Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 25 lut 2016, 21:29

Skoro twierdzisz że wizualizacje są stare to wrzuć aktualne !!!


Zrobiłbym to chętnie, tylko że nie znalazłem poważnych wizualizacji lub planów zleconych do zrobienia przez miasto.
Co pokazuje, na ile jest to zaawansowany pomysł, mimo tylu lat.

I co zdjęcie ma oznaczać. To była pierwsza wizyta prezydenta w Szwajcarii aby zobaczyć na żywo jak takie cudo wygląda. Temat odpadł tej konkretnie kolejki bo była niefunkcjonalna, małe wagony, mieszczące niewielką ilość pasażerów.


Pojemność to chyba najbardziej podstawowa charakterystyka. Innovia 300 ma podaną precyzyjnie pojemność w katalogu. W przypadku Szwajcarów trzeba było jechać tam, żeby się dowiedzieć ? I musiał to robić prezydent, jako osoba najbardziej kompetentna, która wizualnie to sprawdzała ?

Napisz ile w jednej gondoli pasażerów się zmieści, to nie ma być tylko atrakcja turystyczna lecz w głównej mierze transport publiczny.


Więc dlatego pytałem i liczyłem na odpowiedź, dlaczego prezydent chciał już pieniądze na nią organizować, jeśli jest to tak oczywiste, że się nie nadaje.

A co zabraniasz ,nie można się interesować. To był początek pomysłu ,który całe szczęście tylko pozostał pomysłem , teraz jest poważna inwestycja którą trzeba zrealizować.


To chcesz tego monoraila czy nie ? Wcale mu nie zabraniam, mógł się interesować. To tobie powinno zależeć, żeby od razu interesował się tym co miało szanse realizacji, a nie tracił czas.

Nikos napisał że przystankiem tramwajów mogą być te z MPK więc odpisałem mu . A gdzie chcesz budować przestanki dla tramwaju ,wiesz wogóle co piszesz ??


Oczywiście, że mogą być wspólne i są. Widuję je codziennie.

hahaha zaraz padnę ze śmiechu , ludzie przekraczają jezdnię i wsiadają hahaha co coment


hihihi hahaha :lol: a wiesz jakie jaja ?? przekraczają nawet dwa pasy żeby wsiąśc do tego tramwaju:
basztowa.jpg
basztowa.jpg (233.62 KiB) Przeglądany 5285 razy


Jak nie ma a gdzie na mapie zauważyłeś że nie ma miejsca ??


Człowieku no przecież pisałem jasno o Piłsudskiego kilka razy. Prezydent wybrał tą ulicę na budowę kładki, jako że ponoć najbardziej ruchliwe miejsce. To dlaczego omija je trasa kolejki, inaczej niż autobus 0 ?

Ale ogólnodostępne po możliwości dofinansowania jak do tej pory miasto nie narzeka w tej sprawie.


Aha ale ogólnodostępne. Fajnie, że się poprawiłeś, mam nadzieję, że na przyszłość nie będziesz mylił słów.

On kolejki dla siebie nie planuje budować tylko dla mieszkańców. W jaki sposób na tobie odbije sie dług miasta ??Słucham …


A co miał na plakatach wyborczych podczas wszystkich kampanii wyborczych ? Czy było to "obiecuję, że będę przez całą kadencję w pocie czoła planował budowę w Rzeszowie monoraila" ? Gdyby tak rzeczywiście było, złego słowa bym nie napisał. Ale nie, nie obiecywał tego mieszkańcom, więc nie mów za niego co robi dla mieszkańców. Ani nie mów za mieszkańców, bo nie jesteś ich rzecznikiem.

Co do długu to idź sobie na jakiś wykład z finansów publicznych, kup książkę. Nie będę cię edukował na forum. Dodam, że jestem zameldowany w Rzeszowie.

To co chciałeś pokazać wklejając zdjęcia kolizji kolejki która jest w tamtym miejscu rozbudowana


Wcześniej pisałeś :

Napisz gdzie taka kolejka się popsuła , podaj choć dwa przykłady?


To ci podałem, więcej niż dwa. Zdecyduj się czego chcesz, albo nie zawracaj głowy.

To nie wina miasta że aż tyle to trwa ,procedura włączenia kolejki jako transport miejski. Gdyby to nastąpiło to miasto zabierało by się do tej budowy już dawno.


Od kiedy trwa ta procedura i od kiedy zaczęto o nią zabiegać ? W 2008 ? Bo już wtedy zaczęto mówić o takim transporcie. Z cytatów które wcześniej wkleiłem wynika, że miasto już w 2009 planowało taki transport. Czy wtedy nie było problemu z procedurą ? Już o to raz pytałem.

bo często ulegał awarii, poszukaj i zobacz kiedy wybudowali kolejkę jednoszynową wtedy jeszcze ona nie była tak nowoczesna jak obecnie.


OK, przyznaję, że często ulegał awarii i że problemem były mrozy. Pytanie dlaczego tak się działo, jeśli 'z technicznego punktu widzenia wszystko jest możliwe". Pytanie: dlaczego nie przekonstruowano albo zmodernizowano w takim razie kolejki, jeśli, jak piszesz, monorail to transport przyszłości ? Autobusy co chwilę się kupuje nowe, a to gaz a to elektryczne. Jak się psują to się wymienia na inne, albo każe serwisować producentowi w ramach umowy. Miasta które mają tramwaje też co chwilę kupują nowe, nowocześniejsze. A tu proszę. Monorail w Moskwie powstał najpóźniej ze wszystkich innych form transportu szynowego, kilkadziesiąt lat i się likwiduje bo się zestarzał. Szyny tramwajowe się gną to się naprawia i tramwaje wciąż jeżdżą, również w Moskwie. Dlaczego nie dzieje się tak z monorailem ?

Napisz w jakich innych miastach prócz moscow i sydnej z takiej kolejki zrezygnowali.


Proszę, pierwszy z brzegu przykład:
https://en.wikipedia.org/wiki/Poços_de_Caldas_Monorail

Czytałem to i jak to się ma do kolejki miasto z własnego budżetu kasę dawało na budowę lotniska dla potrzeb cywilnych a Rzeszów na kolejkę ma pozyskać kasę z unii.


Nawet gdyby mieli 100% kasy z unii, to i tak dziś by zostali z lotniskiem które zatrudnia 140 osób które tam prawie nic nie robią i ich płace bynajmniej nie są sponsorowane przez Unię.
Tak się kończy gdy politycy wiedzą lepiej.

Nie wiem co to ma być i co przedstawiać te zdjęcie , ciemno ,ciężarówka wywozi część jakiejś konstrukcji


Work to remove the monorail began on 12 August 2013 and was completed at the end of April 2014.
http://www.transport.nsw.gov.au/project ... il-removal
Wystarczy ?

Kolejkę zbudowano w europie również m.in. ,Barcelona ,Berlin. Napisz coś o tym.

Ty napisz najpierw o mieście do 200 tys. z monorailem, prosiłem już dawno.

Rzeszów ma jeden środek transportu a sydney wszystkie istniejące więc koszty utrzymania ponoszą łącznie spore. Nie ma się czemu dziwić że rezygnują z transportu pomocniczego u nich.


Więc pytam ponownie, dlaczego nie czynią z tego jednej z głównych form transportu, skoro Rzeszów może, to dlaczego nie Sydney ?
Jeśli jest to transport przyszłościowy, to powinni stopniowo likwidować linie tramwajowe i rozbudowywać monorail.
Linia tramwajowa w Sydney nie jest długa, liczy tylko kilka km (coś 6,7 km), podobnie jak monorail. Więc też pełni bardziej pomocniczą funkcję. Dlaczego nie zrezygnowano z niej zamiast z monoraila ?

foreigner stwierdził że utrzymanie 14 km, kolejki będzie kosztować 60 mln zł więc zapytałem się co ma tyle kosztować ,brak odpowiedzi.


Napisz do nich, to ci powiedzą. Seattle Monorail Program. Ale może być ciężko, bo chyba już nie istnieją, bo ten plan rozbudoway Monoraila w Seattle chyba upadł. Raczej nie zawyżali kosztów, jeśli mieli na celu budowę monoraila.
Sama ochrona monoraila w Mumbaju to 500 osób. Długość trasy nie przekracza 20 km.
Co jak co ale takie rzeczy to TY chyba powinieneś wiedzieć, a nie mnie głupkowato się pytać specjalisto od monoraili.
Ja z kolei czekam na informację ile kosztuje rocznie rzeszowskie MPK, bo coś tam pisałeś o płacach, paliwie itd. Czekam na tą informację, z rozbiciem na poszczególne kategorie.

A teraz najciekawsze.
W Mumbaju wpływy z biletów na monorail pokrywają 28 % kosztu przewozu pasażera.
W Moskwie to było 25%.
Tymczasem w Lublinie wpływy z biletów pokrywają 56 % kosztów komunikacji publicznej.
W Krakowie - 60 %.
Akurat dla Rzeszowa nie znalazłem ale te dane już mówią samo za siebie.

Pisałeś coś o wydajności monoraila bliskiej metru ? Metro Moskiewskie przewozi 2.5 miliarda ludzi rocznie. Dla monoraila wynosiło to tylko 5.5 miliona. Czyli przewozy monorailem to 0.2 % przezowów metra, podczas gdy stosunek trasy monorail / metro jest znacznie wyższy - jakieś 1.4 %.

Może przynajmniej napiszesz mi co dokładnie oznacza odcinek testowy, o którym ostatnio mówi UM ?
- co będzie dokładnie testowane
- jak długo
- co w wypadku negatywnych wyników tego testowania

Chyba mu się pomieszało z kosztami budowy bo wg artykułu z pewnej gazety koszt 1 km budowy wraz z całą infrastrukturą wyniesie 10 mln zł.

Miliard na kolejkę ??,podaj linka gdzie kolejka będzie kosztowała miliard ??


Akurat jeśli chodzi o koszty budowy, to byłem bardzo litościwy dla ciebie:
cost.jpg
cost.jpg (36.49 KiB) Przeglądany 5285 razy


Las Vegas, które podawałeś kiedyś za przykład, to 400 milionów zł za kilometr. Odcinek testowy 5 km daje 2 miliardy.
No dooobra robocizna i beton u nas tańsze, więc niech ci będzie że 1 miliard.

A w ogóle na miejscu UM bym się zainteresował tym metrailem (chociaż pewnie to zrobili). Reklamują go jako lokalnie montowany, nie pobiera zasilania z zewnątrz tylko ma własne akumulatory:
http://www.frazer-nash.com/resources/Me ... Points.pdf




http://www.ndtv.com/mumbai-news/mumbai- ... nth-555802
http://sputniknews.com/russia/20150913/ ... osure.html
http://www.rp.pl/artykul/1021836-Wydatk ... .html#ap-1
Ostatnio zmieniony 26 lut 2016, 0:50 przez foreigner, łącznie zmieniany 6 razy
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 25 lut 2016, 22:28

"Nikoś-pisze


to sobie stój i czekaj a najlepiej od razu stań na przystanku kolejki parkowej aby cię pierwszy kurs nie ominął

Ja z autobusami nie mam problemu ,mogłeś to wywnioskować tylko trzeba umieć czytać , te linie którymi się poruszam znam na pamięć ,a te z których korzystam rzadko sprawdzam w komórce zanim dojdę na przestanek.
Problem rodzi się wtedy gdy daną osobę nikt „za rączkę nie prowadzi” jak zazwyczaj stąd jest płacz i tupanie nogami że musi długo na autobus czekać.

o przystanku to słyszałem ale o czymś takim to nie

Wytłumacz, jak mogłeś o czymś słyszeć ,a po obejrzeniu wstawionego zdjęcia stwierdzić że nie o to ci chodziło. To wklej zdjęcie jakie sobie wyobrażałeś.

W Rzeszowie jakby miało się zrobić drogę na pasie zieleni dla tramwaju to trzeba byłoby całą ulice przejść bo aby była taka możliwość a w miejscach gdzie byłaby możliwość trzeba by przebudować całą infrastrukturę drogową .

O faktycznie mega problem przejść na przejściu przed skrzyżowaniem gdzie i tak są pasy o dojść na przystanek no mega wyzwanie


Ale ty masz „wizje” jednego miejsca , zresztą z powyższego tekstu nie mam pojęcia co chciałeś przekazać. Nie jest zupełnie zrozumiałe.

Poczytaj bo guzik o tym wiesz, wiele miast z tym problemem się zmaga i jakoś sobie radzi właśnie poprzez postawienie na KM i ofertę skierowaną do pasażera a nie potrzebującego

To napisz jak miasta z tym problemem sobie radzą wielkości Rzeszowa.
W Rzeszowie wyliczyłem zresztą ile przybyło samochodów tylko osobowych w „przeciągu” dwóch lat plus jeszcze te które codziennie spoza miasta dojeżdżają . Takim tempem już za 5 lat można się spodziewać sporych korków na drogach. Płatna strefa parkowania od tego nie uchroni jedynie spowolniła tą tendencje.
No i przyznałeś rację że nie ma miejsca ani na tramwaj ani tym bardziej na kolejki

Czytaj ze zrozumieniem i kojarz fakty, tramwaje ani nic podobnego co porusza się po jezdni nie jest przystosowana na rzeszowskie ulice. Nie udrożni dróg a wręcz bardziej zakorkuje.
A jak wiadomo nie wszędzie są bus pasy , bo miasto wiedziało gdyby na wszystkich ulicach odjąć jeden pas to nie dał oby się w godzinach szczytu przejechać. Więc i autobusy tak płynnie nie wszędzie mogą przejechać. Dlatego tylko i wyłącznie w tym może pomóc transport publiczny osadzony nad ulicą.


Widać że nie masz prawa jazda bo nie znasz zasad ruchu drogowego w przypadku przystanków zlokalizowanych w pasie drogowym a nie wydzielonym miejscu. Że każdy kierowca ma obowiązek ZATRZYMAĆ się w przypadku gdy zbliża się do przystanku a w jego obrębie stoi pojazd komunikacji miejskiej
A na wiedeńskich jak ktoś wpadnie z 50km/h to szybko odwiedzi zakład napraw samochodu i na drugi raz nauczy się jak jeździć

Mi się wydaje że nie jesteś sobie w stanie tego wyobrazić i przenieść to z obrazka na ulice Rzeszowa. W tym przypadku jeden pas zajmuje zatrzymujący się tramwaj a dugi stoi z samochodami stoi w korku bo ludzie wsiadają i wysiadają hahaha Idealne rozwiązanie na wprowadzenie chaosu na ulicach miasta. Tutaj to nie wieś że samochód jeździ raz na jakiś czas , zobacz jakie w godzinach szczytu jest natężenie ruchu .

Kompleks basenów na ROSiR który czeka na remont a póki co to tylko pudrowanie. I nie wiem czy 50 czy 100 ale skoro twierdzisz że miasto ma mega budżet to czemu zawsze coś się wymyśla byle tego nie zrobić

Wklejałem ci linki odnoszące się do tego , tylko jak ty nie czytasz to co ja ci poradzę nic nie wiesz i później podobnie piszesz o tym samym. Porażka. Masz czytaj:
http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html
Projekt budżetu Rzeszowa na 2016 rok. A w nim baseny, parki, drogi...
Wśród inwestycji najbardziej oczekiwanych przez rzeszowian jest m.in. rozpoczęcie przebudowy odkrytego kąpieliska ROSiR przy ul. Pułaskiego. Całość inwestycji szacowana jest na ok. 25 mln zł. Obejmie gruntowną przebudowę brodzika dla dzieci oraz średniego basenu, który zostanie zamieniony w mini park wodny. Duży, olimpijski basen zostanie prawdopodobnie przykryty, uzyskując funkcję pływalni całorocznej. Latem jego ściany będzie można rozsuwać. Na przyszłoroczne prace planuje się wydać ok. 5 mln zł. Całość remontu ma potrwać do 2018 roku.

W mieście od groma realizuje się inwestycji więc nie zawsze na wszystko starcza pieniędzy.

Ta uważaj bo za 200mln jak podawali uda się wybudować ale chyba kolejke w luna parku

Nie wiem skąd wziąłeś tą kwotę ale chyba znowu znikąd zwykły wymysł hahah , wg producenta na pierwszą linię wraz z rozbudową infrastruktury potrzeba będzie 300mln , a 1km budowy ma kosztować 10mln zł

Znawco MPK ma 2 przeguby które stoją na bazie czasem tylko jeden wyjeżdza ale tak to jest te parę sztuk optuję za kupnem busów można ich nakupić dużo i nie będzie problemu a jakie tanie w utrzymaniu

A gdzie napisałem coś o ilości sztuk ?, poza tym o ile mi wiadomo to jest jeden przegubowiec Jelcz M181MB więc skąd więzłeś drugi ? kolejne miasto planuje kupić wraz z innymi nowymi .

http://supernowosci24.pl/miasto-chce-ku ... -autobusy/

Nowe autobusy będą raczej 12-metrowe, a wśród nich na pewno pojawią się pojazdy przegubowe, których obecnie brakuje. Jak zaznacza prezes spółki, w MPK jest teraz tylko jeden autobus przegubowy i trzeba będzie kilka na pewno dokupić. – Autosan w tym momencie jeszcze nie dysponuje takimi pojazdami, ale będzie miał takie w produkcji. Jak przyjdzie do przetargu, to powinni już mieć takie w ofercie – mówi Marek Filip.

Można wkomponować ale nie w Rzeszowie, bo zamiast udrożnić ruch on się zwiększy
W Olsztynie też tak mówili i jakoś kierowcy się przyzwyczaili i nie było dantejskich scen, jedynie wtopili ci co na pamięć po mieście jeździli


Jak chcesz wkomponować człowieku tramwaje do otoczenia Rzeszowa,zobacz jak wygląda budowa szyn :

Obrazek

Rozkopana cała droga już nie wspomnę budowie gęstej sieci okablowania którą aby nie wisiała doczepia się bokiem do lamp budynków , wygląda jak sieć pająka.
W Olsztynie wcześniej mieli już tramwaje więc teraz tylko je reaktywowali.



hahahah

Zmień płyte


Dobrze , zmieniam płytę :lol: :lol: lepiej ?
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 25 lut 2016, 22:38

.
Załączniki
post.png
post.png (98.61 KiB) Przeglądany 5276 razy
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:30 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: wogx » 25 lut 2016, 23:30

.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 19:30 przez wogx, łącznie zmieniany 1 raz
wogx
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 214
Na forum od: 21 lut 2016, 19:54

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: foreigner » 25 lut 2016, 23:43

ehhh chłopie.
Popatrz sobie jak wygląda budowa monoraila właśnie dla Innovia 300:
Obrazek

Co do tych 10 milionów za km kosztu budowy :
- to dlaczego podaje się koszt aż 300 milionów ? za tyle, po tej cenie można zbudować 30 km, a taka długość nigdzie nie pada
- dlaczego miasto nie zbuduje monoraila z budżetu ? za 10 km to wyjdzie 100 milionów, przy ponad 400 mln w budżecie na inwestycje
- dlaczego budowa monoraila tego samego typu (Innovia) w Sao Paulo kosztowała aż 66.5 mln dolarów za km, co daje ponad 250 mln zł za km ?
- i dlaczego ktoś miałby wierzyć w te 10 mln, jeśli na przykład kładka miała kosztować 10 mln zł, a kosztowała 13 ?
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 467
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 26 lut 2016, 1:40

"foreigner-pisze



Więc dlatego pytałem i liczyłem na odpowiedź, dlaczego prezydent chciał już pieniądze na nią organizować, jeśli jest to tak oczywiste, że się nie nadaje.

Wstawiłeś zdjęcie gondoli , nie trudno policzyć ile pasażerów mogłaby zabierać.
Nie do końca chciał ,zastanawiał się na tym rozwiązaniem dopóki swoją wersje nie podsunęli Panu Prezydentowi szwajcarzy. Dlatego też aby zobaczyć kolejkę jak wygląda realistycznie pojechał na rozmowy.
To chcesz tego monoraila czy nie ?

A na czym oparłeś to pytanie ,jakieś wątpliwości wyczytałeś z moich postów ?

Wcale mu nie zabraniam, mógł się interesować. To tobie powinno zależeć, żeby od razu interesował się tym co miało szanse realizacji, a nie tracił czas.


Kolejka wynikła dopiero później , na początku były przemyślenia które usprawnią ruch , więc pomyślano o transporcie nadziemnym, nie ma co dyskutować o tym co było początkową faza zainteresowania tego typu komunikacją . Nie jest łatwo wybudować cos czego nie ma jeszcze w kraju , dlatego trzeba było to dobrze przemyśleć i urzeczywistnić ,stąd te wyjazdy do Berlina aby dowiedzieć się więcej szczegółów.

Oczywiście, że mogą być wspólne i są. Widuję je codziennie.


Idealny pomysł , gratuluje poczucia humoru.

hihihi hahaha a wiesz jakie jaja ?? przekraczają nawet dwa pasy żeby wsiąśc do tego tramwaju:


To raczej kiepskie rozwiązanie na rozładowanie ruchu, tutaj nie ma się co śmiać tutaj jest nad czym zapłakać , poszukaj zdjęcia co się dzieje na ulicy z dużym przejazdem aut jak ludzie z tego tramwaju wysiadają, bo wsiadający też muszą być przygotowani aby przebiec przez ulicę . Sytuacja rodem z państw trzeciego świata. To ma być bezpieczne ? hahah
http://www.fakt.pl/tu-moze-dojsc-do-tra ... 1,1,1.html

Przykład z autobusem:
http://poznan.wyborcza.pl/poznan/1,3603 ... -kola.html
Człowieku no przecież pisałem jasno o Piłsudskiego kilka razy. Prezydent wybrał tą ulicę na budowę kładki, jako że ponoć najbardziej ruchliwe miejsce. To dlaczego omija je trasa kolejki, inaczej niż autobus 0 ?

W tamtym miejscu szczerze ciężko sobie wyobrazić aby filary prowadziły wzdłuż części chodnika skoro już jest zbyt wąsko. Było kilka koncepcji niewykluczone że w przypadku zaczęcia inwestycji może się nieznacznie trasa jeszcze zmienić .


Aha ale ogólnodostępne. Fajnie, że się poprawiłeś, mam nadzieję, że na przyszłość nie będziesz mylił słów.

A czy ja pisałem że te pieniądze są tylko dla Rzeszowa i tylko te miasto może je pozyskiwać. To chyba dobrze że większość inwestycji jest finansowana z zewnętrznego źródła w wysokości przeważnie 85% niż jakby miało całość pochodzić z budżetu własnego.

A co miał na plakatach wyborczych podczas wszystkich kampanii wyborczych ? Czy było to "obiecuję, że będę przez całą kadencję w pocie czoła planował budowę w Rzeszowie monoraila" ? Gdyby tak rzeczywiście było, złego słowa bym nie napisał. Ale nie, nie obiecywał tego mieszkańcom, więc nie mów za niego co robi dla mieszkańców.


A czy budowę kładki i wszystkich dróg jakie zostały zbudowane tez miał mieć na plakacie napisane w trakcie wyborów, a które po wyborach były poczynione ? Co to ma do rzeczy ? A dla kogo ma być kolejka, tylko dla Pana Ferenca ? hahaha
Poczytaj sobie rozmowy z włodarzem , wkleiłem zresztą jedna bardzo polecam , co i jak planuje zrealizować, w jaki sposób itp.

Co do długu to idź sobie na jakiś wykład z finansów publicznych, kup książkę. Nie będę cię edukował na forum. Dodam, że jestem zameldowany w Rzeszowie.

W kwestii długu wytłumacz ładnie a nie odsyłaj nigdzie w jaki sposób na tobie dług miasta się odbije ??

Wcześniej pisałeś :


Napisz gdzie taka kolejka się popsuła , podaj choć dwa przykłady?
To ci podałem, więcej niż dwa. Zdecyduj się czego chcesz, albo nie zawracaj głowy.


Miałeś pokazać zdjęcia w których się popsuła a nie zderzyła albo spłonęła, w żadnym z reszty zdjęć nie widać jaki był powód bo to że kogoś wydostawali na drabinie strażacy na jakiej podstawie stwierdziłeś że mogła się np.: popsuć ?? Trzeba było info wkleić do którego te zdjęcie/zdjęcia się odnosiło/y.


Od kiedy trwa ta procedura i od kiedy zaczęto o nią zabiegać ? W 2008 ? Bo już wtedy zaczęto mówić o takim transporcie. Z cytatów które wcześniej wkleiłem wynika, że miasto już w 2009 planowało taki transport. Czy wtedy nie było problemu z procedurą ? Już o to raz pytałem.

To nie jest zależne od miasta ci tłumacze tylko rządu, poprzedni nieudolny bo najwyraźniej zbyt mocno dokuczały im liczne afery z ich udziałem. Obecnie nowy rząd , oby to się nie ślimaczyło. Prezydent często bywając w Warszawie robi wszystko aby to się przyśpieszyło. Na jakim obecnie jest etapie wie tylko on i najbliżsi współpracownicy.
Wszystko zaczęło się na poważnie klarować od oferty bombardiera który kolejkę produkuje opartą o lepsze możliwości i technikę. Lepiej to wygląda jest pojemne i przestrzenne wewnątrz.

OK, przyznaję, że często ulegał awarii i że problemem były mrozy. Pytanie dlaczego tak się działo, jeśli 'z technicznego punktu widzenia wszystko jest możliwe". Pytanie: dlaczego nie przekonstruowano albo zmodernizowano w takim razie kolejki, jeśli, jak piszesz, monorail to transport przyszłości ?


Widocznie model który użytkowali był niedopracowany. Nie dopełnili jak to ruscy wszelkich info z pytaniami na te tematy. Na początku jak mówi wikipedia nie traktowali tego transportu jako środka komunikacji lecz jako tryb wycieczki , dopiero w 2008 roku to się zmieniło. Na to wygląda że nie dopracowali szczegółów.
https://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Monorail

Autobusy co chwilę się kupuje nowe, a to gaz a to elektryczne. Jak się psują to się wymienia na inne, albo każe serwisować producentowi w ramach umowy. Miasta które mają tramwaje też co chwilę kupują nowe, nowocześniejsze. A tu proszę. Monorail w Moskwie powstał najpóźniej ze wszystkich innych form transportu szynowego, kilkadziesiąt lat i się likwiduje bo się zestarzał. Szyny tramwajowe się gną to się naprawia i tramwaje wciąż jeżdżą, również w Moskwie. Dlaczego nie dzieje się tak z monorailem ?

Cześć odpowiedzi była powyżej napisana. Opierasz przykład na tej Moskwie . W takim Rzeszowie kolejka pełniła by funkcje drugiego transportu więc nie ma możliwości aby po budowie z tego zrezygnowano. Mając na uwadze że ruch samochodów się z roku na rok wzmaga i nic tego nie zatrzyma w rozwijającym się naszym mieście , żadne bus pasy czy strefy płatnego parkowania ,one jedynie zatrzymają na chwilę tą tendencje. Jeżeli nie zostanie wybudowany Monorail to miasto za 5-10 lat będzie tkwiło w chaosie komunikacyjnym .


Napisz w jakich innych miastach prócz moscow i sydnej z takiej kolejki zrezygnowali.
Proszę, pierwszy z brzegu przykład

Przecież ta linia w tym mieście była własnością prywatnej osoby. W Rzeszowie ma być to funkcjonalna komunikacja zastępcza taboru autobusowego.
Skoro to pierwszy z brzegu przykład to zapewne będziesz w stanie wymienić wiele innych miejsc w których zrezygnowano z tej formy transportu.

Nawet gdyby mieli 100% kasy z unii, to i tak dziś by zostali z lotniskiem które zatrudnia 140 osób które tam prawie nic nie robią i ich płace bynajmniej nie są sponsorowane przez Unię.
Tak się kończy gdy politycy wiedzą lepiej.

Lotnisk w Polsce jest za dużo nawet unia się wkurzała że próbuje się brać na rozbudowę dofinansowanie. Dlatego wiele wniosków odrzuconych musiało zostać. W Radomiu , w lublinie lotniska nie powinno w ogóle być, myśleli że jak inni mają to oni tez mogą sobie pozwolić. Z tym że zapomnieli najważniejszego że u innych te lotniska istniały a nie zostały od nowa wybudowane.

Work to remove the monorail began on 12 August 2013 and was completed at the end of April 2014.
http://www.transport.nsw.gov.au/project ... il-removal
Wystarczy ?

Kto był właścicielem Monorail Sydney ?
Służyło im widzę przez 25 lat ,widocznie jak pisałem nie chcą utrzymywać wszystkich dostępnych komunikacji zbyt duże koszta. Nie pisze nigdzie jaki był powód zamknięcia.

Ty napisz najpierw o mieście do 200 tys. z monorailem, prosiłem już dawno.

Rzeszów będzie pierwszym w Polsce takim miastem i niewykluczone na świecie. Reklama dla miasta za frico . W innych miastach z perspektywami które były juz dawno rozwinięte mają możliwości innych środków transportu z korzystania, natomiast Rzeszów rozwijane od podstaw po przyjściu Pana Ferenca i tak zrobiło milowy krok w tym kierunku . Przy realizacji tej inwestycji o Rzeszowie będzie mówiono wszędzie. Przynajmniej leziemy z czegoś słynąć , a nie tylko z jednej rzeczy ciągle niezmiennie tej samej.


Więc pytam ponownie, dlaczego nie czynią z tego jednej z głównych form transportu, skoro Rzeszów może, to dlaczego nie Sydney ?
Linia tramwajowa w Sydney nie jest długa, liczy tylko kilka km (coś 6,7 km), podobnie jak monorail. Więc też pełni bardziej pomocniczą funkcję. Dlaczego nie zrezygnowano z niej zamiast z monoraila ?


Bo Sydney jest metropolią wielką , żeby ich oczekiwania spełnić to trzeba by taka kolejkę kilometrami budować
Jeśli jest to transport przyszłościowy, to powinni stopniowo likwidować linie tramwajowe i rozbudowywać monorail, a możliwości pozyskania pieniędzy z zewnątrz nie mają. Rzeszowie na początku potrzebna jest na odciążenie pasażerami pierwszej nitki najbardziej obleganej, który nie ma możliwości skorzystania z innej formy transportu ze względu na to że miasto ma zbyt wąskie ulice.

Napisz do nich, to ci powiedzą. Seattle Monorail Program. Ale może być ciężko, bo chyba już nie istnieją, bo ten plan rozbudoway Monoraila w Seattle chyba upadł. Raczej nie zawyżali kosztów, jeśli mieli na celu budowę monoraila.
Sama ochrona monoraila w Mumbaju to 500 osób. Długość trasy nie przekracza 20 km.
Co jak co ale takie rzeczy to TY chyba powinieneś wiedzieć, a nie mnie głupkowato się pytać specjalisto od monoraili.



Wyczytałeś jakieś bzdury o 60mln utrzymania rocznego a nie potrafisz nawet powiedzieć co konkretnie tyle ma kosztować. Ochrona to dopiero dowcip przed kim ma być to ochrona przed tobą chyba żebyś wagonika nie podpierniczył hahah . W Rzeszowie na jednej nitce dziennie będzie 1000 ochroniarzy, wszyscy będą zajmować miejsce jako pasażerowie hahaha Na chłopski rozum można wywnioskować to ta kwota tyczy się chyba budowy całości ,skoro 1km w Rzeszowie wraz z całą infrastrukturą ma kosztować 10mln zł.

Ja z kolei czekam na informację ile kosztuje rocznie rzeszowskie MPK, bo coś tam pisałeś o płacach, paliwie itd. Czekam na tą informację, z rozbiciem na poszczególne kategorie.


To samo mogę odpowiedzieć tobie to co ty mi , napisz do MPK to ci powiedzą.

Na podstawie zarobków samych kierowców: w MPK pracuje 360 kierowców

http://m.infobus.pl/rzeszow-grozi-nam-s ... _9696.html

Płaca zasadnicza kierowcy w 2007roku wynosiła średnio 1395 zł brutto. Do tego dochodzą dodatkowe wynagrodzenia za pracę w nocy i w święta, oszczędności na paliwie oraz prowizja ze sprzedanych biletów oraz premia uznaniowa. Natomiast średnia płaca w MPK, ze wszystkimi dodatkami, to 2,8 tys. zł miesięcznie. Po podwyżkach zarabiają obecnie więcej.

Załóżmy że każdy kierowca zarabia 2 tys miesięcznie wychodzi 720tys , rocznie to bagatela 8,mln64000 tys. Trzeba też naliczyć pracowników administracyjnych MPK od szefa po pani sprzedające bilety miesięczne.
Wraz z kosztami za paliwo ,gaz kursujących dziennie autobusów. Nawet ciężko policzyć bez konkretnych danych , ale można to zrobić wiedząc średnio ile autobusów z zajezdni wyjeżdża dziennie pokonując średnio sporo km, plus naprawa ,zmiana ogumienia.

Zyski MPK:
- bilety jednorazowe , miesięczne,
- drobne reklamy

http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?f=8&t=3650
Janina Filipek, skarbnik miasta, mówiła, że samorząd dopłaca rocznie do MPK ponad 10 mln zł.

Z tego wynika że miasto nie ma zysków z MPK tylko same straty.


A teraz najciekawsze.
W Mumbaju wpływy z biletów na monorail pokrywają 28 % kosztu przewozu pasażera.
W Moskwie to było 25%.
Tymczasem w Lublinie wpływy z biletów pokrywają 56 % kosztów komunikacji publicznej.
W Krakowie - 60 %.



Nie ma się czemu dziwić skoro w moskwie kolejka była transportem pomocniczym a nie głównym, więc nie podawaj przykładu całej komunikacji z lublina czy krakowa .


Pisałeś coś o wydajności monoraila bliskiej metru ? Metro Moskiewskie przewozi 2.5 miliarda ludzi rocznie. Dla monoraila wynosiło to tylko 5.5 miliona.


Proste, z metra przeważnie zawsze duża ilość ludzi korzysta jak i również jest w stanie sporą ilość ludzi zabrać. W Rzeszowie po wybudowaniu nadziemnej jednoszynówki będą dwa transporty miejskie , a obecnie innego prócz autobusowy mieszkańcy do wyboru nie mają.

Może przynajmniej napiszesz mi co dokładnie oznacza odcinek testowy, o którym ostatnio mówi UM ?
- co będzie dokładnie testowane
- jak długo


Tyle wiadomo na ten temat który się przewijał w gazecie:
Eksperymentalny program Władze Rzeszowa walczą już o zmianę prawa. Wspierają ich w tym naukowcy z Politechniki Warszawskiej, którzy także pracują nad nowoczesnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Wiceprezydent Rzeszowa Marek Ustrobiński wyjaśnia jednak, że przed miastem pojawiła się właśnie nowa szansa na budowę kolejki.
- To unijny program „Demonstrator”. Z jego puli do wzięcia jest nawet 50 mln euro. Został przygotowany z myślą o tego typu innowacyjnych pomysłach. Dzięki temu kolejkę można zbudować w skali 1:1 i sprawdzić, jak spisuje się w ruchu - mówi wiceprezydent Ustrobiński. Pierwsza linia nadziemnej kolejki miałaby kosztować ok. 300 mln zł. Urzędnicy planują, że połączyłaby dworzec PKP, przez al. Rejtana z miasteczkiem akademickim Politechniki Rzeszowskiej przy al. Powstańców Warszawy. Stąd druga część ma poprowadzić przez ul. Dąbrowskiego, Lisa-Kuli i Cieplińskiego z powrotem w rejon dworca, zamykając pętlę. Tor ma być zamontowany na betonowych słupach 5 metrów nad ziemią. W ratuszu szacują, że dzięki „Demonstratorowi” można by zbudować ok. 5 km toru testowego.
- Resztę moglibyśmy dobudować, jeśli uda się pozyskać pieniądze z innych programów unijnych - mówi Marek Ustrobiński. Przygotowania do budowy pierwszej linii trwają. Kluczowe znaczenie będzie tu miała nowa strategia rozwoju miasta. Ma to być dokument, na podstawie którego Rzeszów złoży wnioski o dofinansowanie z funduszy unijnych kolejnych inwestycji. Strategia uwzględni m.in. budowę kolejki.

- co w wypadku negatywnych wyników tego testowania


Wiec napisz co może negatywnie wypaść, to nie doświadczenie jedyne na świecie ,tylko uwzględnienie przeniesienia na przestrzeń panującą tutaj.


Nieprawda. Mój kumpel mówił, że jego kumpla szwagier mówił, że km monoraila min. 100 mln. I co ? Głupio ci ?? hahaha

Nie ma to żaden argument hahahahaha

Las Vegas, które podawałeś kiedyś za przykład, to 400 milionów zł za kilometr. Odcinek testowy 5 km daje 2 miliardy.
No dooobra robocizna może być nieco u nas tańsza, więc niech ci będzie że 1.5 miliarda.

Tam to niech budują za biliony, miasto rozpusty hazardowej więc mogą przepłacać ,stać ich na to. A w Rzeszowie to będzie kosztowało 10mln zł za km wg informacji z ratusza.
Znajdź ile kosztuje km budowa w europie Szwajcarii ,Niemczech ,Hiszpanii

A w ogóle na miejscu UM bym się zainteresował tym metrailem (chociaż pewnie to zrobili). Reklamują go jako lokalnie montowany, nie pobiera zasilania z zewnątrz tylko ma własne akumulatory:

Wszystko co jest obecnie dostępne z hybrydą jest drogie ,koszty wzrosły by sowicie za zakup takiego czegoś. Bo to nie tylko napędzający wagonik lecz cała jego budowa z całością.
Niech pierwsza nitka zostanie wybudowana ,wtedy niech będą pytania gdzie ma prowadzić dalej.
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 26 lut 2016, 2:21

foreigner-pisze


ehhh chłopie.
Popatrz sobie jak wygląda budowa monoraila właśnie dla Innovia 300:


Człowieku u co to ma być, na zdjęciu tak to się buduje a u nas będzie dostosowane to naszych warunków urbanistycznych , co to jest jakiś patent że koniecznie tak samo to ma wyglądać u nas.Na zdjęciu mają być dwa tory przejazdu więc być może stąd ta monualna konstrukcja

- to dlaczego podaje się koszt aż 300 milionów ? za tyle, po tej cenie można zbudować 30 km, a taka długość nigdzie nie pada

Zapytaj producenta dlaczego taką kwotę oszacował otrzymawszy miejsca gdzie jej trakcje mają być wykonane.
Same ugruntowanie z postawieniem słupów podtrzymujących tor jazdy to spory wydatek, przestanki dostosowane, 10km wg planów ponad 100mln sama konstrukcja, plus wagoniki , miejsca diagnostyczne, sterowania ruchem trzeba wybudować.
- dlaczego miasto nie zbuduje monoraila z budżetu ? za 10 km to wyjdzie 100 milionów, przy ponad 400 mln w budżecie na inwestycje

A dlaczego ma z własnego budżetu płacić skoro jest możliwość pozyskania pieniędzy z zewnątrz. Równie dobrze można napisać dlaczego miasto bierze kredyty na 15 % danej inwestycji jak unia daje 85% a nie wykłada całości ze swojej kasy.
Piszesz tak głupio jakby tylko Rzeszów pozyskiwał pieniądze z unii a reszta miasta patrzyła.

- dlaczego budowa monoraila tego samego typu (Innovia) w Sao Paulo kosztowała aż 66.5 mln dolarów za km, co daje ponad 250 mln zł za km ?

To się zapytaj ich co się złożyło konkretnie na tą kwotę.
Zresztą co to kogo interesuje czemu u nich tyle zapłacono , niech płacą ile chcą ,u nas będzie to 10mln za km i tego się trzymajmy.





- i dlaczego ktoś miałby wierzyć w te 10 mln, jeśli na przykład kładka miała kosztować 10 mln zł, a kosztowała 13 ?

Ostateczny koszt kładki wyniósł 12,5 mln zł.
- Dokumentacja kosztowała 428 tys. zł, roboty mostowe 8,6 mln zł, nowa zieleń na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Grunwaldzkiej 65,7 tys. zł, zatoczki autobusowe, nowa nawierzchnia to koszt ponad 854 tys. zł – wylicza wiceprezydent Marek Ustrobiński. – Przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej 397 tys. zł, przebudowa ciepłociągu 746 tys. zł, kanalizacja deszczowa 752 tys. zł. Otwarcie kładki kosztowało 51,9 tys. zł.

Nie przypominam sobie aby miała kosztować 10mln ,na początku przy takich zamierzeniach suchych podawano 6-7 mln ale szybko po konkretnych obliczeniach kosztów podawało się 12mln
http://supernowosci24.pl/niejasny-koszt ... ej-kladki/
Ponadto:
Rzeszowska kładka otrzymała kilka nagród. Zwyciężyła np. w IV edycji Konkursu Mostowego im. Maksymiliana Wolfa. Jury doceniło walory estetyczne obiektu i kunszt budowniczych. W konkursie "Budowa Roku Podkarpacia 2012" zdobyła nagrodę pierwszego stopnia.
Kładka w liczbach

12,5 mln zł to koszt jej budowy

16 miesięcy trwało jej wykonanie

776 ton waży

6 m nad ziemią jest zawieszona

57 podpór podtrzymuje schody i pochylnie

Na 24 podporach opiera się okrągła konstrukcja

291 szklanych tafli użytych do wykonania balustrady waży 45 ton

39,2 m ma średnica zewnętrzna pierścienia kładki

445 m kw drewna azobe znajduje się na kładce

Ważne jest ile podatnik miejski zapłacił za tą kładkę.
prawie 5mln z ministerstwa transportu, budownictwa i gospodarki morskiej
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 26 lut 2016, 2:35

wogx pisze:


Widziałeś kiedyś budowę drogi, torów bez rozkopanego terenu? Po skończeniu wszystko jest wyrównane, zasiewa się trawę itp. Po miesiącu czy dwóch nie widać że coś było robione. Do tych kabli przyczepiłeś się jak rzep do psiego ogona, mimo że wielokrotnie już pisano tutaj o możliwości zastąpienia standardowej sieci trakcyjnej trzecią szyną.


Można rozkopać ale nie prawie całą ulicę , gdzie wtedy ruch samochodów się przeniesie ,będą przelatywać ??
Widziałeś jak droga po czasie wygląda , cały czas drgania po przejazdach tramwajów powodują rozsypywanie się asfaltu.

Obrazek

Przez takie działania nie tylko trzeba będzie remontować drogi ale i wymieniać szyny.

Już nie wspomnę o tym jak same tramwaje niszczą hahaha

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35 ... -tory.html

Miasto upomina motorniczych. "Jeżdżą za szybko, niszczą tory"
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 26 lut 2016, 2:41

wogx-pisze


To zamieszczałeś tego posta czy nie? Był na forum, więc się do niego odniosłem. To że go skasowałeś to nie mój problem.


Był raptem przez 5 min nie udało się znaleźć linków więc usunąłem ,a ty widzę że siedziałeś na czatach o późnej porze .To straszne :twisted: :twisted:

Twój post jest w załączniku. Jaki fragment pominąłem?


Pominąłeś, cały artykuł który nie istnieje ,dlatego tego nie ma i koniec tematu. Bo co innego jakbym to zostawił. Będą następnym razem uważał żeby przed wklejeniem artykułu dać do niego niezbędne linki bo mogę się natknąć przypadkiem na "szperacza" :D
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: onlyRzeszow » 26 lut 2016, 2:57

Oglądnąć , zrozumieć ,zapamiętać ,nie grzeszyć więcej.



Ci którzy mówią dlaczego strefa ekonomiczna miasta nic w niej się nie dzieje ,a jest na terenie Rzeszowa od 5 lat.Pisałem o tym nie raz ale nie chcieli słuchać wielcy malkontenci

O sprawach zadłużenia też posłuchać żeby potem nie powtarzać głupot .
onlyRzeszow
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 166
Na forum od: 03 paź 2015, 10:21

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość