[Rzeszów] Remont magistrali kolejowej i budowa Rz. Zachodni

Informacje z budowy/remontu.

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Meme » 02 lut 2019, 1:05

Że komunikacja szynowa ma dużą przewagę nad drogową, więc projekt Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej mógłby być częściowym wybawieniem od wjeżdżających do Rzeszowa dziennie dziesiątek tysięcy samochodów spoza miasta.
Meme
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 144
Na forum od: 03 sie 2014, 13:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Ole » 03 lut 2019, 12:04

Faktem jest że jak uruchomią tą kolej aglomeracyjną to będzie więcej szynobusów pędziło po torach.
Będzie też kilka nowych przystanków, Rzeszów Północny (w miejscu zlikwidowanego przejazdu kolejowego na załęskiej), Rzeszów Jasionka i jeszcze gdzieś przy warszawskiej.
---------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 1044
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: JanzRzeszowa » 03 lut 2019, 12:16

Tiaaaa, a ktoś jadący aglomeracyjną z północy i chcący wysiąść na Osiedlu czy Staroniwie? Ta kolej to bajkopisarstwo marszałka. Już nie wspomnę o następnym ułatwieniu dla przyjezdnych w imię zatorów dla mieszkańców Rzeszowa. Brawo.
K...a, dlaczego ja mam stać w swoim mieście na szlabanie bo 4 osoby jedzie tzw. koleją aglomeracyjną?
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: rafik » 03 lut 2019, 13:54

JanzRzeszowa pisze:Tiaaaa, a ktoś jadący aglomeracyjną z północy i chcący wysiąść na Osiedlu czy Staroniwie? Ta kolej to bajkopisarstwo marszałka. Już nie wspomnę o następnym ułatwieniu dla przyjezdnych w imię zatorów dla mieszkańców Rzeszowa. Brawo.
K...a, dlaczego ja mam stać w swoim mieście na szlabanie bo 4 osoby jedzie tzw. koleją aglomeracyjną?

Będzie się musiał przesiąść na dworcu na linię jadącą w tym kierunku. Akurat z kierunku południowego od Strzyżowa przy dobrym rozkładzie kolejka będzie świetnym rozwiązaniem. Przystanki już istnieją (Osiedle,Zawiszy,Boguchwała,Zarzecze,Babica x 2,Czudec...), z tego co się orientuję linia zostanie niedługo zelektryfikowana co i tak nie jest problemem przy spalinowych szynobusach.
rafik
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 630
Na forum od: 04 sie 2014, 14:32

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Frodo907 » 03 lut 2019, 16:31

JanzRzeszowa pisze:Tiaaaa, a ktoś jadący aglomeracyjną z północy i chcący wysiąść na Osiedlu czy Staroniwie? Ta kolej to bajkopisarstwo marszałka. Już nie wspomnę o następnym ułatwieniu dla przyjezdnych w imię zatorów dla mieszkańców Rzeszowa. Brawo.
K...a, dlaczego ja mam stać w swoim mieście na szlabanie bo 4 osoby jedzie tzw. koleją aglomeracyjną?

W szynobusie 4 a Ty jeden w samochodzie? Dlaczego ułatwienia mają dotyczyć tylko samochodów? inni to gorsi?
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: JanzRzeszowa » 04 lut 2019, 9:50

Frodo, coraz częściej strzelasz ze ślepaków. Przeczytaj ze zrozumieniem i interpretacją co napisałem...
No, ale jeśli wolisz łopatologicznie..., proszę..., stoją twoi ulubieni rowerzyści na szlabanie, stoją piesi na szlabanie, stoi dziesiąki samochodów na szlabanie...i wszyscy z utęsknieniem oczekujemy pustego szynobusu.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Frodo907 » 04 lut 2019, 18:24

To pisz wyraźniej, w wypowiedzi wyrażałeś się w liczbie pojedynczej.
Zinterpretowałbym to inaczej to z kolei zarzuciłbyś mi że przeinaczam Twoją wypowiedź.
To że część połączeń PKP PR ma niskie obłożenie to po części fakt że przebudowa sieci kolejowej trwa jeszcze.
Jak pracowałem na Rejtana i trafiłem na opuszczony szlaban t rowerem robiłem skręt w prawo i wiaduktem śląskim przejeżdżałem. I robiłem tak nie tylko ja. To argument do dyskusji, że rower jest jednym z najbardziej elastycznych środków transportu miejskiego.
Choć w erze elektro mobilności może się to coś zmienić.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: JanzRzeszowa » 05 lut 2019, 7:25

^^ Tak jak kiedyś wzmiankowałem, sporo lat jeździłem do pracy rowerem i znam realia rowerowe dosyć dobrze. Zrezygnowałem z powodów bezpieczeństwa i wdychania spalin. Ale to inna bajka.
Co do szynobusów..., jakimś (ale utopijnym) rozwiązaniem byłoby, aby te pojazdy wjeżdżając do miasta podlegały zasadom ruchu drogowego. Tak jak tramwaje np.
Ja tylko głośno myślę.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: Steeler » 05 lut 2019, 10:15

Pozwolę sobie dorzucić kilka groszy.

W kontekście czekania za szlabanem na nadjeżdżający pociąg warto też wspomnieć o tym, że rzeszowskie przejazdy zostały totalnie zmarginalizowane pod względem bezkolizyjności podczas prac na liniach kolejowych. Chodzi tutaj zarówno o już zmodernizowany w ramach PO IŚ odcinek Rzeszów - Kraków, jak i obecne prace w samym mieście. Wystarczy - nawet na Mapach Google - zobaczyć, jakie rozwiązania zastosowano w takich miejscowościach jak np. Sędziszów Małopolski czy Dębica, o mniejszych miejscowościach nie wspominając. Oczywiście, podniosłoby to koszty, bo - przykładowo - na takim przejeździe w ciągu ul. Konopnickiej, byłoby pewnie sporo zabawy z sieciami podziemnymi, ale przytoczone przeze mnie przykłady pokazują, że nie w takich miejscach dało się zrealizować naprawdę spektakularne inwestycje. A w Rzeszowie poprawi się obecnie jedynie przejazd w ciągu ul. Batorego (który - primo - i tak jest bezkolizyjny, a secundo - mogło to być zrealizowane już wcześniej, podczas prac na odcinku Rzeszów - Medyka).

Gdyby Rzeszów był traktowany przez PLK poważnie i choćby część przejazdów została przebudowana na bezkolizyjne, to tej dyskusji by nie było. Warto o tym pamiętać, bo jest to czynnik, jakby nie patrzeć, istotny.
Awatar użytkownika
Steeler
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 136
Na forum od: 21 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: RNI/RT/RZ...?

Re: PKP Rzeszów - tory, stacja Zachodni i Główny 2018-2022

Postautor: yogi123 » 05 lut 2019, 10:57

Jeżeli kolej aglomeracyjna wypali i będę faktycznie dużo ludzi z niej korzystających to przejazdy kolejowe w Rzeszowie prędzej czy później trzeba będzie przebudować. Nie ważne czy to będą jakich wiadukty bezkolizyjne czy tunele. Szlabany są zamykane na co najmniej 5 min, niekiedy to wystarczy żeby zrobił się duży korek.
yogi123
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 170
Na forum od: 06 sie 2016, 11:42

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości