Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pioter19 » 18 wrz 2015, 16:28

i tak nic z tej kolejki nie bedzie, moze byc tylko wiecej hybryd :)
pioter19
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 18
Na forum od: 28 kwie 2015, 1:00

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Ole » 15 paź 2015, 11:56

Są szanse na pieniądze na budowę nadziemnej kolejki w Rzeszowie

Wspólnie z Politechniką Warszawską władze Rzeszowa chcą pozyskać pieniądze na budowę pierwszego odcinka trasy kolejki nadziemnej.

Otwarty w ubiegłym tygodniu most im. Tadeusza Mazowieckiego zakończył budowę I etapu programu transportowego Rzeszowa. Za unijne pieniądze władze miasta zrealizowały długą listę inwestycji, których celem jest poprawa jakości komunikacji, przy jednoczesnym zmniejszeniu poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Spalin ma być mniej, bo mieszkańcy zachęceni jakością komunikacji miejskiej przesiądą się do nowych autobusów, które na szerokich jezdniach nie będą stały w korkach. Kolejka to podstawa Kształt II etapu programu transportowego zależy przede wszystkim od tego, na jakie inwestycje pieniądze będzie można pozyskać w unijnym rozdaniu na lata 2014-2020. Rzeszów chciałby budować południową obwodnicę łączącą ul. Podkarpacką z Sikorskiego, a także przedłużenie mostu przez ul. Lubelską i Warszawską do Krakowskiej. W planach jest także zakup kolejnych 80-100 autobusów z napędem elektrycznym, lub hybrydowym. Niezmiennie numerem jeden na liście prezydenta Tadeusza Ferenca pozostaje nadziemna kolejka, która miałaby być alternatywą dla transportu samochodowego. Jej wersję wyprodukowaną dla miasta Rijad w Arabii Saudyjskiej władze miasta oglądały już podczas targów transportowych w Berlinie. Wcześniej urzędnicy jeździli pojazdem podczas prezentacji w Kanadzie. Dotychczas pierwszej linii w Rzeszowie nie udało się zbudować z powodu polskiego prawa. Jako transport zbiorowy traktuje ono autobusy oraz pojazdy poruszające się po dwóch szynach - np. tramwaj, pociąg, metro. Kolejka jeździ na jednej szynie i do tego grona ustawa jej nie zalicza. Efekt jest taki, że nie można pozyskać na nią unijnych pieniędzy z puli przeznaczonej właśnie na transport zbiorowy. Eksperymentalny program Władze Rzeszowa walczą już o zmianę prawa. Wspierają ich w tym naukowcy z Politechniki Warszawskiej, którzy także pracują nad nowoczesnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Wiceprezydent Rzeszowa Marek Ustrobiński wyjaśnia jednak, że przed miastem pojawiła się właśnie nowa szansa na budowę kolejki. - To unijny program „Demonstrator”. Z jego puli do wzięcia jest nawet 50 mln euro. Został przygotowany z myślą o tego typu innowacyjnych pomysłach. Dzięki temu kolejkę można zbudować w skali 1:1 i sprawdzić, jak spisuje się w ruchu - mówi wiceprezydent Ustrobiński. Pierwsza linia nadziemnej kolejki miałaby kosztować ok. 300 mln zł. Urzędnicy planują, że połączyłaby dworzec PKP, przez al. Rejtana z miasteczkiem akademickim Politechniki Rzeszowskiej przy al. Powstańców Warszawy. Stąd druga część ma poprowadzić przez ul. Dąbrowskiego, Lisa-Kuli i Cieplińskiego z powrotem w rejon dworca, zamykając pętlę. Tor ma być zamontowany na betonowych słupach 5 metrów nad ziemią. W ratuszu szacują, że dzięki „Demonstratorowi” można by zbudować ok. 5 km toru testowego. - Resztę moglibyśmy dobudować, jeśli uda się pozyskać pieniądze z innych programów unijnych - mówi Marek Ustrobiński. Przygotowania do budowy pierwszej linii trwają. Kluczowe znaczenie będzie tu miała nowa strategia rozwoju miasta. Ma to być dokument, na podstawie którego Rzeszów złoży wnioski o dofinansowanie z funduszy unijnych kolejnych inwestycji. Strategia uwzględni m.in. budowę kolejki.

Czytaj więcej: http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html


źródło: http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2391
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 15 paź 2015, 12:10

Ciekawe ile razy jeszcze ten temat będzie wałkowany, i skoro uczelnia z Warszawy chce "pomóc" to może w warszawie taki cudo budować. Jak to jest że inne miasta rozbudowują sieć tramwajową lub budują od nowa a u nas wypadli z pomysłem rodem z księżyca.
Ja to ciekawy jestem gdzie oni by chcieli na Dąbrowskiego to monstrum postawić bo tam gęsto o Lisa Kuli nie wspomnę.
Liczę że jednak to upadnie i dadzą sobie z tym spokój i marnowaniem pieniędzy
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: dStan » 15 paź 2015, 12:37

Jak dla mnie pomysł bez sensu, nie wymagający większego komentarza, odpowiem tylko na pytanie dotyczące trasy (Dąbrowskiego, Lisa-Kuli). Nie mogę tego znaleźć, ale widziałem proponowany wariant trasy i w tym wariancie kolejka miałaby jeździć wzdłuż torów kolejowych od obwodnicy (okolice skrzyżowania Dąbrowskiego, Powstańców Warszawy, Podkarpackiej) aż do wiaduktu Śląskiego. Przez Dąbrowskiego raczej nie ma szans jej puścić (o ile w ogóle temat ruszy, do czego, mam nadzieję, nie dojdzie)
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 511
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: porteño » 15 paź 2015, 22:08

Nikoś pisze:Ciekawe ile razy jeszcze ten temat będzie wałkowany, i skoro uczelnia z Warszawy chce "pomóc" to może w warszawie taki cudo budować. Jak to jest że inne miasta rozbudowują sieć tramwajową lub budują od nowa a u nas wypadli z pomysłem rodem z księżyca.

A tak, że nasze motto to stolica innowacji, a nie imitacji. ;)
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1042
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 20 paź 2015, 14:18

Kolejny temat o kolejce w GW. Jeszcze nieda kolejka była fanaberią Ferenca i jedyny problem były głosy poparcia opozycji w radzie miasta. A dziś już politycy z frakcji która krytykowała pomysł prezydenta (PIS) są już za. Piekło zamarzło!

Pewnie wiedzą że Ferenc i tak dopnie swego jak było z mostem czy okrągłą kładką. A kolejka łapie sie na pieniądze z Demonstratora.
Rzeszów to podobno "bastion pis". Wybory ma wygrane i nie chodzi mi o wesołe statystyki tvnu ale zakłady bukmacherskie. Dobrze że pis zmądrzało. I idzie do wyborów z jasno określonym postulatem budowy kolejki. Wychodzi na to że większość w radzie miasta ZA a i w starostwie są przychylni pomysłowi.

Więcej na Kolejka nadziemna podoba się teraz nawet PiS-owi - http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... ?pelna=tak
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9311
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: pisul » 12 lis 2015, 18:58

Kolejna partia jest za. I najdziwniejsze że takie deklaracje ktoś składa ale już po wyborach. Ale jeśli chce pomóc to tak trzymać.


Dość niespodziewana deklaracja Ryszarda Petru, przewodniczącego .Nowoczesnej. W środę w Rzeszowie obiecał, że pomoże miastu w zrealizowaniu budowy kolejki nadziemnej... Zapewniał, że Rzeszów może liczyć na jego wsparcie we wszelkich rozwiązaniach innnowacyjnych i proinwestycyjnych. Do takich innowacyjnych rozwiązań, które ratusz chciałby zrealizować, Ryszard Petru zaliczył właśnie kolejkę nadziemną.– Żeby dostać dofinansowanie, kolejka musi mieć dwa tory. Taka ustawa, żeby kolejka mogła jeździć jednym, jest do dogadania z większością parlamentarną. Nie sądzę, żeby to by kwestia polityczna. To są małe rzeczy, które można załatwić – powiedział Petru.


Całość: http://rzeszow-news.pl/petru-pomoge-rze ... adziemnej/
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 9311
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Socat » 12 lis 2015, 22:02

No ciekawe co to za romans się na naszych oczach rodzi odnośnie tych dwóch panów.

Czy jest ktoś kto mógłby coś konkretniej powiedzieć odnośnie uzupełnienia infrastruktury kolejowej i wprowadzenia ruchu szynobusów w Rzeszowie (takich jak jeżdżą do Boguchwały i Jasionki). Jest to realne, opłacalne i zarazem skuteczne?
"Można bodaj z całą słusznością powiedzieć, że nigdzie nie ma tylu co u nas nieinteligentnych intelektualistów i tylu estetów bez smaku". R. Dmowski - Myśli nowoczesnego Polaka.
Awatar użytkownika
Socat
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 107
Na forum od: 21 cze 2014, 22:01
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Meme » 20 lis 2015, 15:00

Socat pisze:Czy jest ktoś kto mógłby coś konkretniej powiedzieć odnośnie uzupełnienia infrastruktury kolejowej i wprowadzenia ruchu szynobusów w Rzeszowie (takich jak jeżdżą do Boguchwały i Jasionki). Jest to realne, opłacalne i zarazem skuteczne?


Jeśli chodzi o kolej aglomeracyjną - jest to jak najbardziej opłacalne i możliwe do wprowadzenia. Plany już są. Trasy m.in. do Dębicy, Strzyżowa, Przeworska. Ciekawe jakie będzie wykonanie... Natomiast nie ma mowy o szybkiej kolei miejskiej, ponieważ w Rzeszowie jest za mało infrastruktury kolejowej na takową (i nie zapowiada się, aby jej przybyło) i jej rolę z powodzeniem może pełnić właśnie kolej aglomeracyjna. Dlatego też idiotyzmem jest projekt kolejki nadziemnej biegnącej równolegle do torów kolejowych... :x
Meme
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 266
Na forum od: 03 sie 2014, 13:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nadziemna kolejka - powracający temat

Postautor: Nikoś » 20 lis 2015, 15:37

No a my dalej debatujmy o kolejce i innych cudach, a dziś Olsztyn wykonał pierwsze przejazdy testowe swojego tramwaju i się dało. A u nas ...
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości