INFORMACJE O PKS/MKS RZESZÓW

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: wogx » 04 maja 2018, 20:25

Czy ktoś mógłby wytłumaczyć zależność między PKS Rzeszów obsługującym kursy podmiejskie (biało-niebieskie autobusy), MKS Rzeszów i ZGPKS? Czy to jedno i to samo? PKS i ZGPKS mają swoje siedziby pod jednym adresem, dodatkowo na stronach internetowych obu przedsiębiorstw można znaleźć grafikę przedstawiającą autobus z logiem MKS. Czyją własnością są dworce, która z tych firm ma problemy finansowe?
wogx
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 58
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: Ole » 05 maja 2018, 8:02

ZGPKS - Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa
MKS - Międzygminna Komunikacja Samochodowa
PKS Rzeszów S.A. - od 2010 w rękach ZGPKS a MKS to nazwa sieci połączeń (jak się mylę to poprawcie)

Szczegóły tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedsi%C ... _Rzeszowie
---------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 1061
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: iamRZE » 05 maja 2018, 11:44

W marcu do związku przystąpił powiat rzeszowski, w wyniku czego zmianie uległa nazwa, teraz jest to Związek Powiatowo-Gminny „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”.
Poniżej link do statutu związku.
https://bip.powiat.rzeszow.pl/?c=mdPliki-cmPobierz-7104-TUZDTDY5MDBEVzE2XzAwNTI3Mi5wZGY=
Awatar użytkownika
iamRZE
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 329
Na forum od: 15 lip 2014, 12:56

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: bogdanoo » 27 lip 2018, 9:40

http://czytajrzeszow.pl/?id=367&idd=4&poz=ml0
Obrazek
Zapowiada się jakościowa zmiana w obsłudze podmiejskich linii MKS. Związek Gmin PKS planuje duże inwestycje, w tym zakup 54 autobusów. Docelowo ich przyjazdy mają wyświetlać się na tablicach informacyjnych na przystankach. Teraz pasażerowie mogą na nich śledzić tylko przyjazdy autobusów MPK.

Międzygminna Komunikacja Samochodowa (MKS) to sieć komunikacyjna, której organizatorem jest Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa. Związek tworzy 9 podrzeszowskich samorządów. Należy do niego rzeszowski PKS, obsługujący połączenia podmiejskie na liniach MKS. Z powodu braku porozumienia gmin z miastem zastąpiły one połączenia obsługiwane wcześniej przez MPK.

Dziś osoby korzystające z usług MKS narzekają na jakość obsługi. Większa część autobusów obsługujących linie oznaczone numerami zaczynającymi się na „200” jest już mocno zużyta. Problemem dla pasażerów jest też brak zgody miasta na korzystanie przez ZG PKS z wszystkich przystanków na terenie Rzeszowa.
Obraz komunikacji MKS ma zmienić projekt „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF” (ROF to Rzeszowski Obszar Funkcjonalny). Liderem tego projektu jest Związek Gmin. W jego ramach przewidziano:

- zakup taboru autobusowego przystosowanego dla osób niepełnosprawnych, spełniającego co najmniej normę Euro 6 – 54 szt.;

- wdrożenie oraz integrację systemu transportowego ROF z wdrożonym Zintegrowanym Systemem Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym;

- budowę zaplecza technicznego do obsługi taboru w zajezdni autobusowej – halę napraw i diagnostyki, automatyczną myjnię, elementy komunikacji wewnętrznej, infrastrukturę techniczną wraz z wyposażeniem.

Zakupione mają być dwa rodzaje nowych autobusów: o długości 10 i 12 metrów. Przetarg na dostawę krótszych autobusów został już rozstrzygnięty. Chodzi o dostawę 39 pojazdów marki Iveco Crossway 10,8.

- W zakresie zakupu taboru autobusowego dla części dotyczącej 39 sztuk pojazdów 10-metrowych został wyłoniony dostawca, firma ABP Bus i trwa postępowanie zgodnie z przepisami wynikającymi z ustawy o zamówieniach publicznych – wyjaśnia Remigiusz Wzorek, przewodniczący zarządu ZG PKS. - W dniu 6 sierpnia planowane jest podpisanie umowy. Mamy zapewnienie, że pierwsze 25 autobusów marki Iveco zostanie dostarczonych do końca bieżącego roku.

Pozostałe 14 wozów ma dotrzeć do Rzeszowa w pierwszych miesiącach 2019 r. Za 39 autobusów Związek zapłaci 37,5 mln zł.

Przetarg na dostawę 15 dłuższych autobusów musiał zostać powtórzony, ponieważ w pierwszym podejściu nie wpłynęła żadna oferta. W drugim przetargu zgłosił się tylko sanocki Autosan, jednak jego propozycja cenowa wynosi 17,4 mln zł i przekracza kwotę jaką na tę część inwestycji zarezerwował ZG PKS o ok. 1,3 mln zł. Czy Związek znajdzie brakujące środki?

- Również trwa procedura zgodnie z trybem wynikającym z ustawy. Środki na ten cel zostały już zabezpieczone w budżecie przez Zgromadzenie Związku Gmin, zgodnie z ustawą o finansach publicznych – odpowiada Remigiusz Wzorek.

Autobusy zgodnie ze specyfikacją przetargową powinny zostać dostarczone do końca lutego 2019 r. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone m.in. w wewnętrzne tablice informacji pasażerskiej (podobne jak znane z autobusów rzeszowskiego MPK), system głosowego zapowiadania przystanków i monitoring. Pasażerowie będą mogli skorzystać z gniazdek USB oraz z bezprzewodowego Internetu.
Autobusy mają być też wpięte w działający już w Rzeszowie system transportowy. Dzięki temu ich przyjazdy będą wyświetlać się na istniejących na przystankach tablicach informacji pasażerskiej. Wymaga to jednak porozumienia z miastem.

- Trwają prace nad wdrożeniem oraz integracją systemu transportowego. Jest to element projektu wymagającym ścisłej współpracy oraz uzgodnień z Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie – informuje przewodniczący. - Takie uzgodnienia są prowadzone. Dzięki dobrej współpracy z ZTM w Rzeszowie, mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości prace nad połączeniem obydwu systemów zostaną zakończone.

Związek ma też inne ambitne plany dotyczące systemu biletowego.

- Wystąpiliśmy także z wnioskiem do pana marszałka województwa podkarpackiego o wyrażenie zgody na przystąpienie do porozumienia wraz z POLREGIO i ZTM w Rzeszowie, jako trzeciego podmiotu do współpracy w zakresie wdrożenia zintegrowanego biletu elektronicznego w transporcie kolejowym oraz autobusowym na terenie obejmującym funkcjonowanie planowanego PKA (Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – dop. red.) oraz obecnie funkcjonujących Przewozów Regionalnych – mówi Remigiusz Wzorek. - Równolegle prowadzimy negocjacje w zakresie wdrożenia wspólnego biletu z ZTM w Rzeszowie, możliwych rozwiązaniach technicznych oraz współpracy w zakresie publikacji informacji pasażerskiej.
Większe problemy ma Związek z przetargiem na budowę zaplecza technicznego. Ma ono powstać w zajezdni PKS przy al. Wyzwolenia. Przetarg został powtórzony, ale za drugim razem oferty były znowu za drogie. Związek ma na to zadanie ok. 3,7 mln zł. Tymczasem wszystkie trzy oferty jakie wpłynęły przekraczają 6 mln zł. Przetarg unieważniono. Co dalej?

- Budowa zaplecza technicznego do obsługi taboru będzie realizowana zgodnie z założeniami projektu – uspokaja przewodniczący zarządu ZG PKS. - Obecnie prowadzona jest procedura przygotowania odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie. Niezwłocznie po jej zakończeniu będzie ogłoszony przetarg.
Łączna wartość projektu to ponad 128,4 mln zł, z czego przeszło 87,8 mln zł finansowane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Oprócz wspomnianych inwestycji, dodatkowo w gminach powstaną też parkingi przesiadkowe i zmodernizowane dworce. Sieć połączeń autobusowych poprawiona zostanie dzięki budowie nowych dróg i dwóch mostów na Wisłoku.

- Nadrzędnym celem realizowanego projektu jest poprawa jakości transportu oraz dobro wszystkich pasażerów – podsumowuje przewodniczący Wzorek.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1152
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: riko » 09 sie 2018, 12:37

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... A.facebook




RZESZÓW. 6 sierpnia podpisano umowę na dostarczenie 39 autobusów 10-metrowych. Dostawcą pojazdów dla rzeszowskiego MKS jest firma ABP Bus&Coach. Wartość umowy to ponad 37 mln zł.

Zarząd Związku Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” 6 sierpnia podpisał umowy na dostawę łącznie 39 szt. autobusów 10-cio metrowych z firmą ABP Bus&Coach autoryzowanym dealerem Iveco.

Zakup autobusów realizowany był w ramach projektu „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF”.

Zakupione autobusy to niskopodłogowe Iveco Crossway Line 10,8, wyposażone m.in. w system informacji pasażerów stworzony przez mielecką firmę R&G Plus. Pojazdy posiadają 47 miejsc siedzących.

Pierwsze 25 sztuk trafi w ręce Międzygminnej Komunikacji Samochodowej jeszcze w tym roku. Pozostałe autobusy do rzeszowskiego MKS dotrą do końca lutego 2019 roku. Łączna wartość zamówienia wynosi 37 521 150 zł.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5061
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: bogdanoo » 14 sie 2018, 12:07

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... d-128.html
Zarząd Związku Gmin "Podkarpacka Komunikacja Samochodowa" podpisał umowę na dostawę 39 sztuk dziesięciometrowych autobusów MKS. W ramach projektu zostaną też zakupione nowe wiaty przystankowe.
Autobusy będą mieć po 70 miejsc każdy, w tym 24 siedzące i jedno dla osoby niepełnosprawnej. Pojazdy ma dostarczyć firma ABP Bus&Coach, autoryzowany dealer Iveco wyłoniony drogą przetargu w ramach projektu „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF”.

Dodatkowo w ramach programu zakupione zostaną też nowe wiaty przystankowe. Na przykład na terenie gminy Głogów Małopolski stanie ich aż 84. Z kolei w gminie Boguchwała zostanie przebudowany przystanek przed Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, a przy stacji PKP przystanek powstanie w ramach przebudowy budynku dworca.

Łączny koszt tych wszystkich prac to ponad 128 mln zł, z czego około 37,5 mln zł to wartość zakupu autobusów.


Także tego... :?
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1152
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: bogdanoo » 16 sie 2018, 21:28

Obrazek
http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=631& ... &pagebl1=0
Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” zdecydował w czwartek o zaakceptowaniu oferty spółki Autosan na dostawę 15 niskopodłogowych autobusów 12-metrowych. Zasilą one tabor MKS, czyli zarządzanej przez ZG „PKS” Międzygminnej Komunikacji Samochodowej obsługującej linie podmiejskie łączące Rzeszów z okolicznymi gminami.

Przetarg w tej sprawie był powtarzany. Za pierwszym razem nie było ofert. W drugim podejściu zgłosił się tylko sanocki Autosan, z ofertą która przekracza jednak kwotę zarezerwowaną przez ZG PKS o ok. 1,3 mln zł. Związek dysponował kwotą ponad 16 mln 144 tys. zł, tymczasem spółka z Sanoka wyceniła swoją propozycję na przeszło 17 mln 462 tys. zł.

Oferty otwarto 2 lipca. Kolejne tygodnie zajęło szukanie dodatkowych pieniędzy. Unieważnienie przetargu i powtarzanie go po raz trzeci nie gwarantowało sukcesu. Dlatego związek jeszcze w lipcu zdecydował się zwiększyć wydatki majątkowe planowane na 2019 r.

Ostateczna decyzja o przyjęciu oferty Autosana zapadła 16 sierpnia. Teraz konieczne jest jeszcze podpisanie umowy. Wozy mają być dostarczone do końca lutego 2019 r. Autobusy jakie pojawią się w Rzeszowie, będą zbliżone do tych jakie niedawno zostały zakupione przez Zarząd Transportu Miejskiego i trafiły do MPK.

Wcześniej zarząd Związku Gmin „PKS” podpisał z firmą ABP Bus&Coach, autoryzowanym dealerem Iveco umowę na dostawę łącznie 39 szt. autobusów 10-metrowych za przeszło 37,5 mln zł. Część z nich ma zostać dostarczona jeszcze w tym roku.

Zakupy 54 nowych autobusów to część realizacji projektu „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF” o wartości ponad 128 mln zł. Prawie 88 mln zł będzie pochodzić z funduszy unijnych.


Malowanie trupa część kolejna
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1152
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Grzegorz44 » 18 paź 2018, 13:42

Pierwszy Iveco Crossway 10,8LE dla PKS Rzeszów. Nowe kolory

Do rzeszowskiego PKS dotarł pierwszy z 39 autobusów Iveco Crossway 10,8LE, które dla przewoźnika zamówił jego właściciel, czyli Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa. Gminne autobusy doczekały się także nowych kolorów.

Przypomnijmy, że do przyszłego roku 39 pojazdów tego typu zasili flotę PKS Rzeszów. To efekt dwóch umów zawartych z firmą ABP Bus&Coach ze Słupska, dystrybutorem autobusów z fabryki Iveco w Vysoké Mýto w Czechach. Kontrakty opiewają na nieco ponad 37,52 mln PLN brutto. W ramach pierwszego z kontraktów ZG PKS- właściciel PKS- kupi za 23 831 250 PLN brutto 25 sztuk Crossway'ów 10,8LE. Daje to cenę jednostkową na poziomie 775 000 PLN netto. Z kolei druga z umów opiewa na 13 689 900 PLN brutto. Daje to 795 000 PLN netto za jednego z 15 Iveco, których dostawa jest objęta tym zleceniem.Dziś do Rzeszowa został dostarczony pierwszy Crossway 10,8LE. Jednak trochę poczekamy jeszcze na jego wyjazd na linie. Autobus czeka na doposażenie w elektronikę która obejmuje m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, komputer pokładowy. Autobus wyróżnia się także nowym malowaniem nadwozia. ZG PKS wybrał elegancki w swej prostocie schemat opierający się na dominacji bieli w dolnej części poszycia autobusu oraz turkus wokół linii okien. Krótko mówiąc- nowe kolory autobusów, nowa jakość przewozów.Iveco Crossway 10,8LE w wersji dla rzeszowskiego PKS umożliwia podróż ok. 90 pasażerom, w tym 33 na fotelach typu Ster 6MS. Wejście na pokład pojazdu jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, z kolei naturalną wentylację zapewniają przesuwne okna.Pojazd jest napędzany silnikiem Iveco Tector 7, który spełnia normę Euro 6. To jednostka o pojemności 6,728 l. Osiąga ona maksymalny moment obrotowy w wysokości 1020 Nm. Jednostkę zblokowano najprawdopodobniej z mechaniczną skrzynią biegów ZF.Tak skompletowany pojazd ma gwarantować dwie kluczowe kwestie, które są ważne z punktu widzenia użytkownika. W pierwszej kolejności to maksymalne obniżenie zużycia paliwa. Z kolei za sprawą zastosowania klasycznego mostu napędowego uzyskujemy uproszczenie czynności serwisowych oraz wydatków na części zamienne.Pozostaje więc czekać na debiut Iveco na liniach podrzeszowskiego związku komunikacyjnego. Dla pasażerów korzystających z tych połączeń będzie to na pewno spora zmiana, oczywiście na lepsze.

http://infobus.pl/pierwszy-iveco-crossw ... 09245.html


Z jedną poprawką: druga transza ma liczyć 14 wozów, a nie 15. Barwy zupełnie nietypowe. Ani PKS, ani dotychczasowe MKS, ani nawiązanie do barw ZTM.
Załączniki
44075005_1994459250592223_6960354472967012352_n.jpg
44075005_1994459250592223_6960354472967012352_n.jpg (123.55 KiB) Przeglądany 1869 razy
Grzegorz44
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 162
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: INFORMACJE O MKS RZESZÓW

Postautor: Nikoś » 18 paź 2018, 14:09

Barwy nijakie, tylko czemu te wozy są 2 drzwiowe ? nawet Rzeszowskie mają 3 drzwi.
A umowę z Autosanem na 12 metrowe podpisali w końcu ?
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1144
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: INFORMACJE O PKS RZESZÓW

Postautor: bogdanoo » 08 lis 2018, 9:44

http://supernowosci24.pl/pks-nie-zamier ... a-dworzec/
RZESZÓW. Zarząd Transportu Miejskiego żąda horrendalnych cen za korzystanie z dworca lokalnego.

Wciąż nie wiadomo, od kiedy autobusy PKS będą zabierały pasażerów z nowego dworca lokalnego, który wybudowano pod wiaduktem Śląskim. Teraz autobusy tego przewoźnika zatrzymują się na dworcu głównym przy ul. Grottgera. Prezes PKS informuje, że skoro dotąd Zarząd Transportu Miejskiego nie przygotował regulaminu korzystania z dworca lokalnego, to przewoźnik nie będzie tam wjeżdżał.

Obecnie z dworca lokalnego korzysta kilka linii MPK i prywatny przewoźnik – FlixBus. Mimo że przed remontem najwięcej tam wjeżdżało autobusów PKS, to teraz, gdy obiekt jest prawie gotowy, ten przewoźnik nie zdecydował się na zabieranie stamtąd pasażerów. Dlaczego?

Piotr Olszewski, prezes PKS w Rzeszowie, wyjaśnia, że już w czerwcu wysłał pismo do Zarządu Transportu Miejskiego z pytaniem, na jakich zasadach ten przewoźnik będzie mógł korzystać z dworca lokalnego. Odpowiedź przyszła dopiero tydzień temu. Niestety, były w niej zawarte tylko ogólniki i nadal nie ma regulaminu, który precyzowałby czego od PKS oczekiwałby ZTM, zarządzający przebudowanym dworcem.

– Oczekuję od ZTM na rzeczywiste dane, które będziemy mogli zanalizować po względem opłacalności. Takich dotąd nie otrzymaliśmy – mówi prezes PKS. – Zapytano nas, czy będziemy zainteresowani korzystaniem z dworca. Bez przedstawienia nam regulaminu nie możemy podjąć takich decyzji. Zresztą ZTM ustalił wyższe ceny i np. za zatrzymywanie autobusów musielibyśmy płacić aż 300 procent więcej. Jeszcze przed remontem dworca płaciliśmy za to 6 tys. zł miesięcznie, teraz byłoby to 18 tys. zł.

W sumie jednak opłaty byłyby jeszcze wyższe, bo do stawek za wjazd i wyjazd z placu dworcowego trzeba byłoby jeszcze dodać… kary. Miesięcznie PKS musiałby więc zapłacić ZTM kilkadziesiąt tysięcy złotych. Za co te kary? Kierowcy byliby winni, gdyby m.in. za długo stali autobusem na dworcowym stanowisku, czy też zanieczyścili płytę dworca. Ta ostatnia kara za tylko jedno tego typu zdarzenie byłaby najwyższa – 500 zł.

– Właściciel dworca lokalnego powinien racjonalnie i profesjonalnie podejść do przewoźnika – twierdzi Olszewski. – Jeśli otrzymamy regulamin z zasadami korzystania z dworca, to decyzję, czy na takich warunkach będziemy chcieli korzystać z dworca, podejmiemy niezwłocznie. Uważam, że nie powinno być żadnych opłat dla przewoźników, którzy wjeżdżaliby na dworzec lokalny. Przecież pieniądze, 20 mln zł, na przebudowę dworca, w większości pochodziły ze środków unijnych, a nie z budżetu miasta. Dlatego powinno być tak jak w Siedlcach, gdzie z nowego dworca PKS może przez 5 lat korzystać za darmo. Podobnie jest w Kielcach.


Czyżby szanowny zarząd PKS boi się o zalanie dworca swoimi trupami?
W ogóle ciekawą ideologię prezentują: mamy dworzec PKS, a kilka kursów przyjeżdża na dworzec lokalny. Gdzie tu logika?
Myślę, że cena ZTM może wynikać z: samych autobusów PKS (ich stan) i rzucaniu kłód pod nogi przez ZTM wobec problemów z dworcem.
Ten PKS się chwieje i chwieje, i nie upada.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1152
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości