INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Nikoś » 16 paź 2022, 9:14

Tylko czemu tu dano kase od reki, a pracownicy np. MOPS-u dalej czekaja na podwyzki. Bo kierowcy niczym gornik jest bardziej medialny, a co pani Zosia zrobi w biurze ? kawy nie wypije :lol:
Miasto juz dawno powinno czesc linii przekazac w ajencie i nie byc zakladnikiem tylko mpk
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: NietoPterek » 17 paź 2022, 7:46

U nas jak widać strajki są łagodne, a ludzie u władzy szybko odpuszczają. Natomiast we Francji to się dzieje.
NietoPterek
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 699
Na forum od: 12 mar 2020, 15:02

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: niewierze » 29 paź 2022, 8:50

Nie wiem czy była informacja o nowym cenniku. Jak widać Rzeszów to bardzo bogate miasto.
Załączniki
Cennink_2022.png
Cennink_2022.png (162.23 KiB) Przeglądany 2353 razy
Pyk, pyk, pyk, jako tako i fajrant
Awatar użytkownika
niewierze
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 49
Na forum od: 21 lip 2022, 21:38

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Nikoś » 30 paź 2022, 5:02

I dlatego zadne bucpasy nie pomoga przy takich cenach biletow, bo ludzie wybiora wlasne auto.
Autobus jedzie raz na jakis czas albo i wcale wiec sorry koszt autem a autobusem + kwestie wygody i dziekuje. A to pewnie nie koniec podwyzek, chyba ze pojda ciecia w siatce. Wpierw to jednak wywalic te linie co maja po 4- 5 kursow na dobe
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Some Grue » 24 lis 2022, 17:22

Ech, ta nasza innowacyjność coraz bardziej jest śmieszna...
Ostatnio (nie)czekałem na "10" jadącą od strony centrum w kierunku bł. Karoliny. O godz. 15:58, wg naszego wspaniałego systemu transportowego autobus miał być za 19 minut. O 16:08 miał być już za... 14 minut. Widocznie wpadł w dziurę czasoprzestrzenną, dlatego w ciągu 10 minut przejechał tylko 5 minut. To, że będzie za 14 minut wisiało chyba dobre 3 minuty...
Jaki z tego wniosek? Pokazywany czas to po prostu pobożne życzenie ZTM, w czasie gdy nie ma korków. Jak są korki, to plan rozjeżdża się z rzeczywistością. A wystarczyłoby sprawdzić czas przejazdu, ja wiem, dajmy na to 3 poprzednich autobusów (niekoniecznie tej samej linii) na trasie sąsiednich przystanków, żeby zobaczyć jaka jest średnia przepustowość, i do tego dostosować prognozę.
Zamiast tego wolimy iść w godny podziwu wkład w teorię względności. Tylko co nam po takiej prognozie czasu przyjazdu?
Some Grue
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 105
Na forum od: 26 mar 2021, 12:49

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Meme » 25 lis 2022, 0:37

Trudno jest to bronić, no ale chyba nigdzie na świecie nie dostaniesz takiej informacji o którą prosisz - trzeba by monitorować każdy pojazd kołowy w mieście i każdą ulicę w mieście co do samochodu/metra drogi ... po drugie zatory drogowe są zgoła nieprzewidywalne, powodują je przeróżne czynniki i chyba nawet najlepsza sztuczna inteligencja nie wymyśli tego za ile się dany zator rozładuje - z tychże powodów, tablice pokazują czas przyjazdu autobusu na podstawie jego aktualnego położenia GPS, zakładając zawsze normalne warunki przejazdu. Nie można zrobić inaczej, a skoro widziałeś, że czas się wydłuża, mogłeś w tym czasie wyszukać na telefonie inne połączenia/możliwości - oh wait, jesteśmy w Rzeszowie...
Meme
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 258
Na forum od: 03 sie 2014, 13:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Some Grue » 25 lis 2022, 12:17

To może sprecyzuję :) Bo jako programista nie mogę zgodzić się, że nie można zrobić inaczej.

"Trzeba by monitorować każdy pojazd kołowy w mieście" - no właśnie nie, wystarczą autobusy które są przecież monitorowane. Jeśli "10" startuje z przystanku przy pl. Wolności i następnie zatrzymuje się na Cieplińskiego, to przecież tą trasą jechały wcześniej inne linie. System ma dane, ile innym autobusom zajęło pokonanie tego odcinka. Nawet bez udziału sztucznej inteligencji da się lepiej przewidzieć czas przejazdu.
Zator może stworzyć się nagle (wypadek, awaria), rozładowuje się wolniej. Takich sytuacji nie da się przewidzieć, ale kiedy wystąpią mogą być bez problemu wciągnięte w aproksymację czasu. Nie jest tu ważne za ile zator się rozładuje - ważne jest mierzenie aktualnego "przepływu" między przystankami.

Nie potrzebuję mieć podanego czasu z dokładnością do 5 sekund. Jeśli miałbym czekać 20 minut, to przyjazd autobusu po 21 minutach nie robi różnicy. Jeśli mam informację, że autobus będzie za 20 minut, a faktycznie jest on za 30-35 minut, to taka informacja jest mi zbyteczna. Sam fakt, że widzę gdzie autobus się znajduje niewiele mi daje, a sam system nie zasługuje na miano inteligentnego systemu.

Tyle że to co piszę wymaga czegoś jeszcze: wysokiej niezawodności po stronie zbierania danych. Nieraz widziałem znikające z mapy autobusy, jeżdżące bez aktywnego sygnału GPS (przynajmniej system ich nie widział) i tym podobne kwiatki. Ale skoro ZTM nie radzi sobie nawet z przygotowaniem rozsądnej siatki połączeń, to cóż oczekiwać czegoś więcej...

PS. To "inne połączenie" wykonałem butolotem - dla zdrowia. W moje docelowe miejsce tylko "10" dojeżdżała, a i to nie każda...
Some Grue
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 105
Na forum od: 26 mar 2021, 12:49

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Meme » 25 lis 2022, 18:18

Trochę tego nie widzę w praktyce - rozumiem o co Ci chodzi i jakby to mogło wyglądać technologicznie, ale zobacz, że jeśli czas miałby być aproksymowany na podstawie przejazdu innych linii, to ten pierwszy, który wpadnie w zator będzie miał podany czas tego poprzedniego, który już w zatorze nie był, więc nadal wprowadzałby w błąd. Inny przypadek - zator rozładował się szybciej, autobus podjechał wcześniej, ale Ty będąc na przystanku podjąłeś decyzję zanim on przyjechał, że wybierzesz inne, bardziej ryzykowne połączenie i np. widzisz w tylnej szybie jak Twoja 10-tka zajeżdża na przystanek, a Ty będziesz musiał dojechać do celu dłużej i z przesiadką. I tak źle i tak niedobrze, ale z dwojga złego IMO lepsza jest opcja obecna. Znając miasto (bo zakładam podróże obligatoryjne (np. dom-praca), a nie np. turystyczne) i porę o której jedziesz, też jesteś w stanie przewidzieć, że dana linia stoi w korku (masz to na mapie w apce (mMPK, myBus etc.), a nawet na Googlu sprawdzisz czy jest czerwono od zatoru ;)).

A poza tym to ja bym wolał tramwaj, który w zatorze drogowym stał nie będzie :))
Meme
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 258
Na forum od: 03 sie 2014, 13:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: paripadou » 25 lis 2022, 19:23

Really?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tramwaj jest dobrym rozwiązaniem. Dobrym, nie cudownym - też zdarza mu się w korku utknąć. U nas również mógłby mieć problemy, zwłaszcza w ciaśniejszych miejscach, bo nie wyobrażam sobie, że na Piłsudskiego powstanie torowisko 2x1 + 2x1 pasy dla aut.
paripadou
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 233
Na forum od: 17 wrz 2021, 11:58

Re: INFORMACJE O ZTM RZESZÓW

Postautor: Meme » 26 lis 2022, 18:16

No proszę Pana, właśnie dlatego żeby tramwaj miał sens i nie utykał, to na Piłsudskiego zostałoby po jednym pasie na jeden kierunek dla samochodów. Bardzo prosto to sobie wyobrazić. Owszem, cudownym rozwiązaniem tramwaj nie jest, bo takiego nie ma, metro ma wady, monorail na wady itd. Ale przewaga systemu tramwajowego wspartego autobusami wobec samych autobusów jest miażdżąca.
Meme
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 258
Na forum od: 03 sie 2014, 13:16
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: lordfisher i 7 gości