Przykładów są setki, gdyby nie to Rzeszów byłby o wiele ładniejszym miastem a tak mamy syf w wielu miejscach.
Zły przykład samowoli - kawałek płotu w dobrym miejscu i już szmata - nie byle jaka - 4 metrowa! (Siemieńskiego) :

Szpecące reklamy i pstrokate billboardy mają zniknąć z podkarpackich miast. Nowe narzędzie do walki z reklamowym chaosem to ustawa krajobrazowa. Dzięki niej gminy będą mogły uregulować - gdzie i jakie plakaty będzie można zawiesić. Rzeszów właśnie zaczyna pracę nad projektem uchwały, która określi nowe zasady wywieszania reklam. Dziś o szczegółach rozmawiali rzeszowscy radni.
RZESZÓW. Na ostatniej sesji Rady Miasta omówiono plany dotyczące przekształceń w dotychczasowym wyglądzie krajobrazu stolicy Podkarpacia. Będą zmiany w zakresie montażu nośników reklamowych.
Wraz z dniem 11 września 2015 r weszły w życie zmiany w szeregu obowiązujących ustaw, które wprowadzają przepisy dotyczące nośników reklamowych. Modyfikacje odnoszą się zarówno do kwestii opłat, jak i usytuowania reklam.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Dyrektor Annę Raińczuk, przygotowany zostanie audyt krajobrazowy, w którym zostaną określone konkretne zasady i warunki lokalizowania reklam z podziałem na różne części miasta. W praktyce ma to polegać na wyszczególnieniu określonych rejonów, a w danym rejonie ustaleniu standardów reklamowych. Szykowane zmiany ma zaopiniować również Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Na chwilę obecną przygotowywane jest opracowanie potężnego projektu, który obejmie całe miasto Rzeszów. Organizowane są spotkania robocze, w jakich uczestniczą m.in. przedstawiciele poszczególnych wydziałów Urzędu Miasta, Zarządu Zieleni Miejskiej czy Miejskiego Zarządu Dróg. W niedalekiej przyszłości powołany zostanie z kolei interdyscyplinarny zespół mający zająć się tematem.
Celem opisanych powyżej działań jest określenie dokładnych gabarytów tablic, urządzeń i szyldów reklamowych. Ustalone zostaną stosowne stawki obowiązujące za montaż nośnika reklamy w wybranym miejscu w mieście. Pracujący nad koncepcją zadbają też o kontrolę terenu miejskiego i dostosowywania się reklamodawców do wyznaczonych zasad i kryteriów. Z perspektywy czasu pozwoli to na dużo większą ochronę krajobrazu stolicy Podkarpacia.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości