Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 21 kwie 2016, 9:44

Sindus pisze:... Więc jeszcze raz napiszę po polsku-czy masz inne rozwiązania ?

Prawdopodobnie najbardziej racjonalnym rozwiązaniem problemów komunikacyjno-transportowych jest wykorzystanie tego co mamy w maksymalnie możliwym stopniu.
Po prostu trzeba zwiększyć efektywność wykorzystania sieci drogowej za pomocą odpowiednich środków transportu.
Na tak dużo osób i tak wiele wypowiedzi tylko Nikoś zauważył (i to tylko w jednym zdaniu), że istnieje coś takiego jak Komunikacja Miejska !

Trzeba też mieć na uwadze, że większość problemów związanych z komunikacją wynika ze złego planowania rozwoju (rozrostu) miasta, czyli tzw. Urban Sprawl.
Nikt ! nie wspomniał o pieszych czy o roli rowerzystów.

99,99 % wypowiedzi to tylko nowe drogi, poszerzanie starych ulic, estakady ...

Zabetonujmy wszystko i będzie po problemie ?
Tylko, że istnieje wiele przypadków na świecie iż takie rozumowanie nie prowadzi wcale w dobrym kierunku ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Arrival » 21 kwie 2016, 10:05

django pisze:nikt nie skreci w lewo z prawego prawego pasa, a z lewego bedzie mozna śmignąć na wprost bez stresu. teraz jest reguła prawej dłoni przy zjeżdżaniu a to napewno nie wpływa na bezpieczeństwo.


Z ronda zawsze się skręca w prawo :). Tylko trzeba sobie odpowiedzieć dlaczego wiele osób jeździ na kolejne zjazdy prawym pasem a nie wewnętrznym? Bo po prostu nie są na tyle sprawnymi kierowcami, żeby sprawnie się po tym rondzie poruszać. Takie ronda wychodzą z użytku i są po prostu złe. Jeszcze pobitno to pół biedy bo jest duże, więc jest czas na zmianę tego pasa przed zjazdem, ale na mniejszych jest gorzej.
Dla mnie większą patologią od tych zjeżdżających np. 3-cim zjazdem z prawego pasa są te osoby, które zjeżdżają z ronda bezpośrednio z wewnętrznego np. jadąc "prosto". Stąd, żeby ich ucywilizować trzeba robić ronda turbinowe, które są bardzo dobrym wynalazkiem ;).

W sytuacji o której mówisz nadal nie możesz sobie "śmignąć na wprost bez stresu" bo zawsze ktoś z obcego miasta może się zagapić, stwierdzić, że jednak nie tu a tam itp. Jeśli jesteś na pasie wewnętrznym i chcesz zjechać z ronda to przecinasz pas kogoś innego, musisz wszystkim ustąpić pierwszeństwa choćby nie wiem co, a nie śmigać sobie ;). Dlatego właśnie zaleca się aby zmieniać sobie pas przed swoim zjazdem na zewnętrzny i to z niego zjeżdżać. Wtedy ruch jest płynny i bezpieczny.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 734
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: porteño » 21 kwie 2016, 12:06

Nikoś pisze:
porteño pisze:to tam gdzie da się dołożyć dodatkowe pasy ruchu, trzeba to zrobić, by ułatwić ludziom życie.
Tylko gdzie te ulice chcesz poszerzać jak nie ma miejsca ? co na Cieplińskiego 5 pasów to nie autostrada

Akurat Cieplińskiego już jest jedyną reprezentacyjną ulicą w tym mieście.
A pisałem teoretycznie, że JEŚLI SIĘ DA poszerzać, trzeba to robić. W przypadku Rzeszowa niezbędne są przynajmniej ze dwa bezkolizyjne skrzyżowania (czyt. z mostem lub tunelem) w newralgicznych punktach. Ronda to porażka, choćby i dziesięć turbin w nich było.

Nikoś pisze:
porteño pisze: Żeby nie wiadomo ile obwodnic powstało, najwięcej ludzi będzie jeździło właśnie do centrum i tam blokowało te wąskie gardła.
Jak by była komunikacja miejska z prawdziwego zdarzenia plus na obrzeżach parkingi typu P&R to ruch od razu idzie w dół, a tu miasto zaczęło walczyć od drugiej strony płatna strefa i zero alternatywy

Jakie P&R?
Komunikacja miejska, choć ewidentnie w swym aktualnym kształcie wymaga całkowitej reorganizacji, nigdy nie zastąpi samochodu dla wielu ludzi.
Przystanku do niektórych domostw, a nawet bloków, nigdy nie będzie się dało zlokalizować tak blisko jak garażu czy parkingu, a żyjemy w świecie, w którym wygoda rządzi. Rzeszów ma ponadto do siebie to, że arterie przygotowane pod transport autobusowy są często zlokalizowane na obrzeżach osiedli, a nie prowadzą przez ich środek, przez co niektóre bloki nie mają praktycznie żadnego sensownego dostępu do przystanków. Najlepszymi przykładami są osiedla Krakowska-Południe, Przybyszówka czy całe blokowisko przy Architektów, że nie wspomnę już o tym, co buduje się przy Wieniawskiego, skoro na tej ulicy nawet nie przewidziano miejsca pod przystanki autobusowe.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1042
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Arrival » 21 kwie 2016, 12:20

porteño pisze:Ronda to porażka, choćby i dziesięć turbin w nich było.

Jasne, ale nadal wymalowanie pasów jest "trochę" tańsze niż budowanie tuneli ;).

Mam wrażenie, że niektórzy naczytali się mędrców z SSC, którzy może i mają rację, ale tylko przy założeniach, że wszystkie zmiany wprowadzamy jednocześnie i budujemy miasto od zera i na wszystko jest kasa "na już". W praktyce to niestety tak nie wygląda :(.
P&R to rewelacyjne rozwiązania kiedy miasto jest skupione np. przy linii metra a parkingi są przy jej końcach - super. Ale to wszystko są tematy dla miast 10x większych od Rzeszowa, a nie dla 200k mieściny. Patrzycie na rozwiązania z zachodnich ogromnych metropolii typu wyrzucanie aut z centrum miasta i chcecie to wszystko wprowadzać praktycznie na wiosce. Dostosujmy rozwiązania do tego czym Rzeszów jest i czym jeszcze przez najbliższe 50-100 lat pozostanie, czyli niewielkim i kameralnym miastem.
Zawsze pojawia się oburzenie kiedy ktoś proponuje kładki czy przejścia dla pieszych, że się ich niby zrzuca do podziemi - nie wiem, trzeba mieć chyba jakieś kompleksy, żeby tak uważać. Raczej każdy z nas jest jednocześnie pieszym i kierowcą i mniej więcej rozumie potrzeby każdej z tych grup.

Potrzeba rozwiązań całościowych, a nie poszerzenia jednego miejsca, żeby potem i tak je zwęzić za 500 metrów i dowalić 2x światła po drodze plus przejścia dla pieszych. Takie https://goo.gl/hgHIca rozwiązanie w kilku miejscach już usprawniłoby ruch. Do tego jak najwięcej prawoskrętów, wyrzucenie tranzytu całkiem poza miasto (to się już dzieje dzięki powstającej A4), zajęcie się południem i dbaniem o drogi alternatywne dla ludzi jeżdżących do/z pracy.

W takim Rzeszowie nigdy nie będzie tak, że ludzie wybiorą komunikację nad auto - i nie ma potrzeby, żeby tak było. My nie mamy tyle danych ile ratusz, zakładam, że są konkretne mapy gdzie ile osób pracuje, ile dojeżdża i skąd, gdzie jest jakie natężenie ruchu itp. Na tej podstawie można bardzo dobrze zaprojektować komunikację i poszerzanie dróg czy budowę dodatkowych.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 734
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 21 kwie 2016, 15:10

porteño pisze:W przypadku Rzeszowa niezbędne są przynajmniej ze dwa bezkolizyjne skrzyżowania (czyt. z mostem lub tunelem) w newralgicznych punktach.
niby gdzie i w jakim celu, wyregulować to co jest przywrócić zieloną falę i od razu ruch płynniejszy
porteño pisze: Ronda to porażka, choćby i dziesięć turbin w nich było.
to uspokojenie ruchu i pozwala na włączenie się do ruchu wszystkich potrzebującym jest bardziej wydajne niż światła. A że ktoś nie umie po nich jeździć to znaczy że się nie nadaję na kierowce
Zreszta na Lubelskiej od pół roku ponad rondo jest a dalej są asy co przez nie przejadą na przełaj :lol:
porteño pisze:Komunikacja miejska, choć ewidentnie w swym aktualnym kształcie wymaga całkowitej reorganizacji, nigdy nie zastąpi samochodu dla wielu ludzi.
wszystko zależy od mentalności i oferty, zawsze się znajdą tacy co wolą swoje 4 kółka ale jak jestem w innych miastach i mam do wyboru KM a auto to biore KM
porteño pisze:Przystanku do niektórych domostw, a nawet bloków, nigdy nie będzie się dało zlokalizować tak blisko jak garażu czy parkingu, a żyjemy w świecie, w którym wygoda rządzi.
to co autobus na każdej ulicy i przystanki przy każdej klatce schodowej :lol:
porteño pisze:że arterie przygotowane pod transport autobusowy są często zlokalizowane na obrzeżach osiedli, a nie prowadzą przez ich środek,
tylko że wpierw powstały ulice a potem się dopiero osiedla rozrosły, a KM w Rzeszowie niestety dalej w latach 90 nic się nie zmieniło choć było wiele możliwości
Arrival pisze:P&R to rewelacyjne rozwiązania kiedy miasto jest skupione np. przy linii metra a parkingi są przy jej końcach - super. Ale to wszystko są tematy dla miast 10x większych od Rzeszowa, a nie dla 200k mieściny.
Nie tylko jeśli na obrzeżach będe miał duży parking i obok pętle autobusową z rozsądna oferta transportową to z chęcią tam auto zostawie i pojadę nawet autobusem ale nie może być tak że ja na autobus będe dłużej czekał niż do miasta jechałem czy jeśli do niego wjade to szybciej zaparkuję niż KM podjedzie. Ot prosty przykład linia 38 w niedziele pierwszy kurs po 10 rano .. a wczesniej co ? więc każdy wybiera auto bo nie będzie się dostosowywał do KM która jeździ okazjonalnie lub wcale
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Sindus » 21 kwie 2016, 15:26

jasiop pisze:
Sindus pisze:... Więc jeszcze raz napiszę po polsku-czy masz inne rozwiązania ?

Prawdopodobnie najbardziej racjonalnym rozwiązaniem problemów komunikacyjno-transportowych jest wykorzystanie tego co mamy w maksymalnie możliwym stopniu.
Po prostu trzeba zwiększyć efektywność wykorzystania sieci drogowej za pomocą odpowiednich środków transportu.
Na tak dużo osób i tak wiele wypowiedzi tylko Nikoś zauważył (i to tylko w jednym zdaniu), że istnieje coś takiego jak Komunikacja Miejska !

Trzeba też mieć na uwadze, że większość problemów związanych z komunikacją wynika ze złego planowania rozwoju (rozrostu) miasta, czyli tzw. Urban Sprawl.
Nikt ! nie wspomniał o pieszych czy o roli rowerzystów.

99,99 % wypowiedzi to tylko nowe drogi, poszerzanie starych ulic, estakady ...

Zabetonujmy wszystko i będzie po problemie ?
Tylko, że istnieje wiele przypadków na świecie iż takie rozumowanie nie prowadzi wcale w dobrym kierunku ...

Dla mnie w centrum mogą zostać tylko autobusy i rowery.Bałem się napisać bo zaraz dostałbym od kierowców :D Estakada to ostateczność(zepsułaby krajobraz miasta).
Awatar użytkownika
Sindus
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 919
Na forum od: 02 wrz 2015, 9:24
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: porteño » 21 kwie 2016, 16:35

Arrival pisze:Mam wrażenie, że niektórzy naczytali się mędrców z SSC, którzy może i mają rację, ale tylko przy założeniach, że wszystkie zmiany wprowadzamy jednocześnie i budujemy miasto od zera i na wszystko jest kasa "na już". W praktyce to niestety tak nie wygląda :(.
P&R to rewelacyjne rozwiązania kiedy miasto jest skupione np. przy linii metra a parkingi są przy jej końcach - super.

A ja nie wiem, czym jest ani SSC, ani P&R, więc mam nadzieję, że to nie do mnie było.

Nikoś pisze:
porteño pisze:W przypadku Rzeszowa niezbędne są przynajmniej ze dwa bezkolizyjne skrzyżowania (czyt. z mostem lub tunelem) w newralgicznych punktach.
niby gdzie i w jakim celu, wyregulować to co jest przywrócić zieloną falę i od razu ruch płynniejszy

Przecież na poprzedniej stronie pisałem - koło Wielkiej i na końcu Dąbrowskiego.
Oba w celu usprawnienia ruchu, którego żadna zielona fala nie da, przecież nie każdy jedzie prosto.

Nikoś pisze:
porteño pisze:Przystanku do niektórych domostw, a nawet bloków, nigdy nie będzie się dało zlokalizować tak blisko jak garażu czy parkingu, a żyjemy w świecie, w którym wygoda rządzi.
to co autobus na każdej ulicy i przystanki przy każdej klatce schodowej :lol:

No, właśnie napisałem, że jest to niemożliwe, wobec czego siłą rzeczy ci, co mają do przystanków daleko, wybiorą własny transport.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1042
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 21 kwie 2016, 17:55

porteño pisze:... Zapraszaniem samochodów do centrum jest lokalizowanie w nim urzędów, banków, instytucji i galerii handlowych.
Gdyby je porozsiewać po poszczególnych dzielnicach, ruch w centrum znacznie by zmalał, bo i ludzie nie mieliby potrzeby tak często po nim jeździć.

Jesteś w 100 % pewien, że wtedy zmaleje (w zauważalnym stopniu) ruch w centrum ?

porteño pisze: ... Przecież na poprzedniej stronie pisałem - koło Wielkiej i na końcu Dąbrowskiego.
Oba w celu usprawnienia ruchu, którego żadna zielona fala nie da, przecież nie każdy jedzie prosto.

A znasz orientacyjne koszty tych rozwiązań ?
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2016, 17:59 przez jasiop, łącznie zmieniany 1 raz
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 21 kwie 2016, 18:22

porteño pisze:A ja nie wiem, czym jest ani SSC, ani P&R,
to albo wiesz co to p&r albo się nie wypowiadaj
porteño pisze:koło Wielkiej
bez sensu totalnie
porteño pisze: na końcu Dąbrowskiego.
a tu już szczególnie jak za chwile powstanie trasa południowa (5-7 lat) i ruch na tym skrzyżowaniu zmaleje, ba pod oddaniu s19 i łącznika już będzie inaczej się ruch generował więc jedynie to tam mogło by powstać to rondo i tyle
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2475
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: porteño » 21 kwie 2016, 23:09

jasiop pisze:
porteño pisze:... Zapraszaniem samochodów do centrum jest lokalizowanie w nim urzędów, banków, instytucji i galerii handlowych.
Gdyby je porozsiewać po poszczególnych dzielnicach, ruch w centrum znacznie by zmalał, bo i ludzie nie mieliby potrzeby tak często po nim jeździć.

Jesteś w 100 % pewien, że wtedy zmaleje (w zauważalnym stopniu) ruch w centrum ?

Na 100% to niczego nie można być pewnym, ale to raczej oczywiste.

jasiop pisze:
porteño pisze: ... Przecież na poprzedniej stronie pisałem - koło Wielkiej i na końcu Dąbrowskiego.
Oba w celu usprawnienia ruchu, którego żadna zielona fala nie da, przecież nie każdy jedzie prosto.

A znasz orientacyjne koszty tych rozwiązań ?

Nie, aczkolwiek wyobrażam sobie, że niskie nie będą.

Nikoś pisze:
porteño pisze:A ja nie wiem, czym jest ani SSC, ani P&R,
to albo wiesz co to p&r albo się nie wypowiadaj

Nie mam pojęcia, toteż na temat tego czegoś ani raz się nie wypowiadałem. Czytaj ze zrozumieniem.

Nikoś pisze:
porteño pisze: na końcu Dąbrowskiego.
a tu już szczególnie jak za chwile powstanie trasa południowa (5-7 lat) i ruch na tym skrzyżowaniu zmaleje, ba pod oddaniu s19 i łącznika już będzie inaczej się ruch generował więc jedynie to tam mogło by powstać to rondo i tyle

Tylko nie kolejne rondo! Już i tak ich za wiele mamy...
No i 5-7 lat to niby "za chwilę"?? Ze słynnymi już rzeszowskimi obsuwami, to się do 10 lat może spokojnie przeciągnie.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1042
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość