Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 04 gru 2015, 15:58

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ktora.html


PODKARPACIE. Powiat rzeszowski zrealizował inwestycję drogową zakładającą modernizację trasy Czarna Sędziszowska – Bratkowice – Miłocin.

Udało się przebudować odcinek liczący piętnaście kilometrów. Projekt wymagał gruntownych prac. Ekipa zajęła się robotami nad odwodnieniem i wymianą nawierzchni. Pojawił się nowy chodnik, odnowiono zjazdy oraz pobocza.

Dzięki inwestycji droga ma być bardziej bezpieczna zarówno dla kierowców, jak i pieszych. Dotychczasowe podłoże remontowanej drogi powiatowej było bardzo zniszczone. Nie było też chodnika umożliwiającego swobodne przejście przechodniom.

Realizatorem prac była firma Skanska.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 04 gru 2015, 16:25

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... sloku.html


RZESZÓW. Szykuje się kolejna potężna inwestycja w stolicy Podkarpacia. Wkrótce pojawi się następna przeprawa. Gdzie?

Na podstawie nieograniczonego przetargu wyłoniony został realizator projektu budowy i przebudowy odcinków dróg klasy Z i D o łącznej długości 14,7 km wraz z budową mostu na rzece Wisłok. Roboty będą realizowane na terenie trzech miejscowości – Rzeszowa oraz sąsiadujących z nim Boguchwały i Lubeni.

Działania planowane są w ramach dużego zadania inwestycyjnego pn. „Zwiększenie potencjału rozwojowego Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez budowę i rozbudowę dróg wraz z budową mostu na rzece Wisłok, łączących miasto Rzeszów z gminą Boguchwała i gminą Lubenia.

Wykonawcy dokumentacji poszukiwał Miejski Zarząd Dróg. Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Promost Consulting T. Siwowski z Rzeszowa. Wyłonionemu realizatorowi zamówienia udzielono 18 listopada. Koszt przygotowania koncepcji wynosi 383760,00 zł.



W ramach projektu powstanie droga o długości 5,1 km, która będzie miała swój początek przy planowanej do wykonania drodze wojewódzkiej łączącej trasę nr 878 z drogą krajową nr 19 i dalej do węzła drogi ekspresowej S19 Rzeszów – Południe. Koniec trasy ma być na moście na Wisłoku położonym na granicy dwóch gmin. Na terenie gminy Boguchwała natomiast szykowana jest przebudowa i budowa odcinków dróg o długości 5,5 km oraz 1,1 km. Te trasy swój początek będą miały na moście na Wisłoku a koniec na połączeniu z drogą krajową nr 19. 2,6 kilometrowy odcinek powstanie na obszarze gminy Lubenia, pozostały fragment na terenie Boguchwały i Rzeszowa.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 05 gru 2015, 17:25

Budowa mostu na Sanie - Krzywcza-Chyrzyna.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zródło Skyscrapercity Rzeszów od tira rira.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 09 gru 2015, 19:53

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... ln-zl.html


W przyszłym roku ma zostać ogłoszony przetarg na budowę obwodnicy Strzyżowa. Droga ma być gotowa do 2020 r. Budowa obwodnicy, która będzie częścią drogi woj. nr 988, ma kosztować ok. 160 mln zł.
Tomasz Leyko, rzecznik prasowy marszałka województwa podkarpackiego poinformował, że gotowa jest już dokumentacja tej inwestycji. - W przyszłym roku planujemy ogłosić przetarg na budowę obwodnicy. Rozpoczęcie budowy powinno nastąpić na przełomie 2017 i 2018 r. Trasa ma być gotowa do 2020 r. - dodał.

Obwodnica będzie realizowana systemem "zaprojektuj i wybuduj", dzięki temu ma powstać szybciej. System ten zakłada bowiem zastąpienie dwóch odrębnych przetargów - na projektowanie i realizację inwestycji - tylko jednym przetargiem na projekt i wykonanie. Władze samorządowe szacują, że koszt budowy obwodnicy wyniesie ok. 160 mln zł. Ostateczna cena znana będzie po rozstrzygnięciu przetargu.

Inwestycja będzie współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. W ramach budowy obwodnicy powstanie ok. 6 km nowej drogi, rondo oraz pięć wiaduktów drogowych.

Samorząd Strzyżowa starał się o budowę obwodnicy już od lat 70. ub. wieku, wówczas zaplanowany został przebieg drogi. Trasa obwodnicy przebiegać będzie przez tereny, które samorząd miasta obecnie uzbraja, a w przyszłości obszar ten ma być włączony do specjalnej strefy ekonomicznej. Obecnie droga wojewódzka przebiega przez samo centrum miasta. Obwodnica będzie częścią drogi wojewódzkiej nr 988, która biegnie ze wschodu na zachód województwa, łączy dwie drogi krajowe - nr 19 i 28.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 10 gru 2015, 20:11

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html


Dzisiaj od rana do późnego popołudnia na nowym moście w Błażowej, który już w przyszłym tygodniu zostanie oddany do użytku trwały ostatnie badania odbiorcze. Przy pomocy zamontowanych pod płytą mostu setek czujników i czterech ciężarówek wykonawca i projektant mostu przeprowadzali statyczne i dynamiczne próby obciążeniowe. Pierwsze badanie polegało na ustawieniu na moście czterech ciężarówek o łącznej wadze 130 ton. To trzy razy więcej niż wynosi nośność mostu. - Takie obciążenia wywołują w elementach mostu pewne przemieszczenia, ugięcia, odkształcenia - tłumaczy Tomasz Siwowski, prezes firmy Promost Consulting w Rzeszowie. - Te wszystkie wielkości są przez nas mierzone i będą porównane z tym co założyliśmy w projekcie - dodaje. W przypadku mostu Błażowej przyjęto trzy różne schematy obciążenia, tzn. że samochody ustawiono w trzech różnych miejscach na jezdni tak, aby maksymalnie obciążone były wszystkie elementy mostu. Później ciężarówki przejeżdżały przez płytę mostu w różnych odstępach czasu i z różnymi prędkościami, imitując ruch samochodów. Wtedy mierzono z kolei drgania mostu i przyspieszenia. Co ciekawe całość badania rejestrował dron nagrywający ujęcia do filmu. Zostanie on wykorzystany do celów edukacyjnych i promocyjnych. Dzisiejsze badania bezpośrednio wieńczą budowę konstrukcji na rzecze Ryjak. Ta zaczęła się w tym roku, ale prace naukowców i projektantów nad rozwinięciem technologii zastosowanej w tak dużym obiekcie trwały blisko trzy lata. Bo tym, co wyróżnia błażowski most jest użyty do jego budowy niezwykle innowacyjny materiał. Mowa o kompozytach, czyli włóknach szklanych lub węglowych zatopionych w żywicy epoksydowej. Do tej pory budowano z nich samoloty, jachty i samochody. Projektanci z rzeszowskiej firmy Promost Consulting po raz pierwszy wykorzystali ten materiał do budowy mostu. - Most w Błażowej jest pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, którego przęsło w całości wykonane jest z kompozytów - zaznacza Tomasz Siwowski. - To innowacja nie tylko na skalę Polski, ale i Europy, bo rozpiętość przęsła wynosi 21 metrów. To więcej niż podobne mosty, wybudowane chociażby w Hiszpanii - dodaje. Trwałość tego materiału wynosi 100 lat. To oznacza, że jest znacznie bardziej wytrzymały, odporny na korozje i zanieczyszczenia, a więc również tani w eksploatacji. Wartość całego projektu Com-bridge, prowadzonego wspólnie m.in. z Politechniką Rzeszowską wynosi 10 mln zł, a 60 proc. dofinansowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Reszta to wkład własny partnerów biznesowych konsorcjum, czyli wykonawcy firmy Mostostal oraz projektanta Promost Consulting.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: studencik93 » 12 gru 2015, 0:27

KROSNO DK28 : Dziś był uroczysty odbiór zmodernizowanej obwodnicy miasta. :)

studencik93
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 25
Na forum od: 24 paź 2015, 0:09

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 13 gru 2015, 15:19

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/przem ... ,id,t.html


Chodzi o okolice stacji paliwowej Orlen w dzielnicy Budy i skrzyżowanie głównej ul. Krakowskiej z bocznymi Armii Krajowej i Gurbiela. Ruch samochodów tutaj jest spory. - Ktoś, kto jedzie od strony centrum miasta i chce tutaj zatankować paliwo musi najpierw nadrobić kilkaset metrów, aby zjechać w dół i zawrócić obok stacji diagnostycznej - mówi Andrzej Trybała z Przemyśla. Dochodzi do groźnych sytuacji Opowiada, że wiele razy widział, jak kierowcy, którzy nie chcą nadrabiać drogi, pomimo zakazu skręcają w lewo. - Jednak o wiele bardziej niebezpieczna są sytuacje powodowane przez kierowców, którzy po wyjeździe z Orlenu chcą jechać w kierunku Żurawicy. Ktoś, kto chce być całkowicie w zgodzie z przepisami musi zjechać po „serpentynach” w dół do miasta, zawrócić na drugim skrzyżowaniu, czyli wjechać w ul. Wyspiańskiego, dalej w ul. Stanisława Augusta i z powrotem na serpentyny. Rzadko komu się chce. Dlatego sporo kierowców po wyjeździe z Orlenu, wbrew zakazowi skręca w lewo - mówi pan Andrzej. Sytuację rozwiązałoby rondo. Na jego wykonanie jest sporo miejsca. Skorzystaliby również mieszkańcy osiedli Lipowica, Kazanów, Rycerskie, którzy mieliby możliwość wygodniejszego wyjazdu z miasta. O sprawie pisaliśmy już wielokrotnie. Miasto nie chciało samo budować ronda, licząc na udział właściciela stacji paliwowej Polskiego Koncernu Naftowego Orlen. Wreszcie udało się dojść do porozumienia Ostatni raz o sprawie informowaliśmy w lutym. - Doskonale zdajemy sobie sprawę z tych utrudnień. Jednak jest szansa, że wkrótce sytuacja zmieni się. W tym miejscu zaplanowana jest budowa ronda, które powinno rozwiązać kłopoty z wygodnym włączeniem się do ruchu - mówił nam wtedy Witold Wołczyk, rzecznik prezydenta Przemyśla. W tym roku nie, może w następnym W tegorocznym budżecie na prace, m.in. na wykonanie projektu, było zarezerwowane pół mln złotych. Mówiło się, że roboty budowlane mogłyby ruszyć jeszcze w tym roku. Tak się nie stanie. - W naszych planach nic się nie zmieniło. Tak jak wtedy zapowiadaliśmy, w tym miejscu powstanie rondo. Nie w tym roku. Dlaczego? Bo dopiero niedawno padły oficjalne deklaracje ze strony Orlenu. Obecnie ustalamy szczegóły porozumienia o współpracy przy tej inwestycji i jej finansowaniu - mówi obecnie Wołczyk. PKN Orlen zlecił wykonanie projektu technicznego. Obecnie jest on na etapie kompletowania uzgodnień. Być może na początku przyszłego roku, po podpisaniu porozumienia z Orlenem, ogłoszony zostanie przetarg na roboty.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 14 gru 2015, 17:12

http://www.krosno24.pl/informacje.php3?id=9090


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Prace przy rozbudowie krośnieńskiej "obwodnicy" rozpoczęły się 31 października 2013 roku. Przez blisko dwa lata odbywały się na niemal całym przebiegającym w granicach miasta odcinku drogi krajowej nr 28 (za wyjątkiem odcinka ul. Podkarpackiej między ulicami Pużaka i Czajkowskiego, który został poszerzony w latach 2007-2012).

Na objętym robotami odcinku położona została nowa nawierzchnia, a tam, gdzie droga pozbawiona była odpowiedniej nośności, wymienione były także jej warstwy konstrukcyjne.

Przebudowanych zostało kilka skrzyżowań, które wcześniej utrudniały życie kierowcom. Na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II - Bema - Rzeszowska powstała sygnalizacja świetlna. Na skrzyżowaniu ulic Podkarpacka - Tysiąclecia wydzielono pas dla skręcających w lewo z ul. Podkarpackiej w ul. Tysiąclecia, a z kolei dla jadących z ul. Podkarpackiej w ul. Tysiąclecia wybudowano prawoskręt. Tam także ruchem steruje już sygnalizacja świetlna.

Największym placem budowy był węzeł Podkarpacka-Witosa, czyli wjazd na Osiedle Traugutta. Powstało tam bezkolizyjne skrzyżowanie w postaci dwóch wiaduktów wraz z układem łącznic. Przebudowane zostało również skrzyżowanie ulicy Podkarpackiej z Grodzką i Wyszyńskiego i dalej z ul. Lwowską. Ponadto wybudowano zupełnie nowe skrzyżowanie z wyspą centralną, które połączy ul. Bieszczadzką z przyszłą obwodnicą miasta, czyli drogą "G".

Nad Lubatówką powstały dwa mosty, a odcinek drogi krajowej od ul. Czajkowskiego aż do myjni samochodowej znajdującej się przy ul. Bieszczadzkiej zyskał drugą nitkę. Dodatkowo powstały drogi zbiorcze, chodniki, ścieżki rowerowe, ekrany dźwiękochłonne.

Koszt modernizacji to prawie 151 mln zł, dofinansowanie wyniosło blisko 112 mln zł. Prace nad projektem rozpoczęły się jeszcze w 2008 roku. Wtedy złożony został wniosek o dofinansowanie. Losy modernizacji długo się jednak ważyły. Pierwsze zapowiedzi o dofinansowaniu mówiły o kwocie zaledwie 18 mln zł. - Podjęliśmy się jednak realizacji tej inwestycji. Ryzyko się opłaciło, bo z czasem dofinansowanie wzrosło do ponad 100 mln – wspomina Piotr Przytocki, prezydent Krosna.

Dzięki kolejnym transzom dofinansowania udało się zrobić znacznie więcej niż pierwotnie planowano. - Początkowo druga nitka miała zostać wybudowana tylko do mostu na Lubatówce. Nie było też mowy o nowych obiektach mostowych, przebudowie skrzyżowania z ul. Grodzką, Lwowską, ani o nowym skrzyżowaniu z drogą "G". Z niecierpliwością oczekiwaliśmy opinii prawnej z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, która zezwalała nam na wprowadzenie tzw. drugiego etapu - mówi Leszek Ziarkowski z Wydziału Drogownictwa Urzędu Miasta Krosna.

- Dzięki oszczędnościom poprzetargowym oraz pozytywnej opinii CUPT-u udało się także wdrożyć system dynamicznej koordynacji sygnalizacji świetlnej - zrealizować kilkumilionowy projekt, dzięki któremu, ruch na przebudowanej drodze krajowej oraz skrzyżowaniach, jest płynny. System na bieżąco analizuje natężenie ruchu, sam dostosowuje się do niego. Dzięki systemowi kamer, który obejmuje każde z 11 skrzyżowań w ciągu drogi krajowej, mamy ponadto możliwość obserwowania ruchu pojazdów. Jest to w sferze bezpieczeństwa istotny krok - dodaje Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna.



Po dwóch latach prac, utrudnień, mieszkańcy zyskali porządną, nowoczesną, doskonale wykonaną ulicę, uzbrojoną w oświetlenie, sygnalizacje świetlne, sterowanie ruchem. Przez Krosno można teraz przejechać bezpieczniej, płynniej, szybciej, bez stania w korkach - podkreśla Piotr Przytocki. - Nie bez znaczenia są też wrażenia estetyczne. Miasto pięknie wygląda, szczególnie wieczorem kiedy wjeżdża się od strony Sanoka. Krosno zyskało wielkomiejski charakter. To jest to o czym marzyliśmy.

- Przebudowa drogi krajowej to była historyczna inwestycja, jej wartość sięga połowy budżetu miasta. Nigdy nikomu nie przeszło przez myśl, że kiedykolwiek takie pieniądze będą mogły być pozyskane i będziemy mogli przebudować tę drogę. To była ogromna i wymagająca inwestycja także ze względu na zakres prac, złożoność dokumentacji, liczbę zaangażowanych osób i ściśle określone terminy - dodaje Tomasz Soliński.

Wykonawcą prac było konsorcjum złożone z lokalnych firm. Liderem był Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o., a partnerami: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie, Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych w Jaśle i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych w Sanoku.

- To była jedna z najważniejszych inwestycji zrealizowanych przez nasze przedsiębiorstwo i konsorcjantów w ciągu ostatnich lat - twierdzi Andrzej Zygar, prezes zarządu Rejonu Budowy Dróg i Mostów w Krośnie.

Na placu budowy, w zależności od etapu i stopnia trudności poszczególnych zadań, pracowało od 60 do 100 osób. Oprócz pracowników firm tworzących realizujące kontrakt konsorcjum, na placu budowy pracowało wiele przedsiębiorstw podwykonawczych. Konieczne było bowiem zaangażowanie firm specjalizujących się w innych branżach: wycince drzew, wyburzaniu obiektów, przebudowie sieci kanalizacyjnych, sanitarnych, teletechnicznych, ciepłowniczych, gazowych czy elektrycznych.



Inwestycja podzielona była na dwa etapy. - Z naszego punktu widzenia w pierwszym najtrudniejsze do wykonania było skrzyżowanie bezkolizyjne w formie węzła przy wjeździe do Osiedla Traugutta. Wiązało się to z ogromem prac ziemnych, wyburzeniem obiektów, wycinką drzew, z przebudową wszelkich możliwych sieci, wykonaniem dwóch nowych wiaduktów, dobudową jezdni, a do tego koniecznością zapewnienia dojazdu do jednego z największych osiedli w Krośnie - wylicza prezes RBDiM.

Skala trudności drugiego etapu, który rozpoczął się w lipcu 2014 r., w niczym nie ustępowała wcześniejszym pracom. Konieczne było bowiem wybudowanie dwóch bliźniaczych mostów na Lubatówce i zupełne przebudowanie skrzyżowania z ulicami Grodzką i Wyszyńskiego. Poszczególne ekipy walczyły z trudnościami w realizacji zadań, ale też z presją czasu. - Pamiętajmy również, że większość prac prowadzonych była pod ruchem. Konieczne było utrzymanie odpowiedniej przejezdności, a to bardzo komplikowało pracę - dodaje Andrzej Zygar.

Mimo ogromu wykonanych prac, przebudowa "obwodnicy" to jednak wciąż nie zamknięty rozdział. Miasto przymierza się do realizacji kolejnego - IV etapu modernizacji drogi krajowej. - Chcemy poprawić odcinek między ul. Tysiąclecia a Zręcińską - dobudować oś drugiej jezdni i dodatkowy wiadukt nad torami kolejowymi. Wtedy będziemy już w pełni szczęśliwi - zapowiada Piotr Przytocki. W dalszej perspektywie pozostaje rozbudowa drogi w kierunku Miejsca Piastowego i połączenie z przyszłym węzłem drogi S19.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 15 gru 2015, 16:49

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... w-podborzu


Od października trwa budowa kanalizacji sanitarnej w Podborzu (gm. Radomyśl Wielki) . Sieć ma być gotowa w połowie 2017 roku.
W przetargu na to przedsięwzięcie wzięło udział aż 20 firm. Najkorzystniejszą ofertę dla gminy złożyło Instalatorstwo Sanitarne Grzewcze Gazowe Krzysztofa Kluzy z Bukowca (powiat kolbuszowski). Firma ma wykonać kanalizację z pompowniami, rurociągami tłocznymi i instalacjami energetycznymi za 2,293 mln złotych. 15 września gmina przekazała wykonawcy teren budowy. Zaawansowanie robót do końca tego roku ma wynieść minimum 15 %, a w 2016 r. - min. 60 %. Termin zakończenia przedsięwzięcia wyznaczono na 30 czerwca 2017 r.

Budowa kanalizacji w Podborzu będzie realizowana ze środków własnych gminy oraz niskoprocentowej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 1,49 mln zł. Co istotne, w przypadku osiągnięcia zakładanych umową pomiędzy gminą a WFOŚiGW efektów ekologicznych i rzeczowych pożyczka może być częściowo umorzona na wniosek gminy (do 15 procent). W ten sposób gmina może zaoszczędzić ponad 223 tys. zł. Istnieje także szansa na odzyskanie podatku VAT.

W ramach inwestycji wybudowana zostanie sieć kanalizacji sanitarnej o długości 6,6 km. Umożliwi to uporządkowanie gospodarki ściekowej w wiosce.

Temat budowy kanalizacji w Podborzu był omawiany podczas jednego z zebrań wiejskich. Wszyscy, którzy uczestniczyli w zebraniu opowiedzieli się za realizacją tego przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że będzie ono realizowane bez problemów – mówi burmistrz Józef Rybiński.

Podczas zebrania poruszana była m.in. kwestia budowy przyłączy kanalizacyjnych do gospodarstw domowych.
- Obecne przepisy uniemożliwiają finansowanie przez samorząd budowy przyłączy do gospodarstw domowych. Przy dotychczasowych inwestycjach kanalizacyjnych uzyskiwaliśmy środki zewnętrzne na ten cel. Uważamy, że tak powinno być również w tym przypadku. Inwestycja rozłożona jest na trzy lata i jeśli w tym czasie pojawią się możliwości dofinansowania wykonania przyłączy np. ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska lub z jakiegoś innego programu, to gmina w imieniu wszystkich zainteresowanych wystąpi o taką dotację – dodaje burmistrz.

Nadmieńmy, że w nadchodzącym roku gmina zamierza rozpocząć modernizację i rozbudowę oczyszczalni ścieków w Partyni, aby bez żadnych komplikacji mogła przyjąć ścieki z Podborza.
Do tej pory gmina wybudowała sieć kanalizacyjną w Radomyślu Wielkim, Dąbiu, Zdziarcu, Partyni i w Zgórsku. W Partyni-Schabowcu i Janowcu, dzięki pożyczce z NFOŚiGW i dotacji jaką gmina pozyskała również z NFOŚiGW, wykonane zostały przydomowe oczyszczalnie ścieków, w sumie 68.


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 15 gru 2015, 16:56

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... rzebudowie


W roku 2014 po przetargu zaczęła się „Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 986 Tuszyma – Ropczyce – Wiśniowa w km 34+550 – 34+900 i zabezpieczenie osuwiska w km 34+550 – 34+850 w miejscowości Wielopole Skrzyńskie”. Po przebudowie drogą będą mogły jeździć pojazdy o ciężarze całkowitym powyżej 10T. Inwestycja zapobiegnie obsunięciu się całego korpusu drogowego wraz z zlokalizowanym przy drodze cmentarzem, co wiązałoby się z przerwaniem ciągłości tej drogi oraz koniecznością zorganizowania dodatkowych objazdów.

Przebudowano już odcinek Tuszyma – Ropczyce – Wiśniowa wraz z budową chodnika (po stronie lewej) w m. Łączki Kucharskie, wybudowano chodnik na odcinku Tuszyma - Ropczyce - Wiśniowa po stronie lewej oraz prawej w m. Szufnarowa, wyremontowano w Ropczycach przy ul. 3-go Maja, wykonano pozimowe oznakowanie dróg oraz oznakowanie wybranych przejść dla pieszych metodą strukturalną na drogach wojewódzkich administrowanych przez PZDW. Natomiast w 2015 r. miała miejsce przebudowa drogi poprzez budowę chodnika wzdłuż drogi w Wielopolu Skrzyńskim i w Gliniku, wyremontowano w wielu miejscach przepusty, stalowe poręcze dla pieszych, kupiono i zamontowano bariery ochronne.
Według informacji Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie żaden odcinek tej drogi wojewódzkiej nie został wykazany w „Raportach o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci dróg wojewódzkich administrowanych przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie” jako odcinek niebezpieczny w opracowaniach za lata 2014 i 2015.
- Każda nawet najmniejsza inwestycja tego rodzaju podnosi bezpieczeństwo ruchu zarówno dla pojazdów, jak i dla pieszych – mówi radny wojewódzki Jacek Magdoń, przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Zatrudnienia, podczas wyjazdowego posiedzenia komisji w Ropczycach. – Oczywiście potrzeb jest dużo więcej, ale powoli staramy się pozyskiwać fundusze na kolejne inwestycje.
W wyjazdowym posiedzeniu uczestniczyli m.in. wicemarszałek Bogdan Romaniuk, przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa Publicznego i Zatrudnienia sejmiku Jacek Magdoń oraz członkowie komisji, starosta ropczycko-sędziszowski Witold Darłak, Lesław Kornak - dyrektor Departamentu Dróg UMWP w Rzeszowie, Kazimierz Surmacz – zastępca dyrektora Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.



Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości