Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: kokobi » 19 lut 2016, 15:15

W koncu jak bedzie z ta nadziemna kolejka, bedzie bez Krasnego czy jej nie bedzie wcale, jest jakies rozwiazanie ? Kolejka wyglada futurystycznie i fajowo jak na Rzeszow. Pyskata juz dawno jest w Brukseli a kolejki jak nie bylo, tak i nadal nie ma w Rzeszowie :o ? Juz mialem sie ustawic po bilet w kolejce do kolejki :shock:
Awatar użytkownika
kokobi
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 126
Na forum od: 17 lut 2016, 10:31

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 19 lut 2016, 15:31

akie udrożnienie ? miasto ma 200tys mieszkańców, co innego jak by było 0,5mln to może ale i tak kolejka z paroma wagonikami 10 metrów nad ziemią to sport dla młodych a nie dla ludzi starszych, matek z wózkami i dziećmi ect dziś idzie się na ułatwienie dla ludzi m.in poprzez likwidacje przejśc podziemnych a ty chcesz budować schody do nieba bo taki kaprys który nigdy się nie przyda


Nie miałem na myśli całego miasta lecz jego centrum śródmieście, a którędy ludzie przejeżdżają !!!! Poza tym duże skupisko ludzi występuje właśnie w tych miejscach. Pierwsza linie owszem tak ma wyglądać , a co do ilości wagoników będą w zależności od stopnia natężenia danej linii. Od razy wiele „nitek” nie powstanie na początku jedna główna .
A co ma do kolejki matki , dzieci ,ludzie starsi – nie potrafią po schodach wejść o ile będą stacje wykonane na wzniesieniu.
Likwidacja przejść podziemnych ??? Absurd, gdzie zlikwidowano przejście podziemne ??

tylko ile taka gmin da mieszkańców 15tys ? a rozwój to nowe firmy, szkolnictwo, biznes a nie kolejne hektary łąk, pastwisk itp.


To po co miasto te tereny chce włączyć po to aby je rozwijać w szkolnictwo ,infrastrukturę drogową ,wiadomo ze tego od razu nie da sie zrobić tylko latami , wystarczy zobaczyć jak byłe sołectwa się zmieniły przyłączone do miasta ,Może nie jest to jakiś skok duży ale powoli z roku na rok zmienia się na lepsze. Chciałbym wiedzieć czy jakiś mieszkaniec z tych terenów jest niezadowolony z bycia w Rzeszowie i chciałby powrócić do gmin biednych gmin gdzie na nic nie mógł liczyć.
Gdzie ty pastwiska w Krasnem widziałeś ,to nie te czasy większość z tych ludzie pracuje w Rzeszowie mało kto gospodarką sie zajmuje.

to czemu wcześniej pisałeś że nie można ? duży zależy od kultury kierowców i jeśli będzie pchał się tam gdzie nie może to zawsze będa korki
Ale zawsze jest to inna droga niż zwężona poprzetykana co pare metrów filarami


Nie opowiadaj że filary będą co parę metrów, tego nikt na obecny czas nie wie bo to są przymiarki. Pisałem że filary moim zdaniem nie będą na drodze sie znajdywać ,tylko na pasach zieleni lub odcinkach między chodnikiem a drogą.

To może do dorożek wróćmy, chodzi i koszt utrzymania tej kolejki parkowej której nawet Moskwa nie była w stanie utrzymać a Rzeszów to takie małe osiedle w Moskwie więc mamy porównanie
Rzeszów to na już potrzebuje obwodnicy południowej ale zamiast tego miasto buduje niepotrzebną trasę północną, to już by odciążyło ruch bo każde miasto dąży do wyprowadzenia ruchu z miasta a nie zachęcania do wjazdu poprzez kolejne pasy na drodze

Ja porównałem jedynie w mojej opinii to że na MPK trzeba więcej inwestować w utrzymanie , sami kierowcy to już pokaźna sumka by sie nazbierała. Skąd wiesz czy Moskwa nie była w stanie utrzymać ,gdzie to wyczytałeś, poza tym to jest giga metropolia tam aby puścić kolejkę musieli by sporo tysięcy kilometrów tego wybudować. Ulice tam są takie że mogli by oddzielić dwa tory na tramwaj.
W Kuala Lumpur czy Las Vegas jakoś to pięknie działa i nikt nie rezygnuje Gdyby nie było zainteresowania kolejką to by nie powstały FIRMY KTÓRE TO PRODUKUJĄ

Tak miasta dążą do wyprowadzenia ruchu poza miasto ale tylko dla tych którzy przejeżdżają przez Rzeszów a nie do niego jada.

Nie tworzy miejsc, ale tworzy warunki do stworzenia takich miejsc prac


A nie stworzyli warunków w strefie ekonomicznej ?? Raben na łące się wybudował ?


Tak miasto pompuję kasę i pompuje i tyle póki co z tego jest, jeśli wybudować drogę to czemu miasto nie buduję mimo iż ma możliwość trasy południowej przez Budziwój i Białą ?


Każdy w inwestycjach chce widzieć swój interes jak kiedyś ktoś napisał, nikomu nie dogodzi bo gdyby sie nawet chciało to trzeba byłoby mieć na same inwestycje tyle co wynosi budżet miasta.


Tak ale włączac po dobroci w porozumieniu ale na północy a nie południu, czytaj co pisałem jak Zielona Góra zrobiła za parę lat będą mieli wymierny efekt tego a u nas ?


Miasto chce sie powiększać na wszystkie jego części a nie tylko na te które są potrzebne na których to terenach kwitnie przemysł. Mieszkańcy Trzebowniska zarzucali ze Ferenc chce przejąć ich mleczarnie ,lotnisko i firmy w jego strefie,. Z kolei mieszkańcy gminy Krasne w tej sprawie milczeli , nie było tematu ani na jednym spotkaniu.


tak zwiększa się ruch bo nie ma komunikacji miejskiej dla pasażera jest ona nie dostosowana do potrzeb dzisiejszych realiów, obecna siatka ma prawie 30 z drobnymi zmianami a jak miasto się rozbudowało nowe osiedla, szkoły, zakłady pracy jedne się zamkły drugie przeniosły a KM dalej po staremu dlatego ludzie wybierają auto a nie KM bo jak ma stac 30 minut na autobus


Przeważnie ludzie wybierają samochody dla wygody bo co niektórzy chcieli by nawet samochodem wjechać od razu do biura w którym pracują. Przykłady parkowania w mieście gdzie się da , to już norma.

Miasto na liniach gdzie jest mały ruch nie może więcej kursów wprowadzić bo będą nierefundowane.



Zmiane granic da się przeprowadzić ale trzeba usiąść do rozmów i pójść na ustępstwa a nie na Janosika, poczytaj jak to zrobiła Zielona Góra 5 lat zajęło nim się połączyli z gminą wiejską. Ale tam była debata, konsultacje, rozmowy, dialog a na końcu referendum a co jest u nas ? info w gazecie że chcemy przyłączyć pcim dolny i hebziówke górna i jak taka gmina ma rozmawiać z miastem o rozwoju jak dowiaduję sie o planach miasta z prasy ? jakoś inne miasta działają w porozumieniu nie raz lepiej nie raz gorzej ale próbuja się porozumieć. Adres w dowodzie to nie wszystko



Na tamtych częściach kraju jest inna mentalność ludzi ,każdy wie że szansa na rozwój to tylko być przy silniejszych ,bogatszym a nie gminie . Tylko tutaj jest takie głupie myślenie, miasto otrzyma 100mln a ludzie nie wierzą mówią kłamią przecież , nie widzą w jakim dziadostwie żyją bez perspektyw ale chcą być w gminie bo jak mówiła pani wójt to jest ich małą ojczyzna hahaha mają na wyciągniecie ręki radnego który z chęcią udzieli im potrzebnych informacji . Wieczna propaganda.
Nie ma z kim usiąść przy stole bo skoro wójt zarabia o 6 tys mniej niż prezydent stolicy województwa to nigdy nie wyrazi zgody na przyłączenie .W zielonej górze i jej terach nowych ludzie zadecydowali a nie wójtowi czy burmistrzowie .


A ty co jasnowidz że wiesz jak mieszkańcy zagłosują w takim referendum jeśli się odbędzie ? potem jeszcze zostaje dalsza ścieżka decyzyjna i zawsze można gdzieś po drodze "uwalić" temat


Żaden jasnowidz, wierze w mądrych ludzi na tamtych terenach a jest ich masa. Każdy chce lepszej przyszłości dla dzieci ,wnuków.

Gdyby nie komitet który miał dość propagandy władzy gminnej nie zebrał 1200 głosów pod referendum to „oberka wójt z wójtową tańczyliby w gabinecie”.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 19 lut 2016, 15:46

kokobi pisze:W koncu jak bedzie z ta nadziemna kolejka, bedzie bez Krasnego czy jej nie bedzie wcale, jest jakies rozwiazanie ? Kolejka wyglada futurystycznie i fajowo jak na Rzeszow. Pyskata juz dawno jest w Brukseli a kolejki jak nie bylo, tak i nadal nie ma w Rzeszowie :o ? Juz mialem sie ustawic po bilet w kolejce do kolejki :shock:


Musi taka kolejka powstać bo to priorytet dla transportu publicznego w Rzeszowie. Wystarczy przypomnieć sobie co się w mieście dzieje jeżeli jest jakaś kolizja drogowa ,wypadek ,stłuczka, wszystkie autobusy mają opóźnienie bo wszyscy stoją w korku gdyż przez te zdarzenie pas jeden jest wyłączony. Co chwila w mieście się zdarzają kolizje.
Kolejka nadziemna nie będzie miała kłopotu aby na czas dojechać ,nic ją żadne korki nie zatrzymają.

Są szanse na pieniądze na budowę nadziemnej kolejki w Rzeszowie
15 października 2015

Wspólnie z Politechniką Warszawską władze Rzeszowa chcą pozyskać pieniądze na budowę pierwszego odcinka trasy kolejki nadziemnej.

Dotychczas pierwszej linii w Rzeszowie nie udało się zbudować z powodu polskiego prawa. Jako transport zbiorowy traktuje ono autobusy oraz pojazdy poruszające się po dwóch szynach - np. tramwaj, pociąg, metro. Kolejka jeździ na jednej szynie i do tego grona ustawa jej nie zalicza. Efekt jest taki, że nie można pozyskać na nią unijnych pieniędzy z puli przeznaczonej właśnie na transport zbiorowy.
Władze Rzeszowa walczą już o zmianę prawa. Wspierają ich w tym naukowcy z Politechniki Warszawskiej, którzy także pracują nad nowoczesnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Wiceprezydent Rzeszowa Marek Ustrobiński wyjaśnia jednak, że przed miastem pojawiła się właśnie nowa szansa na budowę kolejki.
- To unijny program „Demonstrator”. Z jego puli do wzięcia jest nawet 50 mln euro. Został przygotowany z myślą o tego typu innowacyjnych pomysłach. Dzięki temu kolejkę można zbudować w skali 1:1 i sprawdzić, jak spisuje się w ruchu - mówi wiceprezydent Ustrobiński.
Pierwsza linia nadziemnej kolejki miałaby kosztować ok. 300 mln zł. Urzędnicy planują, że połączyłaby dworzec PKP, przez al. Rejtana z miasteczkiem akademickim Politechniki Rzeszowskiej przy al. Powstańców Warszawy. Stąd druga część ma poprowadzić przez ul. Dąbrowskiego, Lisa-Kuli i Cieplińskiego z powrotem w rejon dworca, zamykając pętlę. Tor ma być zamontowany na betonowych słupach 5 metrów nad ziemią. W ratuszu szacują, że dzięki „Demonstratorowi” można by zbudować ok. 5 km toru testowego. - Resztę moglibyśmy dobudować, jeśli uda się pozyskać pieniądze z innych programów unijnych - mówi Marek Ustrobiński.
Przygotowania do budowy pierwszej linii trwają. Kluczowe znaczenie będzie tu miała nowa strategia rozwoju miasta. Ma to być dokument, na podstawie którego Rzeszów złoży wnioski o dofinansowanie z funduszy unijnych kolejnych inwestycji. Strategia uwzględni m.in. budowę kolejki.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 19 lut 2016, 17:09

onlyRzeszow pisze:Pierwsza linie owszem tak ma wyglądać , a co do ilości wagoników będą w zależności od stopnia natężenia danej linii.
tylko co wagoniki będa jak przyczepka tu się odczepi tam się doczepi ? Transport publiczny ma to do siebie że ma gwarantować stałą okresloną liczbę miejsc przewozowych
onlyRzeszow pisze:Od razy wiele „nitek” nie powstanie na początku jedna główna .
na którą i tak nie ma miejsca i środków a najważniejsze przepisy tego nie określają jako środek transportu publicznego więc spokój
onlyRzeszow pisze:A co ma do kolejki matki , dzieci ,ludzie starsi – nie potrafią po schodach wejść o ile będą stacje wykonane na wzniesieniu.
to proponuje poczekać na dworcu/ okrągłej kładce i zaoferować się jako darmowa pomoc do wniesienia wózka takiej mamusi wraz z dzieckiem a przekonasz się jakie to przyjemne
Czyli wg. ciebie ta kolejka to taki roll coster tam wyżej przystanki niżej super jak w wesołym miasteczku będzie
onlyRzeszow pisze:To po co miasto te tereny chce włączyć po to aby je rozwijać w szkolnictwo ,infrastrukturę drogową ,wiadomo ze tego od razu nie da sie zrobić tylko latami
tylko że infra to podstawa ale to nie wszystko musi to odbywać sie na jakieś spójnej zasadzie i potrzebie a nie buduje się trasę północną która niby tańsza ale nie trzeba się z ekologami przebijać na zalewie a sukces się odtrąbi a ty stój na Powstańców w korku :D
onlyRzeszow pisze:Nie opowiadaj że filary będą co parę metrów, tego nikt na obecny czas nie wie bo to są przymiarki.
ale nie postawisz też ich nie wiadomo jak daleko od siebie,
onlyRzeszow pisze:Pisałem że filary moim zdaniem nie będą na drodze sie znajdywać ,tylko na pasach zieleni lub odcinkach między chodnikiem a drogą.
to czemu na tych wizkach które ktoś zrobił w wolnej chwili na dąbrowskiego mknie ona środkiem drogi ? a ile tych pasów zieleni masz? na obwodnicy i na cieplińskiego reszta brak, a chodniki w wielu miejscach są na styk z jezdnią, bo kiedyś i były szersze zieleńce ale poszły na rozbudowę dróg
onlyRzeszow pisze:a porównałem jedynie w mojej opinii to że na MPK trzeba więcej inwestować w utrzymanie , sami kierowcy to już pokaźna sumka by sie nazbierała

Problem KM to temat rzeka, nigdzie nie jest dochodowa (co już wiele razy pisałem) ale trzeba ją modernizować i doprowadzić do tendencji odwrotnej czyli powrót pasażerów = kasa
onlyRzeszow pisze: poza tym to jest giga metropolia tam aby puścić kolejkę musieli by sporo tysięcy kilometrów tego wybudować. Ulice tam są takie że mogli by oddzielić dwa tory na tramwaj.
mieli jedną linie i z niej rezygnuja, tak inne miasta też mają po 10 pasów i moga 2 wyciąć na tramwaj
onlyRzeszow pisze:A nie stworzyli warunków w strefie ekonomicznej ?? Raben na łące się wybudował ?
Nie znamy szczegółów, ale wybudowali się w pobliżu węzła drogi ekspresowej i autostrady bo takiej działki szukali, a strefa tylko pomogła podjąc decyzje o lokalizacji
onlyRzeszow pisze:Miasto chce sie powiększać na wszystkie jego części a nie tylko na te które są potrzebne na których to terenach kwitnie przemysł.
tylko że miasto za każdym razem sięga po tereny najbardziej zurbanizowane których strata dla gminy jest sporym problemem, co innego przy połączeniu całej gminy bo się bieże cały "dobytek" i o całośc trzeba dbać. Jakoś inne miasta nie forsują na siłe tematu powiększania granic tylko działają wspólnie a tu nawet Rzeszów vs sąsiednie gminy nie moga mieć wspólnego przewoźnika autobusowe i jednej taryfy biletowej tylko każdy sobie bo taka jest współpraca
onlyRzeszow pisze:Miasto na liniach gdzie jest mały ruch nie może więcej kursów wprowadzić bo będą nierefundowane.
błedne koło nie ma kursów nie ma ludzi - nie ma ludzi nie ma kursów, czemu wiele miast ma KM na zasadzie taktu że linie jeżdżą nie zależnie od pory dnia o stałych taktach a nie jak tu 2-3 kursy na godzine <wow> to jest zachęta ja chce szybko się przemieścić to nie mam jak bo "stado" własnie pojechało nastepne za 20 minut więc biore auto i jade
onlyRzeszow pisze: Tylko tutaj jest takie głupie myślenie, miasto otrzyma 100mln
i co to jest 100 mln ? na 5 lat to 20 na rok na 4 sołectwa z gminy krasne to 5mln na rok to mega kasa super zachęta nic tylko brać tylko że miasto 10 razy tylko będzie musiało tam wpompować zamiast wydać na "stare" miasto
onlyRzeszow pisze:Nie ma z kim usiąść przy stole bo skoro wójt zarabia o 6 tys mniej niż prezydent stolicy województwa to nigdy nie wyrazi zgody na przyłączenie .W zielonej górze i jej terach nowych ludzie zadecydowali a nie wójtowi czy burmistrzowie .

ostatnio w lokalnych mediach była debata (jesli to tak można nazwać) i gminy chcą rozmawiać ale trzeba chcieć się porozumieć nie raz ustąpić, a ciągle przy swoim. Czemu miasto mimo wstepnych zapowiedzi nie chce pomóc w rozbudowie drogi do węzła w Rudnej ? to taki koszt dla miasta z budżetem 1,2mld zł ? nie tylko miasto chce na swoim postawić będzie to nasze to zrobimy
tylko że tam prezydent potrafił się porozumieć z sąsiednią gminą i z władzami doszli do konsensusu, a mieszkańcy tylko to zaakceptowali bo wiedzieli co ich czeka i co moga dostać ale i co stracić
onlyRzeszow pisze:Gdyby nie komitet który miał dość propagandy władzy gminnej nie zebrał 1200 głosów pod referendum t

dobra zobaczymy jak gmina ogłosi referendum jaka będzie frekwencja
onlyRzeszow pisze:Musi taka kolejka powstać bo to priorytet dla transportu publicznego w Rzeszowie.
a ty dalej swoje, to jest wałkowanie tematy który nie ma racji byty w takim mieście jak Rzeszów
onlyRzeszow pisze: Wystarczy przypomnieć sobie co się w mieście dzieje jeżeli jest jakaś kolizja drogowa ,wypadek ,stłuczka, wszystkie autobusy mają opóźnienie bo wszyscy stoją w korku gdyż przez te zdarzenie pas jeden jest wyłączony. Co chwila w mieście się zdarzają kolizje.
W każdym mieście są zdarzenia drogowe i jakoś to działa tylko tu się nie da, a te bus pasy ? też korkują miasto
onlyRzeszow pisze:Kolejka nadziemna nie będzie miała kłopotu aby na czas dojechać ,nic ją żadne korki nie zatrzymają.
tramwaj na wydzielonym torowisku też śmiga nie zależnie od natężenia ruchu obok
onlyRzeszow pisze:Wspólnie z Politechniką Warszawską władze Rzeszowa chcą pozyskać pieniądze na budowę pierwszego odcinka trasy kolejki nadziemnej.

to niech sobie to Warszawa buduje a nam da spokój, bo inne miasta walczą o każdą złotówke na tramwaj dla siebie a nas się mami wizją kolejki parkowej która nigdy nie powstanie
onlyRzeszow pisze:Pierwsza linia nadziemnej kolejki miałaby kosztować ok. 300 mln zł. U
ile się za to wybuduje 2-3 kilometry trasy ? bo jeszcze tabor/ zaplecze/ przystanki wykup gruntu koszty budowy fajnie :mrgreen:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 19 lut 2016, 20:37

tylko co wagoniki będa jak przyczepka tu się odczepi tam się doczepi ? Transport publiczny ma to do siebie że ma gwarantować stałą okresloną liczbę miejsc przewozowych

W przeszłości na liniach gdzie mało osób jeździ wagonów nie będzie tyle co w np.: centrum . PO to jest kolejka aby móc doczepić lub odczepić wagoniki jeżeli będzie taka potrzeba.

na którą i tak nie ma miejsca i środków a najważniejsze przepisy tego nie określają jako środek transportu publicznego więc spokój

Na razie nie określają ale miasto walczy z tym żeby przepisy o transporcie publicznym objęły też kolejkę skoro metro jest ,kolej jest to czemu nie kolejka nadziemna. Jest miejsce na trakcje tam gdzie pisałem w poprzednich postach. W taki sam sposób w innych miastach są filary postawione i nikt nie płacze że panoramę miasta ludziom zasłoniło.

to proponuje poczekać na dworcu/ okrągłej kładce i zaoferować się jako darmowa pomoc do wniesienia wózka takiej mamusi wraz z dzieckiem a przekonasz się jakie to przyjemne
Czyli wg. ciebie ta kolejka to taki roll coster tam wyżej przystanki niżej super jak w wesołym miasteczku będzie


Oj nie pitol ludzie nie z takimi rzeczami sobie radzą ,wózek można złożyć nie waż 20 kg a ty szukasz problemu gdzie go nie ma.
Zależy jaka będzie koncepcja przyszłej budowy, w gazetach pisali że przestanki mają być na wzniesieniu później że na równi z przestankami MPK .
Wiele w Rzeszowie jest kładek umożliwiające przejście na drugą stronę ulicy z ostrym kątem ułożenia schodów i jakoś ludzie przechodzą i nie robią problemu .

tylko że infra to podstawa ale to nie wszystko musi to odbywać sie na jakieś spójnej zasadzie i potrzebie a nie buduje się trasę północną która niby tańsza ale nie trzeba się z ekologami przebijać na zalewie a sukces się odtrąbi a ty stój na Powstańców w korku

A skąd wiesz na jakiej podstawie odbywa się rozwój terenów przyłączonych ?? Co miasto obecnie może to wykonuje , bo nie wszystkie tereny są miejskie.
Obwodnica miasta jest tak kierowana aby z mostu mazowieckiego przez lubelska, Warszewską finalnie aż do Sikorskiego koszt tej trasy to 800mln zł nad tym miasto bazuje następnie do są odległe lata. Ciężko zrobić cos jeżeli poprzednicy nie potrafili rządzić miastem i go rozwijać ,za nich inni pracowali tylko jak ma to funkcjonować skoro pracownik albo zastępca jest mądrzejszy.
ale nie postawisz też ich nie wiadomo jak daleko od siebie,

Zobacz jak są usytuowane na filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=O18dp49Js_0
Ciężko powiedzieć jak będzie w Rzeszowie.

to czemu na tych wizkach które ktoś zrobił w wolnej chwili na dąbrowskiego mknie ona środkiem drogi ? a ile tych pasów zieleni masz? na obwodnicy i na cieplińskiego reszta brak, a chodniki w wielu miejscach są na styk z jezdnią, bo kiedyś i były szersze zieleńce ale poszły na rozbudowę dróg

Ale to miasto te wizualizacje zrobiło czy producent na zlecenie miasta że odnosisz się do tego jako finalnej propozycji ?? Ktoś siadł z nudów zrobił i tak mu wyszło nie ma co się tym sugerować.

mieli jedną linie i z niej rezygnuja, tak inne miasta też mają po 10 pasów i moga 2 wyciąć na tramwaj

W Moskwie zrezygnowali w Kuala Lumpur, Las Vegas nie, więc takie same argumenty /.
tylko że miasto za każdym razem sięga po tereny najbardziej zurbanizowane których strata dla gminy jest sporym problemem, co innego przy połączeniu całej gminy bo się bieże cały "dobytek" i o całośc trzeba dbać. Jakoś inne miasta nie forsują na siłe tematu powiększania granic tylko działają wspólnie a tu nawet Rzeszów vs sąsiednie gminy nie moga mieć wspólnego przewoźnika autobusowe i jednej taryfy biletowej tylko każdy sobie bo taka jest współpraca

Faktycznie Słocina, Budziwój, Zwięczyca, Miłocin mega zurbanizowane albo Matysówka czy Kilanówka łącznie z Pogwizdowem Wielkim które miasto chce również przejąć .
To napisz jakie ostatnio miasta wchłonęły gminy prócz Zielonej Góry ? !!!!
Niby dlaczego ma być wspólny przewoźnik między gminami a Rzeszowem ,co z tego miasto będzie miało prócz tego że wywali kasę z podatników miejskich. Nie wiesz co piszesz, jak wójt, burmistrza zapłaci za więcej kursów to miasto je zwiększy. Zresztą prezydent rok temu poszedł na rękę mieszkańcom Malawy i teraz płaca za bilety tyle co mieszkańcy Rzeszowa. A ci tak się odwdzięczyli że na spotkaniu wylewali swoje żale jak oni to do Rzeszowa nie chcą. Starych drzew sienie przesadza ,a co ku… miasto ich wysiedli ?!!!

błedne koło nie ma kursów nie ma ludzi - nie ma ludzi nie ma kursów, czemu wiele miast ma KM na zasadzie taktu że linie jeżdżą nie zależnie od pory dnia o stałych taktach a nie jak tu 2-3 kursy na godzine <wow> to jest zachęta ja chce szybko się przemieścić to nie mam jak bo "stado" własnie pojechało nastepne za 20 minut więc biore auto i jade

Miasto więcej kursów nie może wysyłać tam gdzie jest mało osób, nie opłaca się dostawiać drugiego autobusu kiedy kilka osób będzie nim jeździło. Osoby które za to decydują robią szczegółowe rozeznanie a nie na zasadzie „widzi mi się „. Miasto co roku musi i tak utrzymywać linie które nie są im na rękę na więcej nie można sobie Pozwolić bo znowu na koniec roku miasto coraz więcej będzie musiało dokładać do MPK.
Myślisz dlaczego bilety podrożały ?? żeby roczne straty nie były coraz większe. A ludzie mieszkający w mieście dojeżdżający do szkół lub pracy kupią bilet miesięczny który nie podrożał.
W centrum i poza co rusz jeżdżą autobusy na jakiś przestankach oddalonych daleko poza śródmieściem wiadomo że będzie ich mniej jeździło.

i co to jest 100 mln ? na 5 lat to 20 na rok na 4 sołectwa z gminy krasne to 5mln na rok to mega kasa super zachęta nic tylko brać tylko że miasto 10 razy tylko będzie musiało tam wpompować zamiast wydać na "stare" miasto

100mln to jest ta podstawa plus dotacje z unii na inwestycje w tej byłej gminie to już sie suma większa robi. Wyobraź sobie że gminy krasne budżet załóżmy to 40 mln faktycznie może wynosić niewiele więcej z tego trzeba zrobić opłaty na urzędasów ,kulturę ,szkolnictwo i ile zostaje na same inwestycje ? Grosze i jak z takich pieniędzy można rozwijać tamtejsze tereny , nawet jakby chcieli kasę z unii pozyskać to i tak wiele nie otrzymają jako gmina . Ich wnioski przepadają bo nikt poważnie małe miasta i gminy nie traktuje co innego wielkie miasta ,albo te które sie rozwijają w widoczny sposób.

Czemu miasto mimo wstepnych zapowiedzi nie chce pomóc w rozbudowie drogi do węzła w Rudnej ? to taki koszt dla miasta z budżetem 1,2mld zł ? nie tylko miasto chce na swoim postawić będzie to nasze to zrobimy
tylko że tam prezydent potrafił się porozumieć z sąsiednią gminą i z władzami doszli do konsensusu, a mieszkańcy tylko to zaakceptowali bo wiedzieli co ich czeka i co moga dostać ale i co stracić

Jeszcze co zechcesz ,drogę do lotniska Rzeszów niech wyremontuje bo trzebowniska na to nie stać, Rzeszów to nie pomoc społeczna okolicznych gmin , to co nie leży na jej terenie nie będzie ruszała.
Jeżeli dane sołectwo włączy się do miasta to Rzeszów będzie tam inwestował.

dobra zobaczymy jak gmina ogłosi referendum jaka będzie frekwencja

Frekwencja jest mało ważna ,ważne to aby głosujący zagłosowali za miastem ,

a ty dalej swoje, to jest wałkowanie tematy który nie ma racji byty w takim mieście jak Rzeszów

Słuszny temat bo taka kolejka jest w sam raz dla RZESZOWA a ci którzy podchodzą do tego krytycznie biorą pewnie przykład z posłów PIS-u którzy gdyby mogli to każdą inwestycje zablokowali .To jest ich cel i główna rola.

W każdym mieście są zdarzenia drogowe i jakoś to działa tylko tu się nie da, a te bus pasy ? też korkują miasto

Bus pasami można samochodem jeździć w odpowiednich godzinach , a na takich wąskich ulicach wystarczy jedna stłuczka i korek na kilometr , nie raz sytuacja była na Rejtana czy pows. warszawy i co się wtedy działo , szał kierowców autobusu i pasażerów nie miał granic. Kolejka nigdy nie zakorkuje miasta i zawsze dojedzie na czas.

tramwaj na wydzielonym torowisku też śmiga nie zależnie od natężenia ruchu obok

A ile stłuczek było z tramwajem , a co się stanie jak osobówka zablokuje tramwaj na światłach . Trzeba iść do przodu i nie patrzyć na innych , na szczęście jak to mówi się psy „szczękają a karawana jedzie dalej”.

to niech sobie to Warszawa buduje a nam da spokój, bo inne miasta walczą o każdą złotówke na tramwaj dla siebie a nas się mami wizją kolejki parkowej która nigdy nie powstanie

Które miasta walczą o tramwaj ?? Nam da spokój czyli komu ??? Nigdy w twoim mniemaniu nie powstanie ,dobrze że jest prezydent z „jajami” a nie „ciepłe masło” jak postanowi tak dokona a ja trzymam kciuki i go popieram.
ile się za to wybuduje 2-3 kilometry trasy ? bo jeszcze tabor/ zaplecze/ przystanki wykup gruntu koszty budowy fajnie

Ta cena obejmuje wszystko wraz z całą trasą pierwszego etapu która jest omawiana
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 19 lut 2016, 21:14

onlyRzeszow pisze:W przeszłości na liniach gdzie mało osób jeździ wagonów nie będzie tyle co w np.: centrum . PO to jest kolejka aby móc doczepić lub odczepić wagoniki jeżeli będzie taka potrzeba.

Po to się kupuje taki tabor który jest dostosowany do potoków pasażerskich a nie jak się uda
onlyRzeszow pisze:Na razie nie określają ale miasto walczy z tym żeby przepisy o transporcie publicznym objęły też kolejkę skoro metro jest ,kolej jest to czemu nie kolejka nadziemna

I może walczyć jeszcze długo, bo to jest inicjatywa jednego miasta które ma ambicje budować kolejke parkową jakoś środek komunikacji publicznej
onlyRzeszow pisze:Oj nie pitol ludzie nie z takimi rzeczami sobie radzą ,wózek można złożyć nie waż 20 kg a ty szukasz problemu gdzie go nie ma.

Tak a dziecko na barana i heja w góre, podejście jak z neolitu jakoś to będzie :lol:
onlyRzeszow pisze:Wiele w Rzeszowie jest kładek umożliwiające przejście na drugą stronę ulicy z ostrym kątem ułożenia schodów i jakoś ludzie przechodzą i nie robią problemu .

Ile masz tych kładek ? dworzec, aureola i .. ? na Langiewicza zamknięta i zdemontowana
onlyRzeszow pisze:Obwodnica miasta jest tak kierowana aby z mostu mazowieckiego przez lubelska, Warszewską finalnie aż do Sikorskiego
ty znasz topografię miasta ? :D bo gdzie Warszawska a gdzie Sikorskiego bo mylisz trase północną z południową
onlyRzeszow pisze: Ciężko zrobić cos jeżeli poprzednicy nie potrafili rządzić miastem i go rozwijać ,

Tylko obecny prezydent ile już lat jest u władzy ? o ile pierwsza kadencja była ok tak każda kolejna tylko słabiej
onlyRzeszow pisze:Ale to miasto te wizualizacje zrobiło czy producent na zlecenie miasta że odnosisz się do tego jako finalnej propozycji ?? Ktoś siadł z nudów zrobił i tak mu wyszło nie ma co się tym sugerować.

No tak to tylko czyjaś inicjatywa ale na ile możne różnić się od rzeczywistości ? nie wiele
onlyRzeszow pisze:W Moskwie zrezygnowali w Kuala Lumpur, Las Vegas nie, więc takie same argumenty /.

Jeszcze nie zrezygnowali, nie wiemy jakie tam władze mają plany. Póki co tylko czytamy o demontażu tego systemu a nie budowie nowej (jedynie w Rio jako pomocniczy transport na Igrzyska)
onlyRzeszow pisze:Faktycznie Słocina, Budziwój, Zwięczyca, Miłocin mega zurbanizowane albo Matysówka czy Kilanówka łącznie z Pogwizdowem Wielkim które miasto chce również przejąć .

No dobra ale cała infrę mają a są miejscowości nie daleko miasta gdzie dopiero co wybudowali kanalizację, a wodociag to w dalszym ciągu plany na dalsze lata. Więc jak bierzesz teren który już ma wszystkie media łatwiej się buduje/ planuje niż jeśli masz wszystko od podstaw ciągnąć
onlyRzeszow pisze:To napisz jakie ostatnio miasta wchłonęły gminy prócz Zielonej Góry ?

żadne, bo miasta wolą rozwijać się poprzez współprace a nie pozorny rozwój pt. zmiana granic. Ostatnie takie połączenie to Warszawa i Wesoła
onlyRzeszow pisze:Niby dlaczego ma być wspólny przewoźnik między gminami a Rzeszowem ,co z tego miasto będzie miało prócz tego że wywali kasę z podatników miejskich.
A choć by dlatego aby mieszkańcom i pasażerom zapewnić alternatywe dla auta a nie że masz kupić 2 bilety na 2 przewoźników bo gminy nie chcą się porozumieć. I nikt nie mówi że za free ma Rzeszów zapewnić transport ale gmina dopłaca na przejrzystych warunkach i wszystko jest zapisane w umowie
onlyRzeszow pisze: Zresztą prezydent rok temu poszedł na rękę mieszkańcom Malawy i teraz płaca za bilety tyle co mieszkańcy Rzeszowa. A ci tak się odwdzięczyli że na spotkaniu wylewali swoje żale jak oni to do Rzeszowa nie chcą. Starych drzew sienie przesadza ,a co ku… miasto ich wysiedli ?!!!

Nie klnij to nie podwórko, to był gest za który zapłaciliśmy ostatnią podwyżką cen biletów mimo spadku cen paliwa. Mieszkańcy tamtych terenów nie mają powodów dla których mają być Rzeszowiakami, co im miasto zaoferowało co przedstawiło ? nic
onlyRzeszow pisze:Miasto więcej kursów nie może wysyłać tam gdzie jest mało osób, nie opłaca się dostawiać drugiego autobusu kiedy kilka osób będzie nim jeździło.
Nikt nie każe przegubu na każdą linie wysłać, ale zapewnić podstawę dla pasażerów już 20 lat prawie trwa batalia o kursy 36 w niedziele i się nie da, ale tworzy się linie wożące powietrze i to jest rozsądna komunikacja o tak. Jak jestem w innych miastach to zostawiam auto pod hotelem i jadę KM bo wygodniej
onlyRzeszow pisze:Myślisz dlaczego bilety podrożały ?? żeby roczne straty nie były coraz większe. A ludzie mieszkający w mieście dojeżdżający do szkół lub pracy kupią bilet miesięczny który nie podrożał.

Właśnie podrożały a paliwo tanieje absurd, Warszawa miała ten sam problem z odpływem pasażerów ale postawili na nową taryfę nowa oferte i systematycznie pasażerowie wracają a ty co kiedyś 30 jeździła 4-5 razy na godzine dziś w południe aż jeden raz to ma mnie zachęcić ? koczowac godzine na autobus ? i zapłacić za bilet 3 zeta ? w Gdańsku za 3,6 kupie godzinny i przejade o wiele większy kawałek miasta z przesiadką
onlyRzeszow pisze:100mln to jest ta podstawa plus dotacje z unii na inwestycje w tej byłej gminie to już sie suma większa robi.
Ale wpierw musisz te kasę wyłożyć dopiero potem są rozliczenia i zwroty. A żeby wyłożyć trzeba ją mieć a więc trzeba szukać gdzie indziej oszczędności
onlyRzeszow pisze:Jeszcze co zechcesz ,drogę do lotniska Rzeszów niech wyremontuje bo trzebowniska na to nie stać, Rzeszów to nie pomoc społeczna okolicznych gmin , to co nie leży na jej terenie nie będzie ruszała.
Jeżeli dane sołectwo włączy się do miasta to Rzeszów będzie tam inwestował.

Rzeszów by nie zbiedniał ale zyskał by w oczach potencjalnych mieszkańców/ inwestorów i władz gmin że mimo wszystko udało się ponad podziałami zrobić tę drogę
Ale nie po co lepiej się obrazić i zmienić piaskownicę, z tej drogi korzystają wszyscy.
I nie każe miastu sponsorowac budowy hali w pogwizdowie ale drogi do Autostrady
onlyRzeszow pisze:Frekwencja jest mało ważna ,ważne to aby głosujący zagłosowali za miastem ,

Aby referendum było ważne musi byc jakiś procent biorących udział (szczegóły poszukam później)
onlyRzeszow pisze:Słuszny temat bo taka kolejka jest w sam raz dla RZESZOWA a ci którzy podchodzą do tego krytycznie biorą pewnie przykład z posłów PIS-u którzy gdyby mogli to każdą inwestycje zablokowali .To jest ich cel i główna rola.

A ty się uparłeś na te kolejkę jak dziecko na zabawkę, miasta nie stac na tak droga zabawkę której nie są znane koszty utrzymania i eksploatacji
onlyRzeszow pisze:A ile stłuczek było z tramwajem , a co się stanie jak osobówka zablokuje tramwaj na światłach .

A co się stanie jak ktoś "stuknie" w słup tej kolejki ? korki też gwarantowane
onlyRzeszow pisze:Które miasta walczą o tramwaj ?? Nam da spokój czyli komu ??? Nigdy w twoim mniemaniu nie powstanie ,dobrze że jest prezydent z „jajami” a nie „ciepłe masło” jak postanowi tak dokona a ja trzymam kciuki i go popieram.

Poczytaj o tym jakie miasta mają plany z ta perspektywą finansową jakie inwestycję tramwajowe chcą zrealizować a wiadomo im mniej do podziału tym lepiej, więc nas mami się zabawką a inni biorą realizm
Nawet Olsztyn planuje dalszą rozbudowę, ba nawet Jaworzno ma koncepcje na tramwaj
Ba nawet Gorzów który jeszcze jakiś czas temu myślał o likwidacji tramwajów zmobilizował się i będzie nie tylko remontował torowiska ale także je rozbudowywał
I za jakiś czas jak minią dofinansowania UE i minie obecna władza okaże się że przespano jedyną dużą okazję na zmianę komunikacyjną, a w zamian chciano budować kolejkę o której było wiadomo że nie ma szans na powstanie z wielu powodów
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 19 lut 2016, 21:34

Jak już mowa o Kuala Lumpur, ale i o innych miastach z Monorailem, to są to miasta, gdzie taka kolejka powstała po dziesięcioleciach rozbudowywania innych form transportu, m.in. tramwajów i metra. Powstała na końcu jako ich uzupełnienie, a nie substytut.

Pozostałe niektóre formy transportu w Kuala Lumpur:
https://en.wikipedia.org/wiki/KLIA_Transit
https://en.wikipedia.org/wiki/KTM_Komuter
https://en.wikipedia.org/wiki/Kelana_Jaya_Line
https://en.wikipedia.org/wiki/Ampang_Line
Wszystkie powstały przed monorailem.

Gęstośc ludności, choćby za WIki:
Kuala Lumpur: jakieś 6 500 os./km2
Warszawa: jakieś 3 300
Rzeszów: jakieś 1300

Operator kolejki w Las Vegas zadłużony, wdraża programy restrukturyzacyjne i mówi się już o bankructwie:
http://www.pokernews.com/news/2012/03/i ... -12191.htm

Nie odpowiedziałeś na proste pytanie jaki prezydent w miastach do 200 tys mieszkańców zwiększył liczbę miejsc pracy albo stworzył bo to co piszesz jest absurdem

Pewnie i tak odpiszesz coś w stylu "Nie obchodzi mnie co zrobili w Syndey czy Moskwie", czyli jak zawsze jak nie masz argumentów.
Może Ty zaczniesz i podasz przykład miasta do 200 tys. z monorailem ? Bo Kuala Lumpur ma się nijak.

dobrze że jest prezydent z „jajami” a nie „ciepłe masło”


Niech pokaże te jaja i ogarnie temat pomnika. Bo jak tam byłem na Święta to się nie mogłem nadziwić że wkoło tak się wszystko na plus pozmieniało, a pomnik stoi nietknięty od 10 lat pewnie. Całymi płytami pokrycie z cokołu odpada, z tyłu wydeptana ścieżka między schodami a odgrodzonymi ogrodami. Centrum miasta i symbol w którego obronie co niektórzy bardziej nawiedzeni chcieli się łańcuchami przypinać. A prezydent objeżdża miasto i dogląda czystości heh. Pozbyto się problemu oddając księżom, tak jakby oni mieli kasę i ochotę albo to burzyć albo utrzymywać. Bo prezydent wie, że przy tym więcej babrania się i zachodu niż efektu, a jeszcze można popłynąć w sondażach.
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 20 lut 2016, 16:10

I przykład z Francji jak nie miasto o mniejszej liczbie mieszkańców od nas odbudowało tramwaj http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51329.html

Jak widać po artykule wpłynął on pozytywnie na miasto, a były różne pomysły na poprawę transportu
To chyba tyle póki co w temacie tramwaj a kolejka parkowa :) gdzie wygrywa tramwaj
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 20 lut 2016, 18:06

Po to się kupuje taki tabor który jest dostosowany do potoków pasażerskich a nie jak się uda

Słuchaj to nie jest problem aby sprawdzić ile ludzi jeździ w danej nitce a które obsługiwać będzie kolejka, na takiej samej zasadzie to sie odbywa jak robiła ta firma z Hiszpanii sprawdzali które numery autobusów są najwięcej uczęszczane przez pasażerów. W kolejce natomiast brana jest pod uwagę całą trasa od miejsca początkowego do docelowego.

I może walczyć jeszcze długo, bo to jest inicjatywa jednego miasta które ma ambicje budować kolejke parkową jakoś środek komunikacji publicznej


Bardzo dobrze że od jednego miasta od czegoś trzeba zacząć kto wie czy inne miasta w ślad za Rzeszowem nie pójdą , Opole było tym mocno zainteresowane rok temu. Wszystko zależy od władzy w Rzeszowie która co rusz jeździ do Warszawy ,spotyka się z ministrami ,” wierci im głowę” tym tematem wiec ja osobiście jestem dobrej myśli.
Tak a dziecko na barana i heja w góre, podejście jak z neolitu jakoś to będzie

A jak sobie matki radzą gdy przechodzą na drugą stronę ulicy przez kładkę , przykład ta na Rejtana, a tam to trzeba sporo schodów pokonać, a przy wejściu na przestanek kolejki to ileż tych schodów będzie , niewykluczone że może być też winda np.: dla inwalidów

Ile masz tych kładek ? dworzec, aureola i .. ? na Langiewicza zamknięta i zdemontowana

Widać że jesteś zorientowany jak cholera za przeproszeniem. Pierwsze co mi przychodzi go głowy do kładka na ul. Ofiar Katynia, Rejtana jak pisałem wyżej, podwieszana łącząca bulwary z podwisłoczem , Batalionów Chłopskich

ty znasz topografię miasta ? bo gdzie Warszawska a gdzie Sikorskiego bo mylisz trase północną z południową

Dlatego ci napisałem że od mostu Mazowieckiego przez lubelska , przebicie do warszawskiej, krakowskiej , ale tego łączny koszt wynosić ma ponad 700mln zł .
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html
Tylko obecny prezydent ile już lat jest u władzy ? o ile pierwsza kadencja była ok tak każda kolejna tylko słabiej

Nie prawda ,tak piszesz bo na pierwszej kadencji Ferenc wykonywał multum drobnych prac ,które wizualnie przedstawiały wrażenie że miasto dość ładnie zaczyna się powoli budzić z „letargu” poprzedników. Wielkie inwestycje zaczęły powstawać dopiero za kolejnych kadencji ,gdzie budżet wzrósł już do takiej sumy dzięki której mogło się gosporarować na inwestycje coraz większe pieniądze.
Jak w ciebie pierwsza kadencja była najlepsza skoro budżet wtedy cały wynosił lekko ponad 300mln zł a na inwestycje szło niespełna 100mln zł ?? Wytłumacz mi to ??
Nie ważne ile jest u władzy ważne jest to aby był jak najdłużej , nie jeden młody mógłby mu wigory pozazdrościć i inteligencji.
No tak to tylko czyjaś inicjatywa ale na ile możne różnić się od rzeczywistości ? nie wiele

Trzeba zapytać sie tego co wizualizacje tworzył czym się sugerował abstrakcją jak malarze czy chciał zabić jedynie się pobawić. Przecież każdy laik wie że wizualizacja ta była niedokładna ,nieprzemyślana zrobiona po amatorsku. Trzeba to zostawić planistom ,profesjonalnym.

No dobra ale cała infrę mają a są miejscowości nie daleko miasta gdzie dopiero co wybudowali kanalizację, a wodociag to w dalszym ciągu plany na dalsze lata. Więc jak bierzesz teren który już ma wszystkie media łatwiej się buduje/ planuje niż jeśli masz wszystko od podstaw ciągnąć

Ale to że mają tam kanalizacje , szkoły, kościoły , lampy się świecą to jest podstawa 21 wieku a nie to że mają nic im już nie potrzeba. Ludzie strasznie płytko myślą . Tylko ze w takich gminach na przyłącz kanalizacji ,wody mieszkańcy sami płacą co jest w Rzeszowie nie do pomyślenia,. Latarnie sie świecą do 21 , obskurne drogi bo gminy nie stać na remont.
W terenach przyłączonych do miasta nie każdy miał kanalizacje , miasto stara się jak może aby każdy ją miał , ciężko powiedzieć bo nie wiem czy są zapiski ile domów w całym mieście nie ma podstawowych rzeczy typu bieżąca woda, kanalizacja, Dlatego miasto na takich terenach na początku rowy melioracyjne udrażnia aby woda deszczowa nie zalewała posesji. I to nie jest problem że zaczyna rozwój od takich inwestycji, wystarczy że Rzeszów będzie na daną gminę przeznaczało ich pieniądze które wcześniej gmina dysponowała która brała załóżmy 6mln a w inwestycjach zwracała 3 mln.
żadne, bo miasta wolą rozwijać się poprzez współprace a nie pozorny rozwój pt. zmiana granic. Ostatnie takie połączenie to Warszawa i Wesoła

Współpraca między gminami – pomiędzy miastem a gminą to nie jest „zysk” obopólny lecz jednostronny gmina wiejska będzie dzięki miastowi dostawała wiece a miasto będzie miało tyle z tego że współpracuje, bo kasa taka jaką będzie otrzymywać jest dla Rzeszowa groszami. Wiec miasto nie będzie wchodziło w taki układy aby dzięki niemu inne gminy sie rozwijały.
Rozwój wchłonięcia terenów nie jest pozorny, bo to co będzie się tam inwestowało to jest dopiero korzyść dla samych mieszkańców, którzy w gminach nie mogli się doprosić chodnika.
A choć by dlatego aby mieszkańcom i pasażerom zapewnić alternatywe dla auta a nie że masz kupić 2 bilety na 2 przewoźników bo gminy nie chcą się porozumieć. I nikt nie mówi że za free ma Rzeszów zapewnić transport ale gmina dopłaca na przejrzystych warunkach i wszystko jest zapisane w umowie

Nie przesadzaj gdyby kilka autobusów mniej puściło się do gminy to na pewno samochodów było by mniej, szczególnie by ci zrezygnowali którzy mają daleko do przestanku.
Na spotkaniu mieszkańcy bodajże Krasnego o tym wspominali wójt odpowiedział że teoretycznie jest możliwość aby więcej autobusów kursowało ale trzeba zapłacić a gminy na to nie stać.

Nie klnij to nie podwórko, to był gest za który zapłaciliśmy ostatnią podwyżką cen biletów mimo spadku cen paliwa. Mieszkańcy tamtych terenów nie mają powodów dla których mają być Rzeszowiakami, co im miasto zaoferowało co przedstawiło ? nic

A co im gmina oferuje ? O wszystko sami muszą zadbać ,są sołectwem zapominanym często przez gminę . Miasto choć nie musiało wyciągnęło do nich pomoc aby za bilety płacili tyle co w Rzeszowie, a odwdzięczyli się tak jakby im się to należało z urzędu ,przez co stracił mieszkaniec Rzeszowa jak napisałeś bo bilety poszły w górę od tego roku. Skalkulowali że miasto musiało za dużo dopłacić MPK aby budżet ich nie zamknął się na minusie i nie było wyjścia.
Skąd wiesz jakie słowo miałem na myśli – nie każde ku… oznacza to co sobie pomyślałeś.
Nikt nie każe przegubu na każdą linie wysłać, ale zapewnić podstawę dla pasażerów już 20 lat prawie trwa batalia o kursy 36 w niedziele i się nie da, ale tworzy się linie wożące powietrze i to jest rozsądna komunikacja o tak. Jak jestem w innych miastach to zostawiam auto pod hotelem i jadę KM bo wygodniej

A ilu pasażerów w niedziele będzie z tej linii korzystało ? Masz jakieś dane ? Napisz jakie linie wożą powietrze?
Właśnie podrożały a paliwo tanieje absurd, Warszawa miała ten sam problem z odpływem pasażerów ale postawili na nową taryfę nowa oferte i systematycznie pasażerowie wracają a ty co kiedyś 30 jeździła 4-5 razy na godzine dziś w południe aż jeden raz to ma mnie zachęcić ? koczowac godzine na autobus ? i zapłacić za bilet 3 zeta ? w Gdańsku za 3,6 kupie godzinny i przejade o wiele większy kawałek miasta z przesiadką

Owszem paliwo może i tanieje ale nie w Rzeszowie, prezydent nie raz tym tematem był oburzony ,wysyłał listy o tym że w innych miastach kosztuje taniej w tutaj znacznie drożej. I co takim zrobisz .
Nie musisz wcale kupować zwykłego biletu, zakup trasowany jest tani ,a dojedziesz na miejsce każdą linią kursującą po drodze.
Ale wpierw musisz te kasę wyłożyć dopiero potem są rozliczenia i zwroty. A żeby wyłożyć trzeba ją mieć a więc trzeba szukać gdzie indziej oszczędności

Co ty za głupoty gadasz , z urzędu po fuzji całej gminy miasto otrzymuje tzw. bonus na jej rozwój od państwa w wysokości 100mln zł Wystarczy wziąć przykład z byłego sołectwa biała , miasto nie otrzymało nic od Państwa tylko sam jej budżet w wysokości 2,5-3 mln zł a przez ten czas wykonało 150 różnych inwestycji na kwotę 60mln zł czyli w przypadku gminy Krasne będą dodatkowe kwoty poza bonusem , z unii oraz z ich budżetu gminy.

Rzeszów by nie zbiedniał ale zyskał by w oczach potencjalnych mieszkańców/ inwestorów i władz gmin że mimo wszystko udało się ponad podziałami zrobić tę drogę
Ale nie po co lepiej się obrazić i zmienić piaskownicę, z tej drogi korzystają wszyscy.
I nie każe miastu sponsorowac budowy hali w pogwizdowie ale drogi do Autostrady

Ale straciłby w oczach mieszkańców Rzeszowa bo jakim prawem iść podatki maja iść na drogi gminne nie znajdujące się na terenie miasta. Rzeszów nie musi budować dróg komuś aby zyskać w oczach inwestorów oni widzą jak miasto się rozwija , przyjdą potentaci jestem pewny jeżeli miasto zwiększy liczbę mieszkańców oraz nowe tereny.
Skoro mieszkańcy gminy mówią że nic im nie potrzeba wszystko mają to niech wybudują z gminnej kasy drogę albo wyremontują . Nie po to prezydent ciężko haruje aby budżet rósł z roku na trok po to by wydać kasę na coś co nie należy do miasta.

Aby referendum było ważne musi byc jakiś procent biorących udział (szczegóły poszukam później)

Kiedy referendum jest ważne? Ponad 50 procent uprawnionych do głosowania musi wziąć udział w referendum, aby było ono ważne.

A ty się uparłeś na te kolejkę jak dziecko na zabawkę, miasta nie stac na tak droga zabawkę której nie są znane koszty utrzymania i eksploatacji

Taka kolejka to przyszłość każdego rozwijającego sie miasta, ma powstać i powstanie bo jest bez kolizyjna ,nie zależna od żadnych warunków na drodze - upór prezydenta szanuje i popieram. Miasta nie stać dlatego też pieniądze będą w większość i pochodzić ze środków unii europejskich na lata 2014 -2020 a utrzymanie nie będzie droższe niż roczne MPK
A co się stanie jak ktoś "stuknie" w słup tej kolejki ? korki też gwarantowane

Filar będzie zabezpieczony barierką , pyzatym jak pisałem słup będzie na pasie zieleni znajdował się lub pomiędzy droga a chodnikiem więc żeby w to uderzyć to trzeba być pijanym albo celowo wjechać.
Poczytaj o tym jakie miasta mają plany z ta perspektywą finansową jakie inwestycję tramwajowe chcą zrealizować a wiadomo im mniej do podziału tym lepiej, więc nas mami się zabawką a inni biorą realizm
Nawet Olsztyn planuje dalszą rozbudowę, ba nawet Jaworzno ma koncepcje na tramwaj
Ba nawet Gorzów który jeszcze jakiś czas temu myślał o likwidacji tramwajów zmobilizował się i będzie nie tylko remontował torowiska ale także je rozbudowywał
I za jakiś czas jak minią dofinansowania UE i minie obecna władza okaże się że przespano jedyną dużą okazję na zmianę komunikacyjną, a w zamian chciano budować kolejkę o której było wiadomo że nie ma szans na powstanie z wielu powodów

Jak ma się w mieście prezydenta za którego inni robią to wiadomo że nic nie wymyślą takiego aby miasto zyskało w oczach mieszkańców jak i przyjezdnych , wzrośnie dodatkowo jakość miasta.
Ja ci tłumacze że nie ma miejsca na tramwaj w Rzeszowie gdyby było to dawno zostały by wybudowane chciałbyś aby kable trakcji były rozstawione na całej długości tam gdzie będzie się poruszał to dopiero zepsuło by estetykę.
Obrazek
Trzeba iść z biegiem czasu i stawiać na coś co inni nie są w stanie pojąć przykład twój. Na szczęście są ludzie którzy mają większe wymagania w kwestii rozwoju miasta.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 20 lut 2016, 18:41

Jak już mowa o Kuala Lumpur, ale i o innych miastach z Monorailem, to są to miasta, gdzie taka kolejka powstała po dziesięcioleciach rozbudowywania innych form transportu, m.in. tramwajów i metra. Powstała na końcu jako ich uzupełnienie, a nie substytut.


W Rzeszowie z kolei nie mamy metra ,nie mamy tramwaju więc trzeba postawić na to co udogodni transport miejski. Kolejka jest niezawodna w dodatku nie potrzebuje kierowców aby ja prowadzić bo jedna osoba to robi z centrum stertowania ruchem automatycznie programując trasę. Wygoda jazdy i ekonomiczność.

Napisz też jak w Osace, Montrealu przedstawia się sytuacja kolejki


czy też w Tokio , jest pokazane na filmie wnętrze wagoniku



czy też Shanghai




Nadziemna jednoszynówka

Ten jeden z najciekawszych środków transportu miejskiego jest rozwijany w wielu miastach świata od ponad 100 lat. Ma zazwyczaj mniejsze gabaryty od klasycznego metra, może być jego uzupełnieniem lub też zamiennikiem, świetnie sprawdzającym się w zakorkowanych średniej wielkości miastach. Posadzone na pojedynczej szynie lub pod nią podwieszone wagony są dobrze widoczne z ulicy i mogą być niezłym polem do popisu dla nowoczesnego designu.
Pierwsza tego typu kolejka, stanowiąca do dziś unikalny w skali świata system komunikacji miejskiej, powstała w 1901 r. w 350-tysięcznym Wuppertal w Nadrenii Północnej-Westfalii. Obecnie bardziej popularne są nadziemne kolejki, które nie są podwieszone, tylko opierają się na pojedynczej szynie. Podobne działają m.in. w Sydney, Montrealu i Osace. Nadziemna jednoszynówka dowozi też pasażerów m.in. na lotnisko JFK w Nowym Jorku.

Pewnie i tak odpiszesz coś w stylu "Nie obchodzi mnie co zrobili w Syndey czy Moskwie", czyli jak zawsze jak nie masz argumentów.
Może Ty zaczniesz i podasz przykład miasta do 200 tys. z monorailem ? Bo Kuala Lumpur ma się nijak.

To nie jest powód braku argumentów tylko jak COŚ ROBIĘ TO patrzę na miasta gdzie się im udało i gdzie to z powodzeniem funkcjonuje. Gdybym patrzył np.: na firmy które nie utrzymali się na rynku to nigdy bym swojej działalności nie otworzył.
Z tym przykładem Monorailu to jest tak samo można napisać ,które miasto ma okrągłą kładkę , jak żadne to lepiej nie budować ,z fontanna też musiała być sytuacja że dane miasto w kraju ją pierwsze wybudowało a wraz za nim poszły kolejne.
Niech pokaże te jaja i ogarnie temat pomnika. Bo jak tam byłem na Święta to się nie mogłem nadziwić że wkoło tak się wszystko na plus pozmieniało, a pomnik stoi nietknięty od 10 lat pewnie. Całymi płytami pokrycie z cokołu odpada, z tyłu wydeptana ścieżka między schodami a odgrodzonymi ogrodami. Centrum miasta i symbol w którego obronie co niektórzy bardziej nawiedzeni chcieli się łańcuchami przypinać. A prezydent objeżdża miasto i dogląda czystości heh. Pozbyto się problemu oddając księżom, tak jakby oni mieli kasę i ochotę albo to burzyć albo utrzymywać. Bo prezydent wie, że przy tym więcej babrania się i zachodu niż efektu, a jeszcze można popłynąć w sondażach.

Nie wszystkiego prezydent dopilnować jest w stanie. Gdy teren który niegdyś należał do zakonników to wraz z terenem gdzie znajduje sie pomnik był również ich własnością stąd miasto przekazało Bernardynom cały ich teren. Od budowy ogrodów minęło już ponad 2 lata wiec aby zakonnicy mogli przekazać teren na którym znajduje sie pomnik musi minąć jeszcze 3 lata wtedy skończy się okres w którym skończy rościć oczekiwania wobec dotacji na ogrody i całego terenu.
Dlatego obecnie teren ten nie jest miejski stąd miasto nie może nic zrobić , myślę że najpóźniej do końca 2019 roku powinno dojść do przekazania terenu z pomnikiem władzom miasta.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości