Ciekawym rozwiązaniem, o którym dotychczas się nie mówiło, jest całkowite zlikwidowanie ruchu samochodowego na ul. Batorego. – Po ul. Batorego na odcinku od dworca Bardowskiego do remontowanego obecnie wiaduktu będą mogli poruszać się wyłącznie piesi i rowerzyści – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.
Inwestycję wartą niespełna 50 mln zł chce w Rzeszowie realizować 7 firm. Miasto teraz zastanawia się, która z nich przebuduje układ drogowy w centrum miasta.
Na początku marca Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie ogłosił przetarg na przebudowę układu drogowego w obrębie osiedla Śródmieście (północna część, po południowej stronie linii kolejowej) i osiedla 1000-lecie (po północnej stronie linii kolejowej). Miasto na inwestycje zaplanowało 49 mln zł
Pod koniec kwietnia oferty zostały otwarte. Zgłosiło się 7 firm. Najniższą ofertę złożyła Eurovia Polska – 45,8 mln zł. Druga najniższa oferta jest od Miejskiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów z Rzeszowa – 46,8 mln zł.
Dwie najdroższe oferty oscylują wokół 50 mln zł od konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy i Intop z Warszawy (50,5 mln zł) oraz warszawskiego Budimexu (52,8 mln zł).
– Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Ofert jest na tyle dużo, że z pewnością uda nam się rozstrzygnąć przetarg w pierwszym podejściu – mówią nam miejscy urzędnicy.
Inwestycja zakłada m.in. budowę ronda na skrzyżowaniu ulic: Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego, Śniadeckich (okolice ZUS-u), poszerzenie ul. Batorego pod wiaduktem kolejowym, rozbudowę Fredry, przebudowę skrzyżowania z Siemiradzkiego, przedłużenie ul. Żółkiewskiego wraz z przebudową skrzyżowań z ul. Śniadeckich i Orzeszkowej.
W planach jest również rozbudowa ulicy Śniadeckich, poszerzenie ul. Orzeszkowej. Ponadto, zostanie zamknięta ul. Żółkiewskiego. Na końcu tej drogi powstanie plac do zawracania. W planach jest też rozbudowa ul. Siemieńskiego – od ul. Kochanowskiego do skrzyżowania z ulicą Maczka.
Przebudowa układu drogowego w centrum miasta ma się rozpocząć się w czerwcu i potrwać do 2022 roku.
Obiekt w połowie jest już przygotowany i przejeżdżają po nim pociągi.
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości