Tu macie link na stronę galerii Vivo w Stalowej Woli.
http://vivo-stalowawola.com/
STALOWA WOLA. Otwarto największą galerię handlową między między Rzeszowem a Lublinem.
Tłumy pieszych, zapchany po brzegi wielki parking i zatłoczone autobusy. Tak wyglądał czwartkowy poranek na os. Poręby w Stalowej Woli. Jeszcze rok temu rosły tam krzaki. W czwartek została otwarta duża galeria handlowa. VIVO! Stalowa Wola nie ma sobie równej między Rzeszowem i Lublinem.
W handlowy biznes zainwestowała austriacki Immofinanz wspólnie z Acteeum Group. Na razie 43,5 mln euro. W przyszłym roku za 10 – 12 mln euro galeria zostanie rozbudowana.
- Otwarcie tej galerii zmienia wizerunek miasta – przyznał zaproszony na uroczyste otwarcie Lucjusz Nadbereżny, prezydent Stalowej Woli. Immofinanz w swoich materiałach promocyjnych poszedł dalej, nazywając swoją nową galerię „wizytówką Stalowej Woli”. Trzeba przyznać, że ładna jest. Długo trwały targi właściciela galerii z magistratem o nazwę. Chodziło o użycie nazwy miasta w nazwie galerii. W ostatniej chwili strony się porozumiały i jest to VIVO! Stalowa Wola.
Ma 32 tys. mkw. powierzchni całkowitej i 22,5 tys. mkw. powierzchni handlowej. Wewnątrz jest ponad 80 sklepów. W większości są to marki do tej pory nieobecne w Stalowej Woli, jak H&M, Martes Sport, MOHITO czy Grycan. Na zewnątrz jest parking z przeszło tysiącem stanowisk. Za rok pojawi się duży salon meblowy i market budowlany. Rozmowy miasta z inwestorem zaowocowały też nową linią autobusową. Autobusy będą dowozić klientów do większych galerii, w tym VIVO! Otwarcia dokonano z wielką pompą i gwiazdami. Na zamkniętym raucie poprzedzającym otwarcie śpiewała Justyna Steczkowska.
Prace przy budowie kolorowego Mieleckiego Inkubatora Przedsiębiorczości dla małych firm zakończyły się pod koniec października, ale jego uroczyste otwarcie zaplanowano podczas I Mieleckiego Forum Biznesu. Przecięcia wstęg dokonali prezydent Mielca Daniel Kozdęba, Teresa Kubas-Hul, wiceprezes Polskiej Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Barbara Tutro wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej oraz ksiądz prałat Kazimierz Czesak.
O inkubatorze zebranym opowiadał Norbert Jackowski, Naczelnik Wydziału Inwestycji, Transportu i Gospodarki Komunalnej. – Rzut całej infrastruktury jest zaprojektowany na kształcie litery U, jest to bryła prosta, z dachem płaskim. Jest tu ponad 1120 m2 powierzchni użytkowej. Budynek zaprojektowany jest w układzie modułowym, z trzynastoma lokalami użytkowymi. Inwestor przewiduje możliwość łączenia między poszczególnymi boksami.
Do dyspozycji przedsiębiorców jest trzynaście boksów zróżnicowanych powierzchniowo: 152,66m2; 153,83m2, 76,41m2, 75,53m2, 75,25m2, 72,29m2, 71,36m2 oraz 6 modułów po 75,23m2. Wszystkie boksy zostały wykonane w jednym standardzie – mają część ogólną usługowo-produkcyjną, część socjalną i część higieniczno-sanitarną. Wszystkie boksy mają odrębne wejścia – drzwi i bramy segmentowe.
Dla budynku wykonano odpowiednią infrastrukturę – miejsca parkingowe, teren zielony-rekreacyjny. Budynek wyposażony jest w sieć energetyczną wraz z transformatorową stacją kontenerową. Przyłączona jest sieć kanalizacyjna, sanitarna, wodociąg. Dostępny jest też zbiornik retencyjny wraz z przepompownią.
Inkubator nastawiony jest na przedsiębiorstwa innowacyjne, nie tylko na czystą produkcję, ale właśnie na innowację, badania i rozwój. Jest to związane z potrzebą z rozwojem miasta pod kątem nowoczesnych technologii – mówił Daniel Kozdęba. - Natomiast wyzwanie przed nami to przeorientowanie na badania i rozwój, na innowacje, tak abyśmy się stali konkurencyjni nie tylko ma rynku regionalnym, ale i krajowym i międzynarodowym.
Inkubator został wybudowany w ramach realizacji Projektu pn. „Rozszerzenie zaplecza wspierania biznesu o Mielecki Inkubator Przedsiębiorczości dla małych firm (MInP) oraz poprawa dostępności komunikacyjnej Mieleckiego Parku Przemysłowego jako kontynuacja projektu zrealizowanego przez Agencję Rozwoju Regionalnego MARR S.A. w ramach PO RPW” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Działanie I.3 „Wspieranie innowacji”.
Całkowita wartość projektu wyniosła 15.874.301,10 zł, w tym wartość wydatków kwalifikowanych: 14.151.547,10 zł z czego dofinansowanie z EFRR - 12.028.815,03 zł, a z Budżetu Państwa - 707.577,35 zł.
Yasa Motors Poland sp. z o.o. S.K.A., (spółka komandytowo-akcyjna) działa od 2011 roku. Dotychczas prowadziła badania nad obróbką materiałów takich jak aluminium, tytan. W wyniku prowadzonych badań opracowała prototypy elementów, które będą wykorzystywane w lotnictwie.
W związku z tym, kierowana przez Marcusa Müllera spółka podjęła decyzję o realizacji nowej inwestycji na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec. Będzie to budowa hali produkcyjnej, wyposażenie jej w specjalistyczny park maszynowy niezbędny do uruchomienia produkcji części lotniczych.
Dzięki tej inwestycji powstanie 18 miejsc pracy, której wartość szacowana jest na około 30 mln zł.
Upper Finance Consulting pozyskał finansowanie dla spółki Antczak Developer na budowę Galerii Królewskiej w Sandomierzu w formie kredytu inwestycyjnego o wartości 24,22 mln zł oraz kredytu obrotowego w kwocie 3 mln zł.
Generalnym wykonawcą parku handlowego jest Firma Budowlana Antczak. Obiekt o powierzchni całkowitej 7,7 tys mkw. powstanie u zbiegu ulic Armii Krajowej i Słowackiego.
– W miastach średniej wielkości tkwi ogromny potencjał inwestycyjny i nabywczy. Sandomierz jest jednym z tych, które stanowią centra usług także dla okolicznych miejscowości. To argument, który może mieć duże znaczenie przy negocjacjach z bankami. Rozwój miast i wzrost oczekiwań mieszkańców dotyczących podnoszenia komfortu życia coraz częściej będzie zachęcał deweloperów do lokowania swoich inwestycji poza dużymi aglomeracjami. Cieszymy się, że jako firma doradcza specjalizująca się w pozyskiwaniu finansowania uczestniczymy w tym procesie – mówi Iwona Załuska, prezes zarządu Upper Finance Consulting.
Galeria Królewska w Sandomierzu będzie największym w mieście, nowoczesnym dwukondygnacyjnym obiektem handlowo-usługowy z parkingiem na 155 miejsc na ostatniej kondygnacji budynku. Łączna powierzchnia najmu to blisko 6 tys. mkw.
Do głównych najemców Galerii Królewskiej będzie należał m.in. market spożywczy Lidl oraz największy w regionie market RTV AGD - Media Expert. Ofertę handlową Galerii Królewskiej uzupełnią m.in. salon z obuwiem, sklepy modowe, drogeria z apteką, sklep sportowy, punkty gastronomiczne, optyk, salonik prasowy, salony usługowe i inne. Kompleks handlowy w pakiecie oferowanych usług będzie posiadał również stację kontroli pojazdów i myjnię bezdotykową za stanowiskiem do odkurzania.
Główne atuty obiektu takie jak oferta znanych sieci handlowych, doskonała lokalizacja oraz nowoczesna architektura sprawią, że będzie to główne miejsce zakupowe dla mieszkańców Sandomierza i okolic. Firma odpowiedzialna za komercjalizację to spółka Adept Investment z Warszawy.
Centrum handlowe VIVO! Stalowa Wola, które zostało oficjalnie otwarte w ubiegłym tygodniu zanotowało imponującą odwiedzalność, na poziomie ponad 130.000 osób, w trakcie pierwszych czterech dni swojej działalności, od 5 do 8 listopada 2015 roku.
Porównując tę liczbę do liczby mieszkańców Stalowej Woli, można pokusić się o stwierdzenie, że każdy stalowowolanin odwiedził VIVO! w omawianym czasie dwukrotnie. Projekt w Stalowej Woli to kolejne centrum handlowe w Polsce pod marką parasolową VIVO!, wprowadzone na rynek przez IMMOFINANZ. Pierwszy etap tej inwestycji obejmuje łącznie 22.400 m kw. powierzchni pod wynajem z 81 sklepami. Wśród najemców, którzy otworzyli swoje sklepy w VIVO! Stalowa Wola wymienić można min. Intermarche, H&M, Media Expert, czy też aż sześć marek należących do grupy LPP.
Główne czynniki świadczące o popularności VIVO! Stalowa Wola i wpływające na wysoką odwiedzialność to przede wszystkim fakt, że jest to największe centrum handlowe w regionie, oferujące aż 81 sklepów w jednym miejscu. Ponadto VIVO! oferuje sklepy marek, które wcześniej nie były obecne w mieście, w tym: H&M, Intermarche, SMYK, KIK, Grycan, Martes Sport, Kubenz, czy Giacomo Conti. Co również istotne - w trakcie wszystkich dni związanych z otwarciem, VIVO! zaoferowało ciekawą mieszankę atrakcji z udziałem wielu znanych polskich artystów i osobistości znanych z okładek czasopism. Z racji na to, że VIVO! kojarzy się nie tylko z zakupami, ale również rozrywką - wydarzenia angażujące artystów zaplanowano również w przyszłej działalności centrum handlowego.
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości