Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sanok)

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: pisul » 28 cze 2024, 14:04

Tak chciało PIS, tak miało to wyglądać a korzystać miały wszystkie większe miasta:


Obrazek




Niestety w myśl polityki platformy- "A ch** tam z Polską Wschodnią" PO zrobiła dokładnie to co jej europosłowie w UE zrobili z Via Carpatią:


CPK po nowemu. Kolejowy projekt "100 minut". Jak będzie wyglądał?

Nowa sieć kolejowa dużych prędkości ma umożliwić mieszkańcom Warszawy dotarcie do Łodzi, Katowic, Krakowa, Wrocławia, Poznania i Gdańska w ok. 100 minut lub mniej, tworząc tym samym jedno wielkie megalopolis...

Obrazek
źródło: https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news ... Id,7600777



Ale naprawdę nie ma się czym przejmować bo PO i jej lider ma zerową wiarygodność i nawet to co okrojone pokazali też nie powstanie. Będzie jak z obiecanym paliwem po 5.19 zł i "100 Konkretami" :lol:
A po zmianie władzy a ta patrząc po tym co się dzieje w kraju na pewno to nastąpi. I będzie podobnie jak z wspomniana ViaCarpatią której finansowanie posłowie tej partii blokowali. Wygrał PIS i Via Carpatie którą PIS zaplanował kończą ;) :



Obrazek
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9311
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: Hieronim_Berbelek » 28 cze 2024, 14:21

Ale patrzcie jak brakuje połączenia Białegostoku, Lublina i Rzeszowa.... no jest Via Carpathaia ale kolej też by coś dała :)
Hieronim_Berbelek
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 252
Na forum od: 25 gru 2023, 21:51

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: Kacy_01 » 28 cze 2024, 16:14

Tak chciało PIS, tak miało to wyglądać a korzystać miały wszystkie większe miasta:


Tak tylko ile razy w roku pasażerowie będą potrzebować dojechać "szprychą" do CPK, a ile razy będą chcieli szybko i sprawnie podróżować na odcinkach między głównymi miastami? Przykładowo wg. tej mapki w relacji Rzeszów-Kraków/Katowice/Wrocław nadal nie ma sensownej szybkiej kolei, ale najważniejsze, że jest dojazd do CPK... Natomiast prawdą jest to, że w obecnym projekcie brak budowy linii Rzeszów-Warszawa jest totalnym nieporozumieniem.
Kacy_01
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 12
Na forum od: 15 sty 2021, 18:54

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: Hieronim_Berbelek » 28 cze 2024, 17:14

Tez tak uwarzam, Rzeszow Warszawa powinien miec godne polaczenie kolejowe
Hieronim_Berbelek
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 252
Na forum od: 25 gru 2023, 21:51

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: PanKrzychu » 28 cze 2024, 18:17

Jak chodziłem do liceum, to z Trzciany do Rzeszowa pociągami jeździły pojedyńcze osoby. Każdy wybierał samochód albo MPK i Marcele. Jak dołożyli kursy w kolei podkarpackiej i wymienili tabor na nowy, to nagle połowa osób zaczęła jeździć pociągami. Większość uczniów dojeżdżających z Rzeszowa do Technikum w Trzcianie jeździ koleją, w godzinach szkolnych na stacji potrafi stać po kilkadziesiąt osób. To nie ruch powinien tworzyć ofertę, tylko oferta powinna generować ruch.

Brak odpowiedniego obłożenia na trasie Rzeszów Warszawa to świetna wymówka biorąc pod uwagę, że większość połączeń do Warszawy to nie Rzeszów -> WWA tylko Rzeszów -> Kraków + Kraków -> WWA. A do tego jak ludzie mają chętnie korzystać z kolei, jak jadą nią do Warszawy 5h, gdy samochodem można zejść poniżej 3h? Będzie konkurencyjne połączenie, to i zaczną korzystać z kolei. PiS planował do WWA 2h 15min przez CPK. Moim zdaniem niech zejdą do 3h i już ruch się podwoi.

À propos. Owszem, szprycha CPK nr 6 była prowadzona do CPK i wiele osób twierdzi, że to bez sensu. Być może. Ale trzeba wiedzieć, że kierunek CPK to ta szprycha obiera na ostatnich kilometrach i miał być on dobudowany dopiero. Zawsze można w zamian za tylko ten ostatni fragment nowej trasy zmodernizować tą już istniejącą i mamy trasę do Warszawy. To nie dojazd do lotniskka jjest clue tej szprychy, tylko skrócenie czasu dojazdu do WWA o około 2h.

kolej.jpg
kolej.jpg (315.02 KiB) Przeglądany 884 razy

Kacy_01 pisze:Przykładowo wg. tej mapki w relacji Rzeszów-Kraków/Katowice/Wrocław nadal nie ma sensownej szybkiej kolei


Przeciętne IC do Krakowa jedzie 1h 20min - 1h 40min. Do Lublina IC jedzie 2h 30min - 2hh 50min. Jak na polskie standardy to my mamy do Krakowa super szybką kolej :lol:
PanKrzychu
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 340
Na forum od: 07 paź 2021, 0:57

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: Nikoś » 28 cze 2024, 21:11

Wystarczy solidnie wyremontować to co jest i skończyć z postojem IC w każdej "wiosce" bo tak trzeba. I od razu czas podróży będzie korzystniejszy
I nie sztuką zbudować ale potem to wszystko utrzymać
Czemu tak poprzednia władza bała się konkurencji na torach i poprzez UTK uwalano wnioski innych przewoźników o dostep do infry
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: Hieronim_Berbelek » 29 cze 2024, 8:56

Dokładnie masz rację trzeba to utrzymać dla mnie nitka z Szczecina Gdańsk przez Nadmorskie zadupia będzie trudniejsza w utrzymaniu i budowie niż nitka Rzeszów - Warszawa. Pomorze jest bardzo słabo zaluddnione tylko sezon turystyczny uważam, że koszty też będą tam duże.

gestosc
Załączniki
gestosc.jpg
gestosc
gestosc.jpg (287.25 KiB) Przeglądany 802 razy
Hieronim_Berbelek
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 252
Na forum od: 25 gru 2023, 21:51

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: pisul » 29 cze 2024, 10:11

Nie wiem w co gra ten rząd i o co im chodzi z tym systemowym działaniem na niekorzyść Polski Wschodniej?

Z rok temu do mediów wyciekł dokument wojska gdzie pokazano strategię "obrony" Polski na linii Wisły de facto poświęcając Polskę Wschodnią w razie wojny!
Co więcej rząd PO wydawał się prokurować to zdarzenie likwidując duże jednostki wojskowe czy posterunki wojskowe na ścianie wschodniej.



Obrazek



A teraz z tym okastrowaniem szybkiej kolei dalej nie uznaje Polski na wschód od Wisły za bezpieczną do inwestowania? Nie wiem czym innym można sobie tłumaczyć "odpuszczenie" połowy kraju w inwestowanie w infrastrukturę kolejową.
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9311
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: Nikoś » 29 cze 2024, 10:29

Hieronim_Berbelek pisze:Dokładnie masz rację trzeba to utrzymać dla mnie nitka z Szczecina Gdańsk przez Nadmorskie zadupia będzie trudniejsza w utrzymaniu i budowie niż nitka Rzeszów - Warszawa. Pomorze jest bardzo słabo zaluddnione tylko sezon turystyczny uważam, że koszty też będą tam duże.

gestosc

Brawo za takie podejście, czyli tylko my my i jeszcze raz my. A reszta niech wozem jezdzi :lol:
Po wojnie rozebrano 2 tor na trasie Szczecin - 3city i do tej pory nie odbudowano, ale to nie znaczy że nie ma takich planów
Rzeszów ma o tyle dobrze że jest połączenie via kraków a szybsza trasa przez Tarnobrzeg dalej 1 torowa i w powijakach remontowych. A tu mrzonki SF o trasie na 300km niczym mityczna kolejka ferenca w miescie. Realia i koszty to wszystko weryfikuje
A czytanie bredni pisula to lepsze niz kabaret w tv :lol:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Postautor: Hieronim_Berbelek » 29 cze 2024, 11:44

Długość trasy Szczecin Gdańsk jest dłuższa niż 300km do teggo dochodzą koszty chciałbym sprawdzić. Nie mówię, że tylko my i my i Polska wschodnia, ale o swoje trzeba walczyć bo nic tak nie rozwija regionu jak infrastruktóra , choćby po to, że prostytutki(męskie i żeńskie) mogą stać przy drodze i zarabiać , a ona kupują sobie obiady w przydrożnych knajpach i kondomy dla kientów, a przydrożne knajpy powstają w nowowybudowanych drogach. Kiedyś rozmawiałem z gościem we Wrocławiu dlaczego piwo Paulaner jest u Ciebie tańsze(osiedlowy sklepik) niż w Rzeszowie... koszta transportu???? Paliwo też jest tańsze w zachodniej Polszy .Zapewne Teraz w dyskontach tyle samo typu Lidl i Biedra. Czy reszta kraju jeździ wozem, przypominam że Niemcy zachodnie wewaliły Biliard Euro ponad w rozwój byłych NRD i teraz to dopiero zaczyna się w byłych NRD powoli kręcić.

Wszystko o czym mówię jest wymierne, koszt budowy trasy kolejowej Szczecin Gdańsk oraz jej roczny zysk, kiedy się zwróci plu koszty utrzymiania. To nie jest żadna magia tylko wymierne liczby. A co to jest wyliczyć ile osób jeździ do warszawy pociągiem z Rzeszowa , poprostu na koleji zapytać o ilość sprzedanych biletów na trasie Rzeszów - Kraków - Warszawa i w drugą strone . Kupionych w Rzeszowie lub całym podkarpaciu to jest wszystko do wyliczenia.

2 biliony euro na NRD:
https://www.rp.pl/finanse/art5063201-dw ... a-byle-nrd



stetin_danizg
Załączniki
stetin_danzig.PNG
stetin_danzig
stetin_danzig.PNG (113.56 KiB) Przeglądany 771 razy
Hieronim_Berbelek
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 252
Na forum od: 25 gru 2023, 21:51

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość