[ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgroup)

Nowe mieszkania w Rzeszowie i najbliższej okolicy, informacje, fotorelacje.

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: letowniak » 06 lut 2020, 1:03

pisul pisze: No i pięknie UM wytrącił argumenty ludziom którzy byli przeciwko tej inwestycji, pisali po gazetach że nie będą mogli zaparkować, zaciskali piąstki.
A tu szach i mat:

Parking wielopoziomowy przy hali Podpromie będzie czteropoziomowy z wyjazdem na most. W Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Rzeszowa inwestycja pod nazwą „Budowa parkingu wielopoziomowego” została wyznaczona do realizacji w latach 2020-2022, a sumą jaką pierwotnie przeznaczono wynosi 11 mln zł...

źródło i całość: https://www.resinet.pl/aktualnosci/rzes ... -most.html
Dodatkowo rozważana jest reorganizacja ruchu - https://www.resinet.pl/aktualnosci/rzes ... ruchu.html

Przyszłe pokolenia będą miały co burzyć i rewitalizować :D
Hardkloc - developer oferujący mieszkania w najwyższej jakości klocach
letowniak
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 374
Na forum od: 21 lip 2014, 1:55

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: parawan » 06 lut 2020, 15:35

letowniak pisze:Przyszłe pokolenia będą miały co burzyć i rewitalizować


tak samo jak okragla kladke, albo nadchodzace tunele na lwowskiej...
parawan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 341
Na forum od: 12 mar 2015, 17:42

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: WoJa » 06 lut 2020, 16:28

Weźcie się już wyprowadźcie, obaj. Nie mogę już czytać jak się tutaj męczycie..kiedyś ta budowlana masakra Rzeszowska wpędzi was w jakąś depresję...
WJ
WoJa
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 453
Na forum od: 01 gru 2016, 12:05

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: icetruck » 06 lut 2020, 18:29

dokładnie! co to za wybrzydzanie i krytyka, w tym mieście trzeba albo wszystko akceptować co by się nie działo/budowało albo wyprowadzić 8-)
icetruck
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 400
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: ArekDomin » 06 lut 2020, 23:52

O tym parkingu to dziadek bredzi od pierwszej kadencji. Żeby mu hajsu starczyło bo do kolejki, basenu, lodowiska, obwodnicy i tuneli doszła mu ostatnio miejska spalarnia śmieci :)
ArekDomin
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 241
Na forum od: 17 maja 2019, 21:18

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: Jaskobrot » 07 lut 2020, 14:30

Arek... Bredzisz to Ty. Zamiast bredzic zrob cos dla miasta.
Jaskobrot
Maniak
Maniak
 
Posty: 1508
Na forum od: 15 sty 2017, 17:21

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: parawan » 10 lut 2020, 12:20

WoJa pisze:Weźcie się już wyprowadźcie, obaj. Nie mogę już czytać jak się tutaj męczycie..kiedyś ta budowlana masakra Rzeszowska wpędzi was w jakąś depresję...


uuuu, nie umiemy w ad meritum, to jedziemy w ad personam :lol: daj pan spokoj panie...

Jaskobrot pisze:Arek... Bredzisz to Ty. Zamiast bredzic zrob cos dla miasta.


tez bardzo celna uwaga. nie podoba sie film? no to nakrec lepszy! jedzenie niedobre w restauracji? ugotuj lepiej! trzymajcie mnie wszyscy
parawan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 341
Na forum od: 12 mar 2015, 17:42

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: WoJa » 10 lut 2020, 12:38

A jakież to jest to Wasze ad meritum? Bo poza narzekaniem na wszystko, to nic więcej nie ma...

kładka zła bo zła...
tunel zły bo, sam nie wiem...
mieszkaniówka zła bo tynk, bo wysoko...
teraz parking zły...

naprawdę to jest to ad meritum? Nie znajduję w tej krytyce żadnej sensownej treści, z którą mógłbym polemizować.
WJ
WoJa
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 453
Na forum od: 01 gru 2016, 12:05

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: parawan » 10 lut 2020, 13:02

WoJa pisze:kładka zła bo zła...


kladka jest zla, bo dziala przeciwko pieszym, ktorzy w cywilizacji maja pierwszenstwo nad samochodami. chodzi o fakt, ze arterie powinno wyprowadzac sie poza centrum, a nie tylko swieta przepustowosc. budowanie estakad, kladek i tuneli prowadzi do degradacji tej przestrzenii. jesli mam Ci podac przyklady miesjc, ktore odrobily z tego lekcje, to uwaga - notuj!
1. estakady przy placu dizengoffa w telawiwie - wybudowane w latach 70tych, aby usprawnic ruch przy powstalej galerii handlowej. w konsekwencji odhumanizowano przestrzen na poziomie 0 i bylo to najniebezpieczniejsze w miescie. w konsekwencji kilka lat temu rozebrano to estakady i ograniczono przepustowosc ronda.
2. przejscia podziemne w centrum warszawy. od placu zawiszy, az po rondo dmowskiego. jesli nie widzisz, ze jest tam srednio sympatycznie, to nie jestem Ci w stanie pomoc. miasto planuje likwidacje podziemi przy rondzie dmowskiego.
3. przejscie swidnickie w wroclawiu - patrz wyzej

jak masz ochote sie dalej doedukowac, to np zgoogluj sobie Cheonggyecheon - Seul, gdzie zlikwidowano droge szybkiego ruchu przecinajaca miasto i w miejsce tego stworzono miejsce przyjazne mieszkancom - trakt pieszy. wiecej nie chce mi sie nawet pisac.

WoJa pisze:tunel zły bo, sam nie wiem...


tunel zly, patrz wyzej, plus znowu zwiekszanie ruchu tranzytowego w miescie.

WoJa pisze:mieszkaniówka zła bo tynk, bo wysoko...


jak tynk cienkowarstwowy niskiej jakosci sie starzeje latwo zobaczyc chociazby na termomodernizowanych blokach Nowego Miasta. zeby dac Ci obraz jak starzeja sie inne materialy, to spojrz np na kamienice przy III LO na ul. Szopena. mimo, ze budynek ma swoje lata, to plytka klinkierowa nadal wyglada schludnie i nadaje mu jakosci. nie wspomne o ozdobnych tynkach z okresu miedzywojennego. ogladnij sobie wyprawy kamienne na kamienicach modernistycznych na ul. Jagiellońskiej, czy rogu Sobieskiego i Asnyka. powstaly 80 lat temu i nadal swietnie wygladaja. gdyby chociaz wspolczesni deweloperzy rzeszowscy wysilili sie na lepsze materialy, cegle klinkierowa, kamień elewacyjny (nie imitacja systemowa), drewno elewacyjne (znow - nie imitacja), czy plyty wloknowocementowe. a tak, to styropian, tudziez welna (wymuszona nomen omen przepisami), na to tynk, ewentualnie jakas imitacja i cyk do sprzedazy.

co do wysokosci, to nie wiem wlasciwie od czego zaczac, ale chyba sobie odpuszcze. wystarczy, ze sie popatrzy na problemy spoleczne w osiedlach komunalnych we francji, anglii, czy stanach zjednoczonych. modernisci chcieli dobrze, ale nie wszystko sie niestety udalo ze wzgledow historycznych. nie wspomne o tym, ze w rzeszowie rezygnuje sie czestokroc z miastotworczych lokali uslugowych w przyziemiach, bo lepiej zrobic mieszkanie, sprzedac i zapomniec. dawno juz dowiedziono, ze lepiej mieszka sie zespolach nizszych, zapewniajacych namiastke wlasnego domu, interakcje z sasiadami, co ma wplyw na wiezi spoleczne etc. to nie jest moje widzimisie, tylko wyniki badan, powstalych publikacji, etc.

zapraszam do polemiki.
parawan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 341
Na forum od: 12 mar 2015, 17:42

Re: [ul.Lenartowicza/Podpromie] Capital Towers Residence(Mgr

Postautor: pixeolo » 10 lut 2020, 13:13

Parawan, problem jest taki, że ty używasz argumentów mających umocowanie w rzeczywistości, wiedzy i praktyce. Rzeczowo i logicznie. Niestety część obecnych tutaj dyskutantów woli posługiwać się argumentami bardziej emocjonalnymi i zahaczającymi o wycieczki ad personam. Tu nakładają się 2 problemy: brak umiejętności dyskutowania o przestrzeni (architekturze, urbanistyce, procesach miejskich) a także brak umiejętności dyskusji jako takiej.

Rozwinę zatem zagadnienia:

kładka zła bo:
- Utrudnia ruch pieszych w centrum na szczególnie wrażliwym szlaku dworce PKS/PKP-centrum. Nie jest tajemnicą, że w momencie przestawienia priorytetu z pieszych na samochodów w centrach miast, zaczynają się one degradować. To dlatego wprowadza się strefy 30, ruch jednokierunkowy, woonerfy, zakazy wjazdu do centrum, programy rewitalizacji mające na celu zwężanie ulic. Tak, zwężanie.

Argumentem za budową kładki było usprawnienie ruchu w jej okolicy. Wg mojej wiedzy czas pokonania Piłsudskiego od jej wybudowania wydłużył się.

tunel zły bo
Nie mam siły pisać własnymi słowami, podam zatem hasła klucze i szczerze zachęcam do poczytania na temat:
- Twierdzenie Lewisa-Mogridge’a
- Paradoks Braessa
- Św. Przepustowość

mieszkaniówka zła bo tynk, bo wysoko...
Tynk stosowany w Rzeszowskich inwestycjach to materiał tak niskiej klasy, że wymaga remontu często 5-10 lat po oddaniu inwestycji. Zacieki, pęcherze, zielone naloty to norma. Dla kontrastu podam przykład kamienia modernistycznych kamienic na Jagiellońskiej, którym właśnie wybija 100 lat. 100 lat temu w biednym galicyjskim mieście stosowano elewacje najwyższej jakości. Dziś wszystko kryje się tynkiem, jak np. nową "kamienicę" przy Moniuszki. Pomijając już fakt jakości materiału, wątpliwości budzi jakość robocizny - tutaj ciekawy przykład możemy zobaczyć na "odrestaurowanej" kamienicy na rogu Szopena i Narutowicza. Obłą elewację obłożono w taki sposób, że widać łączenia styropianu i linie łączenia siatek.

Wysoka zabudowa ma swoje zalety - większa koncentracja ludzi na mniejszej powierzchni pozwala pozostawiać większe obszary w stanie naturalnym i niezurbanizowane. Łatwiejsza jest także komunikacja z uwagi na krótsze dystanse do pokonania (1000 ludzi w jednym wieżowcu vs. 1000 ludzi w szeregówkach) O ile ma to sens w Shenzen czy innym Wuhanie, o tyle w warunkach polskich oznacza jedynie: zmaksymalizowany zysk inwestora, kłopoty komunikacyjne i zerowy wpływ na rozlewanie się miasta wszerz, gdyż wedle planów zagospodarowania w Polsce, mamy teoretyczną możliwość zasiedlenie 800 000 000 milionów ludzi. Tak, 800 milionów. Tak napisane są plany zagospodarowania i studia przestrzenne w naszym kraju.

W praktyce europejskiej, odmiennej od azjatyckiej, gdzie ludzie m. in. z uwagi na różnice kulturowe preferują zamieszkiwanie ultra gęstych i wysokich wieżowców, wysoka osiedlowa zabudowa mieszkalna w perspektywie 30-40 lat dewaluuje się tak mocno, że zamienia w zasadzie w wertykalne slumsy. Tak się podziało w przytoczonych wcześniej stanach i UK, tak się podziało we Francji i wszędzie tam gdzie moderniści skutecznie przeprowadzili swój urbanistyczny eksperyment. Nie ma powodu by twierdzić, że w Rzeszowie nie będzie inaczej. Powtarzam: mówimy o wysokiej osiedlowej zabudowie, takiej jak w Rzeszowie. Nie można tego zjawiska przyłożyć do apartamentowców typy Shard w Londynie, czy nowych szpilkowców w Nowym Jorku, bo to de facto nie są obiekty mieszkalne lecz lokaty kapitału, tak jak sztabki złota czy sztuka.

Pięknie zagadnienie samej skali zabudowy wyjaśnia Jan Gehl, zachęcam do czytania.

parking zły...
- zbyt duża liczba miejsc parkingowych i związane z tym łatwe parkowanie, zachęca jeszcze więcej kierowców do wjazdu do centrum powodując jeszcze większe korki i większe problemy z parkowaniem. Dlatego też, wiele inwestycji w miastach innych niż Rzeszów NIE POSIADA parkingów aby zachęcać do podróży wspólnie lub środkami zbior-komu. Oczywiście, problem zbior-komu to osobne zagadnienie bo mamy w Polsce kryzys lokalnych połączeń PKP i PKS czy szereg niedostatków w komunikacji miejskiej.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2020, 14:02 przez pixeolo, łącznie zmieniany 3 razy
pixeolo
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 407
Na forum od: 10 lip 2014, 17:00

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: mykiell i 35 gości