http://supernowosci24.pl/wiosna-rozpocz ... um-miasta/
RZESZÓW. Gotowa jest już dokumentacja projektowa przebudowy układu dróg w okolicach ul. Fredry i Styki, ponadto ratusz dysponuje zezwoleniem na realizację tej inwestycji (ZRID).
W lipcu informowaliśmy, że miasto przymierza się do przebudowy układu komunikacyjnego w centrum Rzeszowa. Mowa m.in. o połączeniu ul. Żółkiewskiego z Głowackiego, budowie ronda przy ZUS-ie czy modernizacji ul. Styki i Fredry. Jak słyszymy, przetarg na inwestycje ogłoszony zostanie w grudniu. Ponadto w grudniu ratusz wystąpi o ZRID na Wisłokostradę.
Od września PKP PLK przebudowuje wiadukt kolejowy nad ul. Batorego. Kolej zajmuje się remontem przestarzałej infrastruktury, z kolei po zakończeniu tej inwestycji, miasto pod wiaduktem poszerzy do trzech pasów ruchu drogę. Jak słyszymy, to pierwszy etap sporej inwestycji, która ma by realizowane w centralnej części Rzeszowa. Dalsze plany zakładają kolejne prace, a mowa m.in. o wykonaniu połączenia drogowego ul. Żółkiewskiego z Głowackiego (okolice ZUS-u). Miasto chce stworzyć nową nitkę, która rozładuje ruch, i która będzie prowadzić przez ul. Fredry, Styki, następnie wpadać pod wiaduktem nad ul. Batorego aż do ul. Żółkiewskiego. – Pomiędzy ZUS-em a szpitalem wybudowane zostanie rondo, do którego wpadać będą ulice: Głowackiego, Fredy, Siemiradzkiego i Batorego – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa. – Sama ul. Styki i Fredry zostanie poszerzona, mamy już gotowy projekt, dysponujemy ZRID-em i w grudniu zamierzamy ogłosić przetarg na roboty, aby wykonawcę wyłonić do lutego – dodaje.
Jak słyszymy, od decyzji ZRID złożono dwa odwołania, lecz ratusz liczy, że nie pokrzyżują one zbytnio planów inwestycyjnych. Miasto chce, aby realizacja dróg zakończyła się równolegle z przebudową wiaduktu i samej ul. Batorego. Dzięki temu kierowcy z jednych utrudnień nie „wpadną” w kolejne utrudnienia.
Rewolucja drogowa
Jakie jeszcze inwestycje planują władze Rzeszowa w centralnych i północnych okolicach miasta? Poszerzone do trzech pasów ruchu zostaną ul. Kochanowskiego, Siemińskiego i Żółkiewskiego. Obecnie liczą one pod dwa pasy ruchu. Po modernizacji, oprócz dodatkowego pasa jezdni, na wszystkich odcinkach znajdą się chodniki o szerokości 2 m oraz ścieżki rowerowe dwukierunkowe (po jednej ze stron) o szerokości 2,5 m. – Projekt inwestycji jest niemal gotowy, do wykonania pozostały detale, dlatego zakładamy, że na początku przyszłego roku uda się ogłosić przetarg na przeprowadzenie rozbudowy dróg – mówiła jeszcze kilka tygodni temu Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.
Kolejne plany miasta dotyczą budowy Wisłokostrady, czyli trasy wzdłuż Wisłoka, która ma stać się połączeniem al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Obecnie odcinek kluczowej dla ruchu trasy kończy się przy ul. Dworaka. – Już w grudniu będziemy ubiegać się o ZRID na dalszy fragment Wisłokostrady – tłumaczy Chłodnicki. Następna inwestycja drogowa ma polegać na rozbudowie mostu Załęskiego oraz ul. gen. Maczka do czterech pasów ruchu. To będzie ostatni etap inwestycji mającej odkorkować centrum Rzeszowa.
Kamil Lech