Nigdy nie budowałem chodników a szkoda…
Podstawowe pytanie – jaki jest sens extra nawierzchni, bez całkowitej wymiany podłoża tego chodnika?
A kompleksowa wymiana podłoża to jest projekt, bo dochodzą instalacje.
Jak dla mnie, nie ma co inwestować w ten ciąg obok OP, bez generalnej przebudowy. Dlatego, że można nawierzchnię zrobić nawet extra, ale bez wymiany podłoża do spodu, za niedługi czas to wszystko siądzie, pokrzywi się czy połamie, jeśli to byłyby płyty.
Z tego co pamiętam, to bez tej budowy i tak tam było badziewie na tym odcinku i do mostu, czyli marne podłoże.
To jest tak jak z ulicami – czymś innym jest remont nawierzchni, a czymś innym generalna przebudowa: wtedy trzeba wypier…do spodu wszystko np. na 1 m i na nowo kłaść wszystkie warstwy. I wtedy dopiero na końcu nawierzchnię. Inaczej są koleiny po paru miesiącach.
Ponadto nie tylko ten fragment ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż OP powinien być robiony. Powinno być robione w całości od zjazdu do parku do mostu. Na wysokości parkingu chodnik jest zapadnięty; ścieżka, co kawałek łatana na całej długości, ale nie jest to przez budowę.
Tutaj dochodzi kluczowa bo kasowa sprawa – instalacje, których jest w miastach sporo pod chodnikami i ulicami, łącznie z kanalizacją, która tutaj jest; ich przełożenie czy powrotny montaż zgodnie z nowymi przepisami. Ale do tego wszystkiego wymagany jest projekt; obojętnie czy na 100/ 200m czy na całości.
Dlatego pytałem, czy ktoś ma wiedzę na temat projektu przebudowy tego ciągu?
Nie pisałem wprost ale dałem powyżej to, bo dla mnie też jest to wątpliwe:
Nie twierdzę, że tutaj miało to miejsce, bo mogło w ogóle nie być tego tematu, czyli żadnych planów i projektów nowego ciągu. Tylko wizualizacje jakby na to wskazywały.
Jeśli nie ma takiego projektu, to jest przywracanie do stanu pierwotnego czyli, to co muszą zrobić. I jak kostka zacznie siadać będą poprawiać w kółko i będzie pięknie
Podsumowanie Super - Masz rację - oni jedno wiedzą; stwarzają czasami pod publikę pozory, że jest inaczej. Przykłady braku wymagań miasta wobec inwestorów są po 2 stronie Wisłoka. To jest naprawdę hit - AZ2 i CT i ich „spójność” z Kopisto przez płyty rzucone w trawę; czy na przełaj, czasami przez do błoto do CT.
Ps.
Jest jeszcze taka kwestia; niewykluczone, że przerabiana będzie cała ulica na odcinku: Kilara od skrzyżowania przy moście do Szopena, wiadomo łącznie z ciągiem pieszo rowerowym.
Jak dla mnie, powinno być to robione w najbliższym czasie i to niezależnie od parametrów wysokościowych tego 2 etapu. Czy będzie, czas pokaże
