Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: OloB » 16 lut 2016, 23:06

onlyRzeszow pisze:
Kod: Zaznacz cały
O ile te betonowe filary kolejki faktycznie destrukcyjnie wpłyną na wygląd miasta tak tramwaj już nie koniecznie. Olsztyn podobne ludnościowe miasto i jakoś ogarnęli temat

 tak może i unia da kasę na budowę, ale potem na utrzymanie tego cuda już nie a skończy się cięciami w budżecie i wtopą. Poczytaj jak Kraków który chce zbudować "lekkie" metro kalkuluje koszty że o ile budowę da się sfinansować tak później koszty i wpływy z biletów już nie będzie tak "wesoło"


W Olsztynie mają szerokie jezdnie pojedź to zobaczysz. Trzeba myśleć przyszłościowo a nie co jest teraz , za 10 lat ruch samochodów się zwiększy wiec trzeba będzie wymyślić coś na odkorkowanie miasta a taka nadziemna kolejka będzie w sam raz udogodnieniem.
I nie wzorujmy się na innych miastach, bo gdyby prezydent miał patrzeć że w innym mieście to nie współgrało to by siedział na fotelu i nic nie robił.
Też przed budową kładki mówili po co to jest , nierealne a jak otoczenie na lepsze się zmieniło tego nikt nie widzi .

A dlaczego zakładasz że będzie utrzymanie kolejki kosztowne, a ile kosztuje utrzymanie roczne MPK ?? Co roku miasto dokłada


Za 10 lat ilość samochodów będzie większa, a za 15 jeszcze większa itd... Nie ma szans aby zapewnić każdemu wystarczająco przestrzeni na poruszanie się własnym samochodem. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest przesiadka na transport publiczny. Wystarczy sobie uzmysłowić ile przestrzeni zajmuje 1 autobus wiozący np. 50 osób, a ile przestrzeni zajmą ci wszyscy ludzie rozlokowani w 50 samochodach :idea:
I przy takim założeniu pomysł kolejki ma wielką wadę - rozbudowa odpowiednio gęstej siatki trakcyjnej jest przestrzennie niemożliwa.

Odnośnie kosztów - proponuję posłużyć się wyobraźnią. :roll:
Ale żeby nie rzucać pustymi słowami weźmy choćby temat zbudowania (w którym miejscu :?: ) i utrzymania depo dla tych unikalnych wagonów. To będą dość istotne koszty dodatkowe. Ponieważ nadal będzie funkcjonować komunikacja autobusowa obsługiwana przez istniejącą infrastrukturę MPK. Idąc tym tropem, dodatkowym i prawdopodobnie niemałym kosztem będzie utrzymanie dedykowanej i unikalnej trakcji. Tymczasem autobusy korzystają z istniejącej siatki drogowej, z której korzystają wszyscy.
Proponuję domagać się szczegółowych kosztorysów. Wówczas nie będziemy już gdybać i domyślać się.
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 345
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 17 lut 2016, 3:02

Za 10 lat ilość samochodów będzie większa, a za 15 jeszcze większa itd... Nie ma szans aby zapewnić każdemu wystarczająco przestrzeni na poruszanie się własnym samochodem. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest przesiadka na transport publiczny. Wystarczy sobie uzmysłowić ile przestrzeni zajmuje 1 autobus wiozący np. 50 osób, a ile przestrzeni zajmą ci wszyscy ludzie rozlokowani w 50 samochodach :idea:
I przy takim założeniu pomysł kolejki ma wielką wadę - rozbudowa odpowiednio gęstej siatki trakcyjnej jest przestrzennie niemożliwa.

Odnośnie kosztów - proponuję posłużyć się wyobraźnią. :roll:
Ale żeby nie rzucać pustymi słowami weźmy choćby temat zbudowania (w którym miejscu :?: ) i utrzymania depo dla tych unikalnych wagonów. To będą dość istotne koszty dodatkowe. Ponieważ nadal będzie funkcjonować komunikacja autobusowa obsługiwana przez istniejącą infrastrukturę MPK. Idąc tym tropem, dodatkowym i prawdopodobnie niemałym kosztem będzie utrzymanie dedykowanej i unikalnej trakcji. Tymczasem autobusy korzystają z istniejącej siatki drogowej, z której korzystają wszyscy.
Proponuję domagać się szczegółowych kosztorysów. Wówczas nie będziemy już gdybać i domyślać się.


Obecnie już jeździ wiele samochodów po Rzeszowie i jakoś nikt zwyczajnie nie przesiada się na komunikacje miejską to dlaczego za 5-10 lat ma być tak jak piszesz. W przyszłości autobusy będą przeżytkiem świat idzie do przodu tylko stoją ci którzy narzekają na wszystko. Gdyby Rzeszów nie przyłączył sołectw byłby małym miastem , kto wtedy myślał że się tak rozwinie.
Ale dlaczego trakcja kolejki ma mieć gęstą zabudowę wystarczy że będzie miała na słupach dwa tory wybudowane tak wg ciebie to zepsuje panoramę miasta ??
O kosztach budowy nie piszmy bo jeżeli nastąpi to niemalże w całości ze środków unijnych lub od prywatnego inwestora. Jeżeli każdy by myślał że coś będzie drogie w utrzymaniu to nie budowało by się stadionów, hal sportowych bo przecież też trzeba to utrzymać, też trzeba utrzymać drogi ,wszystko trzeba utrzymywać, więc jeżeli to jest jeden z głównych argumentów na nie dla kolejki to jest to bardzo słabe.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: PzD91 » 17 lut 2016, 11:10

Za 10 lat ilość samochodów będzie większa, a za 15 jeszcze większa itd... Nie ma szans aby zapewnić każdemu wystarczająco przestrzeni na poruszanie się własnym samochodem. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest przesiadka na transport publiczny. Wystarczy sobie uzmysłowić ile przestrzeni zajmuje 1 autobus wiozący np. 50 osób, a ile przestrzeni zajmą ci wszyscy ludzie rozlokowani w 50 samochodach :idea:
I przy takim założeniu pomysł kolejki ma wielką wadę - rozbudowa odpowiednio gęstej siatki trakcyjnej jest przestrzennie niemożliwa.

Największy przyrost samochodów jest już za nami, teraz sytuacja będzie stabilizować się, bo:
- demografia jest nieubłagana, liczba ludności w Rzeszowie przez najbliższe 10 lat będzie rosnąć powoli a potem będą, jak w reszcie kraju spadki ludności, dodatkowo coraz więcej będzie osób starszych, które będą rezygnować z aut na rzecz autobusów, ze względu na zdrowie i koszty
- już teraz większość ludzi stać na samochód i go ma, w niektórych rodzinach po 3 auta to norma,
- powstają ciągle nowe drogi, za 1,5 roku od zachodu będzie można ominąć Rzeszów S19stką, czyli odciążenie Witosa, Batalionów Chłopskich, lada dzień skończą A4 i już sporo ruchu przejdzie na autostradę zamiast np. Rondo Pobitno. Wislokostrada, trasa poludniowa, połączenie Krakowska- Warszawska - nowy most- Rzecha itd itd

Przestańmy patrzeć na Dubaj, Chiny czy inny Bombaj. Jesteśmy małym miasteczkiem w którym potrzeba wybudować pare połączeń drogowych i wszyscy będą szczęśliwi.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1647
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 17 lut 2016, 11:48

Person pisze:Myślę że w taki sam sposób jak zmieściły się wysepki z przejść dla pieszych na Dąbrowskiego
tylko wysepka a filar to co innego, na początku ilu było takich co jej nie zauwazyli i najechali, a filar więcej miejsca zajmie
onlyRzeszow pisze:Bo będzie usytuowana nad ziemią. i nie trzeba będzie jak na tramwaj oddzielnych pasów wyznaczać.
ale filary na czymś trzeba postawić więc to bardziej "zagraci" miasto niż tory tramwajowe
onlyRzeszow pisze:W Olsztynie mają szerokie jezdnie pojedź to zobaczysz. Trzeba myśleć przyszłościowo a nie co jest teraz ,

Tak Olsztyn mial 5 pasmowe autostrady w centrum i 2 pasy wyciął na tramwaj. Budowa torowiska wpływa na ruch ale w pewnych miejscach go "cywilizuje" ot choćby budowa przystanków typu wiedeń gdzie kierowca chcąc nie chcąc musi zwolnić
I tak Olsztyn się cofnął bo odbudował tramwaj zamiast teleportację zacząc stosować :mrgreen:
onlyRzeszow pisze:za 10 lat ruch samochodów się zwiększy wiec trzeba będzie wymyślić coś na odkorkowanie miasta a taka nadziemna kolejka będzie w sam raz udogodnieniem.
tak budując kolejke i zajmując jeden pas co najmniej na te filary, a potem będzie wyburzanko i dalsze poszerzanie dróg :lol:
onlyRzeszow pisze:Obecnie już jeździ wiele samochodów po Rzeszowie i jakoś nikt zwyczajnie nie przesiada się na komunikacje miejską to dlaczego za 5-10 lat ma być tak jak piszesz.

bo obecnie KM jest nie dostosowana do potrzeb pasażerów, autobusy jadące stadem a potem dlugo nic kursy raz na godzine. małe autobusy drogie bilety, nie dostosowana do potrzeb pasażera oferta biletowa to wszystko zniechęca do KM
onlyRzeszow pisze:Ale dlaczego trakcja kolejki ma mieć gęstą zabudowę wystarczy że będzie miała na słupach dwa tory wybudowane tak wg ciebie to zepsuje panoramę miasta ??
ale te słupy muszą być co ileś metrów ustawione pewnie z 10 -15 max aby utrzymac te paru tonową konstrukcje tego monstrum i to wpłynie negatywnie na miasto
onlyRzeszow pisze:O kosztach budowy nie piszmy bo jeżeli nastąpi to niemalże w całości ze środków unijnych lub od prywatnego inwestora
tak ale potem koszty utrzymania zostaną scedowane na miasto lub pasażerów a nawet prywatny nie da biletu za zeta tylko za pare zeta więc będzie rozkmina co zrobić z tym fantem
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 17 lut 2016, 21:34

Największy przyrost samochodów jest już za nami, teraz sytuacja będzie stabilizować się, bo:
- demografia jest nieubłagana, liczba ludności w Rzeszowie przez najbliższe 10 lat będzie rosnąć powoli a potem będą, jak w reszcie kraju spadki ludności, dodatkowo coraz więcej będzie osób starszych, które będą rezygnować z aut na rzecz autobusów, ze względu na zdrowie i koszty
- już teraz większość ludzi stać na samochód i go ma, w niektórych rodzinach po 3 auta to norma,
- powstają ciągle nowe drogi, za 1,5 roku od zachodu będzie można ominąć Rzeszów S19stką, czyli odciążenie Witosa, Batalionów Chłopskich, lada dzień skończą A4 i już sporo ruchu przejdzie na autostradę zamiast np. Rondo Pobitno. Wislokostrada, trasa poludniowa, połączenie Krakowska- Warszawska - nowy most- Rzecha itd itd

Przestańmy patrzeć na Dubaj, Chiny czy inny Bombaj. Jesteśmy małym miasteczkiem w którym potrzeba wybudować pare połączeń drogowych i wszyscy będą szczęśliwi.


Myślisz bardzo małomiasteczkowo, a to źle że prezydent przypatruje inwestycje w innych krajach i chce co niektóre wcielić do miasta,. ??? Teraz jesteśmy małym miasteczkiem ale za 20 lat przy tak dynamicznym rozwoju będziemy wg mnie o wiele większym . A ty widzisz tylko co jest obecnie nie patrzysz w przyszłości ,tobie ze wiele do szczęścia nie potrzeba ale to nie znaczy że reszta jest tego zdania.

Czego niby ma być w mieście dużo osób starszych na jakiej podstawie to wywnioskowałeś skoro Rzeszów wg Gus-u ma wraz z wawą mieć wzrost ludności.
Co z tego że mają być obwodnice ,skoro przeważnie samochody ciężarowe nie mając prawa wjazdu do miasta nimi się poruszajai osobowe które chcą jechać w inne miejsce ,a ile ludzi w ciągu dnia z Rzeszowa i okolic załatwia swoje sprawy w mieście , przyjeżdża do pracy oni stanowią ta ilość która w przyszłości zakorkuje miasta bardziej niż obecnie.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 17 lut 2016, 21:42

tak budując kolejke i zajmując jeden pas co najmniej na te filary, a potem będzie wyburzanko i dalsze poszerzanie dróg
tak ale potem koszty utrzymania zostaną scedowane na miasto lub pasażerów a nawet prywatny nie da biletu za zeta tylko za pare zeta więc będzie rozkmina co zrobić z tym fantem
Tak Olsztyn mial 5 pasmowe autostrady w centrum i 2 pasy wyciął na tramwaj. Budowa torowiska wpływa na ruch ale w pewnych miejscach go "cywilizuje" ot choćby budowa przystanków typu wiedeń gdzie kierowca chcąc nie chcąc musi zwolnić
I tak Olsztyn się cofnął bo odbudował tramwaj zamiast teleportację zacząc stosować



Ale filary równie dobrze usytuowane mogą być na pasach zieleni , niekoniecznie na jezdni no chyba że tam gdzie nie ma przez pewną odległość możliwości .
Piszesz o mieście w którym zapewne nie byłeś i nie wiesz jak tam jest . W Rzeszowie nie ma miejsca na wyznaczenie pasa ruchu dla tramwaju który jest przeżytkiem.
Koszty utrzymania kolejki nie będą wg mnie większe niż utrzymanie roczne MPK do którego miasta cały czas musi dopłacać.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: PzD91 » 17 lut 2016, 22:07

Czego niby ma być w mieście dużo osób starszych na jakiej podstawie to wywnioskowałeś skoro Rzeszów wg Gus-u ma wraz z wawą mieć wzrost ludności.


Popatrz o ile będzie ten wzrost i popatrz na przełamanie tendencji.



Koszty utrzymania kolejki nie będą wg mnie większe niż utrzymanie roczne MPK do którego miasta cały czas musi dopłacać.


:lol:
Myślisz bardzo małomiasteczkowo, a to źle że prezydent przypatruje inwestycje w innych krajach i chce co niektóre wcielić do miasta,. ???

Bardzo dobrze, ze chce coś wcielić, tylko wszystko trzeba robić z głowa. Odpowiednie rozwiązania dopasować do warunków, możliwości finansowych i potrzeb jakie są w danym mieście, a nie zachowywać się jak dziecko, które zobaczy u kogoś fajną zabawkę i krzyczy do wszystkich, że on też taką chce mieć u siebie, bo inaczej dalej nie będzie się bawił, rozumiesz analogie? Małomiasteczkowo to myśli właśnie osoba, która myśli, że jak przyłączymy do miasta Bzianke i Malawe to staniemy się super metropolią.

Szczerze to nie chce mi się nawet wchodzić w dyskusje o monorailu, bo wiadome jest, ze nigdy u nas tego nie bedzie.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1647
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 17 lut 2016, 22:16

Czego niby ma być w mieście dużo osób starszych na jakiej podstawie to wywnioskowałeś skoro Rzeszów wg Gus-u ma wraz z wawą mieć wzrost ludności.


Ponieważ struktura wieku to nie to samo co wzrost ludności.
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: icetruck » 18 lut 2016, 1:39

onlyRzeszow pisze:skoro Rzeszów wg Gus-u ma wraz z wawą mieć wzrost ludności.


wybacz nie mogę już czytać tych głupot które tu wypisujesz
poproszę o te prognozy GUSu na których się opierasz, bo ja znam jedynie takie które w 2050r dają nam +- kilka tysięcy mieszkańców różnicy do tego co mamy obecnie

a nawet jeśli włączymy wszystkie okoliczne wsie i Rzeszów nagle będzie mieć 250 000 mieszkańców, to nadal nie widzę co ma niby zmienić w kontekście nowych mieszkańców kolejka z Dąbrowskiego pod pomnik

Teraz jesteśmy małym miasteczkiem ale za 20 lat przy tak dynamicznym rozwoju będziemy wg mnie o wiele większym


poproszę o jakieś wskazanie gdzie jeste ten niesamowity rozwój... okrągła kładka? most? park papieski? popatrz na strefę Dworzysko, poczytaj o niej na internecie, pojedź na miejsce - przekonasz się czym się różni robienie PR od rzeczywistości

FAKTY, mniej bajdurzenia gdybania, poproszę obie strony sporu o mityczną juz kolejkę o trzymanie się faktów
a tych nie ma żadnych - zaczynając od kosztów budowy jak i utrzymania tego czegoś, nie znając kosztów ciężko się kłócić czy pomysł budowy ma jakikolwiek sens - tym bardziej podziwiam
icetruck
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 421
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 18 lut 2016, 1:56


Bardzo dobrze, ze chce coś wcielić, tylko wszystko trzeba robić z głowa. Odpowiednie rozwiązania dopasować do warunków, możliwości finansowych i potrzeb jakie są w danym mieście, a nie zachowywać się jak dziecko, które zobaczy u kogoś fajną zabawkę i krzyczy do wszystkich, że on też taką chce mieć u siebie, bo inaczej dalej nie będzie się bawił, rozumiesz analogie? Małomiasteczkowo to myśli właśnie osoba, która myśli, że jak przyłączymy do miasta Bzianke i Malawe to staniemy się super metropolią.

Szczerze to nie chce mi się nawet wchodzić w dyskusje o monorailu, bo wiadome jest, ze nigdy u nas tego nie bedzie.


Na budowę kolejki pieniądze będą z unii, jej utrzymanie uważam że nie będzie większe aniżeli MPK. Bo trzeba mieć jedno na uwadze że taka kolejka będzie sterowana automatycznie nie będzie miała kierowcy ,a ilu obecnie pracuje w MPK to dopiero koszty a z ¼ to zwykłe gbury bez kultury.

Tutaj nikt nie pisze że miasto stanie się metropolią jak przyłączy ościenne gminy czy wybuduje kolejkę , ona ma jedynie usprawnić ruch transportu publicznego a przy okazji wzbudzającą ciekawość wśród np.: przyjezdnych.
W Rzeszowie jest wszystko z głową robione ,masz jakieś wątpliwości ?? Nie każdemu dogodzi bo każdy chciałby widzieć swój własny interes.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości