ul. Grabowa:


Przygotowania do przebudowy ul. Zamkowej:


Powstanie tu dwupasmowe rondo turbinowe umożliwiające bezkolizyjne poruszanie się samochodów. Będzie bardziej komfortowo ale przede wszystkim – bezpieczniej. Inwestycję o wartości blisko 3,8 mln zł wykona Skanska na zlecenie Urzędu Miasta Stalowa Wola. Prace zakończą się późną jesienią.
1.Nowe rondo już w listopadzie.
Skrzyżowanie ma być przebudowane na rondo do listopada 2016 roku. To ważny węzeł w układzie komunikacyjnym miasta, który ułatwia dojazd m.in. do centrum miasta, osiedla Hutnik, terenów Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, oraz drogi krajowej nr 77. Powstanie tu bezpieczne zarówno dla pieszych, jak i kierowców rondo turbinowe, które rozładuje tworzące się w godzinach szczytu korki, a to usprawni zarówno podróż do pracy, jak i popołudniowe powroty do domu. Przebudowany zostanie również odcinek ul. Solidarności. Pojawią się zjazdy do działek dla obecnych i przyszłych inwestorów. Prace obejmą także m.in. budowę kanalizacji deszczowej, sanitarnej, oświetlenia ulicznego oraz niezbędne roboty związane z przebudową infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.
2.Czym jest turbinowe rondo?
Rondo turbinowe to innowacyjne rozwiązanie umożliwiające bezkolizyjne prowadzenie ruchu w obrębie skrzyżowania, gwarantujące jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.
- Jest zaprojektowane w taki sposób, aby potoki ruchu pasa zewnętrznego i wewnętrznego nie przecinały się. Rozwiązanie to pozwala pojazdom w naturalny sposób kierować się na odpowiednie wyloty ronda, co zmniejsza ryzyko kolizji. Takie rondo wybudowaliśmy już na skrzyżowaniu ulic Kwiatkowskiego i Bojanowskiej i było to pierwsze rondo turbinowe nie tylko w Stalowej Woli ale i na Podkarpaciu. W zeszłym roku powstało również takie rondo w ciągu drogi krajowej 77 w rejonie VIVO – mówi Mariusz Piotrowski, menadżer projektu ze Skanska.
3.Uwaga – utrudnienia.
Budowa ronda to dwa zasadnicze etapy. Pierwszy to zamknięcie z dniem 5 maja br. ok. godz. 8.00 – 9.00, na okres ok. 4 miesięcy części ul. Solidarności, na odcinku wykonywanej przebudowy. Kierowcy będą mogli skorzystać z objazdu, który będzie prowadzić ulicą COP (Centralny Okręg Przemysłowy) lub przez Osiedle Energetyków OZET, w obydwu kierunkach. Na tym etapie ruch dwukierunkowo zostanie utrzymany na ulicach Mickiewicza i Ofiar Katynia. II etap prac obejmie roboty na ulicach: Solidarności, Mickiewicza i Ofiar Katynia. O dokładnych objazdach obowiązujących w tym czasie będziemy informować na bieżąco.
4.Bezpieczne modernizacje.
Remonty to okazja nie tylko do wymiany zniszczonej nawierzchni, w celu poprawienia komfortu jazdy ale też do takiej przebudowy dróg, by stały się one bezpieczniejsze dla ich użytkowników. W tym celu wprowadza się np. lewoskręt - pas, na którym skręcając w lewo można się spokojnie zatrzymać i poczekać na możliwość bezpiecznego skrętu. Piesi zyskują na bezpieczeństwie dzięki budowie tzw. azylów oraz wysp dla pieszych, dodatkowo wyposażanych w aktywne oznakowanie świetlne. Coraz częściej powstają ronda, które zastępują dotychczasowe standardowe skrzyżowania. To nie chwilowa moda, która zapanowała wśród zarządzających drogami, ale prosta droga do uczynienia skrzyżowania bardziej bezpiecznym.
Remont trzech odcinków drogi krajowej nr 19 i zabezpieczenie osuwiska przy drodze krajowej nr 73 w miejscowości Bukowa - m.in. te inwestycje zostaną zrealizowane w tym roku na Podkarpaciu przez rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Wyremontować planujemy trzy odcinki tej trasy: Lipowica - Trzciana (długość 6,1 km), Zarzecze - Nisko (2,3 km), Górno - Sokołów Młp. (2,8 km). W ramach remontu ułożona zostanie nowa nawierzchnia, pojawi się nowe oznakowanie, wykonane zostaną też zjazdy - informuje Joanna Rarus, rzeczniczka GDDKiA w Rzeszowie.
W ramach remontu odcinka Trzciana - Lipowica zostanie również ułożony mniej więcej 1 km chodnika. Roboty będą wymagały wprowadzenia czasowego ruchu wahadłowego. Zakończenie prac planowane jest na koniec listopada br.
Również przy drodze krajowej nr 19 w Tylawie na odcinku ponad pół kilometra wybudowany zostanie chodnik. Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych.
We wrześniu br. zakończyć się ma zabezpieczenie osuwiska przy drodze krajowej nr 73 w miejscowości Bukowa. Inwestycje ta rozpoczęła się w ub. roku. Trasa ta zostanie również przybudowana w tym miejscu.
Kolejną inwestycją, która rozpoczęła się w ubiegłym roku, a zakończy w obecnym, jest likwidacja kolein i spękań na drodze krajowej nr 94 na ok. 40-km odcinku Kosina-Radymno.
Natomiast do końca listopada br. zakończyć ma się budowa ekranów akustycznych wzdłuż istniejącej obwodnicy Stalowej Woli w ciągu drogi krajowej nr 77.
W tym roku rozpocznie się również przebudowa skrzyżowania w Ostrowie koło Radymna na drodze krajowej nr 94. Rarus podkreśliła, że celem tej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa. - Zadanie polegać będzie na przebudowie skrzyżowania, budowie 800 metrów chodników, dwóch zatok autobusowych oraz sygnalizacji świetlnej - informuje rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
W przetargu na wykonanie tej inwestycji najniższą ofertę (prawie 4 mln zł) złożyła firma Strabag. Przebudowa skrzyżowania ma się zakończyć pod koniec przyszłego roku.
Uwaga kierowcy! Od wtorku do czwartku (10 - 12.05), w godzinach od 7.00 do 17.00, zamknięta dla ruchu będzie ulica Grodzka. Roboty drogowe są prowadzone na odcinku od skrzyżowania z ul. Parkową do wiaduktu kolejowego.
Utrudnienia na tym odcinku będą występować jeszcze przez dwa tygodnie.
Około pół roku potrwa przebudowa mostu przez rzekę Wiar w Wojtkowej
(powiat bieszczadzki) w ciągu drogi wojewódzkiej nr 890 Kuźmina – Krościenko. Podczas wykonywanych prac budowlano – montażowych ruch w tym miejscu będzie odbywał się wahadłowo.
Prace obejmujące przebudowę mostu, dojazdów do obiektu oraz odcinkowe umocnienie brzegów i dna rzeki ruszą najprawdopodobniej już 20 maja br. Blisko 60-letnia wysłużona przeprawa zostanie zastąpiona nowym, komfortowym obiektem. Nowy most zostanie wyposażony w szerszą jezdnię, obustronne chodniki oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu – balustrady i bariery. Nowa przeprawa będzie posiadała najwyższą klasę nośności (A), co oznacza, że ograniczona dziś nośność (15 ton) zostanie podniesiona do 50 ton.
Inwestycję za niespełna milion złotych zrealizuje firma Strabag sp. z o.o.
Planowany termin zakończenia robót to koniec listopada 2016.
Około pół roku potrwa przebudowa mostu przez rzekę Wiar w Wojtkowej
(powiat bieszczadzki) w ciągu drogi wojewódzkiej nr 890 Kuźmina – Krościenko. Podczas wykonywanych prac budowlano – montażowych ruch w tym miejscu będzie odbywał się wahadłowo.
Prace obejmujące przebudowę mostu, dojazdów do obiektu oraz odcinkowe umocnienie brzegów i dna rzeki ruszą najprawdopodobniej już 20 maja br. Blisko 60-letnia wysłużona przeprawa zostanie zastąpiona nowym, komfortowym obiektem. Nowy most zostanie wyposażony w szerszą jezdnię, obustronne chodniki oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu – balustrady i bariery. Nowa przeprawa będzie posiadała najwyższą klasę nośności (A), co oznacza, że ograniczona dziś nośność (15 ton) zostanie podniesiona do 50 ton.
Inwestycję za niespełna milion złotych zrealizuje firma Strabag sp. z o.o.
Planowany termin zakończenia robót to koniec listopada 2016.
Na ulicach Gołębiej i Saramy planowana jest budowa oświetlenia.
Urząd Miejski w Mielcu planuje budowę oświetlenia na dwóch mieleckich ulicach zlokalizowanych na osiedlu Wojsław.
Budowa linii elektroenergetycznej na ulicy Saramy obejmie wykonanie nowych instalacji – budowę linii, montaż 12 słupów oświetleniowych wraz z oprawami tylu LED, wykonanie usiemień.
Oświetlenie LED pojawi się też na ulicy Gołębiej. Wykonaniem projektu budowlanego i wykonawczego zajmie się firma BTE z Chrząstowa za 8327 zł brutto.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości