icetruck pisze:pierwszy lepszy przykład z brzegu
https://www.google.com/maps/@52.2878664 ... FQAw%3D%3D
Sęk w tym, że pomysł "pierwszy lepszy z brzegu" zazwyczaj jest dobry tylko na oko. Wystarczy pomierzyć odległości. Żeby w Rzeszowie zrobić analogiczny zjazd musiałbyś:
-zlikwodować skręt z Warszawskiej w Miłocińską
-zlikwidować przystanek MPK i stację Rzeszów Staromieście w obecnym miejscu (a to ostatnie miejsce, gdzie mogą być obok siebie i dobrze spełniać funkcję przesiadkową)
-przesunąć tory na odcinku ~300m na zachód albo Warszawską o szerokość co najmniej 1 pasa na wschód.
Po prostu jak zaczną się korki, to trzeba będzie rozbudować ten fragment od Ronda Bartoszewskiego do Warszawskiej, żeby były dwa pasy wylotowe na Warszawską w stronę centrum. Żadnej innej magii tu się nie stworzy. Tym bardziej, że ma przestać obowiązywać nakaz STOPu na zielonej strzałce z tego, co słyszałem, więc ruch na północ będzie szybko uciekał prawoskrętem z rozbiegówką.
Inna sprawa, że znając plany na drogi w rejonie błąd popełniono już dawno temu, i zarówno można było przesunąć tory, przesunąć Warszawską, jak i przesunąć Rondo Bartoszewskiego o 200m na wschód, co dałoby więcej buforu między nim a skrzyżowaniem ze światłami. No ale planowanie nie jest mocną stroną naszego miasta.






