
Sześć firm chce budować V etap drogi lotniskowej. Ma powstać w 44 miesiące
Chodzi o zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka drogi wojewódzkiej nr 869 do węzła autostrady A4 „Rzeszów Zachód”. Dwie oferty mieszczą się w budżecie przygotowanym przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. Przetarg powinien zostać rozstrzygnięty latem tego roku.
Kolejny odcinek drogi wojewódzkiej 869 w gm. Głogów Młp.
Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl w poniedziałek, podczas spotkania z burmistrzem Głogowa Małopolskiego poinformował o planach budowy kolejnej części drogi wojewódzkiej 869, tzw., drogi lotniskowej. Nowa jezdnia połączy lotnisko z węzłem autostradowym.
Budowa kolejnego docinka drogi lotniskowej kosztować będzie około 60 milionów złotych i połączy lotnisko w Jasionce, od węzła autostradowego Rzeszów Północ do węzła Rzeszów-Zachód. Kolejny odcinek drogi wojewódzkiej przechodzić będzie przez tereny gminy Głogów Małopolski.
Udało się pozyskać środki z Polskiego Ładu w kwocie ponad 55 milionów złotych. Do tego dochodzi wkład własny samorządu województwa podkarpackiego. Ważna jest też współpraca przy realizacji tej inwestycji z gminą Głogów Małopolski, bo trzeba zrobić zjazd, dojazd, jakąś alternatywną drogę równoległą, zapasową, bezpieczne skrzyżowania i to wszystko jest pod taką szczególną opieką włodarza, który patrzy i reaguje na te potrzeby, często zgłaszane przez mieszkańców - mówił Władysław Ortyl, dodając, że budowa kolejnego odcinka drogi lotniskowej zakończy się w 2027 r.
Strategiczna droga.
- Głogów Małopolski zyska bezpośredni zjazd na drugi węzeł autostradowy, a więc poprawi się sytuacja i komunikacja w tym obszarze, jeżeli chodzi o przepustowość, zmniejszone zostaną zatem i korki - wskazywała marszałek. - Jednocześnie otwierają się nowe możliwości do inwestowania. Przypomnę też, że węzeł Rzeszów-Zachód ma przecież służyć do połączenia i wykonywania nowej drogi, takiej alternatywnej "dziewiątki” (drogi krajowej nr 9 - redakcja), która będzie łączyła się z obwodnicą Kolbuszowej i Nowej Dęby. Będzie to taka tranzytowa droga - zauważył Ortyl. Dla samorządu województwa budowa nowych obwodnic i dróg do nich równoległych jest ważna, bo inwestycje te zapisano w Planie Transportowym Województwa Podkarpackiego, który został zaakceptowany przez Brukselę, jako drogi strategiczne.
Obszar objęty zmianą studium dla tzw. „obszaru strategicznego” położonego w obrębie
Bratkowice i Mrowla posiada możliwość dostępu do infrastruktury technicznej natomiast
obsługa komunikacyjna częściowo jest zapewniona, jak również jest planowana budowa drogi
wojewódzkie, która stanowić ma zadanie Zarządu Województwa i nie obciąży budżetu
gminy.
Drogi wojewódzkie
Planuje się lokalizację połączenia drogowego łączący autostradę A4 z drogą krajową nr 94
mające na celu obsługę komunikacyjną terenu inwestycyjnego położonego w obrębach
Bratkowice – Mrowla.
Docelowo, bo w pierwszym etapie powstanie bida wersja 1 jezdniowa z opcja na rozbudowe kiedyś tam do 2 pasów. I dotyczy to całego nowego przebiegu drogiTukam pisze:Z artukułów o obwodnicach Kolbuszowej i Nowej Dęby wynika, że będzie to droga 2+2.
11 kwietnia 2025 roku została wydana decyzja ZRID dla inwestycji: „Budowa drogi wojewódzkiej nr 869 pomiędzy autostradą A4 a DK9 i drogą ekspresową S19 etap V” przez Wojewodę Podkarpackiego. Zakończono etap projektowy zadania realizowanego w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. 24 kwietnia przekazano plac budowy Wykonawcom w celu rozpoczęcia inwestycji w terenie. Zgodnie z planem nową drogą pojedziemy w połowie 2027 roku.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości