
Przeczytaj ciekawostkę :
http://infogliwice.pl/?p=24408
Wiadomość była żartem z okazji Prima Aprilis.
Sprawdzaj co wrzucasz, artykuł primaaprilisowy
Po Rzeszowie można poruszać się samochodem / często korki , gorsze powietrze, hałas /
autobusami / ograniczona manewrowosc, długi czas przejazdu /,
taksówką / za drogo , korki /, rowerem / mało popularne /,
pieszo / za wolno, za duże miasto /.
Rzeszow nie ma tramwajów , trolejbusow , kolei podmiejskiej, metra.
Pozostaje kolejka naziemna . Będzie uzupełnień tego transportu który jest.
Sydney stać na to, aby likwidować kolejkę, a nowoczesne środki transportu lokalizować pod ziemią (metro). A co byście chcieli? Aby Rzeszów był tak zacofanym w nowoczesnym transporcie miejskim jak Warszawa? Warszawa ma dopiero jedną linię metra, podczas, gdy inne stolice Europy mają co najmniej dwie. Przykładowo np. Sofia, Bukareszt, Kijów, Mińsk. I nie wymieniam tutaj krajów, które są bogatsze od Polski! Czas na nowoczesne rozwiązania, w Sydney mają metro, które ma lepsze trasy i jest szybsze, więcej pasów ruchu, autostrady, dlatego ludzie wybierają inne środki transportu, aniżeli kolejkę. W Rzeszowie na pewno mielibyśmy kolejną atrakcje turystyczną i byłby to kolejny krok i ogromny postęp na arenie całego kraju. Jestem za budową nadziemnej kolejki. Jeszcze do tej pory nie było tak dobrego prezydenta miasta, jakim jest Tadeusz Ferenc. Jego pomysły na temat budowy bardziej innowacyjnych rozwiązań powinny być doceniane. Wskażcie mi, które miasto tak szybko rozwija się jak Rzeszów, jest takie czyste, zadbane i estetyczne? Wszędzie jest totalny syf i brud, dobrze, że Rzeszów już się upodobnił pod względem estetyki do miast zachodniej i północnej Europie. Inne Polskie miasta typu Lublin, Kraków, Kielce, należą do zaniedbanych i brudnych. Tam nie dba się o estetykę, dlatego przypominają kraje południowo wschodniej Europy.
Pochodze z Tarnowa i Rzeszów w tej chwili jest nie do poznania, patrzac z perspektywy 10 ostatnich lat. Nie wiem dlaczego narzekacie naq P. Prezydenta Tadeusza Ferenca. To dzieki niemu miasto wypiekniało, nie ma dziur w drogach, jest bardzo dobrze promowane, poszerza swoje granice, remontuje sie budynki. Miasto nie do poznania. ]
Gratulacje dla takiego Prezydenta.
W tarnowie wszystko sie sypie i same dziury w drogach. Ja nie wiem na co wy z tej gazety narzekacie. Chyba nie byliscie w innych miastach. rzeszów na tle polski jest jednym z najczysciejszych, najprezniej rozwijajacych sie miast. Zycze Panu prezydentowi kolejnej kadencji a jego przeciwnikom współczuje
Grzegorz Sz z Tarnowa
Nie rozumiem jak można narzekac na drogi w Rzeszowie, chyba nie widzieliście dróg w innych dużych czy mniejszych miastach w Polsce. Tam jest tragedia, w Rzeszowie wrecz przeciwnie – drogi sa na biezaco remontowane, ulice, chodniki, parki, skwerki zadbane i piekne !!!!!! Kolejka nadziemna to tylko kolejny krok dla rozwoju (w prespektywie długich lat) dla naszego miasta ! Rozwoj miasta to napływ inwestycji zarowno przemysłowych i mieszkalnych a to oznacza miejsca pracy. Zrozumiecie to dopiero za 15 lat i docenicie prezydenta T. Ferenca. Nienawidziecie go tylko dlatego ze moze jeszcze nie postawił pomnika Państwu Kaczyńskim albo jakiegos Smeleńskiego, ale nie o pomniki chodzi, który to tak naprawde bedzie sie nalezał T. Ferencowi za pare lat. Mieszkacie w pieknym i rozxwijajacym sie miescie, problem z praca jest wszedzie !!! Nam jest gorzej, jestesmy wschodnia sciana a nie zachodnia gdzie blizej do wysoko rozwinietj gospodarki ale idziemy do przodu. Wszystkie duże miasta EUROPY sa zadłuzone nie tylko Rzeszów, zeby cos sie rozwijało trzeba inwestowac, inwestowac i jeszcze raz inwestowac !!!!! Zrozumcie to rzeszowianie.
przypomnę ; w 1925 roku podjęto decyzję o budowie metra w Warszawie ; wtedy na świecie metro posiadało już 19 miast a po wojnie w 1950 już 24 miasta.w roku 1983 metro śmigało w 90 miastach a w 1990 już w 130 miastach świata.początkowo w niektórych miastach np. Berlin budowano kolej naziemną [ otwarcie 1902] ; mosty/estakady/nasypy/- podobnie było w Nowym Yorku [ otwarcie 1868] czy Chicago [ otwarcie 1892 roku] -miasta te miały trasy nadziemne, czy Boston otwarcie; 1901.r.czy inne miasta świata; Buenos Aires [ otwarcie 1904] i Filadelfia otwarcie 1907.Czy jak w tedy 109 lat temu czy 145 lat temu byli malkontenci – nie wiem zapewne tak i są dzisiaj – ale należy coś robić iść do przodu
nie rozumiem jak mozna byc przeciwko rozwojowi. to ze w jakims miescie duzym kolejka jest nierentowna tez nie oznacza ze u nas bedzie tak samo.
nie rozumiem jak mozna byc „hamulcowym” zmian tylko dlatego ze prezydent jest z opcji politycznej ktorej sie nie popiera.
Bardzo dobry pomysł popieram a niezadowolonych odsyłam do Afryki na stepy.
Jak dla mnie bardzo fajny pomysł, Rzeszów to nie Sydney i to że tam się nie sprawdza nie musi tego samego oznaczać u nas. A taka kolejka z pewnością była by bardzo ciekawą atrakcją w skali całego kraju. No ale ponarzekać na Ferenca przecież trzeba….
Potem będziemy mieć dwa lata na dopracowanie projektu. A realizacja mogłaby nastąpić w latach 2013-15
Weźmy te pieniądze [unijne i szwajcarskie], skoro są! Nie obawiajmy się. Gondole to ciekawe rozwiązanie, nie bójmy się.
to żaden środek transportu publicznego bo mieści raptem kilka osób w wagoniku.
Hahaha idealnie a gdzie miejsce dla autobusu o którym pisałeś że też ma się po torowisku dla tramwajów przemieszczać.
Już sobie to wyobrażam jak przy korku tramwaj będzie chciał przeciąć ulicę aby na przestanek dojechać ,to sobie ludzie poczekają.
Ale nawet gdyby tych lini kolejki było więcej wybudowanych to nie ma porównania do utrzymania MPK bo sam koszt utrzymania kierowców jest bardzo duży ,a zarabiają po 2,5 tys plus dodatki o sobie policz, ile za gaz ,benzynę dziennie za ty km trzeba wyłożyć kasy.
Słuchaj jak niegdyś taki Gorzów miał tramwaje to tym bardziej Rzeszów też by mógł mieć rozwijając się za gomułki ale nie było na to zwyczajnie miejsca tym bardziej nie ma obecnie przy tej ścisłej zabudowie.
Ale nie ma nic innowacyjnego w wydawaniu czyiś pieniędzy.
Jakich czyiś pieniędzy ,każde miasta ma możliwości uzyskania dofinansowania więc robi wszystko aby uzyskać skoro jest taka możliwość.
W jaki sposób mieszkańcy miasta maja ponieść ryzyko. Ty jak bierzesz kredyt na 20 lat to wiesz że go spłacisz ?? Też ryzykujesz ,każdy ponosi cały czas ryzyko swoich decyzji.
Prezydent nasz już współpracuje z politechniką warszawską.
W kwestii bezpieczeństwa pokazujesz zdjęcie w których doszło do zderzenia, podobnie dzieje się w kolejach.
W Rzeszowie jak ma dojść do takiego zderzenia skoro będzie na początku jedna linia prowadziła w dodatku będzie kolejka jechała z prędkością 35-45 km /h.
Widzisz, ja nikogo nie mam zamiaru spamować.
a karawana jedzie dalej psy szczekają i niech szczekają bo nic im nie pozostało innego.
Moskwa ze względu na niskie temperatury
Nawiasem mówiąc jak nie raz wspominałem te metropolie maja wszystkie dostępne środki transportu więc rezygnacja jednej z nich nie będzie problemem
Bo kolejka wg obliczeń firmy kanadyjskiej Bombardier w ciągu godziny ośmiowagonikowy skład może przewieźć 42 tysiące osób. To wydajność porównywalna do metra, prawie dwukrotnie wyższa od tramwaju.
Mowa w artykule była o 8 wagonach zawsze można zmniejszyć jej ilość.
dopiero miasto się rozsławi. Ludzie będą przyjeżdżać z całego województwa jak nie z innych aby się kolejką przejechać.
A co ma Radomia lotnisko do kolejki, Rzeszów też ma lotnisko można tak ująć mimo że jest w granicach gminy Trzebownisko.
System A w mieście X jest rozmontowywany do zera i zastępowany tramwajem w którym mieście się tak dzieje ??
Nie podawaj fikcyjnych przykładów.
Nie wiem czy te miasta się wycofały podaj o tym informacje.
No gościu to teraz mnie przekonałeś. Po tym jak podparłeś się wklejaniem postów spod artykułów to już ja już nie mam pytań.
Ja ci mogę wkleić link do wątku na skyscrapercity o monorailu
Gliwice widocznie nie wracają do tramwajów, bo nie ma takiej potrzeby. Jeśli zechcą, usuną tory niewielkim kosztem
Co innego jak się nie trafi z lokalizacją słupów
Na jednej z twych mapek jest trasa na Dąbrowskiego, na drugiej nie ma.
Na Piłsudskiego nie ma trasy w żadnej opcji. Ciekawe dlaczego. Skoro tramwaj w ciasne ulice Rzeszowskie nie wjedzie,
Widzę że nagle, najarany, zaczynasz dopiero zgłębiać temat. I zaczynasz wrzucać stare wizki i mapki, które są wszystkim znane.
A to znajome ?
O gondolach nie wspomniałem bez powodu. Pytałeś o to, co się nie udało. Gondole się nie udały. Wypowiedzi władz z 2009.
A tak z ciekawości to w 2009 nie było problemu z uznaniem gondoli za transport publiczny, czy nikt się nawet nad tym nie zastanawiał ?
To ja się to ma do tych wypowiedzi ? Jeśli to żaden środek transportu, to czemu w ogóle prezydent się tym interesował ?
Można powyższe jak będzie potrzeba zamienić na poniższe:
w Krakowie akurat tramwaje mi niespecjalnie przeszkadzają. Mają swoje miejsca, ja mam swoje.
Rzeszów to małe miasteczko ale z dobrą infrastrukturą do jeżdżenia autem i ciężko z tego rezygnować na rzecz np. tramwajów. Ale kolejka to nie rozwiązanie.
Nic nie musi przecinać, bo albo ma swój przystanek, albo, jeśli nie ma nań miejsca, to zatrzymuje się i ludzie przekraczają jezdnię i wsiadają. Najczęściej dzieje się tak na światłach, na których i tak musisz się zatrzymać autem.
albo, jeśli nie ma nań miejsca, to zatrzymuje się i ludzie przekraczają jezdnię i wsiadają
Najdłuższą trasą kolejki w Rzeszowie jaka pojawiła się w mediach było 14 km. Opierając się na kosztach kolejki w Seattle, to te 14 km kosztowałoby ok. 60 milionów złotych rocznie.
Opierając się na wiki - ponad 500 km.
Reasumując: MPK Rzeszów - 500 km za nie więcej niż 80 mln. Kolejka - 14 km za 60 mln
daje to prawie 400 milionów zł za nawet najkrótszy odcinek 5 km, który ma powstać w ramach demonstratora unijnego. Nic dziwnego, że ostatnie artykuły już nie podają żadnych widełek tylko piszą o 300 milionach.
Na kolejkę też nie ma, co widać po wrzucanych przez Ciebie mapach.
A co w budżecie są jego pieniądze ? Te z Z Unii to też nie są jego.
Niech więc weźmie prezydent kredyt na kolejkę na swoje nazwisko, czy ja mu bronię ?
Tak, słyszałem. Byli na wspólnej przejażdżce Bombardierem.
A czy ja mówię, że się nie dzieje tak na kolei ?
Idzie aż huczy, który już rok, ósmy ?
Więc po co tyle wypisujesz i spamujesz po forum ? Robisz w tej karawanie za pachołka, który idzie na końcu, między wielbłądzimi kopytami i kijem odganiasz te psy, czy jak ? Bo takie można odnnieść wrażenie.
Widzisz, ja nikogo nie mam zamiaru spamować.
A czy ja coś takiego sugerowałem ?
Nie ze względu na tempretaury, tylko przez to że 8 lat przynosiła straty tak duże, że zdecydowano, że sensowniej się pozbyć.
Tylko dlaczego Moskwa nie zrezygnowała z tramwajów, tylko z monoraila ?
Pierwsza linia metra w Warszawie przewozi w godzinach szczytu 50 000 osób. Daje to 33 składy po 1500 osób (6 wagonów), które przyjeżdżają na stacje co 1,81 minuty.
Będą się pchali drzwiami i oknami. Jak w dwuipółmilionowym Dubaju, gdzie w pierwsze dni po uruchomieniu monoraila było 600 pasażarów dziennie.
Widać, jakie masz rozeznanie we wszystkim Jak już powrzucasz kilka kolejnych postów to poczytaj o ich lotnisku, nie chodzi o fakt jego posiadania.
Szyny tramwajowe się wyginają w Łodzi - no to tramwaje już odpadają.
I czekam na odpowiedź jak to jest z tą techniką. Jeśli piszesz, że wszystko dziś można zrobić, to dlaczego problemem mają być torowiska w przypadku tramwajów.
Metro? Nie! Niepotrzebne, za drogie, nierealne
Wróć do Inwestycje niezrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości