https://nowiny24.pl/obwodnica-sanoka-co ... d/39116109
Jak poinformował nas Jan Zuba, burmistrz Kolbuszowej, otwarcie nastąpi jeszcze w tym tygodniu.
Oficjalne przecięcie wstęgi nastąpi na skrzyżowaniu nowej obwodnicy z drogą wojewódzką nr 875 w Dzikowcu, w najbliższy piątek (11 października) o godz. 9.
Jeszcze przed oficjalnym otwarciem na naszej stronie internetowej ukaże się nagranie z przejazdu nową drogą.
Przypomnijmy, że nowa droga o długości około 6 km zaczynać się będzie w Kolbuszowej, od ronda na krajowej drodze nr 9 i złączy się ze starą drogą wojewódzką w Dzikowcu. Wartość inwestycji to ponad 50 mln zł.
Droga krajowa nr 19 na odcinku, który został wyremontowany, charakteryzuje się dużym natężeniem ruchu szczególnie ciężkiego tranzytowego. Dotychczasowa nawierzchnia była w złym stanie technicznym, na jej powierzchni występowały liczne spękania, koleiny oraz łaty po naprawach cząstkowych i wykruszenia, pobocza z ubytkami, rowy i przepusty zamulone, stąd też była konieczność wykonania prac remontowych.
Wyremontowany odcinek drogi krajowej nr 19 przebiega przez teren miejscowości Wólka Sokołowska, Turza, Górno i Kamień. W dotychczasowym stanie posiadał jezdnię o szerokości 7 m, obustronną opaskę bitumiczną/pobocze bitumiczne o szerokości ok. 2 m oraz pobocze gruntowe o szerokości ok. 0,5 m. W rejonie przepustów tworzyły się zastoiska wodne, odprowadzenie wód opadowych do naturalnych odbiorników w postaci rowów melioracyjnych i cieków było utrudnione przez zamulenie istniejących rowów. Z kolei ruch pieszy odbywał się poboczem lub fragmentarycznym chodnikiem.
W ramach inwestycji wykonano nową nawierzchnię bitumiczną na całej długości, wyremontowano zatoki autobusowe i przebudowano chodniki. Odtworzono i wyprofilowano także rowy o łącznej długości ponad 11 km oraz wykonano inne roboty towarzyszące. Roboty miały charakter odtworzeniowy i nie zmieniły parametrów istniejących dróg.
Koszt remontu, to 9 798 756 zł. Wykonawcą była firma Strabag.
Dzisiaj (11 października) nastąpiło oficjalne otwarcie nowej drogi łączącą DK 9 z drogą wojewódzką na Sokołów Małopolski. Jeszcze przed przecięciem wstęgi przejechaliśmy nowym traktem.
Mała obwodnica Kolbuszowej i Weryni kosztowała ponad 50 mln zł. Zobacz video nagrywane od wjazdu na małą obwodnicę od Dzikowca.
KOLBUSZOWA. Koszt inwestycji wyniósł ponad 52 mln zł. Ponad 44 mln zł to dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
Głównym wykonawcą było Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów w Rzeszowie. W ramach inwestycji powstał ponad 6-cio kilometrowy odcinek nowej drogi, skrzyżowania, ronda, a także wiadukt nad linią kolejową Nr 71 Rzeszów - Ocice i most na potoku Werynia.
Inwestycja jest jednym z dwóch ostatnich etapów modernizacji drogi wojewódzkiej nr 875 Mielec - Kolbuszowa - Sokołów Małopolski - Leżajsk:
- W ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2005-2007 zrealizowana została przebudowa odcinka Sokołów Małopolski – Leżajsk
- W ramach RPO WP 2007-2013 wykonano przebudowę wiaduktu w Mielcu oraz modernizację ul. Wolności
- W ramach Porgramu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 wykonano przebudowę odcinka Mielec - Kolbuszowa wraz z nowym mostem – pierwszym etapem obecnie otwieranej obwodnicy.
- W ramach RPO WP 2014-2010 wybudowano obwodnicę Sokołowa Małopolskiego, która przygotowana jest do włączenia do węzła drogi ekspresowej S19 „Sokołów Północ”.
Dokończenie trwających robót na odcinku Werynia - Sokołów Małopolski zakończy ostatni etap modernizacji drogi na całej jej długości.
SANOK. Pozwoli na to zaawansowanie prac na poziomie 92 proc. Niektóre roboty już się właściwie kończą.
Cała inwestycja ma zostać jednak zakończona dopiero w kwietniu przyszłego roku. Ostateczny termin wydłużono, bo w trakcie realizacji pojawiło się trochę niespodziewanych problemów - a to liczne stanowiska archeologiczne, czy dwukrotnie większy zakres wykopu w skale niż pierwotnie zakładano...
Przypomnijmy - inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka o dł. 6,7 km. Początek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Obwodnica zostanie połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.
Wykonawcą inwestycji jest firma Max Bögl Polska. Wartość kontraktu: ponad 171,5 mln zł.
SANOK. Postęp prac na obwodnicy wynosi ponad 92 proc. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na kwiecień 2020 r., jednak jeszcze w tym roku planowane jest oddanie obwodnicy do ruchu.
Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka o dł. 6,7 km. Początek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Obwodnica zostanie połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.
Dotychczas na terenie inwestycji powstało m.in. osiem mostów, cztery wiadukty oraz 18 przepustów drogowych. Zaawansowanie wszystkich robót wraz z robotami w toku wynosi 92%, w tym:
- robót drogowych 85 % (zaawansowanie prac drogowych na trasie głównej wynosi 96,85%
- robót mostowych 96,67 %
- robót branżowych 86,38 %
Warstwa ścieralna ułożona jest już w 96%. Do wykonania pozostało rondo nr 1 na początku obwodnicy (skrzyżowanie DW886 i DK28), jezdnie dodatkowe, roboty wykończeniowe, przepusty pod jezdniami dodatkowymi, oświetlenie, oznakowanie poziome i pionowe, bariery ochronne, ekrany akustyczne, warstwa ścieralna na drogach poprzecznych.
Wykonawca zobowiązany był do zakończenia umowy w terminie do 33 miesięcy. Jednakże z uwagi na napotkane w trakcie prowadzenia robót problemy: liczne stanowiska archeologiczne, dwukrotnie większy zakres wykopu niż pierwotnie zakładano, kontrakt został finalnie przedłużony do 7 kwietnia 2020 r.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie 207 180 936,44 zł. Projekt otrzymał unijne dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
PODKARPACKIE, POWIAT SANOCKI. Dokumentacja przetargowa została dziś skierowana do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, natomiast ogłoszenie o przetargu ukaże się niebawem na platformie zakupowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania: Rozbudowa i przebudowa drogi krajowej nr 84 na odcinku Sanok – Zagórz o dł. 4,28 km (od km 3+150 do km 7+428)
Roboty budowlane będą polegały na rozbudowie drogi krajowej nr 84 na odcinku km 3+150 – km 7+428 związanej ze wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni na przedmiotowym odcinku, przebudowie skrzyżowań, budową chodników i ścieżek rowerowych. Powyższy odcinek zlokalizowany jest w powiecie sanockim na terenie gmin Sanok i Zagórz.
Wykonawca ma wykonać następujące roboty:
Rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 84
Wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84 do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś.
Budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych w postaci chodników, ścieżek rowerowych, wydzielonych przejść dla pieszych oraz wysp dzielących (azylów) w rejonie skrzyżowania,
Przebudowę skrzyżowania DK84 z drogą gminną w km 4+323
Budowę pasa do lewoskrętu do szkoły w km 6+795
Przebudowę skrzyżowania DK84 z DW892 w km 7+245
Przebudowę istniejących wlotów dróg gminnych, powiatowych w ciągu projektowanego odcinka,
Budowę i przebudowę zatok autobusowych,
Przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych w rejonie inwestycji.
Przebudowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, rowy kryte, kanalizację deszczową i inne,
Oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów przydrożnych dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, ewentualną korektę skarp i przeciwskarp rowów, bądź w razie konieczności umocnienie skarp (lub wprowadzenie murków oporowych) w związku z koniecznością lokalizacji elementów przekroju w pasie drogowym,
Przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi,
Umocnienie wlotów i wylotów przepustów, umocnienie wylotów z kanalizacji deszczowej
Przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod
i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych - w razie konieczności,
Budowę oświetlenia drogowego,
W razie konieczności wycinkę kolidującej zieleni wraz z nasadzeniami zastępczymi,
Opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu.
Dziś (23 października 2019 r.) oficjalnie otworzono i poświęcono 6 kilometrowy odcinek drogi Duńkowice - Laszki - Lubaczów, jednej z najważniejszych inwestycji samorządu powiatowego w tym roku. Warto wspomnieć, że blisko 2 kilometry tej drogi budowano właściwie od początku, gdyż jeszcze do lipca był to gruntowy odcinek.
Przebudowa drogi Duńkowice – Laszki – Lubaczów w powiecie jarosławskim trwała od czerwca tego roku i kosztowała 5 mln złotych. Oprócz nowej nawierzchni, przebudowy wspomnianego wcześniej gruntowego odcinka, wybudowano także rowy, przepusty, zjazdy do posesji. Połowę z wydanych pieniędzy samorząd powiatowy pozyskał z rządowego programu wsparcia lokalnej infrastruktury drogowej. Swój wkład miały także gminy Laszki i Radymno.
- Tegoroczne prace były ostatnim etapem przebudowy drogi nr 1674R Duńkowice – Laszki – Lubaczów, która na terenie powiatu jarosławskiego ma około 17 km. Dzięki temu zamknęliśmy cały szereg inwestycji, które na tym szlaku realizujemy od kilku lat – mówił starosta jarosławski Tadeusz Chrzan.
W uroczystości wzięli udział samorządowcy z powiatu i dwóch gmin na terenie których przebiega droga. Byli m.in. starosta Tadeusz Chrzan, wójtowie: Laszek - Stanisław Gonciarz i Radymna - Bogdan Szylar, skarbnik powiatu Agnieszka Mroczka, członkowie Zarządu Powiatu Marek Kisielewicz i Krzysztof Cebulak. Wykonawców reprezentowali dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Janusz Obłoza i prezes Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Dębicy Piotr Jarosz. Modlitwę odmówili i poświęcenia dokonali zaś księża Zbigniew Szewczyk i Krzysztof Buryło.
Trwa budowa obwodnicy Sanoka. Wprowadzono dodatkowe utrudnienia w ruchu.
W związku z kontynuacją przebudowy skrzyżowania DK28 (ul. Krakowska) z DW886 (kierunek Brzozów) na rondo, wprowadzono sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej dwufazowej: I faza - światło zielone dla relacji od Sanoka i od Krosna; II faza – światło zielona dla relacji od Brzozowa. W związku z wydłużonym czasem przejazdu w rejonie skrzyżowania, kierowcy proszeni są o zachowanie cierpliwości oraz przestrzeganie oznakowania i wykonywanie poleceń osób kierujących ruchem. Utrudnienia potrwają do 9 listopada.
Obwodnica Sanoka powstaje w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka. Początek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Obwodnica zostanie połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.
Całkowita długość obwodnicy będzie miała blisko 7 km. Inwestycję o wartości ponad 200 mln zł realizuje firma Max Bögl Polska Sp. z o.o.
Postęp prac na obwodnicy wynosi ponad 92 proc. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na kwiecień 2020 r., jednak jeszcze w tym roku najprawdopodobniej obwodnica zostanie oddana do ruchu.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości