Blisko 130 kilometrów drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Rzeszowem jest już w trakcie realizacji. Drogowcy budują po sześć z nich w województwie podkarpackim i lubelskim.
https://nowiny24.pl/trwa-budowa-drogi-e ... 1-14704333
Blisko 130 kilometrów drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Rzeszowem jest już w trakcie realizacji. Drogowcy budują po sześć z nich w województwie podkarpackim i lubelskim.
Od prawie 1,2 mld do blisko 3,2 mld zł wynoszą oferty na budowę ponad 10-kilometrowej drogi ekspresowej S19 na odcinku Rzeszów Południe (Kielanówka) – Babica.
Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we wtorek poinformował, że do ogłoszonego jesienią 2019 r. przetargu na wykonawcę odcinka Kielanówka – Babica złożono sześć ofert.
Najniższą złożyła firma China Harbour Engineering – 1,198 mld zł, najwyższą – konsorcjum polsko-autostriackich firm z liderem Porr na 3,195 mld zł. Oferty złożyli także: Budimex (2,8 mld zł), Mostostal Warszawa (2,23 mld zł), Strabag (2,56 mld zł) i polsko-czeski Metrostav (2,4 mld zł).
– Oferty teraz będą analizowane. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025 – poinformował Bartosz Wysocki.
Odcinek od węzła Rzeszów Południe do Babicy (10,3 km) realizowany będzie w systemie „projektuj – buduj”. Na trasie powstanie pięć estakad, dwa wiadukty nad S19, trzy przejścia dla zwierząt i około 2-kilometrowy tunel pod “ekspresówką”. Powstanie też węzeł Babica.
Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. – Zdecydowanie poprawi komfort jazdy, ale także warunki życia mieszkańców. Dzięki S19 zostanie wyprowadzony ruch ciężarówek z centrum miejscowości w ciągu drogi krajowej nr 19 – twierdzi GDDKiA.
Ponadto, ma się również skrócić czas przejazdu na osi północ-południe. Odcinek S19 Kielanówka) – Babica jest jednym z pięciu odcinków szlaku Via Carpathia między Rzeszowem a Barwinkiem (granica państwa ze Słowacją).
W przygotowaniu jest także ponad 85-kilometrowy odcinek S19 od węzła Rzeszów Płd. do Barwinka. Na pozostałych czterech odcinkach trwają prace na projektami i koncepcjami programowymi. Szacuje się, że budowa S19 Rzeszów – Barwinek pochłonie ok. 10 mld zł.
6 ofert na budowę drogi ekspresowej S19 Rzeszów-Babica. Najtaniej chcą budować Chińczycy.
6 ofert na budowę drogi S19 z Rzeszowa do Babicy złożyli wykonawcy do GDDKiA. Najniższa pochodzi od firmy China Harbour Engineering Company LTD i jest warta 1 198 082 115,00 zł. Najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem Porr SA na kwotę 3 195 977 598,35 zł.
Jak informuje Bartosz Wysocki z GDDKiA w Rzeszowie, odcinek od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie „projektuj - buduj” co oznacza, że wykonawca zadania będzie miał możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025.
W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich w tym tunelu o długości ok. 2 km, 5 estakad, 2 wiaduktów nad S19 oraz 3 przejść dla zwierząt i 1 przejazdu pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica, którego wariant do realizacji zostanie ostatecznie zatwierdzony później. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową - mówi Bartosz Wysocki.
Budowa nowej drogi zdecydowanie poprawi komfort jazdy, ale także warunki życia mieszkańców. Dzięki budowie S19 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z centrum miejscowości w ciągu istniejącej DK19, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców - wypadki, hałas, spaliny. Skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo na drodze co jest niezwykle istotne zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego.
Kolejny odcinek drogi ekspresowej S19, fragment szlaku Via Carpatia.
Wykonawcy realizujący budowę drogi S19 na Podkarpaciu nie przerywają prac na budowach dróg.
Droga S19 od Lublina do Sokołowa Małopolskiego będzie liczyć 130 km długości. Po sześć etapów inwestycji realizowanych jest na Podkarpaciu i Lubelszczyźnie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości