onlyRzeszow pisze:
- Kod: Zaznacz cały
O ile te betonowe filary kolejki faktycznie destrukcyjnie wpłyną na wygląd miasta tak tramwaj już nie koniecznie. Olsztyn podobne ludnościowe miasto i jakoś ogarnęli temat
tak może i unia da kasę na budowę, ale potem na utrzymanie tego cuda już nie a skończy się cięciami w budżecie i wtopą. Poczytaj jak Kraków który chce zbudować "lekkie" metro kalkuluje koszty że o ile budowę da się sfinansować tak później koszty i wpływy z biletów już nie będzie tak "wesoło"
W Olsztynie mają szerokie jezdnie pojedź to zobaczysz. Trzeba myśleć przyszłościowo a nie co jest teraz , za 10 lat ruch samochodów się zwiększy wiec trzeba będzie wymyślić coś na odkorkowanie miasta a taka nadziemna kolejka będzie w sam raz udogodnieniem.
I nie wzorujmy się na innych miastach, bo gdyby prezydent miał patrzeć że w innym mieście to nie współgrało to by siedział na fotelu i nic nie robił.
Też przed budową kładki mówili po co to jest , nierealne a jak otoczenie na lepsze się zmieniło tego nikt nie widzi .
A dlaczego zakładasz że będzie utrzymanie kolejki kosztowne, a ile kosztuje utrzymanie roczne MPK ?? Co roku miasto dokłada
Za 10 lat ilość samochodów będzie większa, a za 15 jeszcze większa itd... Nie ma szans aby zapewnić każdemu wystarczająco przestrzeni na poruszanie się własnym samochodem. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest przesiadka na transport publiczny. Wystarczy sobie uzmysłowić ile przestrzeni zajmuje 1 autobus wiozący np. 50 osób, a ile przestrzeni zajmą ci wszyscy ludzie rozlokowani w 50 samochodach

I przy takim założeniu pomysł kolejki ma wielką wadę - rozbudowa odpowiednio gęstej siatki trakcyjnej jest przestrzennie niemożliwa.
Odnośnie kosztów - proponuję posłużyć się wyobraźnią.

Ale żeby nie rzucać pustymi słowami weźmy choćby temat zbudowania (w którym miejscu

Proponuję domagać się szczegółowych kosztorysów. Wówczas nie będziemy już gdybać i domyślać się.