autor: bystry » 26 maja 2020, 17:55
Trasa "0" to tylko przykład z kilku powodów:
1. Trasa ta moim zdaniem wyznacza obecnie centrum Rzeszowa i w pierwszej kolejności w tym obszarze powinno się zagęszczać zabudowe.
2. Jeśli chodzi o samą linię to swój kurs zaczyna w samym centrum w okolicach dworca gdzie każdemu łatwo się dostać komunikacją publiczną z każdego zakątka miasta a nawet podkarpacia więc łątwo się przesiąść do tej lini, która w najbardziej zakorkowanych godzinach, chyba już na całej trasie korzysta z buspasów co jest wygodne.
3. Trasa "0" to tylko przykład, w pierwszej kolejności duży kompleks biurowy powinien powstać w miejscu Europy, wtedy można by uniknąć całkowicie przesiadek bo w te okolice można się dostać bezpośrednio z każdego zakątka podkarpacia i to jest argument, który faktycznie może skłonić do przesiadki z samochodu na komunikacje miejską. Jak budować biura to tylko tam.
Jeśli miasto nie ma alternatywnej formy transportu dla autobusów to tak trzeba budowe biur planować żeby nie zakorkować miasta jeszcze bardziej.
Biurowiec skyres może i ma dogodną lokalizację ale dla mieszkańców północnej części miasta i okolic, ale dostać się tam z południa miasta, wschodu czy zachodu bez przesiadki to już większy problem, jechać tam autem to też problem bo jest kłopot z parkowaniem.
Miasto na razie się nie przesuwa w kierunku północnym, co najwyżej wyraża taką chęć i jakieś nieśmiałe kroki podejmuje. Jeden biurowiec chociaż duży jeszcze niczego nie zmienia, a jeśli po tylu latach faktycznie nie jest jeszcze zapełniony jak ktoś wcześniej pisał to widocznie jest jakiś problem z tą lokalizacją.