Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: resov » 05 lis 2015, 23:29

Frodo907 pisze:Argument taki że pieniądze te pochodzą z twoich podatków.
Więc czy zgadzacie się na podniesienie podatków na opłaty za prąd?
Wiem, wiem Rzeszów to wielka metropolia i tu nawet świąteczne oświetlenie świecić będzie cały rok :lol:
Przepraszam za zgryźliwość. Ale czasem należy popatrzeć z dalszej perspektywy.

Nie mam się na co godzić. Jakie podniesienie podatków? Czy wg Ciebie, każda inwestycja za którą stoją stałe dla miasta koszty , wiąże się z podniesieniem podatków? Gdyby było tak jak piszesz, to nikt nie chciałby mieszkać w miastach, które się rozwijają i inwestują np. właśnie w dodatkowe oświetlenie, czy chociażby nowe, oświetlone ulice- bo "podniesienie podatków"... :shock: :shock: :shock: Jeżeli tak bardzo się obawiasz o swoje podatki (lub ich wzrost), nikt nie każe meldować się w Rzeszowie, w Twojej wsi zapewne zostaną lepiej rozdysponowane. ;) Oczywiście- również przepraszam za zgryźliwość ( i nie będę jej nieudolnie tłumaczył "dalszą perspektywą" :D ).
Awatar użytkownika
resov
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 93
Na forum od: 30 lis 2014, 19:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: rafik » 06 lis 2015, 10:18

porteño pisze:
rafik pisze:Nie rozumiem z jakiego powodu ten odcinek wyłożyli kostką jak wszystkie inne ścieżki nad Wisłokiem i Zalewem są asfaltowe.... :?

Nie wszystkie. Na prawym brzegu od zapory do kładki jest kostka.
W tym mieście nie ma żadnej spójności, wszystko buduje się w zależności od nastroju danego urzędnika chyba.

Akurat ta od zapory do kładki była budowana z 5 lat temu ponad.Wszystkie nowe są szerokie i asfaltowe a tutaj ktoś wymyślił z tą kostką co jest trudniejsze w wykonaniu, gorsze dla użytkowników i istnieje ryzyko że się zapadnie bo jest to na sztucznym nasypie.W sumie jak by na wiosnę poziom Wisłoka się podniósł to by to wszystko popłynęło.
rafik
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1096
Na forum od: 04 sie 2014, 14:32

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 06 lis 2015, 22:55

Mieszkam i jestem zameldowany w Rzeszowie. A ze mam inna perspektywę, to część rzeczy widzę w innym świetle.
Napisałem że do kwestii oświetlenia trzeba znaleźć złoty środek a nie że jestem jej przeciwny.
Jeszcze raz zapytam, czy ktoś wie jakie rachunki miasto płaci za prąd z latarni?
Konieczne jest by te wszystkie latarnie świeciły całą noc?
Czy nie ma technologii która by uaktywniał latarnie na zasadzie czujnika ruchu?

Też ubolewam nad użyciem kostki. Raz przejedzie zimą ciągnik lub policyjne ducato i koleiny się pojawią.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: django » 06 lis 2015, 23:47

czujniki ruchu na ulice :).


Zbyt duże niebezpieczeństwo i awaryjność. Technologie ograniczenia zużycia energii w nocy są różne. można wyłaczać co 2 lub co 3 lampe, ale to powoduje tzw zjawisko ciemnych plam, co jest niedopuszczalne. Inną technologią jest technologia DALI. W oprawach oświetleniowych montowane są specjalne zapłonniki, które oprócz zasilania posaidają styki pod specjalną magistralę komunikacyjną umożliwiającą zarządzanie zdalne każdą oprawą oprawą z osobna, czy to za pomocą kabli czy też przy użyciu WIFI. W tym momencie jest tak że jak dyspozytor dyżurny w PGE stwierdzi że jest ciemno lub jasno to jednym wyłącznikiem załącza całe miasto.

Technologia DALI umożliwia monitoring stanu oprawy, np czy jest zasilanie, czy spaliła się żarówa, czy zepsuł sie zapłonnik, informacje te wyświetlane są w centrum dowodzenia na wielkiej mapie oświetlenia, na której mamy naniesione wszystkie lampy znajdujące się w systemie. Pozwala to na szybką reakcję na usterki oświetlenia, które teraz głównie zgłaszane są przez mieszkańców.

Funkcje opisane powyżej to w zasadzie korzyści poboczne z systemu DALI. Podstawową funkcją jest możliwość zmiany natężenia oświetlenia oprawy oświetleniowej, a tym samy zużycia energii w zależności od pory dnia. I wtedy jeżeli zmniejszymy natężenie na 30% np po 1 w nocy to jadąc ulicą widzimy że jest ciemniej, ale oświetlenie jest równomierne, nie ma czarnych plan, zachowane jest bezpieczeństwo.

Myślę że tu was zaskocze, ale w rzeszowie przy remoncie nowych ulic oprawy wyposażane są w zapłonniki DALI !!!!. Myślenie przyszłościowe jest, bo jak np oprawa drogowa bez DALI kosztuje mniej wiecej od 300 do 800zł, to taka z DALI kosztuje od 800 do 1600, także jest na czym zaoszczędzić, ale my mamy w końcu stolicę innowacji. Z tym że narazie brak systemu nadzorczego i jest to kasa która moze sie okazać wyrzucona w błoto, bo sie mogą zmienić technologie. No ale nic, pożyjemy zobaczymy
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 503
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: resov » 07 lis 2015, 0:03

Zmiana natężenia światła owszem- montowanie tylko ledowych latarni też jest dobrym sposobem na oszczędność zużycia prądu. Ja, oraz zapewne wiele innych osób nie wyobraża sobie, mieszkając w mieście- ciemnych ulic w nocy. Światło w późnych godzinach jest wyłączane, ale w malutkich miasteczkach, lub na wsiach.
Awatar użytkownika
resov
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 93
Na forum od: 30 lis 2014, 19:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: django » 07 lis 2015, 0:26

Najlepiej jedno i drugie. Ale jednorazowo koszty takiej inwestycji w calym miescie przekroczyly by pewnie 50 milionow
django
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 503
Na forum od: 23 lip 2014, 19:38

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: riko » 07 lis 2015, 15:36

http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... ,id,t.html

O rozbudowę ścieżki między zaporą a Lisią Górą prosili rowerzyści, piesi i biegacze. Powód? Na wąskiej alejce było bardzo niebezpiecznie, niejednokrotnie dochodziło tu do kolizji. Dlatego Zarząd Zieleni Miejskiej zlecił oddzielenie części pieszej i rowerowej poprzez dobudowę drugiego pasa ruchu. W pierwszym etapie nowa część powstała między zaporą a parkingiem przy ul. Żeglarskiej. Drugi właśnie się zakończył. - Do wykonania zostały tu już tylko drobne poprawki na pasie zieleni. Ta inwestycja zamyka projekt rozbudowy ścieżek w tej części miasta - mówi Aleksandra Wąsowicz-Duch, dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej w Rzeszowie. Gotowa jest już także nowa droga, która powstała między mostem Lwowskim, a Zespołem Szkół Gospodarczych. Jest częścią szlaku rowerowego Green Velo, przecinającego województwa Polski wschodniej. Stąd miasto zamierza przedłużyć ścieżkę pieszo-rowerową aż do mostu przy ul. Ciepłowniczej. - Musimy jednak mieć na to zgodę Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. Wkrótce spotkamy się z jego przedstawicielami, aby omówić szczegóły. Jeśli otrzymamy zielone światło, zaczniemy wykupy działek pod inwestycję - mówi dyrektor Wąsowicz-Duch.


Obrazek

Mogliby też zrobić tą ścieżkę rowerową co jest na zdjęciu.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 08 lis 2015, 19:26

Nie nowy już, ale dopiero teraz naniesiony punkt na naszą mapę.
Stojaki Allegro for planet w liczbie 5 szt czyli 10 miejsc parkingowych. Troszkę schowane za budynkiem kwiaciarni ale prawie zawsze z dużym obłożeniem. Sugeruje to potrzebę montażu kolejnych.
Obrazek

Jak napisałem wyżej PKP tak pomyślało i wiosną tego roku dołożyło kolejne, i to pod zadaszeniem. Na lewo od przejścia podziemnego.
W liczbie 5 sztuk, czyli kolejne 10 miejsc parkingowych.
Obrazek

Prawie całość infry rowerowej w Rzeszowie w postaci mapy elektronicznej pod linkiem http://www.forum.rowery.rzeszow.pl/mapa.php
Jeśli są na niej błędy, nieaktualne informacje to proszę o sprostowanie. Mapa wykonana jest czysto amatorsko, pracą kilku wolontariuszy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: riko » 10 lis 2015, 17:54

riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5418
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Ścieżki rowerowe/rowerzysci (statystyki,km...)

Postautor: Frodo907 » 11 lis 2015, 21:50

Fotki nowego odcinka dwukierunkowej DDRiP powstałej po remoncie ul. Stafieja. Długość około 700 metrów.
Obrazek, Obrazek

Łącznik Green Velo do dworca coraz bliżej ukończenia. Zamontowane barierki, i to z zachowaniem skrajni co jest pewnym nowum w Rzeszowie.
Obrazek
Na odcinku od mostu do MOR-u w Olszynkach pojawiło się oznakowanie pionowe.
Obrazek, Obrazek, Obrazek,
Obrazek, Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości