Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 18 lut 2016, 2:18

icetruck pisze:
onlyRzeszow pisze:skoro Rzeszów wg Gus-u ma wraz z wawą mieć wzrost ludności.


wybacz nie mogę już czytać tych głupot które tu wypisujesz
poproszę o te prognozy GUSu na których się opierasz, bo ja znam jedynie takie które w 2050r dają nam +- kilka tysięcy mieszkańców różnicy do tego co mamy obecnie

a nawet jeśli włączymy wszystkie okoliczne wsie i Rzeszów nagle będzie mieć 250 000 mieszkańców, to nadal nie widzę co ma niby zmienić w kontekście nowych mieszkańców kolejka z Dąbrowskiego pod pomnik

Teraz jesteśmy małym miasteczkiem ale za 20 lat przy tak dynamicznym rozwoju będziemy wg mnie o wiele większym


poproszę o jakieś wskazanie gdzie jeste ten niesamowity rozwój... okrągła kładka? most? park papieski? popatrz na strefę Dworzysko, poczytaj o niej na internecie, pojedź na miejsce - przekonasz się czym się różni robienie PR od rzeczywistości

FAKTY, mniej bajdurzenia gdybania, poproszę obie strony sporu o mityczną juz kolejkę o trzymanie się faktów
a tych nie ma żadnych - zaczynając od kosztów budowy jak i utrzymania tego czegoś, nie znając kosztów ciężko się kłócić czy pomysł budowy ma jakikolwiek sens - tym bardziej podziwiam


Wystarczy zobaczyć jak miasto wyglądało przed tym zanim Ferenc przyszedł a jak wygląda teraz o ile następca nie spartoli tej ciężkiej pracy obecnego prezydenta miasto nadal będzie się dynamicznie rozwijać . Wymieniasz inwestycje typu kładka, most ,park papieski o których piszą gazety , mówi tv , wejdź na stronę UM i zobacz w poszczególnych latach co było na Terenia miasta wykonywane , ile dróg nowych powstało ,ile zmodernizowano , ile pieniędzy władowano w nowe tereny !!! Budowa szkół, remonty hal ,sal gimnastycznych wiele tutaj można by pisać tylko trzeba byłoby wszystko oddzielić na gałęzie poszczególnych inwestycji . Zobacz jak uczelnie swoje budynki w mieście wybudowali , cegielniana, politechnika, uniwersytet, powstał kierunek lekarski ,jak miasto się rozwija to w parze idą uczelnie. Ilu studentów uczy siew tych uczelniach , przypadek ??? nie sądzę.
I co w związku z tą strefą Dworzystko ?? a co ma do tego prezydent ma ci na łańcuchu przyprowadzić ci inwestorów – wskaż miasto do 200 tys mieszkańców w którym prezydent naściągał inwestorów !!!!

wybacz nie mogę już czytać tych głupot które tu wypisujesz
poproszę o te prognozy GUSu na których się opierasz, bo ja znam jedynie takie które w 2050r dają nam +- kilka tysięcy mieszkańców różnicy do tego co mamy obecnie


http://wiadomosci.onet.pl/rzeszow/urzad ... czny/nvzvg

Urząd Statystyczny: Rzeszów ma ogromny potencjał demograficzny
Największy w kraju przyrost naturalny oraz największa liczba studentów w stosunku do ogółu ludności – tak wypada Rzeszów na tle innych miast wojewódzkich w kraju. W stolicy Podkarpacia od kilku lat rośnie też systematycznie liczba ludności - wynika z danych statystycznych.
Jak podkreślił w czwartek na konferencji prasowej dyrektor Urzędu Statystycznego w Rzeszowie Marek Cierpiał-Wolan, miasto pod względem demograficznym prezentuje się bardzo dobrze i w wielu aspektach zajmuje czołowe miejsca w kraju.
- Miasto, jako jedno z nielicznych w kraju, ma dodatnie saldo migracji (więcej osób się melduje na pobyt stały, niż wymeldowuje). W 2002 r. było tu niecałe 160 tys. mieszkańców, obecnie jest to prawie 183 tys. osób - dodał.
W Rzeszowie jest największy w kraju przyrost naturalny. Liczony na 1 tys. mieszkańców wskaźnik ten wyniósł w 2012 r. - 3,73. Natomiast w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku 2,79 - co daje najlepszy wynik wśród miast wojewódzkich.
Dyrektor US zaznaczył, że dodatni przyrost naturalny jest tylko w kilku miastach wojewódzkich. - Jest to więc tym większy powód do zadowolenia - powiedział Cierpiał-Wolan.
W Rzeszowie od kilku lat zmniejsza się natomiast liczba zawieranych małżeństw. W trzech kwartałach tego roku zawarto 711 małżeństw, jest to o 23 mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.
Pozytywną natomiast tendencją jest spadek liczby rozwodów. W roku 2012 w Rzeszowie odnotowano 284 rozwody, tj. o ponad 40 mniej niż w roku 2011. - W przeliczeniu na 1 tys. mieszkańców było u nas 1,6 rozwodów, co plasowało Rzeszów na drugim miejscu wśród miast wojewódzkich. Najmniej rozwodów zanotowano w Gdańsku – 1,5 rozwodów, a najwięcej w Gorzowie Wielkopolskim – 3,1 - dodał Cierpiał-Wolan.
Podkreślił, że ważnym czynnikiem rozwoju gospodarczego regionu są studenci, i pod tym względem Rzeszów także ma się czym pochwalić. W ubiegłym roku akademickim studiowało w mieście prawie 52 tys. osób. W przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców studenci stanowili ponad 2,8 tys. osób - plasowało to Rzeszów na pierwszym miejscu wśród miast wojewódzkich.
Dyrektor US podkreślił, że studenci na kierunkach technicznych i matematyczno-przyrodniczych stanowili 30 proc. wszystkich studentów. - A to ukończenie tych studiów zapewnia nie tylko znalezienie pracy, ale przekłada się na rozwój całego regionu - zaznaczył Cierpiał-Wolan.

http://blekitna.tv/rzeszow-i-warszawa-t ... eszkancow/

RZESZÓW I WARSZAWA – TYLKO W TYCH MIASTACH PRZYBĘDZIE MIESZKAŃCÓW

W ciągu najbliższych 35 lat spodziewany jest spadek liczby mieszkańców w zdecydowanej większości miast wojewódzkich w Polsce. Jedynie w przypadku Rzeszowa i Warszawy liczba ludności ma wzrosnąć – tak wynika z prognozy demograficznej Głównego Urzędu Statystycznego dla powiatów i miast na prawach powiatu oraz podregionów na lata 2014-2050, opracowanej przez dr. Piotra Szukalskiego z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego. Badaniu poddano 380 powiatów (wszystkie powiaty, w tym miasta na prawach powiatu).
Wzrost liczby mieszkańców:
Rzeszów – z 184 tys. do 187 tys.
Warszawa – z 1,72 mln do 1,76 mln
W badanym okresie dwa duże miasta utracą status ośrodków liczących ponad pół miliona mieszkańców: w 2028 r. Poznań, a 20 lat później Łódź. Z kolei Opole w 2040 r. spadnie do kategorii miast niedużych, liczących mniej niż 100 tys. mieszkańców. Zdaniem demografa najwolniej będzie spadać liczba mieszkańców w stolicach województw, które w swoim regionie nie mają konkurencji w postaci innych atrakcyjnych miast. Pozostałe powiaty, w tym miasta na prawach powiatu, odnotują spadek liczby ludności.
Łódź – z 705 tys. do 484 tys.
Poznań – z 545 tys. do 402 tys.
Bydgoszcz – z 357 tys. do 262 tys.
Lublin – z 342 tys. do 262 tys.
Katowice – z 302 tys. do 208 tys.
Toruń – z 202 tys. do 158 tys.
Kielce – z 198,5 tys. do 138 tys.
Gorzów Wlkp. – ze 124 tys. do 101 tys.
Opole – z 119,5 tys. do 90,6 tys.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: icetruck » 18 lut 2016, 2:31

onlyRzeszow pisze:Rzeszów – z 184 tys. do 187 tys.


przeczytaj to, raz dwa - ile razy potrzebujesz, nie ma w prognozach żadnego cudownego rozrostu który chcesz wyczarować

I co w związku z tą strefą Dworzystko ??


a no to, że rozwój miasta to nie jest budowanie okrągłych kładek za pieniądze Unii, tylko choćby zwiększanie się miejsc pracy np. przez nowe fabryki
wkrótce Unia zakręci kurek i się skończy ten "rozwój"
nikt do Rzeszowa nie przyjedzie się osiedlić, ani w nim nie zostanie bo zbudowano nowy most, wyremontowano chodnik czy odświeżono park!
icetruck
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 421
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Arrival » 18 lut 2016, 9:09

icetruck pisze:nikt do Rzeszowa nie przyjedzie się osiedlić, ani w nim nie zostanie bo zbudowano nowy most, wyremontowano chodnik czy odświeżono park!


Ja tak przyjechałem :D.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 734
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: PzD91 » 18 lut 2016, 11:14

Rzeszów – z 184 tys. do 187 tys.


na 17.12.2015r Rzeszów ma 186 770. :)

Ja znam te dane, bo je tu wrzucałem już dawno temu.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1647
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 18 lut 2016, 11:34

onlyRzeszow pisze:

Ale filary równie dobrze usytuowane mogą być na pasach zieleni , niekoniecznie na jezdni no chyba że tam gdzie nie ma przez pewną odległość możliwości .
Piszesz o mieście w którym zapewne nie byłeś i nie wiesz jak tam jest . W Rzeszowie nie ma miejsca na wyznaczenie pasa ruchu dla tramwaju który jest przeżytkiem.
Koszty utrzymania kolejki nie będą wg mnie większe niż utrzymanie roczne MPK do którego miasta cały czas musi dopłacać.


A tramwaj niby gdzie umieścisz jak nie w pasie zieleni (tam gdzie to możliwe) dodatkowo na takich ulicach jak Dąbrowskiego nie ma na to miejsca tam już i tak jest wąsko a postaw to monstrum kolejkowe i zostaje po 1 pasie dla ruchu. A wybudowanie torów nie zabiera pasa bo tory są na równym poziomie z jezdnią

Ale koszty to nie tylko kierowca ale wszystko łącznie z utrzymaniem stanu technicznego i bezpiecznej eksploatacji tego środka transportu a te już nie będą małe bo jednak betonowe słupy muszą być utrzymywane
onlyRzeszow pisze:Wystarczy zobaczyć jak miasto wyglądało przed tym zanim Ferenc przyszedł a jak wygląda teraz o ile następca nie spartoli tej ciężkiej pracy obecnego prezydenta miasto nadal będzie się dynamicznie rozwijać .


tylko że rozwój to nie tylko kilometry asfaltu czy kolejny zieleniec ale zrównoważony rozwój zapewnienie dogodnych warunków dla firm do postawienia tutaj zakładu/ centrum itp. a pokaż mi jeden duży zakład który powstał w ostatnich 10 latach w Rzeszowie
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 18 lut 2016, 17:18


przeczytaj to, raz dwa - ile razy potrzebujesz, nie ma w prognozach żadnego cudownego rozrostu który chcesz wyczarować


a no to, że rozwój miasta to nie jest budowanie okrągłych kładek za pieniądze Unii, tylko choćby zwiększanie się miejsc pracy np. przez nowe fabryki
wkrótce Unia zakręci kurek i się skończy ten "rozwój"
nikt do Rzeszowa nie przyjedzie się osiedlić, ani w nim nie zostanie bo zbudowano nowy most, wyremontowano chodnik czy odświeżono park!


Nic nie zrozumiałeś co się do ciebie napisało, bez przyłączania sołectw liczba mieszkańców zanotuje wzrost w porównaniu do innych miast gdzie będzie z kolei spadek ludności. To jest fakt napisz gdzie wyczytałeś że to jest nieprawda !!!!!!!!!!

A które miasta za pieniądze unii nie inwestują ???!!!!!!!!! To że Rzeszów w tej dziedzinie jest w czołówce to tylko się cieszyć .
Nie odpowiedziałeś na proste pytanie jaki prezydent w miastach do 200 tys mieszkańców zwiększył liczbę miejsc pracy albo stworzył bo to co piszesz jest absurdem, Ferenc to nie Powiatowy Urząd Pracy !!! A to że miasto jest upiększane w ciekawe innowacje to jest na plus.
Miasto ma ponad miliardowy budżet nawet jak unia nie będzie dawała kasy albo zmniejszy jej dotacje i tak miasto będzie miało pieniądze na inwestycje. W ubiegłym roku przeznaczyło na same inwestycje ponad 350mln zł

A jak ci się nie podoba polityka prezydenta i to co robi to wyjedź np: do przemysla wymarłego miasta , tam będziesz zadowolony bo nic sienie robi.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 18 lut 2016, 17:31


A tramwaj niby gdzie umieścisz jak nie w pasie zieleni (tam gdzie to możliwe) dodatkowo na takich ulicach jak Dąbrowskiego nie ma na to miejsca tam już i tak jest wąsko a postaw to monstrum kolejkowe i zostaje po 1 pasie dla ruchu. A wybudowanie torów nie zabiera pasa bo tory są na równym poziomie z jezdnią

Ale koszty to nie tylko kierowca ale wszystko łącznie z utrzymaniem stanu technicznego i bezpiecznej eksploatacji tego środka transportu a te już nie będą małe bo jednak betonowe słupy muszą być utrzymywane

tylko że rozwój to nie tylko kilometry asfaltu czy kolejny zieleniec ale zrównoważony rozwój zapewnienie dogodnych warunków dla firm do postawienia tutaj zakładu/ centrum itp. a pokaż mi jeden duży zakład który powstał w ostatnich 10 latach w Rzeszowie



Słupy trakcji kolejki ogólnie zapewne będą na pasach zieleni oraz tych pasach zieleni które są pomiędzy jezdnią a chodnikiem. Wiec nie ma możliwości aby w taki sposób tramwaj miał się poruszać gdyż pasów zielni miedzy jezdniami nie ma zbyt wiele a prawie wszędzie pasy zieleni oddzielające jezdnie od chodnika .

To sobie policz ile jest kierowców MPK , ile dziennie pokonują autobusy km i ile muszą zapłacić za paliwo albo gaz. plus utrzymanie stanu taboru autobusowego a jest tego sporo więc w porównaniu do utrzymania kolejki wg mnie jest taniej.

W każdym mieście firmy generują zyski i idą tam gdzie są zwolnieni z płacenia podatku w strefy ekonomiczne. W mieście zostają mikro i średnie przedsiębiorstwa, oraz te których stać na to.
Dzięki Rzeszowowi i Ferencowi lotnisko i jego strefa się rozwinęła ,bo gdy miasto się rozwija wszystko idzie w tym samym kierunku. I tak jest o niebo lepiej aniżeli było za czasów poprzednika Ferenca.
W każdym mieście nie jest kolorowo z pracą , podaj przykład miasta do 200 tys w którym jest praca ,firmy pchają się drzwiami i oknami. Firmy wolą w dużych miasta inwestować stad Ferenc chce rozwijać miasto pod tym kątem także. Tylko że ciemny lud twierdzi że nie ma sensu , po co nowe gminy przyłączać aby być dużą wsią ?? Teraz może i tak ale za 30 lat będą to tereny rozwinięte !~!!!!!
Dlatego zawsze się jakiś znajdzie który będzie mówił pracy nie ma Ferenc do kitu , to spi... do innego miasta jak masz jeden z drugim problem.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 18 lut 2016, 17:42

onlyRzeszow pisze:Słupy trakcji kolejki ogólnie zapewne będą na pasach zieleni oraz tych pasach zieleni które są pomiędzy jezdnią a chodnikiem. Wiec nie ma możliwości aby w taki sposób tramwaj miał się poruszać gdyż pasów zielni miedzy jezdniami nie ma zbyt wiele a prawie wszędzie pasy zieleni oddzielające jezdnie od chodnika .

to pokaż mi gdzie na trasie tej kolejki masz duże zieleńce miedzy drogą a chodnikiem ? nie ma takich a te co są to wielkości znaczka pocztowego
A torowisko "wbijesz" w jezdnie i nie ma problemu, nikt nie każe od razu zamykać połowe dróg. Teraz są niby te bus pasy a każdy i tak jedzie jak mu wygodniej a torowisko to tylko taki bus pas tyle że z torami
onlyRzeszow pisze:To sobie policz ile jest kierowców MPK , ile dziennie pokonują autobusy km i ile muszą zapłacić za paliwo albo gaz. plus utrzymanie stanu taboru autobusowego a jest tego sporo więc w porównaniu do utrzymania kolejki wg mnie jest taniej.
Jesli by to faktycznie było tańsze to Sydney, Moskwa nie likwidowały by tej kolejki tylko dalej rozbudowały a tak Moskwa w miejsce kolejki wybuduje brzydki staroświecki tramwaj :lol:
A utrzymanie tej całej infrastruktury pseudo kolejki to za free się zrobi
onlyRzeszow pisze:W mieście zostają mikro i średnie przedsiębiorstwa, oraz te których stać na to.
Dzięki Rzeszowowi i Ferencowi lotnisko i jego strefa się rozwinęła ,bo gdy miasto się rozwija wszystko idzie w tym samym kierunku.

Firmy to przyciągnęła wizja A4 i dostęp do lotniska, strefa była tylko ukoronowaniem tego aby zachęcić do "powstania" tam nowych firm, ale jakoś mega dużej fabryki czy inwestycji nie było.
onlyRzeszow pisze: Firmy wolą w dużych miasta inwestować stad Ferenc chce rozwijać miasto pod tym kątem także.
Firmy inwestują tam gdzie są stworzone warunki do tego, i co z tego że przyłączył Budziwój jak tam i za 40 lat zakład pracy nie powstanie.
Rozwój to tak jak Zielona Góra porozumiała się ponad podziałami włączyła za zgodą gmine wiejską i teraz rozpoczęła proces "urbanizacji" tamtego terenu ale terenu który nada się zarówno pod mieszkaniówkę jak i przemysł
A w Rzeszowie co Dworzysko wiele szumu i póki co jakoś "grubego" inwestora brak. Bo co zachęcisz go choć mamy kolejke parkową fajnie wygląda ? nie taka firma oczekuje konkretu ze strony władz danej gminy a jesli już się taki inwestor pojawia to są "targi" kto zaoferuje lepsze warunki. Ale to na inny temat a nie kolejke która i tak nie powstanie
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 18 lut 2016, 19:13

to pokaż mi gdzie na trasie tej kolejki masz duże zieleńce miedzy drogą a chodnikiem ? nie ma takich a te co są to wielkości znaczka pocztowego
A torowisko "wbijesz" w jezdnie i nie ma problemu, nikt nie każe od razu zamykać połowe dróg. Teraz są niby te bus pasy a każdy i tak jedzie jak mu wygodniej a torowisko to tylko taki bus pas tyle że z torami


Po bus pasie po konkretnych godzinach samochodem można jechać a po torowisku tramwajowym już nie.
W niemalże każdym miejscu gdzie planowana jest budowa pierwszego etapu znajdzie się pas zieleni pomiędzy chodnikiem a jezdnią , wzdłuż Rejtana , powstańców warszawy , gorzej z Piłsudskiego ale obecnie na tyle rozwinięte jest budownictwo że jak się chce wybudować to da się to zrobić.

Jesli by to faktycznie było tańsze to Sydney, Moskwa nie likwidowały by tej kolejki tylko dalej rozbudowały a tak Moskwa w miejsce kolejki wybuduje brzydki staroświecki tramwaj
A utrzymanie tej całej infrastruktury pseudo kolejki to za free się zrobi

A gdzie napisałem że utrzymanie kolejki będzie za darmo !!! Dla miasta MPK jest kulą u nogi bo musi dopłacać co roku aby na minusie nie byli. A jak kierowcy jeszcze zaczną strajkować o wyższe pensje jak to było kilka lat temu to dopiero będzie problem.
Nie obchodzi mnie co zrobili w Syndey czy Moskwie ,jakby Ferenc patrzył na wszystko tak jak ci malkontenci to nic by tutaj nie powstało ,bo drogie ,bo po co , lepiej aby nic nie było bo jest zadłużenie przecież , a ku… jakie miasto nie ma zadłużenia w którym tyle inwestycji zostało zbudowane i drugie tyle planuje się. Wieczne tylko narzekania że będzie trzeba długi spłacać , w jaki sposób ? Rozumiem że Ferenc do jednego, drugiego zapuka i zażąda pieniędzy ? !!!!

Firmy to przyciągnęła wizja A4 i dostęp do lotniska, strefa była tylko ukoronowaniem tego aby zachęcić do "powstania" tam nowych firm, ale jakoś mega dużej fabryki czy inwestycji nie było.

A kto te firmy przyciągnął same sie przyciągnęły, miasto się rozwija więc postanowili spróbować szczególnie na strefie koło lotniska. Na spotkaniu Ferenc mówił że wszystkie firmy które budują się w mieście i jego obrzeżach przewijają się w jego gabinecie bo to tam wszystkie rozmowy zaczynają siei kończą. Najgorsze jest to że jest wiele firm które pytają czy Rzeszów ma chociaż te 200 tys mieszkańców. Bo w małych miastach nie opłaca im się otwierać firm .

Firmy inwestują tam gdzie są stworzone warunki do tego, i co z tego że przyłączył Budziwój jak tam i za 40 lat zakład pracy nie powstanie.


A skąd taka pewność że tam zakłady nie powstaną ?? Zobaczyłeś to w swojej kryształowej kuli. ??
W strefie w mielcu też są stworzone warunki a jakoś nie widać firm aby pchali się oknami i drzwiami. Gdyż firmy wolą się rozwijać w dużych miastach lub ich strefach aniżeli małych ,stąd większe miasta szybciej się rozwijają od tych mniejszych.

A w Rzeszowie co Dworzysko wiele szumu i póki co jakoś "grubego" inwestora brak.


Przecież strefa Dworzysko ma uzbrojone tereny , są stworzone warunki do zabudowy , to idąc twoim tokiem myślenia dlaczego prócz magazynów Rabena żadna inna firma się nie wybuduje ??? BO JAK CAŁY CZAS PISZE TO NIE ZALEŻY OD ŻADNYCH WARUNKÓW LECZ WIELKOŚCI MIASTA !!!!
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 18 lut 2016, 19:58

onlyRzeszow pisze:Po bus pasie po konkretnych godzinach samochodem można jechać a po torowisku tramwajowym już nie.
Pokaż mi przepis który zabrania jazdy po torowisku jeśli nie jest ono na terenie wydzielonym
onlyRzeszow pisze:gorzej z Piłsudskiego ale obecnie na tyle rozwinięte jest budownictwo że jak się chce wybudować to da się to zrobić.

Chyba że w powietrzu a filary to w budynki wbijesz bo innej opcji nie ma na tej ulicy
onlyRzeszow pisze:Dla miasta MPK jest kulą u nogi bo musi dopłacać co roku aby na minusie nie byli.

Ale nigdzie KM nie jest dochodowa i na plusie, każdy dąży to minimalizacji kosztów, ale poprzez racjonalne działania a nie na wiwat. Widzę że ni rozumiesz Moskwa i Sydney to duże miasta i rezygnują z tego na korzyść tramwaju więc "ello" :)
onlyRzeszow pisze:,bo po co , lepiej aby nic nie było bo jest zadłużenie przecież , a ku… jakie miasto nie ma zadłużenia w którym tyle inwestycji zostało zbudowane i drugie tyle planuje się.

Tak ale wydawać tak kasę aby wróciła ona w zdwojonej sile poprzez nowe miejsca pracy a rabatki czy nowy asfalt tego nie spowodują ale są zaczynkiem do dalszego działania
onlyRzeszow pisze:Najgorsze jest to że jest wiele firm które pytają czy Rzeszów ma chociaż te 200 tys mieszkańców. Bo w małych miastach nie opłaca im się otwierać firm .

Tu nie ma znaczenia jak duże miasto jak się chce to wszystko da się osiągnąć, tylko trzeba zapewnić całe "zaplecze" kadre ect a to kuleje
onlyRzeszow pisze:Przecież strefa Dworzysko ma uzbrojone tereny , są stworzone warunki do zabudowy ,

I to samo słyszymy od paru lat że lada moment ect tylko że strefa to nie wszystko trzeba zapewnić dostęp do kadry czy innych materiałów
onlyRzeszow pisze:A skąd taka pewność że tam zakłady nie powstaną ??

Po pierwsze dojazd po drugie istniejąca zabudowa
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości