Organizacja ruchu w Rzeszowie

Pomysły na ulepszenie transportu, MPK i ogólnie kwestii komunikacyjnych w Rzeszowie

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: Tukam » 26 sty 2023, 20:30

Pomysł dobry, ale do jego pełnego wykorzystania konieczna byłaby zmiana na rondzie zabraniająca zjazdu na lewy pas z zewnętrznego. Nawet po dorysowaniu linii, działa upośledzone prawo dające pierwszeństwo zjazdu z zewnętrznego + możliwość zajęcia dowolnego pasa.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 323
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: Ole » 27 sty 2023, 9:04

Dla ścisłości nie jest to pas "zewnętrzny" a pas prawy. Traktujemy rondo jak normalną drogę jedynie zjazdy są tylko "w prawo".
Mamy zatem lewy i prawy pas. Koniec offtopic.
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2139
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: dStan » 27 sty 2023, 15:48

Przecież to nie jest "offtopic" skoro temat jest o organizacji ruchu w mieście? Dla ścisłości, zgadzam się że rondo należy traktować jak normalną drogę ze zjazdami w prawo, jednak jest to droga biegnąca po łuku więc określania pasów jako zewnętrzny i wewnętrzny dalej mają sens.

Pomysł dobry, ale do jego pełnego wykorzystania konieczna byłaby zmiana na rondzie zabraniająca zjazdu na lewy pas z zewnętrznego.

Jak najbardziej jestem za, ale nie widzę tego patrząc jak w Rzeszowie zabierają się za narysowanie takich linii na rondzie Pobitno ;)
Nawet po dorysowaniu linii, działa upośledzone prawo dające pierwszeństwo zjazdu z zewnętrznego + możliwość zajęcia dowolnego pasa.

To już zależy jak poprowadzone byłyby linie. Na przykład w sytuacji jak na rysunku poniżej, nie byłoby takiego problemu:

Obrazek
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: Tukam » 27 sty 2023, 16:40

Dokładnie, chodzi tutaj o oddzielenie linią ciągłą przestrzeni zaraz za zjazdem z ronda. Nie wiem skąd wziąłeś tą grafikę, nieco mieszane uczucia budzi we mnie ta przerywana ciągła na pasie prawym (lub zewnętrznym ;) ). Nie wiem czy tutaj nie ma jakiś wątpliwkości, że samochód z pasa prawego jadąc dookoła nadal nie będzie miał pierwszeństwa. Moim zdaniem turbina wymuszająca zjazd z zewnętrznego w stronę Targowej byłaby idealna.
W jednym się zgadzamy, jest tutaj co poprawić :)
Załączniki
72759898_2525748764320188_9146827812605263872_n.jpg
72759898_2525748764320188_9146827812605263872_n.jpg (1.39 MiB) Przeglądany 5912 razy
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 323
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: Arrival » 02 lut 2023, 22:34

dStan pisze:W miejscu zaznaczonym kółkiem robi się zbyt ciasno i ktoś musi odpuścić.

Wystarczy zacząć w tym mieście zacząć egzekwować od ludzi poprawną jazdę po rondzie i nie dopuszczać do opuszczania ronda z pasa wewnętrznego. Wtedy żaden problem nie powstanie.
Imo nie da się wszystkim wpoić tych zasad więc po prostu czas budować tylko ronda turbinowe, a tu nawet nowe inwestycje dalej są klepane wg starej szkoły, która się sprawdza na drogach o niewielkim ruchu.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: dStan » 03 lut 2023, 9:33

Ok, rozumiem chęć "wymuszania" takiej jazdy, tzn. bezwzględny zjazd z pasa zewnętrznego. Jednak w takim miejscu jak tutaj bardzo mocno ograniczyłoby to przepustowość, ponieważ mimo posiadania 2 pasów na rondzie oraz 2 pasów za rondem wymuszamy zjazd jednym pasem tworząc wąskie gardło. Można sobie wyobrazić, za rondem mieści się ok. 4-5 samochodów do świateł. Wystarczy żeby te wszystkie samochody chciały skręcić w lewo, wtedy "poprawnym" zachowaniem byłoby zająć prawy, zewnętrzny pas na rondzie i z niego zjechać na lewy pas za rondem. I tak w łatwy sposób, kilkoma pojazdami, można zablokować zarówno rondo jak i 2 pozostałe pasy za rondem.
Dlatego też została zmieniona sekwencja świateł na skrzyżowaniu. Wcześniej osobno zielone światło miały auta jadące prosto, a osobno jadące w lewo. I jeśli było za dużo tych jadących w lewo, to blokowały one auta, które zamierzały jechać prosto a miały zielone światło. Ta zmiana moim zdaniem jest na bardzo duży plus i sporo już poprawiła (w porównaniu z pierwszymi dniami po otwarciu przejazdu).

W kwestii płynności ruchu i przepustowości bardziej optymalne byłoby rozwiązanie dzięki któremu z zewnętrznego, lewego pasa rondo, można zjechać na lewy pas za nim, a z wewnętrznego na prawy. Najlepiej bezkolizyjnie. Rondo turbinowe oczywiście wymusiłoby taką organizację ruchu, jednak nie jest to jedyne rozwiązanie. Nie trzeba zmieniać kształtu czy konstrukcji ronda jeśli tylko ktoś wyznaczyłby w odpowiedni sposób kierunki jazdy i adekwatnie wymalował pasy.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: Tukam » 03 lut 2023, 10:56

@dStan ale przecież rondo turbinowe umożliwia właśnie taką organizację ruchu jak opisałeś.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 323
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: Patryk M » 14 lut 2023, 20:29

Jak częściowo rozładować korki na placu Śreniawitów w Rzeszowie? [MAPA]

Temat zakazu skrętu z placu Śreniawitów w ul. Szopena istnieje w mediach od około 10 lat. Rozwiązanie, które kosztuje grosze i przez chwilę - w 2021 roku - podobało się prezydentowi Rzeszowa, do dziś nie zostało jednak zrealizowane.


https://nowiny24.pl/jak-czesciowo-rozla ... 4-17289963
Patryk M
Maniak
Maniak
 
Posty: 2412
Na forum od: 27 kwie 2021, 20:02

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: Patryk M » 10 mar 2023, 14:55

Zmiana ruchu przy ZUS. Dodatkowy pas dla jadących z Targowej

Drogowcy wprowadzili zmiany w ruchu na skrzyżowaniu ulic Targowej, Piłsudskiego i Głowackiego w Rzeszowie. Na rondo obok ZUS będzie można wjechać z dwóch pasów.
Do tej pory z ulicy Targowej na rondo przy Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych można było jechać tylko ze środkowego pasa ruchu. Prawy służył do skręcania na al. Piłsudskiego, w kierunku mostu Lwowskiego.

– W piątek, 10 marca, nastąpiła zmiana oznakowania. Z prawego pasa będzie można skręcać zarówno w prawo, jak i jechać na wprost – informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

https://rzeszow-news.pl/zmiana-ruchu-pr ... -targowej/
Patryk M
Maniak
Maniak
 
Posty: 2412
Na forum od: 27 kwie 2021, 20:02

Re: Organizacja ruchu w Rzeszowie

Postautor: lordfisher » 26 cze 2023, 9:20

Zrównoważona mobilność miejska na terenie Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego (ROF) – szansa, wyzwanie czy konieczność
zaproszenie na seminarium


Organizatorami seminarium naukowo-technicznego są Katedra Dróg i Mostów Wydziału Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza, Urząd Miasta Rzeszowa oraz Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, Oddział w Rzeszowie.

Data i miejsce
29 czerwca 2023 r. (czwartek), Politechnika Rzeszowska, al. Powstańców Warszawy 12, sala V-2.

Program
Sesja 1 (9.00–11.30)

9:00–9:15 – Otwarcie seminarium – prof. dr hab. inż. Piotr Koszelnik (rektor Politechniki Rzeszowskiej) oraz Konrad Fiołek (prezydent Rzeszowa)
9:15–9:30 – prof. dr hab. inż. Tomasz Siwowski (Politechnika Rzeszowska): Wprowadzenie do seminarium
9:30–10:30 – dr inż. Paweł Potyrański (UM Rzeszów wraz z zespołem): Zrównoważona mobilność miejska na terenie Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego – szansa, wyzwanie czy konieczność
10:30–11:00 – dr hab. Marek Cierpiał-Wolan, prof. UR (GUS, O/Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski): Wyniki badania zachowań transportowych mieszkańców ROF
11:00–11:15 – Jakub Szmytkowski Orange: Orange Możliwości wykorzystania danych
11:15–11:30 – Karol Jaroszewski Visa: Jak płatności mogą wspierać zrównoważony rozwój miast?
11:30–11:45 – Katarzyna Rybus – DotConnect: Badania parkingowe z wykorzystaniem nowoczesnych technologii
11:45–12:15 – Przerwa kawowa

Sesja 2 (12:15–15:00)

12:15–12:30 – dr inż. Mateusz Szarata (Politechnika Rzeszowska): Pomiary, wyniki i wnioski w zakresie transportu niezmotoryzowanego na terenie ROF
12:30–13:00 – dr inż. Lesław Bichajło (Politechnika Rzeszowska): Pomiary, wyniki i wnioski w zakresie indywidualnego transportu samochodowego na terenie ROF
13:00–13:30 – dr inż. Mateusz Szarata (Politechnika Rzeszowska): Pomiary, wyniki i wnioski w zakresie transportu publicznego na terenie ROF
13:30–14:00 – Urszula Duda (Politechnika Krakowska): Stan istniejący i potrzeby w zakresie parkingów miejskich w Rzeszowie
14:00–14:30 – dr inż. Mateusz Szarata (Politechnika Rzeszowska): Symulacja rozwoju transportu na terenie ROF do roku 2050
14:30–15:00 – prof. dr hab. inż. Tomasz Siwowski (Politechnika Rzeszowska): Dyskusja, pytania, podsumowanie, zamknięcie seminarium
lordfisher
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 337
Na forum od: 01 gru 2019, 9:48

PoprzedniaNastępna

Wróć do Propozycje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości