Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 23 lut 2016, 22:40

NIKOŚ ZOBACZ JAKIE PIĘKNE TRAMWAJE ŚMIGAJĄ PO GLIWICACH :

Obrazek

Przeczytaj ciekawostkę :

http://infogliwice.pl/?p=24408
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 24 lut 2016, 0:07

.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:29 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 24 lut 2016, 0:24

Przeczytaj ciekawostkę :

http://infogliwice.pl/?p=24408

Wiadomość była żartem z okazji Prima Aprilis.

Sprawdzaj co wrzucasz, artykuł primaaprilisowy :lol:


Nie osłabiaj mnie proszę ciebie, celowo to zrobiłem aby Nikoś zobaczył że nie wszędzie jest tak kolorowo że budują trakcje tramwajowe.


Z innej beczki powiązanej z tematem:

Kilka komentarzy dotyczące kolejki pod jej artykułem z pewnej lokalnej gazety- 2013r (oryg.pisownia)

Po Rzeszowie można poruszać się samochodem / często korki , gorsze powietrze, hałas /
autobusami / ograniczona manewrowosc, długi czas przejazdu /,
taksówką / za drogo , korki /, rowerem / mało popularne /,
pieszo / za wolno, za duże miasto /.
Rzeszow nie ma tramwajów , trolejbusow , kolei podmiejskiej, metra.
Pozostaje kolejka naziemna . Będzie uzupełnień tego transportu który jest.



Sydney stać na to, aby likwidować kolejkę, a nowoczesne środki transportu lokalizować pod ziemią (metro). A co byście chcieli? Aby Rzeszów był tak zacofanym w nowoczesnym transporcie miejskim jak Warszawa? Warszawa ma dopiero jedną linię metra, podczas, gdy inne stolice Europy mają co najmniej dwie. Przykładowo np. Sofia, Bukareszt, Kijów, Mińsk. I nie wymieniam tutaj krajów, które są bogatsze od Polski! Czas na nowoczesne rozwiązania, w Sydney mają metro, które ma lepsze trasy i jest szybsze, więcej pasów ruchu, autostrady, dlatego ludzie wybierają inne środki transportu, aniżeli kolejkę. W Rzeszowie na pewno mielibyśmy kolejną atrakcje turystyczną i byłby to kolejny krok i ogromny postęp na arenie całego kraju. Jestem za budową nadziemnej kolejki. Jeszcze do tej pory nie było tak dobrego prezydenta miasta, jakim jest Tadeusz Ferenc. Jego pomysły na temat budowy bardziej innowacyjnych rozwiązań powinny być doceniane. Wskażcie mi, które miasto tak szybko rozwija się jak Rzeszów, jest takie czyste, zadbane i estetyczne? Wszędzie jest totalny syf i brud, dobrze, że Rzeszów już się upodobnił pod względem estetyki do miast zachodniej i północnej Europie. Inne Polskie miasta typu Lublin, Kraków, Kielce, należą do zaniedbanych i brudnych. Tam nie dba się o estetykę, dlatego przypominają kraje południowo wschodniej Europy.


Pochodze z Tarnowa i Rzeszów w tej chwili jest nie do poznania, patrzac z perspektywy 10 ostatnich lat. Nie wiem dlaczego narzekacie naq P. Prezydenta Tadeusza Ferenca. To dzieki niemu miasto wypiekniało, nie ma dziur w drogach, jest bardzo dobrze promowane, poszerza swoje granice, remontuje sie budynki. Miasto nie do poznania. ]
Gratulacje dla takiego Prezydenta.
W tarnowie wszystko sie sypie i same dziury w drogach. Ja nie wiem na co wy z tej gazety narzekacie. Chyba nie byliscie w innych miastach. rzeszów na tle polski jest jednym z najczysciejszych, najprezniej rozwijajacych sie miast. Zycze Panu prezydentowi kolejnej kadencji a jego przeciwnikom współczuje
Grzegorz Sz z Tarnowa


Nie rozumiem jak można narzekac na drogi w Rzeszowie, chyba nie widzieliście dróg w innych dużych czy mniejszych miastach w Polsce. Tam jest tragedia, w Rzeszowie wrecz przeciwnie – drogi sa na biezaco remontowane, ulice, chodniki, parki, skwerki zadbane i piekne !!!!!! Kolejka nadziemna to tylko kolejny krok dla rozwoju (w prespektywie długich lat) dla naszego miasta ! Rozwoj miasta to napływ inwestycji zarowno przemysłowych i mieszkalnych a to oznacza miejsca pracy. Zrozumiecie to dopiero za 15 lat i docenicie prezydenta T. Ferenca. Nienawidziecie go tylko dlatego ze moze jeszcze nie postawił pomnika Państwu Kaczyńskim albo jakiegos Smeleńskiego, ale nie o pomniki chodzi, który to tak naprawde bedzie sie nalezał T. Ferencowi za pare lat. Mieszkacie w pieknym i rozxwijajacym sie miescie, problem z praca jest wszedzie !!! Nam jest gorzej, jestesmy wschodnia sciana a nie zachodnia gdzie blizej do wysoko rozwinietj gospodarki ale idziemy do przodu. Wszystkie duże miasta EUROPY sa zadłuzone nie tylko Rzeszów, zeby cos sie rozwijało trzeba inwestowac, inwestowac i jeszcze raz inwestowac !!!!! Zrozumcie to rzeszowianie.

przypomnę ; w 1925 roku podjęto decyzję o budowie metra w Warszawie ; wtedy na świecie metro posiadało już 19 miast a po wojnie w 1950 już 24 miasta.w roku 1983 metro śmigało w 90 miastach a w 1990 już w 130 miastach świata.początkowo w niektórych miastach np. Berlin budowano kolej naziemną [ otwarcie 1902] ; mosty/estakady/nasypy/- podobnie było w Nowym Yorku [ otwarcie 1868] czy Chicago [ otwarcie 1892 roku] -miasta te miały trasy nadziemne, czy Boston otwarcie; 1901.r.czy inne miasta świata; Buenos Aires [ otwarcie 1904] i Filadelfia otwarcie 1907.Czy jak w tedy 109 lat temu czy 145 lat temu byli malkontenci – nie wiem zapewne tak i są dzisiaj – ale należy coś robić iść do przodu


nie rozumiem jak mozna byc przeciwko rozwojowi. to ze w jakims miescie duzym kolejka jest nierentowna tez nie oznacza ze u nas bedzie tak samo.
nie rozumiem jak mozna byc „hamulcowym” zmian tylko dlatego ze prezydent jest z opcji politycznej ktorej sie nie popiera.


Bardzo dobry pomysł popieram a niezadowolonych odsyłam do Afryki na stepy.


Jak dla mnie bardzo fajny pomysł, Rzeszów to nie Sydney i to że tam się nie sprawdza nie musi tego samego oznaczać u nas. A taka kolejka z pewnością była by bardzo ciekawą atrakcją w skali całego kraju. No ale ponarzekać na Ferenca przecież trzeba….


I kilka ciekawych wizualizacji konkretnych miejsc zapewne zbliżonych miejscem postawienia trakcji jak i przystanku nieopodal politechniki czy też dworca PKP.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 0:47 przez onlyRzeszow, łącznie zmieniany 4 razy
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 24 lut 2016, 0:31

Strona poświęcona inwestycjom w kaliszu, dyskutują o Rzeszowie.

http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtopic.php?t=1629
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 24 lut 2016, 8:16

No gościu to teraz mnie przekonałeś. Po tym jak podparłeś się wklejaniem postów spod artykułów to już ja już nie mam pytań.
Ja ci mogę wkleić link do wątku na skyscrapercity o monorailu, jeśli chcesz. Tylko tam nie ma raczej przypadkowej dzieciarni.

Gliwice widocznie nie wracają do tramwajów, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zechcą, usuną tory niewielkim kosztem, tak jak niewielkim kosztem je zbudowali. Co innego jak się nie trafi z lokalizacją słupów. Na jednej z twych mapek jest trasa na Dąbrowskiego, na drugiej nie ma. Obie trasy już trącą myszką, bo jest nowa koncepcja trasy, o czym sam pisałeś. A więc gdyby to wybudowali parę lat temu, to być może by się zastanawiali czemu nie osiągają założonego obłożenia, albo szybko przebudowywali na ile byliby w stanie.
Na Piłsudskiego nie ma trasy w żadnej opcji. Ciekawe dlaczego. Skoro tramwaj w ciasne ulice Rzeszowskie nie wjedzie, więc dlaczego nie robi tego monorail ?

Zresztą jedną z tych mapek sam wkleiłem chwilę temu, więc nie wiem co próbujesz przekazać. Widzę że nagle, najarany, zaczynasz dopiero zgłębiać temat. I zaczynasz wrzucać stare wizki i mapki, które są wszystkim znane.

A to znajome ?
Obrazek

O gondolach nie wspomniałem bez powodu. Pytałeś o to, co się nie udało. Gondole się nie udały. Wypowiedzi władz z 2009:
Potem będziemy mieć dwa lata na dopracowanie projektu. A realizacja mogłaby nastąpić w latach 2013-15

Weźmy te pieniądze [unijne i szwajcarskie], skoro są! Nie obawiajmy się. Gondole to ciekawe rozwiązanie, nie bójmy się.


W 2009 chciano już "brać" pieniądze na gondole, lub "alternatywne" rozwiązania. Jest 2016, gondole poszły w niepamięć, system do końca dalej nie wybrany, trasa wielokrotnie zmieniana. A tak z ciekawości to w 2009 nie było problemu z uznaniem gondoli za transport publiczny, czy nikt się nawet nad tym nie zastanawiał ?

Poza tym napisałeś:
to żaden środek transportu publicznego bo mieści raptem kilka osób w wagoniku.

To ja się to ma do tych wypowiedzi ? Jeśli to żaden środek transportu, to czemu w ogóle prezydent się tym interesował ?

Hahaha idealnie a gdzie miejsce dla autobusu o którym pisałeś że też ma się po torowisku dla tramwajów przemieszczać.

Obrazek

Można powyższe jak będzie potrzeba zamienić na poniższe:
krk.jpg
krk.jpg (141.41 KiB) Przeglądany 4944 razy

I w tego typu przypadkach masz torowisko nie tylko dla autobusu, ale i dla karetek, nawet taxi. Ja jestem przyzwyczajony do auta i na poprzednim forum nawet polemizowałem sporo z orędownikami stref, buspasów itp. ale w Krakowie akurat tramwaje mi niespecjalnie przeszkadzają. Mają swoje miejsca, ja mam swoje. Jeśli jest NAPRAWDĘ duże miasto, to jest tyle pieszych, tyle trzeba uwagi skupiać, że i tak nie potrzebujesz dwupasmówek. Korki są najczęściej nie w centrum ale na drogach prowadzących do centrum. Jak masz po lewej torowisko, to możesz na nim często omijać, wyprzedzać, zjechać na nie jeśli skręcasz w lewo. A to już wiele ułatwia. W porównaniu z dużymi miastami Rzeszów to małe miasteczko ale z dobrą infrastrukturą do jeżdżenia autem i ciężko z tego rezygnować na rzecz np. tramwajów. Ale kolejka to nie rozwiązanie.

Już sobie to wyobrażam jak przy korku tramwaj będzie chciał przeciąć ulicę aby na przestanek dojechać ,to sobie ludzie poczekają.

Nic nie musi przecinać, bo albo ma swój przystanek, albo, jeśli nie ma nań miejsca, to zatrzymuje się i ludzie przekraczają jezdnię i wsiadają. Najczęściej dzieje się tak na światłach, na których i tak musisz się zatrzymać autem.

Ale nawet gdyby tych lini kolejki było więcej wybudowanych to nie ma porównania do utrzymania MPK bo sam koszt utrzymania kierowców jest bardzo duży ,a zarabiają po 2,5 tys plus dodatki o sobie policz, ile za gaz ,benzynę dziennie za ty km trzeba wyłożyć kasy.


Gdy planowano rozbudowę monoraila w Seattle, założono roczny koszt funkcjonowania tego odcinka (23 km) na około 100 mln zł rocznie.
Najdłuższą trasą kolejki w Rzeszowie jaka pojawiła się w mediach było 14 km. Opierając się na kosztach kolejki w Seattle, to te 14 km kosztowałoby ok. 60 milionów złotych rocznie. Koszt całej komunikacji publicznej w Lublinie to 131 mln rocznie. Jako, że jest to miasto 2 razy większe, to spokojnie można przyjąć, że koszt rzeszowskiego mpk nie przekracza 80 mln rocznie (zwłaszcza że Rzeszów operuje jednym systemem, Lublin dwoma, bo tez trolejbus). Jaką długość trasy ma rzeszowskie mpk ? Opierając się na wiki - ponad 500 km.
Reasumując: MPK Rzeszów - 500 km za nie więcej niż 80 mln. Kolejka - 14 km za 60 mln.

Jakby tego było mało, wnioski ze strony analizującej koszty różnych systemów szynowych w USA i Japonii (tramwaje, monoraile i inne):
The tabulation of actual O&M costs above offers no evidence whatsoever that monorails, automated or not, or any other totally automated systems, have operating and maintenance costs per passenger-mile significantly lower than "manual" (non-automated) systems, including light rail, light rail-streetcar, and standard rail rapid transit. This suggests that automation actually yields little to no significant cost savings or advantage in urban transport systems.
Pomogę Ci, bo wiem, że nawet z j. polskim miewasz problemy ('nie dojże"). Monoraile, nawet te zautomatyzowane, nie mają wcale niższych kosztów utrzymania od innych, w tym tramwajów.

Co do kosztów budowy, to najtańszy system, którego cenę znalazłem, kosztuje 20 mln dolców na km. Przy obecnym kursie dolara do złotówki (która nie ma perspektyw na umacnianie się w najbliższym czasie) daje to prawie 400 milionów zł za nawet najkrótszy odcinek 5 km, który ma powstać w ramach demonstratora unijnego. Nic dziwnego, że ostatnie artykuły już nie podają żadnych widełek tylko piszą o 300 milionach. Dodam, że ten system Metrail jest znacznie mniejszy i mniej zaawansowany niż Bombardier, więc cena może iść jeszcze w górę.

Słuchaj jak niegdyś taki Gorzów miał tramwaje to tym bardziej Rzeszów też by mógł mieć rozwijając się za gomułki ale nie było na to zwyczajnie miejsca tym bardziej nie ma obecnie przy tej ścisłej zabudowie.


Na kolejkę też nie ma, co widać po wrzucanych przez Ciebie mapach.

Ale nie ma nic innowacyjnego w wydawaniu czyiś pieniędzy.
Jakich czyiś pieniędzy ,każde miasta ma możliwości uzyskania dofinansowania więc robi wszystko aby uzyskać skoro jest taka możliwość.

A co w budżecie są jego pieniądze ? Te z Z Unii to też nie są jego.

W jaki sposób mieszkańcy miasta maja ponieść ryzyko. Ty jak bierzesz kredyt na 20 lat to wiesz że go spłacisz ?? Też ryzykujesz ,każdy ponosi cały czas ryzyko swoich decyzji.

Niech więc weźmie prezydent kredyt na kolejkę na swoje nazwisko, czy ja mu bronię ?

Prezydent nasz już współpracuje z politechniką warszawską.

Tak, słyszałem. Byli na wspólnej przejażdżce Bombardierem.

W kwestii bezpieczeństwa pokazujesz zdjęcie w których doszło do zderzenia, podobnie dzieje się w kolejach.

A czy ja mówię, że się nie dzieje tak na kolei ?

W Rzeszowie jak ma dojść do takiego zderzenia skoro będzie na początku jedna linia prowadziła w dodatku będzie kolejka jechała z prędkością 35-45 km /h.

A widziałeś, żeby tam gdzieś pisało, że wypadki wydarzyły się przy większej prędkości niż 45 ?

Widzisz, ja nikogo nie mam zamiaru spamować.

A czy ja coś takiego sugerowałem ?

a karawana jedzie dalej psy szczekają i niech szczekają bo nic im nie pozostało innego.

Idzie aż huczy, który już rok, ósmy ?
Więc po co tyle wypisujesz i spamujesz po forum ? Robisz w tej karawanie za pachołka, który idzie na końcu, między wielbłądzimi kopytami i kijem odganiasz te psy, czy jak ? Bo takie można odnnieść wrażenie.

Moskwa ze względu na niskie temperatury

Nie ze względu na tempretaury, tylko przez to że 8 lat przynosiła straty tak duże, że zdecydowano, że sensowniej się pozbyć.
http://www.themoscowtimes.com/news/arti ... 57400.html

Nawiasem mówiąc jak nie raz wspominałem te metropolie maja wszystkie dostępne środki transportu więc rezygnacja jednej z nich nie będzie problemem

Tylko dlaczego Moskwa nie zrezygnowała z tramwajów, tylko z monoraila ?

Bo kolejka wg obliczeń firmy kanadyjskiej Bombardier w ciągu godziny ośmiowagonikowy skład może przewieźć 42 tysiące osób. To wydajność porównywalna do metra, prawie dwukrotnie wyższa od tramwaju.

Pierwsza linia metra w Warszawie przewozi w godzinach szczytu 50 000 osób. Daje to 33 składy po 1500 osób (6 wagonów), które przyjeżdżają na stacje co 1,81 minuty. Taki wynik jest normalnie i swobodnie osiągany w codziennej eksploatacji. Bombardier 8-wagonikowy ma pojemność ok. 1000 osób w maksymalnym ścisku (6 osób na m^2). Oznacza to, że żeby przewieźć te 42 tysiące, to 42 składy musiałyby przyjeżdżać w odstępie 1,43 minuty. Półtorej minuty od zupełnego zatrzymania jednego składu, wyjścia wszystkich ludzi, odjechania i przyjechania następnego. W teorii - czemu nie. W praktyce - już mniej. Z dwóch powodów. 8 wagonikowy skład ma długość 100 metrów. Żeby osiągnąć taki wynik, przystankek musiałby mieć 100 metrów długości. Totalny moloch. Do tego, żeby ludzie mogli tak napływać przez godzinę, taki przystanek musiałby mieć chyba 10 wind i drugie tyle schodów, bo inaczej zrobiłby się zator na przystanku, który uniemożliwiłby wychodzenie kolejnych pasażerów. Tak samo oczywiście musiałoby być na przystanku początkowym, gdzie pasażerowie wsiadaliby.
Mowa w artykule była o 8 wagonach zawsze można zmniejszyć jej ilość.

Gdyby budować przystanki przyjmujące składy 4 wagonikowe (500 osób), to żeby wykręcić te 42 tys. na godzinę musiałyby przyjeżdżać na przystanek dwa razy częściej - co około 50 sekund. Tyle czasu na zatrzymanie wysadzenie pasażerów, odjechanie, zajechanie kolejnego. Wtedy też nie dałoby się już w realnych warunkach osiągnąć tych 42 tys. No chyba że pasażerowie wyskakiwaliby jak małpy.

Aby metro było opłacalne, powinno obsługiwać trasę, którą przemieszcza się średnio ok. 15 tys. osób na godzinę.. Całe MPK przewozi dziennie 30 tysięcy pasażerów, to ilu przewozi średnio w godzinę na trasie autobusu 0 ? Tysiąc ? Dwa ? Jeśliby przyjąć że Bombardier rzeczywiście może przewozić 42 tys. w godzinę, to znaczy że średnio pracowałby na ok. 1/40, niech będzie 1/30 możliwości. Co więcej, jako że ma to być jedna belka, to albo częstotliwość byłąby potężnie ograniczona, albo wagoniki jechałyby tylko w jedną stronę. Za to koszty, o czym pisałem wcześniej, będą kilkadziesiąt razy większe od obecnego kosztu przetransportowania tych ludzi.

dopiero miasto się rozsławi. Ludzie będą przyjeżdżać z całego województwa jak nie z innych aby się kolejką przejechać.

Będą się pchali drzwiami i oknami. Jak w dwuipółmilionowym Dubaju, gdzie w pierwsze dni po uruchomieniu monoraila było 600 pasażarów dziennie.

A co ma Radomia lotnisko do kolejki, Rzeszów też ma lotnisko można tak ująć mimo że jest w granicach gminy Trzebownisko.

Widać, jakie masz rozeznanie we wszystkim :D Jak już powrzucasz kilka kolejnych postów to poczytaj o ich lotnisku, nie chodzi o fakt jego posiadania.

System A w mieście X jest rozmontowywany do zera i zastępowany tramwajem w którym mieście się tak dzieje ??
Nie podawaj fikcyjnych przykładów.


Wybacz, nie wziąłem poprawki na poziom Twej inteligencji. Poprawiam się:
Monorail w mieście Moskwa jest rozmontowywany do zera i zastępowany tramwajem - piszesz że Ciebie to nie obchodzi bo to nie ma żadnego przełożenia na nas, u nas będzie inaczej.
Szyny tramwajowe się wyginają w Łodzi - no to tramwaje już odpadają.

Nie wiem czy te miasta się wycofały podaj o tym informacje.

Leń. Masz tu o Moskwie. Wrzesień 2015.
http://www.subchat.com/readflat.asp?Id=1364881
Jeśli chodzi o Sydney, to masz obrazek żeby było łatwiej:
Obrazek

I czekam na odpowiedź jak to jest z tą techniką. Jeśli piszesz, że wszystko dziś można zrobić, to dlaczego problemem mają być torowiska w przypadku tramwajów.

http://www.lightrailnow.org/facts/fa_monorail003.htm
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51236.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... ealne.html
https://people.hofstra.edu/geotrans/eng ... 9a2en.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Seattle_Monorail_Project
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... szowa.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Miejskie_Przedsiębiorstwo_Komunikacyjne_w_Rzeszowie
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: jasiop » 24 lut 2016, 10:18

foreigner
bardzo dobra i konstruktywna wypowiedź - czekam[y] co odpowie "nasz" Kolega ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: OloB » 24 lut 2016, 10:36

foreigner,
Że też chciało Ci się poświęcić tyle czasu i energii na przygotowywanie tych wszystkich bardzo rzetelnych argumentów. Chyba jednak nie doceniasz potęgi zaprzeczania. Myślę, że już za chwilę (mamy przecież ferie) otrzymamy kolejny przykład demagogii ;)
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 345
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 24 lut 2016, 15:12

foreigner odwaliłeś kawał dobrej roboty

Only to że Gliwice zlikwidowały u siebie tramwaj to tak samo można powiedzieć że Sydney i Moskwa pozbyły się kolejki
Po za tym pokaż inne miasta na świecie które likwidują teraz tramwaje

Ale czekam jakie znów "argumenty" wypalisz nt. wymarzonej kolejki parkowej
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: icetruck » 24 lut 2016, 15:52

Gliwice w ogóle są złym przykładem do czegokolwiek (i w jedną i w drugą stronę), bo tramwaju tam było tyle co kot napłakał - ledwo jedna nitka - służąca do wjazdu/wyjazdu z miasta na resztę GOPu, nie do samego przemieszczania się po mieście.
icetruck
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 421
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 24 lut 2016, 17:38

No gościu to teraz mnie przekonałeś. Po tym jak podparłeś się wklejaniem postów spod artykułów to już ja już nie mam pytań.


To były przykładowe posty z jednego artykułu pewnej gazety czytaj ze zrozumieniem. Chciałem malkomantom przedstawić że ich argumenty są śmieszne w sprawie tramwaju bo tacy to szkodzą a nie pomagają miastu.
Dobrze że prezydent robi swoje i nie zwraca uwagi na frustratów.

Ja ci mogę wkleić link do wątku na skyscrapercity o monorailu


Znam tą stronę doskonale, często ją odwiedzam ale jest dużo skromna niż inwestycje.rzeszow.pl i temat kolejki czytałem. Dzieciarnią rozumiem że ty jesteś ?

Gliwice widocznie nie wracają do tramwajów, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zechcą, usuną tory niewielkim kosztem


Hahaha
http://info-poster.eu/gliwiczanie-chca- ... -zioberem/
mieszkańcy od wielu lat jak widać chcą tramwaju . Totalne brednie "jak zechcą to sobie wybudują" hahahahah padam ze śmiechu.

Co innego jak się nie trafi z lokalizacją słupów


A co ma się nie trafić przynajmniej nie będą zajmowały pasa jezdni jak w przypadku tramwajów.
Na jednej z twych mapek jest trasa na Dąbrowskiego, na drugiej nie ma.


Bo koncepcje sie zmieniały, od razy jeden z pierwszych pomysłów pierwszy nie będzie przecież realizowany jako ostateczny.
Na Piłsudskiego nie ma trasy w żadnej opcji. Ciekawe dlaczego. Skoro tramwaj w ciasne ulice Rzeszowskie nie wjedzie,


Nowa trasa została opracowana w dwóch wariantach. Pierwszy wariant został przedstawiony w dwóch wersjach. Wersja druga wariantu pierwszego różni się ilością i lokalizacją przystanków, a przez to jest krótsza.
Pierwszy wariant uwzględnia dwie linie przecinające się w okolicach dworca kolejowego. W północnej części miasta linia biegłaby przez pl. Dworcowy, ul. Lubelską, Borową w kierunku os. Staromieście. W południowej części miasta trasa kolejki biegłaby przez pl. Dworcowy, al. Piłsudskiego, Cieplińskiego, ul Mochnackiego, Chrzanowskiej nad Ogrodami Miejskimi i Solidarności, Dąbrowskiego, aż do Zawiszy Czarnego, gdzie znajdowałby się przystanek końcowy.
W zachodniej części miasta trasa biegłaby przez pl. Dworcowy, ul. Czarnieckiego, wiadukt Śląski, Krakowska, Ofiar Katynia i do terenów zielonych do Strefy Ekonomicznej Dworzysko.
W kierunku południowo-wschodnim trasa biegłaby ulicami: pl. Dworcowy, potem wzdłuż linii kolejowej do ul. Kopczyńskiego, na południe przez projektowany most na Wisłoku do al. Rejtana, przez Rejtana, Sikorskiego, do Łukasiewicza.
Winda i schody ruchome
Wariant drugi proponowanej trasy zatacza wokół Śródmieścia linię podobną do wstępnej koncepcji Rzeszowskiej Kolejki Miejskiej, której trasa miała mieć długość 10,5 km. Kolejka miała wyjeżdżać z placu przed dworcem PKP i kończyć kurs w okolicach Centrum Handlowego „Galeria Rzeszów”.

Widzę że nagle, najarany, zaczynasz dopiero zgłębiać temat. I zaczynasz wrzucać stare wizki i mapki, które są wszystkim znane.

Jak nagle, skoro wszystkimi tematami interesuje się po trochę ,a że akurat kolejka jest tematem przedstawianym wiele lat więc chciałem więcej uwagi temu poświęcić.
Skoro twierdzisz że wizualizacje są stare to wrzuć aktualne !!!
A to znajome ?

I co zdjęcie ma oznaczać. To była pierwsza wizyta prezydenta w Szwajcarii aby zobaczyć na żywo jak takie cudo wygląda. Temat odpadł tej konkretnie kolejki bo była niefunkcjonalna, małe wagony, mieszczące niewielką ilość pasażerów.

O gondolach nie wspomniałem bez powodu. Pytałeś o to, co się nie udało. Gondole się nie udały. Wypowiedzi władz z 2009.
A tak z ciekawości to w 2009 nie było problemu z uznaniem gondoli za transport publiczny, czy nikt się nawet nad tym nie zastanawiał ?

Napisz ile w jednej gondoli pasażerów się zmieści, to nie ma być tylko atrakcja turystyczna lecz w głównej mierze transport publiczny. Takie gondole to można na stoku narciarskim wybudować .
A kolejka na gubałówkę jakim jest transportem ?? Czym się różni od gondoli ??

To ja się to ma do tych wypowiedzi ? Jeśli to żaden środek transportu, to czemu w ogóle prezydent się tym interesował ?

A co zabraniasz ,nie można się interesować. To był początek pomysłu ,który całe szczęście tylko pozostał pomysłem , teraz jest poważna inwestycja którą trzeba zrealizować.

Można powyższe jak będzie potrzeba zamienić na poniższe:

Odnosisz się do sytuacji o której nie masz pojęcia czego wątek dotyczył. Nikoś wspomniał o torowisku trawiastym , więc wkleiłem zdjęcie jak to wygląda bo sam pewne nie wiedział mimo że temat poruszał.

Nawiązując to tego co napisałeś wklejając zdjęcie mostu, to faktycznie rozwiązanie idealne ,z czterech pasów wyznaczone zostało dwa dla tramwajów i korek murowany zresztą widoczny na zdjęciu.

w Krakowie akurat tramwaje mi niespecjalnie przeszkadzają. Mają swoje miejsca, ja mam swoje.

W dużych miastach nikomu nie przeszkadzają , w Rzeszowie dopiero były chaos , bo nie wszędzie są bus pasy a tramwaj musiałby mieć określoną linię najlepiej ta najbardziej obleganą , gdyby na Rejtana zrobili torowisko to dopiero by korki się rozbiły nie wspomnę już jaki byłby widok przy kolizji drogowej.

Rzeszów to małe miasteczko ale z dobrą infrastrukturą do jeżdżenia autem i ciężko z tego rezygnować na rzecz np. tramwajów. Ale kolejka to nie rozwiązanie.

Kolejka jest idealnym rozwiązaniem, najlepszą opcją na komunikacje miejską bez korków, niezawodna zawsze na czas , nic nie jest w stanie zatrzymać.

Nic nie musi przecinać, bo albo ma swój przystanek, albo, jeśli nie ma nań miejsca, to zatrzymuje się i ludzie przekraczają jezdnię i wsiadają. Najczęściej dzieje się tak na światłach, na których i tak musisz się zatrzymać autem.

Nikos napisał że przystankiem tramwajów mogą być te z MPK więc odpisałem mu . A gdzie chcesz budować przestanki dla tramwaju ,wiesz wogóle co piszesz ??

albo, jeśli nie ma nań miejsca, to zatrzymuje się i ludzie przekraczają jezdnię i wsiadają

hahaha zaraz padnę ze śmiechu , ludzie przekraczają jezdnię i wsiadają hahaha co coment

Najdłuższą trasą kolejki w Rzeszowie jaka pojawiła się w mediach było 14 km. Opierając się na kosztach kolejki w Seattle, to te 14 km kosztowałoby ok. 60 milionów złotych rocznie.

W takim razie wymień co ma tyle kosztować ??

Opierając się na wiki - ponad 500 km.
Reasumując: MPK Rzeszów - 500 km za nie więcej niż 80 mln. Kolejka - 14 km za 60 mln

Co ma kosztować konkretnie 60 mln zł za utrzymanie kolejki ?
daje to prawie 400 milionów zł za nawet najkrótszy odcinek 5 km, który ma powstać w ramach demonstratora unijnego. Nic dziwnego, że ostatnie artykuły już nie podają żadnych widełek tylko piszą o 300 milionach.

Skąd zatem ratusz wziął taką kwotę budowy kolejki ?? Czy przypadkiem szacunkowo nie od producenta

Na kolejkę też nie ma, co widać po wrzucanych przez Ciebie mapach.

Jak nie ma a gdzie na mapie zauważyłeś że nie ma miejsca ?? Pasy zieleni ,oraz te oddzielające jezdnie od chodnika podobnie usytuowane jak w innych miejscach w których taak kolejka funkcjonuje.

A co w budżecie są jego pieniądze ? Te z Z Unii to też nie są jego.

Ale ogólnodostępne po możliwości dofinansowania jak do tej pory miasto nie narzeka w tej sprawie. Każde miasto ma takie możliwości a że Rzeszów jest w tej mierze w czołówce to tylko należy się z tego cieszyć.

Niech więc weźmie prezydent kredyt na kolejkę na swoje nazwisko, czy ja mu bronię ?

On kolejki dla siebie nie planuje budować tylko dla mieszkańców. W jaki sposób na tobie odbije sie dług miasta ??Słucham …
Tak, słyszałem. Byli na wspólnej przejażdżce Bombardierem.

Sam widzisz mądrzy ludzie z UW poważnie to traktują a kilku malkomentów próbuje obalić na swój sposób budowę jednoszynówki.
A czy ja mówię, że się nie dzieje tak na kolei ?

To co chciałeś pokazać wklejając zdjęcia kolizji kolejki która jest w tamtym miejscu rozbudowana a w Rzeszowie na początku poruszała by się na jednej nitce najbardziej obleganej.
Idzie aż huczy, który już rok, ósmy ?
Więc po co tyle wypisujesz i spamujesz po forum ? Robisz w tej karawanie za pachołka, który idzie na końcu, między wielbłądzimi kopytami i kijem odganiasz te psy, czy jak ? Bo takie można odnnieść wrażenie.

To nie wina miasta że aż tyle to trwa ,procedura włączenia kolejki jako transport miejski. Gdyby to nastąpiło to miasto zabierało by się do tej budowy już dawno. Wielu na pewno chciało by w tej materii Rzeszowowi pomóc .
Tramwaje też były krytykowane gdy pierwsze miasta dawno temu otworzyły nitki, wtedy też koszty były wysokie jak na tamte czasy.

Ja dyskutuje nie spamuje pomyliło ci się coś, zresztą napisałeś
Widzisz, ja nikogo nie mam zamiaru spamować.
A czy ja coś takiego sugerowałem ?

Wiec teraz to stwierdzenie ? hahahha

Ja staram się bronić każdej inwestycji od troli którzy za wszelka cenę nie chcą rozwoju miasta pod każdym względem. A że przy okazji tacy ludzie są zwykłymi nieszczęśnikami których życie nie oszczędzało to mogę jedynie im współczuć. Czyż nie tak ?

Nie ze względu na tempretaury, tylko przez to że 8 lat przynosiła straty tak duże, że zdecydowano, że sensowniej się pozbyć.

Bo kolejka często się psuła przez niskie temperatury .

Tylko dlaczego Moskwa nie zrezygnowała z tramwajów, tylko z monoraila ?

Jak wyżej , bo często ulegał awarii, poszukaj i zobacz kiedy wybudowali kolejkę jednoszynową wtedy jeszcze ona nie była tak nowoczesna jak obecnie.
Napisz w jakich innych miastach prócz moscow i sydnej z takiej kolejki zrezygnowali. Bo jak na razie powielane te dwa przykłady są słabym argumentem.

Pierwsza linia metra w Warszawie przewozi w godzinach szczytu 50 000 osób. Daje to 33 składy po 1500 osób (6 wagonów), które przyjeżdżają na stacje co 1,81 minuty.

Bo metro to taki można powiedzieć pociąg regionalny , jego wagony są bardziej przestrzenne , więcej miejsca jest dla pasażerów.
Niemniej jednak ta forma transportu mimo niezgodności w 100% z info bombardiera jest i tak lepszym środkiem komunikacji niż np.: tramwaj który ma więcej minusów w kwestii zbudowania go w Rzeszowie niż jednotonówka.

Będą się pchali drzwiami i oknami. Jak w dwuipółmilionowym Dubaju, gdzie w pierwsze dni po uruchomieniu monoraila było 600 pasażarów dziennie.

Bo w dubaju jest wszystko nowoczesne, więc taka kolejka nie na wszystkich zrobiła wrażenie. W Rzeszowie z kolei jakoby iż byłaby to pierwsza tego typu w Polsce to cieszyła by się sporym zainteresowaniem nie tylko miejscowych.
Jeden jest cel ,zbudowanie nawet pierwszej linii już byłoby sukcesem.

Widać, jakie masz rozeznanie we wszystkim Jak już powrzucasz kilka kolejnych postów to poczytaj o ich lotnisku, nie chodzi o fakt jego posiadania.

Czytałem to i jak to się ma do kolejki miasto z własnego budżetu kasę dawało na budowę lotniska dla potrzeb cywilnych a Rzeszów na kolejkę ma pozyskać kasę z unii.
http://www.spidersweb.pl/2015/11/lotnis ... -loty.html

Szyny tramwajowe się wyginają w Łodzi - no to tramwaje już odpadają.

Nie tylko w Łodzi w Krakowie to samo ,żeby w dobrym stanie utrzymywać szyny tramwajowe trzeba dopiero sporo inwestować co jakiś czas.

I czekam na odpowiedź jak to jest z tą techniką. Jeśli piszesz, że wszystko dziś można zrobić, to dlaczego problemem mają być torowiska w przypadku tramwajów.

Nie wiem co to ma być i co przedstawiać te zdjęcie , ciemno ,ciężarówka wywozi część jakiejś konstrukcji
Podajesz cały czas dwa przykłady miast w których zrezygnowali . Kolejkę zbudowano w europie również m.in. ,Barcelona ,Berlin. Napisz coś o tym .

http://www.carpatiabiznes.pl/wydarzenia ... iemna.html

Historia nadziemnej kolejki, obrazki w sam raz dla ciebie.

http://www.oobject.com/category/9-vintage-monorails/

W innych miastach wybudowali ,wybudują więc u nas.



http://en.wataninet.com/features/econom ... ypt/14613/

W Egipcie podobnie jak w Rzeszowie też chcą budować bo wiedzą doskonale iż taka forma transportu jest nowoczesnym rozwiązaniem problemów komunikacyjnych w zatłoczonych miastach. Ponieważ porusza się na zawieszonych szynach, a zatem nie zakłóca przepływu ruchu na drogach, wiele krajów wprowadziło ten system transportu, aby ułatwić korków.

Po przeczytaniu linków

Metro? Nie! Niepotrzebne, za drogie, nierealne

To prawda ,nie ma porównania kosztów metra do budowy kolejki, samo wykopanie tunelu określonej długości może opiewać na niewyobrażalne kwoty.
W miastach dużych gdzie istnieją wszystkie niemalże dostępne środki transportu normą jest że koszty utrzymania są spore, trzeba mieć ważną opinie na uwadze to że na wybudowanie tej trakcji oni musieli wyłożyć z własnej kieszeni, w przypadku Rzeszowa w 3/4 będą to zewnętrzne środki.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości