który już ma wszystkie media łatwiej się buduje/ planuje niż jeśli masz wszystko od podstaw ciągnąć
żadne, bo miasta wolą rozwijać się poprzez współprace a nie pozorny rozwój pt. zmiana granic. Ostatnie takie połączenie to Warszawa i Wesoła
A choć by dlatego aby mieszkańcom i pasażerom zapewnić alternatywe dla auta a nie że masz kupić 2 bilety na 2 przewoźników bo gminy nie chcą się porozumieć. I nikt nie mówi że za free ma Rzeszów zapewnić transport ale gmina dopłaca na przejrzystych warunkach i wszystko jest zapisane w umowie
Nie klnij to nie podwórko, to był gest za który zapłaciliśmy ostatnią podwyżką cen biletów mimo spadku cen paliwa. Mieszkańcy tamtych terenów nie mają powodów dla których mają być Rzeszowiakami, co im miasto zaoferowało co przedstawiło ? nic
Nikt nie każe przegubu na każdą linie wysłać, ale zapewnić podstawę dla pasażerów już 20 lat prawie trwa batalia o kursy 36 w niedziele i się nie da, ale tworzy się linie wożące powietrze i to jest rozsądna komunikacja o tak. Jak jestem w innych miastach to zostawiam auto pod hotelem i jadę KM bo wygodniej
Właśnie podrożały a paliwo tanieje absurd, Warszawa miała ten sam problem z odpływem pasażerów ale postawili na nową taryfę nowa oferte i systematycznie pasażerowie wracają a ty co kiedyś 30 jeździła 4-5 razy na godzine dziś w południe aż jeden raz to ma mnie zachęcić ? koczowac godzine na autobus ? i zapłacić za bilet 3 zeta ? w Gdańsku za 3,6 kupie godzinny i przejade o wiele większy kawałek miasta z przesiadką
Ale wpierw musisz te kasę wyłożyć dopiero potem są rozliczenia i zwroty. A żeby wyłożyć trzeba ją mieć a więc trzeba szukać gdzie indziej oszczędności
Rzeszów by nie zbiedniał ale zyskał by w oczach potencjalnych mieszkańców/ inwestorów i władz gmin że mimo wszystko udało się ponad podziałami zrobić tę drogę
Ale nie po co lepiej się obrazić i zmienić piaskownicę, z tej drogi korzystają wszyscy.
I nie każe miastu sponsorowac budowy hali w pogwizdowie ale drogi do Autostrady
Aby referendum było ważne musi byc jakiś procent biorących udział (szczegóły poszukam później)
A ty się uparłeś na te kolejkę jak dziecko na zabawkę, miasta nie stac na tak droga zabawkę której nie są znane koszty utrzymania i eksploatacji
A co się stanie jak ktoś "stuknie" w słup tej kolejki ? korki też gwarantowane
Poczytaj o tym jakie miasta mają plany z ta perspektywą finansową jakie inwestycję tramwajowe chcą zrealizować a wiadomo im mniej do podziału tym lepiej, więc nas mami się zabawką a inni biorą realizm
Nawet Olsztyn planuje dalszą rozbudowę, ba nawet Jaworzno ma koncepcje na tramwaj
Ba nawet Gorzów który jeszcze jakiś czas temu myślał o likwidacji tramwajów zmobilizował się i będzie nie tylko remontował torowiska ale także je rozbudowywał
I za jakiś czas jak minią dofinansowania UE i minie obecna władza okaże się że przespano jedyną dużą okazję na zmianę komunikacyjną, a w zamian chciano budować kolejkę o której było wiadomo że nie ma szans na powstanie z wielu powodów
Jak już mowa o Kuala Lumpur, ale i o innych miastach z Monorailem, to są to miasta, gdzie taka kolejka powstała po dziesięcioleciach rozbudowywania innych form transportu, m.in. tramwajów i metra. Powstała na końcu jako ich uzupełnienie, a nie substytut.
Pewnie i tak odpiszesz coś w stylu "Nie obchodzi mnie co zrobili w Syndey czy Moskwie", czyli jak zawsze jak nie masz argumentów.
Może Ty zaczniesz i podasz przykład miasta do 200 tys. z monorailem ? Bo Kuala Lumpur ma się nijak.
Niech pokaże te jaja i ogarnie temat pomnika. Bo jak tam byłem na Święta to się nie mogłem nadziwić że wkoło tak się wszystko na plus pozmieniało, a pomnik stoi nietknięty od 10 lat pewnie. Całymi płytami pokrycie z cokołu odpada, z tyłu wydeptana ścieżka między schodami a odgrodzonymi ogrodami. Centrum miasta i symbol w którego obronie co niektórzy bardziej nawiedzeni chcieli się łańcuchami przypinać. A prezydent objeżdża miasto i dogląda czystości heh. Pozbyto się problemu oddając księżom, tak jakby oni mieli kasę i ochotę albo to burzyć albo utrzymywać. Bo prezydent wie, że przy tym więcej babrania się i zachodu niż efektu, a jeszcze można popłynąć w sondażach.
Wróć do Inwestycje niezrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość