JaSzymon pisze:Po to się robi więcej niż jeden pas wylotowy, żeby z niego korzystać i upłynniać ruch.
Nie, tak jak z lewego pasa na Lwowskiej nie skręcasz prosto w prawo tylko robisz to z prawego pasa. Rondo ma 2 wyloty i na obydwa możesz wjechać z pasa zewnętrznego. Wewnętrzny ma czekać.
Mało tego, sporo rond w tym np. Pobitno są zaprojektowane tak, żeby pas zewnętrzny jechał na lewy pas na wylotówce. Zobacz np. zjazd na pobitnie w ulicę Lwowską:
https://www.google.pl/maps/@50.037332,2 ... FQAw%3D%3DPrawy pas Lwowskiej jest idealnym prawoskrętem z Armii Krajowej. Lewy pas na Lwowskiej powinien być zajmowany przez osoby jadące zewnętrznym np. od zachodu. Całe Pobitno jest tak zaprojektowane (wszystkie wyloty). A jak jest w rzeczywistości to każdy wie.
Pobitno jest do odkorkowania jedną decyzją o zmianie na rondo turbinowe. To samo Kuronia. Zamiast tego się podniecamy planami tuneli, estakad i kij wie czego jeszcze

. Mam wrażenie, że w tym mieście nikt nie analizuje ruchu, nikt tego nie pilnuje. Nikt nie chce robić tymczasowych organizacji ruchu "na próbę", żeby zobaczyć czy coś się zmieni. Jedynie "wincyj pasów, wincyj dróg" i jakoś to będzie.
Na rondzie nie ma "prosto", "w lewo". Zawsze jest w prawo i zawsze powinno być z zewnętrznego pasa. Jak masz na rondzie 30 aut na raz to nikt sie nie zastanawia skąd ktoś przyjechał.
Dwa pasy na 99% rond nie mają sensu jeśli to nie są ronda turbinowe. U nas się tak przyjęło i tak się robi. To działa jak jest mały ruch, np. dużo jeżdżę po ES i tam tak jest, tylko ronda są duże a ruch 5x mniejszy niż u nas. Nie ma potworków jak np. rondo Kuronia.