Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka zakończył marzec z kolejnym świetnym wynikiem.
https://czytajrzeszow.pl/?id=47460&idd=4&poz=ml0







W związku z rosnącym ruchem pasażerskim rozpoczęto już prace nad rozbudową terminala pasażerskiego, która zapewni odpowiednią infrastrukturę dla dalszego dynamicznego rozwoju portu.

Władze lotniska w Jasionce chcą rozbudowy terminala. Obecny staje się za ciasny
Świetne wyniki niosą za sobą wyzwania pod kątem rozwoju infrastruktury. Wszystko wskazuje na to, że, że obecny terminal pasażerski, który został oddany do użytku w 2012 r., może już za niedługo stać się niewystarczający.
- Ten sukces wyzwala konieczność realizowania przez nas nowych inwestycji. Nasz terminal, którego przepustowość określono na poziomie 1,3-1,4 mln pasażerów już w przeciągu kilku lat stanie się zbyt ciasny - uważa Bartosz Górski, wiceprezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów.Trwają prace nad koncepcją
Władze lotniska w związku z tym już rozpoczęły prace nad przygotowaniem rozbudowy istniejącego terminala pasażerskiego. Wiadomo, że trwa opracowanie koncepcji dla takiej inwestycji. Ilu pasażerów miałaby rocznie przyjmować Jasionka po zapowiadanej rozbudowie?
- Na razie jest za wcześnie by mówić o planowanej przepustowości, dopiero rozpoczęliśmy prace nad koncepcją. Robimy to z odpowiednim wyprzedzeniem, bo obecny terminal jest jeszcze wystarczający - zaznacza wiceprezes lotniska.
Jak dodaje wiceprezes podrzeszowskiego lotniska występne prognozy wskazują, że ruch na lotnisku w kolejnych kilku latach może urosnąć do poziomu 1,6-1,7 mln pasażerów rocznie. Tutaj sporo będzie zależało od rozwoju przewoźników, którzy współpracują z lotniskiem oraz dostępnością floty. Projekt obecnego terminala dopuszcza modułową rozbudowę w kierunku wschodnim i zachodnim o nowe pirsy, ale też płyty postojowe.
- To będzie inwestycja bardzo kapitałochłonna, więc musimy się do niej odpowiednio przygotować. Koncepcja powinna być gotowym końcem tego roku. W przyszłym roku rozpoczęłyby się prace projektowe, a sama realizacja byłaby możliwa w latach 2029-2030. Do tego czasu myślimy o rozwiązaniach pośrednich. Mamy chociażby terminal GA (budynek starego terminala lotniska, który obsługuje lotnictwo ogólne - dop. red.), który po odpowiednich adaptacjach mógłby obsługiwać 200-300 tys. pasażerów rocznie - zaznacza Bartosz Górski.

Użytkownicy przeglądający to forum: misiek3d i 7 gości