Pieczarkowy pisze:Ja pie***le. Dwa lata budować drogę na zamkniętym z ruchu odcinku? Doliczmy jeszcze problemy z przetargiem i 3 lata przejazd pod wiaduktem będzie wyłączony.
Ta inwestycja zmieni komunikacyjnie centrum Rzeszowa.
Mimo zawirowań związanych ze złożonymi do wojewody odwołaniami, miejskim urzędnikom udało się jeszcze w lutym ogłosić przetarg na przebudowę układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego i Styki, łączącego al. Piłsudskiego z ul. gen. Maczka. Ta od dawna oczekiwana w Rzeszowie inwestycja ma ścisły związek z prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracami przy przebudowie wiaduktu nad ul. Batorego.
Jak już wiadomo kolej swoją część prac chce zakończyć w połowie roku. To jednak połowa, a może nawet mniej niż połowa sukcesu. Swoją część musi także wykonać miasto. Dopiero wówczas pod wiaduktem będzie możliwe przywrócenie ruchu samochodowego. Przypomnijmy, że drogę zamknięto tam we wrześniu ub. r.
Specyfikacja przetargu zawiera aż 25 zadań, które są przedmiotem zamówienia. Najważniejsze to m.in.:
- rozbudowa skrzyżowania ulic: Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego, Śniadeckich na rondo dwupasowe (średnica zewnętrzna 42,5 m)wraz z budową okalającego rondo ciągu pieszo-rowerowego;
- rozbudowa odcinków ulic Fredry, Głowackiego, Śniadeckich, Orzeszkowej, Styki, Żółkiewskiego;
- budowa nowego odcinka ulicy klasy Z na długości ok. 400 m (oznaczenie KDZ.7), od projektowanego ronda do skrzyżowania z ul. Styki i przedłużeniem ul. Żółkiewskiego, wraz z przebudową skrzyżowań z ul. Śniadeckich i ul. Orzeszkowej, budową miejsc postojowych przy jezdni, przebudową parkingu przy przychodni oraz budową ciągu pieszo-rowerowego i budową, przebudową oraz rozbudową chodników;
- rozbudowa ul. Siemieńskiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do skrzyżowania z ulicą Maczka – długość ok. 450 m, wraz z rozbudową skrzyżowań z ul. Kochanowskiego i ul. Kosynierów, budową zatok autobusowych, chodnika, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżek rowerowych, budową nowego obiektu mostowego nad potokiem Przyrwa;
- budowa dodatkowej jezdni do obsługi ulic: Kochanowskiego, Chocimskiej, Klonowicza, Karpińskiego.
Poszerzeniu ulegnie ulica Siemieńskiego, która będzie mieć dwa pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym oraz chodnikiem po jednej i ciągiem pieszo-rowerowym po drugiej stronie.
Realizacja inwestycji będzie skutkować zmianą w prowadzeniu ruchu drogowego. Docelowo ruch będzie prowadzony od al. Piłsudskiego ulicą Głowackiego, przez projektowane rondo, następnie nowoprojektowaną ulicą (KDZ.7) i dalej ul. Żółkiewskiego oraz Siemieńskiego.
Przejazd pod wiaduktem kolejowym zostanie poszerzony z jednego do dwóch pasów ruchu (ze środkowym pasem dzielącym). Będzie też wyżej – prześwit wzrośnie z 2,8 m do 4,5 m.
Natomiast ruch komunikacji miejskiej będzie się odbywał od al. Piłsudskiego do przystanku na skrzyżowaniu ulic Batorego i Bardowskiego, a następnie ul. Batorego, ul. Orzeszkowej, nowoprojektowaną ulicą KDZ.7 i dalej ulicami Żółkiewskiego i Siemieńskiego do ul. Maczka.
Ulica Batorego na odcinku od ul. Orzeszkowej do ul. Żółkiewskiego stanie się ulicą ślepą (zamkniętą placem do zawracania) obsługującą jedynie ruch dojazdowy do okolicznej zabudowy. Na końcu powstanie zejście i zjazd dla rowerów.
Głównym pracom drogowym będzie towarzyszyć szereg robót dodatkowych, w tym przebudowa różnego rodzaju instalacji, budowa zatok autobusowych, miejsc parkingowych, zieleńców.
Nowy układ drogowy koliduje z istniejącymi budynkami, w związku z czym wymagana jest ich rozbiórka. Łącznie przewidziano do rozbiórki sześć budynków, w tym jeden mieszkalny, trzy składowe, jeden inny, jeden gospodarczy; należy również częściowo rozebrać, przebudować lub przesunąć wiatę w obrębie składu wyrobów hutniczych przy ul. Siemieńskiego.
Inwestycja wiąże się też z koniecznością zajęcia przyległych działek, w tym również prywatnych, oraz wymaga przestawienia istniejących ogrodzeń. Wymagana jest również wycinka drzew.
Zgodnie z warunkami przetargu maksymalny termin zakończenia inwestycji to 31 października 2022 r. Premiowane będzie jednak jego skrócenie o kolejne miesiące. Najwyżej punktowane będzie skrócenie prac do 31 maja 2022 r.
Możliwe, że uda się prace prowadzić tak, iż w pierwszej kolejności powstaną odcinki ulic zapewniające możliwość przejazdu pod zmodernizowanym przez kolej wiaduktem. Nie jest jednak możliwe by nastąpiło to równolegle z oddaniem go przez kolej w połowie roku.
Na składanie ofert wykonawcy mają czas do 31 marca. Nie wiadomo jeszcze czy ten termin zostanie dotrzymany.
W planie zamówień publicznych Miejskiego Zarządu Dróg szacunkowa wartość inwestycji to ponad 54 mln zł (bez VAT).
Wróć do Inwestycje zrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości