Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 07 gru 2015, 21:35

Plany rozbudowy są, m.in kładka nad Wisłokiem od ul. Długosza do ul. Cegielniana, kładka nad zalewem Grabskiego - Zeglarska. Budowa tras wzdłuż Wisłoka od mostu Lwowskiego do Załęskiego po obu stronach rzeki. Budowa brakującego odcinka od kładki do mostu zamkowego.
Obawiam się że bez silnego nacisku i lobbingu się nie obędzie, by projekty te zostały zrealizowane..
W mediach jest info o kredycie na 400 mln http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/13114/400-milionow-zlotych-kredytu-dla-rzeszowa, http://bip.erzeszow.pl/file/61891/17.pdf. Mowa jest ze kredyt wydany być może tylko na inwestycje które są "ekonomicznie, technicznie i finansowo uzasadnione oraz sa przyjazne środowisku"
Czy inwestycje w infre rowerową, turystyczną, rekreacyjna nie wpisują się w te wymagania?
Mapa istniejącej infrastruktury rowerowej na http://rowery.rzeszow.pl/interaktywna-mapa/
Mapa nie jest w 100% aktualna. Brakuje odcinka na ul. Sondeja. Nie wiem czy sa wszystkie sklepy, serwisy rowerowe i stojaki u-kształtne.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: riko » 08 gru 2015, 15:49

http://rzeszow-news.pl/rowerzysci-chca- ... -rowerowe/


Stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl przypomina, że ratusz lubi się chwalić, że miasto jest przyjazne rowerzystom, ale ich zdaniem kilometry (85) dróg rowerowych to w zasadzie jedyny argument.
„Kiedy przyjrzymy się dokładniej, to zobaczymy, że takich rozwiązań jak pasy rowerowe, śluzy czy stojaki wciąż jest mało, albo nie ma ich wcale. Nie da się ich zrobić „przy okazji”, tak jak dróg rowerowych przy okazji remontów. Wiele z nich zresztą nadaje się do remontu” – twierdzi stowarzyszenie
Rowerzyści uważają, że inne miasta, takie jak Radom czy Lublin już dawno prześcignęły „stolicę innowacji”. „Nie można prowadzić skutecznej polityki w żadnym temacie „przy okazji”, dlatego za konieczność uważamy wpisanie do budżetu pieniędzy na samodzielne inwestycje rowerowe” – tłumaczą rowerzyści.
Do centrum tylko jedna droga
Do radnych Rzeszowa wysłali list, w którym napisali, by Rada Miasta Rzeszowa na najbliższej sesji zarezerwowała w przyszłorocznym budżecie Rzeszowa 2 mln zł na samodzielne inwestycje rowerowe.
Zdaniem stowarzyszenia, 85 km dróg rowerowych w Rzeszowie to nie jest mało, ale według rowerzystów wszystkie te kilometry powstały „przy okazji” większych inwestycji, w większości na obrzeżach miasta.
„Do centrum prowadzi tylko jedna droga rowerowa – wzdłuż Trasy Zamkowej. W śródmieściu jazda rowerem utrudniona, m.in. poprzez zakaz jazdy po buspasach, a rowerzyści muszą korzystać z ruchliwych jezdni.
Wiele dróg rowerowych wymaga remontu (szczególnie te z kostki brukowej), a na przejazdach rowerowych przeszkadzają wysokie i niebezpieczne krawężniki. Brakuje bezpiecznych stojaków. W efekcie wykorzystanie roweru jako codziennego środka transportu wciąż jest niewygodne, a często niebezpieczne” – napisali w liście do radnych członkowie stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl.
RBO problemów nie rozwiąże
Rowerzyści twierdzą, że do tej pory w budżecie miasta nie zapisywano żadnych pieniędzy na samodzielne inwestycje rowerowe, a pierwszą jest dopiero budowa brakujących przejazdów rowerowych, które powstaną z Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego.
„Podobnie było z poszerzeniem ścieżek nad Zalewem. Po kilku latach zapowiedzi udało się je wpisać do budżetu dopiero w tym roku – po znalezieniu oszczędności w przetargach. Tymczasem polskie miasta już od kilku lat wpisują inwestycje rowerowe do swoich budżetów” – twierdzą rowerzyści.
Stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl uważa, że nie można prowadzić skutecznej polityki rowerowej „przy okazji” ani za oszczędności w przetargach. Według rowerzystów pieniądze z RBO też nie rozwiązują problemów, bo nie można zaplanować bardziej złożonych zadań i zaplanować ich w dłuższej perspektywie.
2 mln zł to nie dużo
Stowarzyszenia uważa, że zarezerwowanie w budżecie 2 mln zł na rozwój infrastruktury rowerowej to nie są duże pieniądze (1 proc. planowanego budżetu na transport w przyszłym roku), ale pozwoliłyby na wykonanie wielu drobnych, niedrogich, ale potrzebnych usprawnień: pasów rowerowych, budowę krótkich łączników, remonty istniejących odcinków, obniżenie krawężników czy montaż stojaków.
„Pozwolą także na przygotowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji w kolejnych latach. Te środki mogą pochodzić z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który zostanie zaciągnięty w przyszłym roku. Kredyt ten może zostać przeznaczony wyłącznie na inwestycje przyjazne środowisku. Rower z pewnością taki jest” – uważają rowerzyści.
Zwracają także uwagę, że Zarząd Transportu Miejskiego, który nadzoruje w Rzeszowie rozwój infrastruktury rowerowej, przygotowuje się do opracowania polityki rowerowej dla Rzeszowa. Według stowarzyszenia Rowery.Rzeszow.pl konieczne będą również pieniądze na wykonanie badań ruchu rowerowego czy opracowanie dokumentów takich jak projekt sieci tras rowerowych.
Coraz więcej rowerzystów
Rowerzyści twierdzi, że mieszkańcy Rzeszowa chcą korzystać z rowerów. Z badań wykonanych przez stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl między 2012 a 2014 r. wynika, że ruch rowerowych w mieście wzrósł średnio o 30 proc.
„Pod centrami handlowymi, szkołami czy zakładami pracy stoją dziesiątki, a czasami setki zaparkowanych rowerów. W przyszłym roku dołączą kolejni mieszkańcy, którzy po wprowadzeniu strefy płatnego parkowania także przesiądą się na rower. Zapisanie środków na rozwój infrastruktury rowerowej to sygnał, że miasto reaguje na ich potrzeby” – uważa stowarzyszenie Rowery.Rzeszow.pl.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: riko » 10 gru 2015, 15:37

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html


List w sprawie dofinansowania rowerzystów otrzymali wszyscy rzeszowscy radni. Władze stowarzyszenia zwracają w nim uwagę, że mimo stale rosnącej grupy użytkowników jednośladów, Rzeszów ciągle traktuje ją z przymrużeniem oka. - Często słychać ze strony ratusza, jaki Rzeszów jest przyjazny rowerom. Jest tu dużo dróg i wciąż powstają nowe. A do tego… no właśnie. Kilometry dróg rowerowych to w zasadzie jedyny argument. Kiedy przyjrzymy się dokładniej, to zobaczymy, że takich rozwiązań jak pasy rowerowe, śluzy czy stojaki wciąż jest mało, albo nie ma ich wcale. Inne miasta, takie jak Radom czy Lublin już dawno prześcignęły pod tym względem naszą „Stolicę innowacji” - piszą rowerzyści. W liście do radnych stowarzyszenie apeluje o ujęcie w przyszłorocznym budżecie Rzeszowa samodzielnych inwestycji rowerowych. Jego przedstawiciele zwracają uwagę, że wiele z 85 km dróg rowerowych powstało przy okazji większych inwestycji, w większości na obrzeżach miasta. - Do centrum prowadzi tylko jedna droga rowerowa – wzdłuż trasy Zamkowej. W śródmieściu jazda rowerem jest utrudniona m.in. poprzez zakaz jazdy po buspasach, a rowerzyści muszą korzystać z ruchliwych jezdni. Wiele dróg rowerowych wymaga remontu, a na przejazdach rowerowych przeszkadzają wysokie i niebezpieczne krawężniki. Brakuje bezpiecznych stojaków. W efekcie wykorzystanie roweru jako codziennego środka transportu wciąż jest niewygodne, a często niebezpieczne - uważają autorzy listu. Zwracają uwagę, że do tej pory w budżecie miasta samodzielnych inwestycji w potrzebną im infrastrukturę nie było. Pierwszą jest dopiero ujęta w przyszłorocznym budżecie obywatelskim budowa brakujących przejazdów rowerowych. - Tymczasem polskie miasta już od kilku lat wpisują inwestycje rowerowe do swoich budżetów i pisze Korneliusz Marchewka, szef stowarzyszenia. Ratusz stanowiskiem rowerzystów jest zdziwiony. - Miasto jest nieprzyjazne rowerzystom? Tak można powiedzieć tylko przez złośliwość. Tylko w listopadzie oddaliśmy do użytku nową trasę rowerową nad Wisłokiem, a kolejne już planujemy. Trzeba jednak pamiętać, że poza rowerami istnieją także inne dziedziny życia, które także wymagają nakładów - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Radni raczej na „NIE” Marcin Deręgowski, radny PO zaangażowany w rozbudowę infrastruktury drogowej w mieście dodaje, że szanse na wpisanie kolejnych inwestycji do budżetu są niewielkie. - Podczas ostatniego posiedzenia komisji ekonomiczno-budżetowej rady miasta takie wnioski były opiniowane negatywnie. Trzeba pamiętać, że rozpoczyna się właśnie nowe rozdanie pieniędzy unijnych i póki co, budżet na inwestycje jest nieco mniejszy niż w ostatnich latach. Ale jeśli tylko będzie to możliwe, poszczególne pomysły rowerzystów postaramy się realizować w ciągu roku, np. za pieniądze z oszczędności po przetargach na inne inwestycje - mówi radny Deręgowski. Pomysł stowarzyszenia będzie jeszcze omawiany podczas grudniowej, budżetowej sesji.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: riko » 10 gru 2015, 15:57

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... zowie.html


RZESZÓW. Stowarzyszenie „Rowery.Rzeszow,pl” opublikowało na swojej stronie postulat do lokalnych radnych, oczekując poprawy polityki rowerowej.

Nadal brak wystarczającej ilości stojaków, nie wszędzie są pasy rowerowe. Wiele ścieżek wymaga gruntownego remontu. By transport rowerowy mógł się stać ciekawą alternatywą dla zwolenników samochodów, konieczne jest przeznaczenie w przyszłorocznym budżecie znacznie większej sumy pieniężnej na drobne, ale za to bardzo potrzebne inwestycje. Jak twierdzi Stowarzyszenie „nie można prowadzić skutecznej polityki w żadnym temacie przy okazji.”

Za wzór stawiane są inne miasta takie jak Lublin, Wrocław czy Opole, w których na najbliższy rok zaplanowano wiele kosztownych projektów rowerowych. Kwoty przeznaczone na tę sferę wynoszą w niektórych miejscowościach Polski nawet po kilkadziesiąt milionów złotych. Rowery.Rzeszow.pl ma plan, w jaki sposób miasto mogłoby się zabrać za koncepcje mające poprawić sytuację rowerzystów w stolicy innowacji.

Przygotowano trzy kategorie zadań – udogodnienia, remonty istniejących ścieżek oraz dokumentacja projektowa dla inwestycji realizowanych w przyszłych latach. Wdrożenie wszystkich tych projektów oszacowano na kwotę nie większą niż 2 mln zł. Miasto zaczęłoby od tego, co jest najpilniejsze.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 15 gru 2015, 13:41

Siemieńskiego i Trembeckiego to projekty z RBO z ubiegłego roku zgłoszone przez Rowery.Rzeszow.pl
http://www.nowiny24.pl/aktualnosci/art/9191091,nowe-trasy-rowerowe-powstana-na-osiedlu-1000lecia-w-rzeszowie,id,t.html
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Ole » 15 gru 2015, 17:58

Najbardziej cieszy ten fragment:

Niezależnie od sytuacji budżetowej, urzędnicy pracują nad przygotowaniem budowy trasy nad Wisłokiem, na odcinku od mostu Lwowskiego, do Załęskiego, w rejonie ul. Ciepłowniczej. Jeśli zgodę na to wyrazi Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, miasto od razu ogłosi przetarg na projekt i wykonanie.

Czytaj więcej: http://www.nowiny24.pl/aktualnosci/art/ ... ,id,t.html


A od mostu Załęzkiego tylko rzut beretem do mostu Mazowieckiego. :D
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2391
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 15 gru 2015, 18:48

W krajach Europy zachodniej największa popularność mają szlaki rowerowe prowadzące dolinami rzecznymi.
Dlaczego? Bo ciężko się zgubić i brak trudności terenowych w postaci stromych podjazdów i zjazdów, argumenty bardzo skrótowe.
Jedne z najpopularniejszych szlaki to wzdłuż Dunaju (Niemcy, Austria) i doliną Loary. Oczywiście jest to wybór subiektywny.
A jak by tak na Podkarpaciu zrobić takie wzdłuż Wisłoka, Sanu, Wisłoki?
A w małej skali od Czudca do powiedzmy Łańcuta?

edyta

Obrazek
Ten zakaz rowerzystów już nie dotyczy.
ul. Siemiradzkiego, dojazd do trasy nad Wisłokiem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: PzD91 » 15 gru 2015, 21:19

Dobra wiadomość, oby urzędasy z Krk tego nam nie uwalily.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1647
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 29 gru 2015, 20:44

http://rowery.rzeszow.pl/stafieja-zmarnowana-szansa-wzorcowa-droge-rowerowa/
W statystykach kolejne 600 metrów przybędzie, ale w rzeczywistość wygląda trochę inaczej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 06 sty 2016, 16:06

Podsumowanie roku w oczach rowerzystów
http://rowery.rzeszow.pl/rowerowy-2015-podsumowanie/
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości