Stosowanie żółtego, jaskrawego koloru dopiero się rozkręca w naszej przestrzeni publicznej. Podobnie jak i inne rozwiązania dla osób niepełnosprawnych.
Biało-czerwone przejścia są również lepiej widoczne, ale takie malowanie jest skierowane przede wszystkim dla kierowców, aby te przejścia dostrzegali z dalszej odległości. Niewidomi czy bardzo słabo widzący ludzie raczej nie siedzą za kółkiem, więc i ta żółć nie jest konieczna
Funkcją płyt z wypustkami jest wskazanie osobie niewidomej poprzez nacisk na podeszwę czy też kontakt z laską, że zbliża się do krawędzi - czy to przystanku, czy peronu, czy przejścia dla pieszych. Niekoniecznie muszą być żółte - na internecie jest pełno zdjęć płyt białych, szarych czy nawet w kolorze stalowym.
Stosowanie rozwiązań zorientowanych na osoby niepełnosprawne będzie coraz powszechniejsze i należy się pogodzić z tym, że niejednokrotnie będą one godzić w estetykę. Przykład Filharmonii w Szczecinie - pięknego budynku, którego wnętrze okazało się zabójcze dla niewidomych i niedowidzących (link:
https://architektura.smcloud.net/t/phot ... ogolne.jpg). Dla takiego człowieka wszechobecna biel = błądzenie jak we mgle. Zarekomendowano umieszczenie jaskrawożółtych pasów, ułatwiających orientację w przestrzeni.
Do kwestii kosztów nie zamierzam się odnosić, bo to inna para kaloszy. Weź jednak pod uwagę, że taka cena może wynikać właśnie z zastosowania farb i techniki malowania odpornego na upływ czasu i podatność na ścieranie?