Jeszcze w sierpniu na stacji Rzeszów Główny podróżni skorzystają z trzeciego nowego peronu. Mieszkańcy zyskają wygodniejszą i krótszą drogę nowym przejściem pod torami, łączącym perony i dwie części miasta. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w stolicy Podkarpacia zwiększa dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych.
Od równo dwóch lat na na stacji Rzeszów Główny trwa gruntowna modernizacja. Przedsięwzięcie za 205 mln zł, współfinansowane jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W tej chwili wykonawca kończy prace na ostatnim peronie nr 3 i w przejściu podziemnym stacji Rzeszów Główny. Rozpoczynają się odbiory urządzeń. Po niezbędnych testach uruchomione zostaną windy i schody ruchome. Jesienią będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych.
Nowe perony na stacji są wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Na peronach powstały tez zadaszenia (o dł 230 m) i przepierzenia, które będą chronić przed deszczem i wiatrem.
Na stacji umieszczono ponad 100 tablic informacyjnych. Dla osób niewidomych i słabowidzących ułatwieniem będzie system ścieżek naprowadzających oraz opisy alfabetem Braille’a. Dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania,
Jak zapewnia Kamil Mergel, inżynier kontraktu, w poniedziałek mieszkańcy miasta będą mogli już przejść nowym liczącym 140 m przejściem pod torami.
Gotowy jest także nowy wiadukt przy ul. Batorego. Na koniec sierpnia możliwy będzie sprawny i bezpieczny przejazd pociągów po wszystkich torach, ułożonych na obiekcie.
Całość inwestycji ma potrwać do kwietnia 2021 r. Ale wykonawca, jak i PKP PLK liczą, że uda się skrócić czas.
Inwestycja przebiega bez problemów. Choć zdarzały się rzeczy nieoczekiwane, np., dokopano się do fundamentów, nieoznaczonych na dokumentacji.
- Poinformowaliśmy konserwatora zabytków, ale nie był to obiekt zabytkowy – mówi Kamil Mergel. - Okazało się, że były to pozostałości obiektu używanego jeszcze w latach dziewięćdziesiątych.
Inwestycja finansowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy z wykonawcą współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.
źródło: http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... wie-gotowy