http://rzeszow-news.pl/rusza-przebudowa ... rzeszowie/
Rozbudową al. Jana Pawła II zajmie się firma Skanska, która wygrała przetarg na wybór wykonawcy inwestycji. Za swoją prace otrzyma prawie 9,6 mln zł. Prace ruszą w drugiej połowie sierpnia br. i potrwają około cztery miesiące – do grudnia.
– Rozbudujemy ul. Jana Pawła II na odcinku ok. 1,1 km – od końca ul. Kwiatkowskiego do ul. Św. Antoniego. Ponadto, przebudowane zostaną ul. Miejska na odcinku ok. 33 m oraz ul. Senatorska na długości 130 m – mówi Adam Drożak z rzeszowskiego oddziału firmy Skanska.
Przebudowane zostanie także skrzyżowanie z ul. Senatorską z ul. Miejską, oraz cztery wloty skrzyżowań z al. Jana Pawła II. Powstaną cztery nowe zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, chodnik po prawej stronie o szerokości dwóch metrów i dwukierunkowa, druga w Rzeszowie po ul. Iwonickiej, ścieżka pieszo-rowerowa z czerwonego betonu asfaltowego po lewej stronie o szerokości trzech metrów
– Prace obejmą również przebudowę i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury kolidującej z inwestycją: sieci energetyczne, wodociągowe, teletechniczne, gazowe, kanalizacja sanitarna i deszczowa – dodaje Drożak.
Skanska na czas robót będzie musiała także przestawić pomnik Jana Pawła II. Stoi on w takim miejscu, który utrudniałby prowadzenie inwestycji. – Nowa nawierzchnia i skrzyżowania poprawią komfort jazdy. Będzie także bezpieczniej – zapewnia wykonawca robót.
Skanska twierdzi, że istotnym etapem prac będzie budowa kanalizacji deszczowej i odwodnienia, które będą odprowadzać wody do Wisłoka. Nowa kanalizacja jest tu konieczna z uwagi na zagrożenie dzielnicy Budziwój powodziami.
– Prace będą polegały przede wszystkim na przebudowie głębokich i niebezpiecznych rowów wzdłuż ulic, dzięki czemu mieszkańcy dzielnicy nie będą narażeni na podtopienia – zaznacza Adam Drożak.
Wyzwaniem będzie czas. Inwestycja rozpocznie się po długim sierpniowym weekendzie. Skanska zapewnia, że roboty będzie chciała maksymalnie przyspieszać.
– Na placu budowy pojawi się duża ilość maszyn i samochodów dostawczych. Prace będziemy prowadzić od godz. 6:00 do 22:00 – zapowiada Drożak. – Apelujemy do mieszkańców i kierowców o szczególną ostrożność w miejscu prowadzonych prac. Ruch będzie się odbywał wahadłowo – dodaje.
Przedstawiciele firmy zapewniają, że mieszkańcy będą mieli bezpieczny wyjazd i dojazd do domów znajdujących się wzdłuż remontowanej trasy.
– Nie wykluczamy także całkowitego zamknięcia drogi, za wyjątkiem dojazdów do posesji dla mieszkańców – mówi Adam Drożak. Skanska asekuracyjne zastrzega, że termin zakończenia robót może się przeciągnąć, jeżeli np. pogoda nie będzie dopisywać.Na długości prawie 1,1 km zostanie w Rzeszowie rozbudowana al. Jana Pawła II. Powstaną też chodniki, ścieżki rowerowe. Uwaga, będą utrudnienia w ruchu.
http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... zowie.html
RZESZÓW. Aleja Jana Pawła II w Rzeszowie będzie rozbudowana na długości blisko 1,1 km.
Pojawią się nowa nawierzchnia i skrzyżowani, co znacząco poprawi komfort jazdy. Będzie też dużo bezpieczniej. Piesi doczekają się chodników i przejść, a miłośnicy jednośladu będą mogli skorzystać ze ścieżki rowerowej. Prace przewidują również budowę kanalizacji deszczowej i odwodnienia, co zabezpieczy teren przed zalaniem. Prace ruszą w II połowie sierpnia i potrwają do grudnia br. Inwestycję o wartości blisko 9,6 mln zł brutto wykona Skanska na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Jak zmieni się ulica?
„W ramach zadania rozbudujemy ul. Jana Pawła II na odcinku ok. 1,1 km - od końca ul. Kwiatkowskiego do ul. św. Św. Antoniego. Ponadto, przebudowane zostaną ul. Miejska na odcinku ok. 33 m oraz ul. Senatorska na długości 130 m.” – informuje Adam Drożak, Menadżer Projektu, Oddział Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie. „Przebudujemy także skrzyżowanie z ul. Senatorską z ul. Miejską, oraz 4 wloty skrzyżowań z ul. Jana Pawła II. Powstaną cztery nowe zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, chodnik po prawej stronie o szerokości 2 m i dwukierunkowa, druga w Rzeszowie po ul. Iwonickiej, ścieżka pieszo-rowerowa z czerwonego betonu asfaltowego po stronie lewej o szerokości 3 m. Prace obejmą również przebudowę i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury kolidującej z inwestycją: sieci energetyczne, wodociągowe, teletechniczne, gazowe, kanalizacja sanitarna i deszczowa. Harmonogram prac uwzględnia także przestawienie pomnika Jana Pawła II, którego obecna lokalizacja koliduje z planowaną inwestycją. „ – dodaje.
Bezpieczna dzielnica.
Istotnym etapem prac będzie budowa kanalizacji deszczowej i odwodnienia, które będą odprowadzać wody do Wisłoka. Nowa kanalizacja jest tu konieczna z uwagi na zagrożenie dzielnicy Budziwój powodziami. „Nasze prace będą polegały przede wszystkim na przebudowie głębokich i niebezpiecznych rowów wzdłuż ulic, dzięki czemu mieszkańcy dzielnicy nie będą narażeni na podtopienia” - zaznacza Adam Drożak. „Realizując kontrakty w sektorze budownictwa hydroinżynieryjnego, zapewniamy lokalnym społecznościom bezpieczeństwo przed powodziami, wpływając na polepszenie ich warunków i komfortu życia.” – tłumaczy.
Wyzwania.
Wyzwaniem będzie czas. „Zaczynamy w sierpniu po długim weekendzie. Termin na zakończenie inwestycji to ok. 4 miesiące. Z uwagi na tak napięty harmonogram, nasze prace będziemy intensyfikować. Na placu budowy pojawi się duża ilość maszyn i samochodów dostawczych. Prace będziemy prowadzić w godzinach od 6.00 do 22.00” – informuje Adam Drożak. „W związku z powyższym apelujemy do mieszkańców i kierowców o szczególną ostrożność w miejscu prowadzonych prac. Ruch będzie się odbywał wahadłowo. Mieszkańcom zapewnimy bezpieczny wyjazd i dojazd do domów zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Nie wykluczamy także całkowitego zamknięcia drogi, za wyjątkiem dojazdów do posesji dla mieszkańców. Byłoby to rozwiązanie optymalne, które zakłada większą intensywność prowadzonych prac, a co się z tym wiąże terminowe zakończenie inwestycji oraz - co ważniejsze – większe bezpieczeństwo zarówno dla wszystkich uczestników ruchu, jak i naszych pracowników. Poza tym musimy uwzględnić także czynniki od nas niezależne, m.in. pogodę. Mamy jednak nadzieję, że zadanie to wykonany zgodnie z planem, a nowa infrastruktura będzie służyła mieszkańcom dzielnicy Budziwój przez wiele lat.” – wyjaśnia.
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -rzeszowie
W ramach zadania rozbudujemy ul. Jana Pawła II na odcinku ok. 1,1 km - od końca ul. Kwiatkowskiego do ul. św. Św. Antoniego. Ponadto, przebudowane zostaną ul. Miejska na odcinku ok. 33 m oraz ul. Senatorska na długości 130 m. – informuje Adam Drożak z Oddziału Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie. - Przebudujemy także skrzyżowanie z ul. Senatorską z ul. Miejską, oraz 4 wloty skrzyżowań z ul. Jana Pawła II. Powstaną cztery nowe zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, chodnik po prawej stronie o szerokości 2 m i dwukierunkowa, druga w Rzeszowie po ul. Iwonickiej, ścieżka pieszo-rowerowa z czerwonego betonu asfaltowego po stronie lewej o szerokości 3 m. Prace obejmą również przebudowę i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury kolidującej z inwestycją: sieci energetyczne, wodociągowe, teletechniczne, gazowe, kanalizacja sanitarna i deszczowa. Harmonogram prac uwzględnia także przestawienie pomnika Jana Pawła II, którego obecna lokalizacja koliduje z planowaną inwestycją.
Istotnym etapem prac będzie budowa kanalizacji deszczowej i odwodnienia, które będą odprowadzać wody do Wisłoka. Nowa kanalizacja jest tu konieczna z uwagi na zagrożenie dzielnicy Budziwój powodziami.
– Nasze prace będą polegały przede wszystkim na przebudowie głębokich i niebezpiecznych rowów wzdłuż ulic, dzięki czemu mieszkańcy dzielnicy nie będą narażeni na podtopienia - zaznacza Adam Drożak.
Termin na zakończenie inwestycji to ok. 4 miesiące, harmonogram jest napięty.
- Na placu budowy pojawi się duża ilość maszyn i samochodów dostawczych. Prace będziemy prowadzić w godzinach od 6.00 do 22.00 – informuje Adam Drożak. - W związku z powyższym apelujemy do mieszkańców i kierowców o szczególną ostrożność w miejscu prowadzonych prac. Ruch będzie się odbywał wahadłowo. Mieszkańcom zapewnimy bezpieczny wyjazd i dojazd do domów zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Nie wykluczamy także całkowitego zamknięcia drogi, za wyjątkiem dojazdów do posesji dla mieszkańców. Byłoby to rozwiązanie optymalne, które zakłada większą intensywność prowadzonych prac, a co się z tym wiąże terminowe zakończenie inwestycji oraz - co ważniejsze – większe bezpieczeństwo zarówno dla wszystkich uczestników ruchu, jak i naszych pracowników. Poza tym musimy uwzględnić także czynniki od nas niezależne, m.in. pogodę.