[ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowieckiego

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: swiety » 01 lut 2015, 1:59

Wczoraj w nocy przyjechał już transport z Gdańska, dźwig kołowy dzisiaj pracował i zamontowali pewnie pierwsze fragmenty pomostu.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 3092
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Misieq » 01 lut 2015, 2:12

pisul pisze:A największy dźwig samojezdny Liebherr LTM 11200-9.1 1200 ton, max długośc ramienia 145m

Największy samojezdny poruszający się na kołach ;)
Jeśli mówimy o żurawiu samojezdnym to największy to Liebherr LR 13000 o max ciężarze podnoszonym 3000t.
Obrazek
link do danych producenta: http://www.liebherr.com/CR/en-GB/products_cr.wfw/id-15399-0/measure-metric
natomiast w ogóle największe to żurawie pływające... tam nie ma granic, w zależności jak ciężki element (statek sic! ;) ) masz podnieść taki żuraw Ci Hyundai czy Samsung zbuduje.... taki na szybko znalazłem:
http://pl.wikipedia.org/wiki/SSCV_Thialf
Obrazek
"wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć... to już żaden problem ;)"
zapamiętaj: most jest nad przeszkodą wodną, wiadukt nad linią komunikacyjną, kładka jest dla pieszych a estakada przebiega nad doliną
Misieq
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 27
Na forum od: 26 sie 2014, 21:23

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: rafik » 01 lut 2015, 11:31

Te zdjęcia dobrze pokazują jak wielka będzie to budowla.Zrobione na Łanach Tyczyńskich.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
rafik
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1095
Na forum od: 04 sie 2014, 14:32

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: swiety » 01 lut 2015, 13:11

Kolejne elementy przyjechały z Gdańska, lada dzień zacznie się montaż.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 3092
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: pisul » 01 lut 2015, 21:08

Widok z końca ul. Krogulskiego która kiedyś będzie dochodziła do ul. Warszawskiej:

Obrazek

Most nad zbiornikiem wody jest bardzo nisko nad rzeką już dużo wyżej. Widok z kładki:

Obrazek

Zbrojenie w miejscu przyszłego połączenia z ul. Ciepłowniczą. Sam nie wiem czy wyburzą budynek czy będzie wiadukt czy rura ciepłownicza będzie pod...

Obrazek

I najbliżej jak mi się udało podejść pod pylon. Jeszcze niedawno było za drzewami tylko zbrojenie fundamentu:

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9312
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: druh1987 » 02 lut 2015, 0:50

W wizualizacjach most jest biały. Czy rzeczywiście będzie miał taki kolor czy inny? Jaką techniką będzie to wykonane?
druh1987
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 21
Na forum od: 22 sty 2015, 23:06

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Misieq » 02 lut 2015, 23:16

druh1987 pisze:W wizualizacjach most jest biały. Czy rzeczywiście będzie miał taki kolor czy inny? Jaką techniką będzie to wykonane?

najtaniej zostawić beton betonem... w Polsce przez ostatni budżet unijny na inwestycje GDDKiA głównie wymyśliła sobie malowanie betonów... wydając miliardy w błoto. To i tak będzie z czasem się utleniać, odpadać etc. Najlepiej to rozwiązali Austriacy pozostawiając beton samemu sobie. Jeśli projektant deskowania może myśleć nie tylko o optymalizacji kosztów może tak dobrać układ płyt/sklejek z otworami po ściągach, że uzyskuje architektoniczny wzór. Sam tak robiłem na betonach architektonicznych. Z daleka bardzo ładnie to wygląda jeśli inżynierowie/kierownicy dopilnują jakości robót. Dość powiedzieć, że po dobrze wykonanej robocie szefostwo jednego z oddziałów GDDKiA powiedziało, że od tego czasu we wszystkich PFU będą wymagać tak wykonanych podpór a nie malowanych betonów... Biały kolor nie ma zastosowania w mostownictwie, paskudnie się utlenia od UV nierównomiernie żółknąc. Bardzo ładny, jasny kolor betonu można uzyskać stosując odpowiedni rodzaj cementu. To są takie kruczki, o których jeśli ktoś wie to o efekt końcowy może być spokojny a koszty są nieporównywalnie niższe niż nietrwałym malowaniem, które co kilka lat trzeba odtwarzać...

Mam nadzieję, że MZD pilnuje kosztów i nie będzie wyrzucać kilku baniek tylko na farby... lepiej te pieniążki przeznaczyć na ładną iluminację świetlną przez kilka lat ;)
"wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć... to już żaden problem ;)"
zapamiętaj: most jest nad przeszkodą wodną, wiadukt nad linią komunikacyjną, kładka jest dla pieszych a estakada przebiega nad doliną
Misieq
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 27
Na forum od: 26 sie 2014, 21:23

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: pisul » 03 lut 2015, 17:19

1 lutego prawa foremka otwarta na zdjęciu kolegi świętego:

Obrazek
3 lutego (dziś) po lewej otwarli i beton sobie już na słońcu wiąże a prawa forma już podniesiona i zbrojona:
Obrazek

Obrazek



I z dalsza:

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9312
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: pisul » 04 lut 2015, 18:40

Czytając inne forum zaciekawiło mnie jedno pytanie
White Tigger pisze:Jak tak patrzę na te chude nogi pylonu, to mam nadzieję, że wszystko dobrze policzyli i chwilę to jednak postoi...


Znalazłem przekrój podobnego mostu w Warszawie. Tam "nogi" mają 3m x 3m i póżniej u góry łączą się razem i juz mają 3m x 6m.
Szukałem jak to jest u nas ale nic nie znalazłem.

Obrazek

Ale patrząc po zdjęciu pewnie jest coś koło 3 metrów.

Obrazek
fot.GW

Niezależnie od mostu zawsze betonowania podzielone jest na kilkanaście etapów i podobna technika przemieszczania szalunku. Tylko czy u nas szalunek tego konkretnego producenta?

Obrazek


Obrazek

_____________________

zródło: http://www.peri.com.pl/files/pdf2/peri_aktualnosci_2000.pdf

zródło pdf:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=0CEwQFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.warbud.pl%2Fdownload.php%3Ffile%3D%2Ffiles%2FMedia%2520o%2520nas%2Finzyn_i_bud_pylony_0855.pdf&ei=WjzSVIu0H8TgaIj_gbAD&usg=AFQjCNHmpRvRWubEUMTae-gd3QvGFU9Dlg&sig2=1ek2geY3JKZNkxiZcZevgQ&bvm=bv.85076809,d.d2s&cad=rja
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9312
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: [ul. Lubelska/Ciepłownicza] Most im. Tadeusza Mazowiecki

Postautor: Misieq » 05 lut 2015, 18:39

pisul pisze: Niezależnie od mostu zawsze betonowania podzielone jest na kilkanaście etapów i podobna technika przemieszczania szalunku. Tylko czy u nas szalunek tego konkretnego producenta?

nie, Bilfinger tu ma deskowania od DOKI (niebieskie elementy stalowe cecha charakterystyczna) a na Świętokrzyskim (chyba Budimex Dromex go budował) dostawcą deskowań systemowych było PERI (czerwone barwy).
To takie dwie największe światowe firmy deskowaniowe, które prężnie działają również i u nas w kraju. Trzecią firmą jest ULMA ale oni mają troszkę słabiej rozwinięte BHP systemowe. (przynajmniej jeszcze w zesłym roku tak było, nie wiem może wypuścili na rynek coś nowego ;) )

co do wymiarów przekroju poprzecznego pylonu... wiemy, że sekcje robocze dla ACS'u to 4,25m. Patrząc po zdjęciach widać styki technologiczne poszczególnych etapów betonowań (zacieki, niejednorodność koloru). Mniej więcej tyle samo na oko widać ma szerokość nóg pylonu. Stawiam, że ok 4m ma wymiar równoległy do mostu (tak pylon będzie pracował na zginanie), ten poprzeczny do mostu powinien być mniejszy, ściskanie jakie ma przekazywać to pikuś dla żelbetu.. pewnie ma ok 3,5m.

Nie róbcie sobie jaj z tymi obawami.... takich projektów nie dadzą studentowi do roboty a nawet jeśli to podpisuje się pod tym projektant z uprawnieniami i bierze to na swoją karną odpowiedzialność.

W mostownictwie tylko w filmach zdarzają się katastrofy mostów (nie licząc jednej spektakularnej w USA i kilku w Rosji ;) )
p.s. o ile pamiętam ze studiów w Polsce oprócz działań wojennych nie było żadnej katastrofy mostu.. inżynier to zawód zaufania publicznego i nawet przy nadawaniu uprawnień budowlanych to komisja podkreśla żeby myśleć co się robi.
"wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć... to już żaden problem ;)"
zapamiętaj: most jest nad przeszkodą wodną, wiadukt nad linią komunikacyjną, kładka jest dla pieszych a estakada przebiega nad doliną
Misieq
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 27
Na forum od: 26 sie 2014, 21:23

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron