Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 25 sty 2016, 16:48

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... zezen.html


PODKARPACIE. Nie stwierdzone zostały żadne uwagi do postępowania przetargowego dotyczącego projektu oraz budowy obwodnicy Sanoka.

Przypomnijmy, że obwodnica ma powstać w ciągu DK 28. Nieznalezienie naruszeń w przetargu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych jest równoznaczne z rozpoczęciem przygotowań do podpisania umowy.

Za najkorzystniejszą propozycję uznano ofertę przedstawioną przez konsorcjum firm z liderem MAX BÖGL Polska Sp. z o.o, które zobowiązało się zrealizować inwestycję w dokładnie 33 miesiące, dając przy tym dziesięcioletnią gwarancję jakości.

Koszt opracowania i stworzenia obwodnicy wyceniono na kwotę prawie 140 000 000 zł brutto. Zadanie zostanie wykonane w systemie projektuj-buduj. Początek trasa będzie miała na skrzyżowaniu obecnej drogi DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 relacji Domaradz – Sanok. Koniec natomiast wyznaczono na skrzyżowaniu z DK 84. Obwodnica ma liczyć jakieś 7 km długości. Będzie oddana do użytku w 2020 roku.


Obrazek


http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... zastrzezen


Prezes Urzędu Zamówień Publicznych stwierdził brak naruszeń w postępowaniu przetargowym dotyczącym zaprojektowania i budowy obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28. Kolejnym etapem będzie wniesienie przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a następnie podpisanie umowy.
Najkorzystniejszą ofertę w tym postępowaniu przetargowym złożyło konsorcjum firm z liderem Max Bögl Polska sp. z o.o. Konsorcjum zaoferowało wykonanie zadania w ciągu 33 miesięcy z 10-letnią gwarancję jakości, za kwotę 139 909 727,58 zł brutto.
Obwodnica Sanoka realizowana będzie w systemie projektuj-buduj. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 28 drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz - Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 84. Obwodnica będzie drogą klasy GP o długości ok. 7 km. Zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych, zakończenie budowy zaplanowano w 2020 r.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 25 sty 2016, 17:28

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=9210


Miał być gotowy do końca roku, prace jednak się przeciągną. Nowy most na ul. Słonecznej będzie można dokończyć, gdy się ociepli.

Prace na ul. Słonecznej ruszyły w połowie września. Jak początkowo informowano, do grudnia 2015 roku droga ta miała być rozbudowana na długości 375 metrów, miał też powstać nowy most. Koszt zadania to prawie 5 mln zł. Połowa to dofinansowanie z subwencji Ministra Infrastruktury i Rozwoju.

Niestety nie udało się wykonać tych prac w zakładanym pierwotnie terminie. - Do chwili obecnej wykonano około 90 procent robót przewidzianych w kontrakcie. Ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne, czyli ujemne temperatury, pozostałe roboty można będzie wykonać dopiero poza okresem zimowym - informuje Joanna Sowa, rzecznik prasowy urzędu miasta.

Do wykonania pozostało m.in. wykonanie nawierzchni na chodnikach, moście, jak i na całym remontowanym odcinku drogi, umocnienie brzegów rzeki i rowów odwadniających, humusowanie skarp. Na koniec zostanie oznakowanie drogi i wykonanie próbnego obciążenia mostu.

- Przewidywany termin zakończenia robót to 30 kwietnia 2016 r. - zapowiada magistrat. Zapewnia też, że wydłużenie terminu realizacji zadania nie spowoduje utraty dofinansowania.


Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 31 sty 2016, 21:46

Nowe zdjęcia z budowy mostu w Krośnie przy ul.Słonecznej.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


ZRÓDŁO SKYSCRAPERCITY KROSNO OD Koniu.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 05 lut 2016, 16:37

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... juz-gotowy


Nowy most to obiekt jednoprzęsłowy o długości całkowitej – 22,30 m, szerokości 10,50 m. Wyposażony został w chodnik i barieroporęcze. Dojazdy do niego zostały przebudowane, a koryta rzeki w obrębie mostu umocnione.

Most kompozytowy w Błażowej jest pierwszym takim w Polsce. Wykonawcą była firma Mostostal Warszawa S.A. wraz z rzeszowską firmą Promost Consulting. Partnerami projektu były Politechnika Warszawska oraz Politechnika Rzeszowska.

Innowacyjność tego obiektu polega nie tylko na użyciu materiałów kompozytowych, ale tkwi również w formie architektonicznej oraz technologii robót.

Most demonstracyjny z kompozytów włóknistych osnowie polimerowej w Błażowej powstał w ramach projektu „Com - bridge”. Celem tego przedsięwzięcia było wzmocnienie transferu wyników badań do gospodarki poprzez wsparcie przedsięwzięć w zakresie opracowania nowej technologii lub produktu obejmującego przetestowanie opracowanego rozwiązania w skali demonstracyjnej.

Postawiliśmy na taką inwestycję z wielu względów - podkreśla Józef Jodłowski, starosta rzeszowski. Po pierwsze, ze względu na niższe koszty niż w przypadku standardowych obiektów ze stali i betonu. Po drugie elementy wykonane z kompozytów są lżejsze od tradycyjnych elementów wykonanych ze stali, stąd ich montaż jest łatwiejszy, a czas budowy krótszy. Po trzecie mosty kompozytowe są trwalsze i dużo tańsze w utrzymaniu i eksploatacji. Decyzja podyktowana była przede wszystkim praktycznym zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań.

Inwestycja została zrealizowana w okresie od czerwca do grudnia 2015 r. we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Pochłonęła ponad 5 mln zł.

Do użytku zostanie oddany w najbliższy wtorek, 9 lutego 2016. Uroczystość odbędzie się o godz. 10.




Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 05 lut 2016, 17:09

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=9249


Tak będzie wyglądał nowy węzeł przy ''obwodnicy''.

Miasto przygotowuje się do kolejnego etapu przebudowy "obwodnicy". Tym razem pod lupę idzie odcinek od ul. Tysiąclecia do ul. Zręcińskiej - jedyny, który pozostał jednojezdniowy.

Projekt zakłada poszerzenie tego odcinka, do dwóch pasów w każdym kierunku jazdy. Wymaga to budowy drugiego wiaduktu nad torami kolejowymi. To jednak nie wszystko - zaplanowano rozwiązania, które zmienią ten odcinek drogi krajowej nr 28 nie do poznania. W rejonie wiaduktów kolejowych powstanie bezkolizyjny węzeł drogowy komunikujący ulice Okulickiego, Baczyńskiego oraz Marii Curie-Skłodowskiej z drogą krajową nr 28.

Nowe rozwiązania sprawią, że poprawi się bezpieczeństwo jazdy, szczególnie pod samym wiaduktem i po stronie Polanki - zniknie ciasny zakręt, bo ul. Baczyńskiego i Marii Curie-Skłodowskiej zostaną od ul. Podkarpackiej sporo odsunięte. - Obydwie zmienią swój przebieg. W ich starym śladzie powstanie druga nitka ''obwodnicy'' wraz z układem dróg zbiorczych. To jest miejsce, gdzie zmieni się najwięcej - mówi dr Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna.

Do przebudowanych ulic Okulickiego i Marii Curie-Skłodowskiej można będzie bezpośrednio zjechać z ul. Podkarpackiej. Zaplanowano też możliwość wjazdu na drogę krajową.

Dzięki takim rozwiązaniom zwiększy się dostęp do strefy inwestycyjnej w otoczeniu BWI. W miejscowym planie zagospodarowania są to tereny przeznaczone pod działalność produkcyjno-usługową. Każde lepsze skomunikowanie daje szanse na pełniejsze zagospodarowanie tego terenu. Lepszy dostęp będzie także do ulicy Marii Curie-Skłodowskiej oraz do ul. Baczyńskiego. Z uwagi na możliwość bezpośredniego połączenia z drogą krajową te ulice nabiorą nowego znaczenia w układzie komunikacyjnym miasta - tłumaczy Tomasz Soliński.

Mieszkańcy Polanki zyskają jeszcze jedno udogodnienie. W trakcie realizacji kolejnego etapu rozbudowy drogi krajowej nr 28 Miasto planuje budowę łącznika do ul. Popiełuszki. Będzie miał początek na wysokości skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. Tysiąclecia, przejdzie przez teren, gdzie stoją garaże, zakończy się małym rondem na ul. Popiełuszki. - Jeżeli ktoś będzie chciał jechać z Polanki na ul. Tysiąclecia, nie będzie już musiał korzystać ze skrzyżowania z ul. Krakowską. Do dyspozycji będzie nowy skrót, bezpośrednio do ul. Tysiąclecia - wyjaśnia zastępca prezydenta. Trwają też prace nad projektem rozbudowy ulicy Baczyńskiego.

Miasto stara się o pieniądze na przebudowę "obwodnicy". Kompletny wniosek zostanie złożony w Centrum Unijnych Projektów Transportowych do 29 kwietnia 2016 roku. – Sądzę, że jeszcze w tym roku nastąpi rozstrzygnięcie konkursu i będziemy wiedzieli, czy w przyszłym roku możliwe będzie ogłaszanie przetargów i realizacja tej ważnej inwestycji - dodaje Soliński. - Mamy nadzieję, że nasz projekt znajdzie się na liście podstawowej, z 85-procentowym dofinansowaniem.

Szacunkowa wartość całego projektu to 44 mln zł.




Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 08 lut 2016, 16:08

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/podka ... ,id,t.html


Protestujemy przeciwko tak bezmyślnemu poprowadzeniu obwodnicy Dynowa. Walczymy o zmianę wariantu na najbardziej korzystny dla miasta i jego mieszkańców. Chcemy obwodnicę, ale nie kosztem ludzi i obszarów objętych specjalną ochroną Natura 2000, które są terenem Parku Krajobrazowego Pogórza Przemyskiego - tłumaczy nam grupa mieszkańców. Ich działki znajdują się na proponowanej trasie. Obwodnica ma kosztować 62 mln zł - Opracowano trzy koncepcje obwodnicy Dynowa, ale pod uwagę brany jest tylko jeden, tzw. drugi, wariant wschodni, przebiegający między torami a rzeką San. O tym dowiedzieliśmy się, gdy burmistrz wydał już decyzję środowiskową. Byliśmy zaskoczeni, bo przez kilkadziesiąt lat była mowa o tzw. pierwszym wariancie wschodnim, który przebiega wzdłuż torów i jest, według nas, lepszą propozycją niż wariant drugi tej drogi. Co więcej, jest też tańszy o 10 mln zł. Wariant drugi ma kosztować ponad 62 mln zł. Koszt trzeciego, który w ogóle nie jest brany pod uwagę i przebiega po zachodniej stronie miasta, oszacowano na ponad 100 mln zł - mówi Stanisław Duda, jeden z protestujących. Duda twierdzi, że wariant drugi jest najgorszym rozwiązaniem. Główne zarzuty, jakie wymieniają mieszkańcy, to zniszczenie terenów będących pod szczególną ochroną, ale też ogródków działkowych i jednego z nielicznych miejsc, które może być przeznaczone na rekreację i wypoczynek. - Tutaj są też tereny rolnicze z najlepszą ziemią pod uprawę. W tej chwili z domu na działkę mam dwa kroki. Jeśli przejdzie wariant drugi, proponowany przez burmistrza, to obwodnica przetnie moje działki. Znajdzie się dokładnie między moim domem a uprawianą działką. W efekcie - żeby dostać się do niej, będę musiał pokonać ok. 2 km. I ten problem nie tylko mnie dotyczy, ale też innych mieszkańców - zaznacza Stanisława Kuśmider. Poprowadzenie tędy obwodnicy będzie też wiązało się z wyburzeniem dwóch domów, m.in. Agnieszki Charzewskiej. - Jestem samotną matką. Mam dwójkę dzieci. Nie wyobrażam sobie, żeby w miesiąc czy dwa przenieść się do innego domu. Moje dzieci się uczą, ja pracuję. Kiedy więc miałabym sama się tym wszystkim zająć? - pyta pani Agnieszka. Liczy, że nie dojdzie do tego, bo protestujący mieszkańcy skierowali sprawę do sądu. - Zaskarżyliśmy decyzję samorządowego kolegium odwoławczego, które utrzymało w mocy decyzję środowiskową burmistrza. Moim zdaniem, raport oddziaływania na środowisko przygotowano nierzetelnie. Nie wymieniono m.in. gatunków ptaków, które systematycznie pojawiają się nawet obok mojego domu - twierdzi pani Agnieszka. Zawsze będą protesty Inwestycję w Dynowie przygotowuje Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. - W tej chwili zmiana przebiegu obwodnicy spowoduje konieczność uzyskania nowej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, co znacząco opóźni przystąpienie do realizacji inwestycji - podkreśla Piotr Miąso, dyrektor PZDW. Dodaje, że dalsze decyzje w sprawie budowy obwodnicy będą zapadały, ale z uwzględnieniem opinii władz Dynowa. A co na to burmistrz? - Trzeba wziąć pod uwagę, że każdy wariant obwodnicy dotyczy terenów rolniczych i wiąże się z wyburzeniem domów. Zawsze więc znajdzie się grupa mieszkańców, która będzie protestować. Zdecydowałem, że od 14 lutego w każdą niedzielę, aż do 6 marca, będą organizowane spotkania, podczas których mieszkańcy każdego osiedla wypowiedzą się, czy w ogóle chcą obwodnicę i czy odpowiada im wariant drugi - deklaruje Zygmunt Frańczak, burmistrz Dynowa.

riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: pisul » 10 lut 2016, 5:27

Kilka postów wcześniej riko wspomniał o moście kompozytowym. Znalazłem ciekawy film z produkcji belek, montażu, testowania na Politechnice Rzeszowskiej tej 23 metrowej belki i próbie zniszczenia przez maksymalne obciążenia. Nie dali rady. Dziwny ten most nawet pręty zbrojeniowe jezdni zalewane betonem też z tworzywa :shock:

Rzeszów i nasza politechnika miała niezłą reklame w mediach. Wszędzie o tym moście.

Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9336
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 10 lut 2016, 16:35

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... umowe.html


PODKARPACIE. Oficjalnie nawiązano współprace z Konsorcjum spółek Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co w zakresie projektowania i budowy obwodnicy Sanoka.

Droga ma przebiegać w ciągu DK28. Szacuje się, że inwestycja zostanie wykonana za niemal 140 mln zł brutto. W umowie realizator zdeklarował się wykonać roboty w maksymalnie 33 miesiące, z wyłączeniem sezonów zimowych oraz udzielić 10-letniej gwarancji jakości. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, obwodnicą będzie można jeździć w 2019 roku.

Najpierw wykonawca zajmie się opracowaniem dokumentacji projektowej, następnie podejmie starania o uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej a dopiero później przejdzie do konkretnych prac budowlanych. Inwestycja będzie prowadzona w systemie „projektuj-buduj”.

Obwodnica ma mieć swój początek na skrzyżowaniu obecnej DK28 oraz drogi wojewódzkiej nr 886 relacji Domaradz – Sanok. Koniec natomiast wyznaczono na skrzyżowaniu z DK84. Planowana trasa będzie drogą klasy GP mającą długość ok. 7 km.

Dzięki stworzeniu obwodnicy Sanoka możliwe będzie skierowanie na nową trasę ruchu tranzytowego wyprowadzając go poza obszar zabudowany miasta. Tym samym odciążony zostanie układ komunikacyjny a z miasta znikną ciężkie pojazdy. Jak wyjaśnia GDDKiA zwiększona zostanie również przepustowość oraz prędkość ruchu tranzytowego na odcinkach dróg DK28 oraz DK84. Poza tym uda się poprawić bezpieczeństwo w tej części regionu.




Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 10 lut 2016, 16:44

Koledzy mam informację że w Babicy robią chodnik.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 11 lut 2016, 15:35

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... owego.html


RZESZÓW. W Błażowej wybudowano pierwszy w kraju most kompozytowy. Dwa dni temu miało miejsce oficjalne oddanie obiektu do użytku.

Uroczystego przecięcia wstęgi dokonała wojewoda podkarpacki Ewa Leniart. Most prowadzi przez rzekę Ryjak. Konstrukcję wzniesiono w ciągu drogi powiatowej Babica-Lubenia-Błażowa. Łączna długość przeprawy to 22,30 m a szerokość 10,50 m.

Obiekt jest innowacyjny, bowiem stworzony został z materiałów kompozytowych oraz z zastosowaniem nowoczesnej technologii i formy architektonicznej. Partnerami projektu były Politechnika Rzeszowska, Politechnika Warszawska oraz Powiat Rzeszowski.

Most był budowany od wakacji minionego roku. Prace zakończono w grudniu 2015. Inwestycję wyceniono na ponad 5 mln zł.



Obrazek


Zdjęcie: PUW, Starostwo Powiatowe w Rzeszowie
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość