Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: druh1987 » 25 lis 2015, 21:56

Według mnie problemem nie jest dostanie się np z Dąbrowskiego do centrum, bo nawet jak są korki to dzięki tym niedobrym buspasom trwa to okolo 5 minut. Problemem jest dostać się z Baranówki na politechnike, z Zalesia na Krakowską czy ze szpitala wijewódzkiego na projektanta. Czy trasa kolejki/tramwaju musi przebiegać trasą jaką wytyczyło miasto? Trasa alternatywnego środka transportu moze przebiegać przez mniejsze ulice, równoległych do głównych ciągów komunikacyjnych łączących przeciwległe strony miasta.
Tramwaj nie musi mieć na całym przebiegu trasy linii trakcyjnych. W centrum mozna by z nich zrezygnować, mianowicie jeżeli trasa miała by biegnąć od osiedla słoneczny stok do SSE Dworzysko to na odcinku np od mostu Lwowskiego do skrzyżowania Krakowskiej z Okulickiego tramwaj móglby korzystać z zasilania akumulatorowego. Ładował by się na pozostałym odcinku trasy gdzie mialby kontakt z trakcją. Rozwiązuje to takze problem awarii trakcji, bo w razie zerwania trakcji tramwaj móglby przejechac odcinek z awarią na zasilaniu z aku.
Jezeli chodzi o obawy ze pojazdy elektryczne się nie opłacają to niech porówna koszty eksploatacji samochodu np. Tesla S oraz BMW seri 7 (wiem samochody osobowe to nie transport publiczny )
druh1987
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 21
Na forum od: 22 sty 2015, 23:06

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: OloB » 26 lis 2015, 9:31

druh1987 pisze: Tramwaj nie musi mieć na całym przebiegu trasy linii trakcyjnych...


Puszczając nieco wodze fantazji, na otwartych przestrzeniach można pomyśleć o żaglach ;)
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 345
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: druh1987 » 26 lis 2015, 10:34

OloB jeżeli masz się wygłupiać wypowiedziami tego typu to najpierw zainteresuj się tematem zanim coś napiszesz. Puszczając wodze fantazji znajdź opis modelu Konstal 116N i dowiedz się cokolwiek na jego temat.https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Konstal_116N#Wersje
To nie fantazja, a realne rozwiązanie testowane w ruchu publicznym.
druh1987
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 21
Na forum od: 22 sty 2015, 23:06

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: OloB » 26 lis 2015, 11:01

Nikogo nie chciałem urazić. Rzeczywiście temat jest śmiertelnie poważny, przybieram więc już stosowną konwencję wypowiedzi.

Z przytoczonego w linku opisu widzę, że owa wersja tramwaju jest użytkowana wyłącznie w Warszawie. Ze szczerej ciekawości zapytam, czy wyniki eksploatacji nie zachęciły do dalszego rozwoju tego pomysłu?
Czy inni producenci testowali takie rozwiązania?
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 345
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: druh1987 » 26 lis 2015, 11:35

Z racji tego, że w Warszawie sieć linii trakcyjnych jest stosunkowo dobrze rozbudowana rozwiązanie to miano zastosować tylko w miejscach gdzie konserwator zabytków nie zgodził się na postawienie słupów trakcyjnych. Z tego co się orientuje miało to być na Trakcie Królewskim jednak wojna o tramwaj trwa do dzis ponieważ nie zgadza się na to rozwiązanie urbanista odpowiedzialny za rozbudowe sieci komunikacyjnych w tym rejonie.
Reasumując możliwości techniczne są, brak tylko dobrej woli. Zupełnie tak jak w Rzeszowie. Kolejka fajna sprawa, wsiadasz, śmigasz nad głowami kierowców i pieszych szybko docierasz na miejsce. Jednak czy Reszeszów stać na to aby wybudować taką infrastrukture dla monoraila aby była ona praktyczna, wydajna i przy okazji estetyczna? Uważam że nie. Dlatego jestem zwolennikiem przemyślenia koncepcji budowy linii tramwajowych z wykorzystaniem infrastruktury kolejowej, jako transport z jednego końca na drugi i autobusów elektrycznych jako transport po centrum.
I znowu temat wraca do prasy http://rzeszow-news.pl/marzenia-o-kolej ... owe-trasy/
druh1987
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 21
Na forum od: 22 sty 2015, 23:06

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 26 lis 2015, 13:47

Ja tylko jestem ciekaw skąd wyliczenie na 200mln chyba że to będzie tylko wkład miasta w wysokości ok. 60 -70 procent całej kwoty.
Django a co niby miasto i ludzie by zyskali dzięki tej kolejce parkowej oprócz katastrofy wizerunkowej miasta zastawionej słupami co kawałek.
Tramwaj ma tę przewagę nad autobusem że oprócz pojemności można tak zaprojektować trasy aby były jak najbardziej "przyjazne" dla pasażera. Wiadomo nie da się każdej ulicy pokryć siecią tramwajową ale nawet sieć trakcyjna jest milsza w widoku niż betonowe 10metrowe słupy i cała konstrukcja wokół tego
I w przypadku tramwaju nie trzeba kombinować z przepisami, bo to już jest i wiadomo jakie są wytyczne a tu
Jeśli mamy być królikiem doświadczalnym to nie za kase z budżetu miasta bo są inne potrzebniejsze inwestycje. Jeśli jakaś firma chce to niech buduje z swoje
I ostatnia kwestia cena biletu licząc że ta kolejka będzie kosztować ok 1 dużej bańki to nie spłacimy tego nigdy chyba że bilet będzie po 5 zł
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: OloB » 26 lis 2015, 15:18

Może 200-300 mln to budżet na część demonstracyjną kolejki?
Jeśli w Olsztynie 10 km trasy + konieczne zmiany infrastruktury drogowej + tabor kosztowały 400 mln, nasz budżet "kolejkowy" pachnie mocnym niedoszacowaniem.

Załóżmy, że puszczamy w Rzeszowie linie tramwajowe między Zalesiem a Baranówką IV (przez Centrum), oraz między Centrum a Projektantem i ul Podkarpacką. Kilometrażowo będzie sporo więcej, ale przy puszczeniu tramwajowych linii częściowo wzdłuż infrastruktury kolejowej można w dużym przybliżeniu przyjąć budżet 400-500 mln (łącznie z taborem).
Ile w tej cenie można zrobić poprawiając transport autobusowy na terenie całego miasta? Infrastruktura drogowa w sporej części już jest zrobiona. Trzeba by zainwestować w przystanki i tabor.

Pamiętać trzeba, że koszt 1 tramwaju zabierającego ok. 250 pasażerów (skład 30m) to min. 8 mln PLN.
Koszt 1 autobusu zabierającego ok. 170 pasażerów (18 m) to około 1,5 mln PLN.
Domyślam się, że jeden skład kolejki może kosztować wielokrotność składu tramwajowego o podobnej pojemności.

I na koniec kwestia estetyki miejskiej. Zachęcam do wpisania w google : "sao paulo, monorail" i do obejrzenia zdjęć przedstawiających masywność konstrukcji, oraz wielkość przystanków a właściwie nadziemnych peronów.
Doceniam zasługi Prezydenta Ferenca, ale jeśli widział on owe konstrukcje na żywo i chce zafundować mieszkańcom Rzeszowa podobny widok... to jestem w głębokiej konsternacji. :|
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 345
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 26 lis 2015, 15:27

Może 200-300 mln to budżet na część demonstracyjną kolejki?
Jeśli w Olsztynie 10 km trasy + konieczne zmiany infrastruktury drogowej + tabor kosztowały 400 mln, nasz budżet "kolejkowy" pachnie mocnym niedoszacowaniem.


Tylko jak sam piszesz demonstracyjny odcinek to co 3 stacje ? uzasadnienie żadne, jak widać po Olsztynie to są koszty nie realne 300mln za kolejkę chyba że za kilometr plus tabor

Załóżmy, że puszczamy w Rzeszowie linie tramwajowe między Zalesiem a Baranówką IV (przez Centrum), oraz między Centrum a Projektantem i ul Podkarpacką. Kilometrażowo będzie sporo więcej, ale przy puszczeniu tramwajowych linii częściowo wzdłuż infrastruktury kolejowej można w dużym przybliżeniu przyjąć budżet 400-500 mln (łącznie z taborem).
Ile w tej cenie można zrobić poprawiając transport autobusowy na terenie całego miasta? Infrastruktura drogowa w sporej części już jest zrobiona. Trzeba by zainwestować w przystanki i tabor.


teraz już za późno bo jak piszesz wiele ulic wyremontowanych więc ich rycie teraz to nie gospodarność. Ale gdyby od razu myślano to można by było jak w Olsztynie czy innych miastach połączyć torowisko z remontem drogi
U nas po drobnych modyfikacjach jest spory pas zieleni na "obwodnicy" plus Cieplińskie i Krakowska (centralny odcinek od Cieplińskiego do Szpitala) i od tego trzeba by było wpierw zacząć

Pamiętać trzeba, że koszt 1 tramwaju zabierającego ok. 250 pasażerów (skład 30m) to min. 8 mln PLN.
Koszt 1 autobusu zabierającego ok. 170 pasażerów (18 m) to około 1,5 mln PLN.
Domyślam się, że jeden skład kolejki może kosztować wielokrotność składu tramwajowego o podobnej pojemności.


To fakt tabor kosztuje ale czy w Rzeszowie od razu trzeba by 32m może krótsze np 25m ? tego nie wiemy bo nie ma podstaw. Tak samo jak nie wiadomo ile będzie kosztował potencjalny skład kolejki i na ile on osób będzie
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 26 lis 2015, 17:36

Dziś rzeszów-news precyzuje szczegóły tras i przystanków. Już trzy firmy chcą budować w RZ

http://rzeszow-news.pl/marzenia-o-kolej ... owe-trasy/
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9311
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Frodo907 » 26 lis 2015, 20:58

Monorail z Sau Paulo
Kochani esteci, co wy na taki widok w Rzeszowie
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość