Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Ścieżki rowerowe, rowery miejskie, aktualności dotyczące rowerzystów itp.

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: jasiop » 14 paź 2021, 21:50

1 nie ma obecnie wjazdu od strony Warzywnej ...
2 inwestor i projektant nie przewidział ??? bezpośredniego zjazdu w stronę centrum
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1161
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 16 paź 2021, 23:25

Nowiny zafociły trzecią ostatnią ukończoną kładkę z drona:


Obrazek


Obrazekfot.Krzysztof Kapica

źródło i cała fotogaleria: https://nowiny24.pl/tak-wyglada-nowa-kl ... 1-15856057
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 7175
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: lordfisher » 18 paź 2021, 18:32

Otwarto najdłuższy w Polsce obiekt mostowy z kompozytów FRP

Zaprojektowana przez pracowników Katedry Dróg i Mostów na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej kładka przy Moście Karpackim została otwarta dla rowerzystów. Jest to kolejny obiekt mostowy z kompozytów polimerowych, który powstał dzięki badaniom prowadzonym przez pracowników Katedry pod kierunkiem prof. dr. hab. inż. Tomasza Siwowskiego.

Systematycznie wzrasta popularność mostowych konstrukcji kompozytowych w naszym kraju. Głównym powodem są doskonale własności mechaniczne i wysoka trwałość kompozytów FRP. Dodatkowymi zaletami konstrukcji kompozytowych są: mała masa (lekkość) i pełna prefabrykacja oraz związane z nimi łatwość i szybkość montażu.

Opis obiektu
Kładka rowerowa przy Moście Karpackim w Rzeszowie jest nową, indywidualnie zaprojektowaną konstrukcją kompozytową, opartą na podporach sąsiedniego mostu i stanowiącą jednocześnie jego poszerzenie. Taki sposób poszerzania mostów jest jedną z najbardziej efektywnych i najczęściej stosowanych metod zwiększania szerokości użytkowych istniejących mostów. Kompozytowa kładka powstała na konstrukcji wsporczej ciepłociągu. Ponieważ nowa kładka jest oparta na podporach istniejącego mostu, który powstał w 1973 r., projektanci zdecydowali o przyjęciu rozwiązania konstrukcyjnego o minimalnym ciężarze własnym.

Ze względu na konieczność oparcia przęseł kładki na startych podporach Mostu Karpackiego ich konstrukcja musiała być bardzo lekka – dlatego zastosowano kompozyty. Dodatkowo w kompozytach umieszczono światłowody, które będą służyć do kontroli stanu technicznego i zachowania się kładki podczas eksploatacji. Kładka jest najdłuższym w Polsce obiektem mostowym z kompozytów. Oprócz udziału w projektowaniu mostu pracownicy Katedry wykonali kompleksowe badania gotowego obiektu zarówno pod obciążeniem statycznym (płyty drogowe), jak i (przy udziale studentów), wymuszając oddziaływania dynamiczne. Ponieważ wyniki badań były zadowalające, obiekt oddano do użytku mieszkańcom Rzeszowa. Pierwszym jego użytkownikiem był prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek, który testował kładkę z grupą rowerzystów.

https://wbisia.prz.edu.pl/aktualnosci/o ... p-399.html
lordfisher
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 236
Na forum od: 01 gru 2019, 9:48

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: maks » 11 lis 2021, 18:57

I kolejne szyby rozbite na moście rowerowym Lwowskim, padło 3 sztuki :evil:
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 2932
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: maks » 01 gru 2021, 17:35

Środowisko rowerowe w Rzeszowie od lat alarmuje, że jedno z największych skrzyżowań w mieście – rondo Dmowskiego nie jest skomunikowane ścieżkami rowerowymi. Chcąc więc pokonać znajdujące się na nim przejścia dla pieszych niestety trzeba zejść z roweru, co jest mocno uciążliwe. Jest jednak nadzieja. W przyszłym roku powstaną tam ścieżki rowerowe.


https://supernowosci24.pl/na-rondzie-dm ... -rowerowe/
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 2932
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: maks » 18 gru 2021, 21:28

W Rzeszowie istnieje obecnie ponad 140 km ścieżek rowerowych. W najbliższych latach ta liczba może znacznie wzrosnąć.


https://supernowosci24.pl/rzeszow-wybud ... -rowerowe/
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 2932
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: patryk700i » 29 gru 2021, 20:35

+ścieżka od mostu Lwowskiego do Załęskiego, ale najlepiej byłoby pociągnąć odrazu do Mazowieckiego.
-ścieżka do Łańcuta. Jest GreenVelo.
Miasto powinno wybudować ścieżki do stref ekonomicznych najkrótszą trasą jaka jest możliwa. Na Dworzysko trzeba jechać Młocińską a potem polami 200metrów... Do strefy Jasionka-Tajęcina także nie ma bezpośredniej ścieżki rowerowej z Rzeszowa. Na ul. Przemysłowej także brak ścieżki rowerowej do przydrożnych firm.
patryk700i
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 320
Na forum od: 24 cze 2018, 15:09

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: cybermysz » 30 gru 2021, 12:09

Priorytety to:
- DDR/CPR na Przemysłowej
- DDR do stref ekonomicznych (przedłużenie ul. Welca?)
- przejazdy rowerowe na rondzie Dmowskiego
- lepsze skomunikowanie strefy Dworzysko
- U-kształtne stojaki i zadaszone wiaty na rowery i hulajnogi

Od mostu Lwowskiego do Załęskiego - którędy? Lewym brzegiem Wisłoka? Dochodzimy do zakładów do ul. Chocimskiej. Pomysł na przyszłość to kładka na prawy brzeg przy moście kolejowym. A droga do Łańcuta którędy miałaby iść? Teraz jest kilka opcji tam dojechać.

Nowoczesne rowerownie w zakładach pracy i instytucjach publicznych, jeśli chcemy, by mieszkańcy przesiedli się na rowery. W galerii przyjaznej rowerzystom - Millenium Hall - w lecie ciężko zaparkować rower, co świadczy o tym, że ludzie chcą jeździć rowerem, jeśli istnieje infrastruktura.

Edit: nowy news: https://rzeszow-news.pl/rowerem-z-rzesz ... owa-droge/
cybermysz
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 311
Na forum od: 16 cze 2019, 15:43

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: pisul » 19 cze 2022, 21:06

3 firmy stają do przetargu na projekt kolejnej kładki rowerowej w Rzeszowie. Tym razem nie na Wisłoku a na Strugu między ulicami Koło i Jachowicza:



... Budowa kładki od ul. Jachowicza do ul. Koło wiązać się ma także z przebudową okolicznych dróg dojazdowych a także z późniejszą przebudową jednego ze skrzyżowań ul. Jachowicza.

Sama kładka pieszo rowerowa ma mieć ok. 33 m długości i 3 m szerokości. Zbudowana ma zostać m.in. z elementów kompozytowych. Dojazdy do samej kładki mają mieć ok. 3 m szerokości i dodatkowo (obustronnie) po 75 cm pobocza. Oczywiście trzeba będzie również odpowiednio ukształtować teren i zabezpieczyć oraz wzmocnić istniejące przy rzece skarpy.

Zamawiane opracowanie ma obejmować również m.in.: budowę(przebudowę) drogi dojazdowej - istniejąca droga ul. Jachowicza (publiczna droga powiatowa, klasy Z); przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych; budowę ścieżki pieszo rowerowej szerokości min. 3 m wraz z przejściami dla pieszych (w kierunku północnym od kładki, długość ok. 120 m; w kierunku południowym od kładki, długość ok. 100 m); budowę niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych wraz z przebudową kolidującej infrastruktury; budowę placu do zawracania na końcu projektowanej drogi o wymiarach 12,5x12,5 m; budowę oraz przebudowę oświetlenia i monitoringu ulic oraz kładki, a także opracowanie projektu podziału nieruchomości ...

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -rzeszowie
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 7175
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Dobudowa do istniejących mostów ścieżek rowerowych.

Postautor: jasiop » 19 lip 2022, 7:34

cybermysz pisze:Priorytety to:
- przejazdy rowerowe na rondzie Dmowskiego

HAhaha ...
Przejazdy rowerowe przy "rondzie" przy Galerii Rzeszów ?
Tylko w jednym miejscu dochodzi tam DdR /i to w dodatku dość ułomnie wyznaczona/
Rowerzysta będzie mógł tam jeździć tylko dookoła jak na żużlu ;-)
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1161
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

PoprzedniaNastępna

Wróć do Infrastruktura rowerowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Szpaku93 i 0 gości