pisul pisze:Rafik zrobił ładne zdjęcie (jak zwykle zresztą). Jedno zwłaszcza ciekawe. Jak się troszke przybliży podobne do lin? Czy to są jakieś rury pcv do odwodnienia? Znalazłem filmik z budowy mostu Rędzińskiego gdzie liny (7 drutów fi 5) w białej powłoce i podobnie to wygląda.
Dziwi że taka długa lina tak eleastyczna i 5 osób (nie Pudzianów czy Hardkorowych Koksu) z łatwością taką line sobie przerzuca nad głową. Albo już i u nas złożone i czekaja na swoją kolej?
to nie są żadne liny... te elementy z pcv to osłony kabli podwieszających, w których będą poukrywane wanty. Stal o wysokiej wytrzymałości jest bardzo podatna na korozję fizykochemiczną więc trzeba ją ukryć. Tu pewnie będzie osłonięta za pomocą tych "rur" a w środku dodatkowo czymś ją zainiektują, czymś lekkim, elastycznym a zarazem niepodatnym na korozję.
Tu kilka danych dot systemu podwieszeń. Podejrzewam, że na tym moście nie będą to systemy z logiem pioniera tych technologii firmy Dywidag tylko od kogoś pokroju BBR/Freyssinet.
www.dywidag-systems.pl bardzo wiele informacji i ciekawych grafik z inwestycji na świecie
www.old.kataloginzyniera.pl tu grafika z wbudowanym tłumikiem drgań
"wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć... to już żaden problem

"
zapamiętaj: most jest nad przeszkodą wodną, wiadukt nad linią komunikacyjną, kładka jest dla pieszych a estakada przebiega nad doliną