Zasadniczo tak samo jak się odbywa podwyższanie żurawia /klatkowanie/, tak samo jest demontaż.
Podczas pracy żurawia obrót wieży się wymusza; hamulec zwalnia się na wiatrowanie.
Wtedy, gdy zjedzie do poziomu wieży, po prostu nie obraca się, bo go nie wymusza. Jest w tzw. kolizji z budynkiem a obrót nie jest mu potrzebny. Tam są też w zależności od typu zabezpieczenia. Nawet z tymi najwyższymi, jak np. na Varso Tower tak zjeżdżali na dół z ponad 300m. Musiałby być wypadek czy poważna awaria, aby „pobrudzili” elewację.
Zjeżdża do zasięgu dźwigu samojezdnego, czyli ok 90m – Herkules ma takie, jak Liebherr LTM 1500 / 91m i resztę on ściągnie, czyli wysięgnik i przeciwwagę z balastami, wieżę obrotową z kabiną i resztę sekcji.
Gdy trzeba przerwać obniżanie, bo wiadomo jak jest za wysoki, to nie zdążą w jeden dzień, albo trzeba go obniżyć tylko czasowo, to jest tzw. kotwienie specjalne. Jak np. na Warsaw Spire, tam były maszyny od Trinac, w tym Liebherr na 241m pod hakiem. Jednego z nich obniżyli poniżej wieży, aby nie przeszkadzał helikopterowi podczas montażu iglicy i stał sobie, jakby schowany za wieżą.

- Warsaw Spire ma już 220 metrów. Montaż iglic zakończony - Forsal.pl.png (274.52 KiB) Przeglądany 1847 razy
Sporadycznie ale jest coś takiego jak montaż i demontaż żurawi z użyciem helikoptera: np. na zaporach, w razie awarii, zamiany typów czy ze względów logistycznych.
Przy okazji:
Ps.1.
158.25m to narożnik attyki W/S – to, tak dla ścisłości. To nieistotne te 0.25m w tą czy tamtą, ale wtedy tak na okrągło te 158,5m. To inne źródło niż projekt. Choć, jak kiedyś – może być w użyciu też W/161m.
Ps.2.
Rze-NM nie pierwszy raz, daje bardzo dobry pułap, tym razem wieży W; 2 segm. masztu-iglicy i Wolffa po zwyżce. Można z niej bardzo dużo „przeczytać”, co jeszcze zasadniczego będzie się działo na budowie.

- autor Rze-NM.jpeg (57.08 KiB) Przeglądany 1847 razy
Ps.3.
Piotr O. pisze:PS Pomysł spotkania się w przyszłości na tarasie widokowym OP nadal aktualny.

Może Masz i dobry, ale za dużo „mnie już tam było”, też sarkastycznie w tych koncepcjach montażu;
Ponadto, widoki z wysokościowców są ok! ale jak nie widać zbrojenia, to już nie jest to
